cukání při akceleraci po brzdění motorem

ruzna intenzita brzdeni motoru na volnobeh

Příspěvekod sosak » ned črc 08, 2007 21:08,0

zdravim, dnes jsem jen tak mimochodem zjisitl, ze kdyz brzdim motorem ve vetsich otackach, tak ca do 3000 ot/m brzdi motor na volnobeh z kopce jinak nez po prekroceni ca 3000 otacek. projevuje se to jako kdyz bych pri prekonani 3000 jeste zacal brzdit brzdou. je to normlani jev, nebo nekde neco nefunguje jak ma?

predem diky za tipy ....
Subaru Legacy Wagon 2.0R AT MY07
Uživatelský avatar
sosak
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon črc 24, 2006 21:46,0
Bydliště: Náchod

Re: ruzna intenzita brzdeni motoru na volnobeh

Příspěvekod DR » ned črc 08, 2007 21:24,0

sosak: nad určitou hranicí otáček ŘJ odpojuje při brždění motorem vstřikování paliva - takž ebrzný účinek je citelně větši. Ale ta hranice je cca 2000ot (a při poklesu pod 1500 ot zase palivo vstřikovat začne), ty tvé 3000 jsou něka moc. Zkus to ještě chvilku pozorovat, jestli ses nepřehlédl.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: problém

Příspěvekod Emppu » pát říj 12, 2007 3:13,0

cervik2 píše:Potřebuji PORADIT,
mám Focus Combi 1,6 r.v.12/1999. Po nastartování mi motor "jakoby" jel na tři válce...takoej nepravidelný chod...oučasně s tím se snížil i výkon motoru. Tuto závadu lze popsat i zvukem podobným při děravém výfuku...ale ten děravej nikde není....Děkuji

Nejsem žadnej odbornik,.ale todle bych typoval na špatnej startovací modul,.páč sem měl to samý,.a když sem zavolal do servisu a popsal muj problem,. tak mi řekli abych nikam nejezdil že bych zničil karburator,.a přijeli si to odtahnout,.
Naposledy upravil Emppu dne pát říj 12, 2007 3:22,0, celkově upraveno 1
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Ghia, r.v. 98, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Emppu
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob led 27, 2007 13:37,0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Emppu » pát říj 12, 2007 3:20,0

zdravim,. jak píšu výše,.nechal sem měnit startovací modul /i svíčky 1100kč/,.a od ty doby mi motor při akceleraci pod 2000tis otačkama škube,.jaky kdyby některá svíčka nechtěla zapalovat,.a za volantem je slyšet takový cvakání jakoby spínání relátka v poj. skříni,.nad 2500 se motor vzpamatuje a všechno je v pohodě,.ale pod je to hruza,.jako studená škodovka,.jo a ještě se mi přitom někdy stane že se přidá hlasitost na rádiu,.poraďte prosím,.
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Ghia, r.v. 98, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Emppu
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob led 27, 2007 13:37,0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod DR » pát říj 12, 2007 9:34,0

Emppu: zkontroluj, jestli ti třeba nezapomněli nasadit jendu koncovku na svíčku, nebo nezmrvili kabel ke svíčkám, tím bych začal.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

huh..

Příspěvekod Ebo » pát říj 12, 2007 10:31,0

add .. Emppu "abych nikam nejezdil že bych zničil karburator" .. Focus má karburátor ? :shock: ..já myslel, že už to má vstřikování paliva, jako každej jinej dnešní auťák.. a né že to má atmosférickej karbec :D .. myslím, že by jsi měl změnit servis .. :wink:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Re: huh..

Příspěvekod Bake » pát říj 12, 2007 11:34,0

[quote="Ebo"]Nejspíš měli na mysli katalyzátor, což je logické. Pod pojmem startovací modul bych taky hledal spíš cívku zapalování. Ale Emppu taky psal, že není žádný odborník, tak bych mu tyto nesprávné výklady pojmů určitě odpustil.:-)
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Emppu » sob říj 13, 2007 5:23,0

-to DR: kabely sem zkontroloval,.v pořádku,.jen bych ještě upřesnil že když se motor dostatečne prohřeje tak škubání přestane,.
** chci se ještě zeptat co to v oblasti za volantem při škubání lupe,.? a proč,? muže to bejt teda to relátko,? Jako že sou tam výkyvy napětí /zkraty/ ? Ty by asi vysvětlovali to zesílování hlasitosti radia,.
jo a neni to nějak hodně za 4 svičky 12set,? když sem si je nechal měnit předtim v jinym servisu tak staly jen asi 580,-
***
-to Ebo,.do ted sem nevedel co je co,.myslel sem teda katalizator,.a místo startovací sem chtel napsat zapalovací modul,.chyba na mý straně,.mě to zní stejně,.
-to Bake,. dík že ses mě zastal,. :wink:
a všem díky za rady
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Ghia, r.v. 98, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Emppu
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob led 27, 2007 13:37,0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Ebo » sob říj 13, 2007 18:31,0

to Emppu> jo v poho, já myslel, že to ti nakukal servis.. apropos .. divné jevy za palubkou při silném cukání můžou skutečně být studené spoje či něaká krpa v elektroinstalaci, ale to by ti dělalo i při přejetí nerovnosti (díra) atp...
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Emppu » ned říj 14, 2007 14:00,0

to Ebo: ale já to myslel obráceně že když to za volantem cvakne tak to škubne s autem,.
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Ghia, r.v. 98, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Emppu
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob led 27, 2007 13:37,0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod cartmanxv » úte říj 16, 2007 20:18,0

Zdravím, mám problém z trochu jiného soudku. Když rozjedu auto po dálnici z kopce -na asi 3 tis. ot. a vyřadím, otáčky jdou samovolně nahoru asi na 4 tis. ot /nohu mám dole z plynu :) /, znovu zařadím pětku, na sekundu pustím spojku a pak znovu vyřadím, otáčky spadnou normálně na volnoběh. Je chyba v řídící jednotce nebo v nějakém čidle? Dík za názor.
Focus, 1.8 i 85 kW, hatchback, r.v. 1998, Ambiente
cartmanxv
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned říj 14, 2007 21:42,0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod Emppu » ned říj 28, 2007 13:27,0

Emppu píše:zdravim,. jak píšu výše,.nechal sem měnit zapalovací cívku /i svíčky 1100kč/,.a od ty doby mi motor při akceleraci pod 2000tis otačkama škube,.jaky kdyby některá svíčka nechtěla zapalovat,.a za volantem je slyšet takový cvakání jakoby spínání relátka v poj. skříni,.nad 2500 se motor vzpamatuje a všechno je v pohodě,.ale pod je to hruza,.jako studená škodovka,.jo a ještě se mi přitom někdy stane že se přidá hlasitost na rádiu,.poraďte prosím,.

tak sem to hodil zpátky do servisu a tam mi po spoustě pokusu / kdy menili všechny možný veci / nakonec vymenili tu novou zapalovací civku,.prej byla kazová což se jim prej ještě nestalo,.naštěstí byla v záruce,..
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Ghia, r.v. 98, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Emppu
*
*
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob led 27, 2007 13:37,0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod tutto » stř led 30, 2008 12:00,0

Ahojte potrebol by som poradit co by to mohlo byt. Pri rozbiehani z dvojky do trojky mi to hrozne cuka ked to poriadne vytacam a motor na par sekund vobec netaha roby mi to pri 3000 otackach a netusim co by to mohlo byt. Prosim poradte mi. Dik
Ford, 1,8TDDI 55, 5 dverova, r.v. 2004,
tutto
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv kvě 10, 2007 13:52,0
Bydliště: Humenne

Příspěvekod makowec » úte kvě 20, 2008 22:28,0

Aj ja by som potreboval poradit. Mne cuka ked preradim z trojky do stvorky, ale iba niekedy. Zatial som neodsledoval presne kedy to robi, myslel som si ze su nizke otacky, ale naposledy sa to stalo pri 2000 otackach. Neviete co to moze byt?
Focus, 1.8 TDCi 74kW, combi, r.v. 2003, trend,78000km
Uživatelský avatar
makowec
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: čtv kvě 08, 2008 17:24,0
Bydliště: Košice

Příspěvekod Zdesu » úte čer 03, 2008 16:31,0

Zdravím.
Taky mi auto začalo z ničeho nic cukat. Vyměńil sem svíčky a cukání přestalo, ale pro jistotu chcu vyměnit i káble. Ve svíčkách je jasno-originál. A co káble. Taky origo nebo stačí nějaký jiný výrobce? Ceny od 600,- přes 1300,- až po origo zhruba 2000,- za sadu. Díky
Focus, 1.6i 74kW, combi, r.v. 2002, Comfort plus
Zdesu
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 13, 2007 22:20,0
Bydliště: Zlín

škubání motoru

Příspěvekod Martin Focus » pát črc 11, 2008 14:14,0

Chlapi nemáte někdo zkušenost se situací, kdy prudce přidáte plyn a auto zaškube tak jako by došlo palivo ? Prostě začne vynechávat motor a při plynulejším přidávání plynu to není tak citelné. Dík za info.
Focus combi TDDI, GHIA, rv. 2000
Uživatelský avatar
Martin Focus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte srp 02, 2005 15:25,0

cuknutí motoru

Příspěvekod caha.karel » stř srp 13, 2008 13:01,0

Mám C-max s motorem Duratorq 1.6 Tdci 80kw (r.v. 2004). Také mi dochází k cuknutí. Vše se odehrává kolem 1800-2200 otáček při volném přidání plynu. Nebo když jedu s lehkou nohou na plynu kolem těch 2000 otáček, tak je motor chvíli v tahu, chvíli brzdí. A tak se to střídá dokud ho pořádně nesešlápnu.
Pokud mu šlapu, přidávám hodně plynu, tak motor ani necukne. Byl jsem s autem na diagnostice, ale tam nic nenašli.
Svezl jsem se i s jinými C-maxy se stejným motorem, ale ani jeden toto nedělal.
Nemáte někdo typ, co s tím?
Díky
C-max, 1.6 Tdci 80, MPV, r.v. 2004, trend
caha.karel
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte srp 12, 2008 7:51,0

Re: cuknutí motoru

Příspěvekod Pietro103 » čtv zář 18, 2008 8:17,0

caha.karel píše:Mám C-max s motorem Duratorq 1.6 Tdci 80kw (r.v. 2004). Také mi dochází k cuknutí. Vše se odehrává kolem 1800-2200 otáček při volném přidání plynu. Nebo když jedu s lehkou nohou na plynu kolem těch 2000 otáček, tak je motor chvíli v tahu, chvíli brzdí. A tak se to střídá dokud ho pořádně nesešlápnu.
Pokud mu šlapu, přidávám hodně plynu, tak motor ani necukne. Byl jsem s autem na diagnostice, ale tam nic nenašli.
Svezl jsem se i s jinými C-maxy se stejným motorem, ale ani jeden toto nedělal.
Nemáte někdo typ, co s tím?
Díky


Mam presne ten isty problem ako Ty. Mam tiez C-max s TDCi 80 kW motorom a problem, ktorý popisujes sa objavuje aj na mojom Forde. Tiez som bol na diagnostike, ale vsetky testy boli OK. Prv som myslel, ze to moze robit plynovy pedal, ale servisak mi povedal, ze problem s pedalom je u najme pri prvych focusoch. Mam zatial podozrenie na palivovy filter, ktorý som menil (nedaval som original od Forda) tak ho skusim vymenit za original. Uvidim ci to pomoze :-)
Ford Focus C-Max 1,6 TDCi, 80kW, r.v. 08/2004,
Pietro103
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv zář 22, 2005 14:45,0
Bydliště: Poprad

Příspěvekod jimmy » čtv zář 18, 2008 15:17,0

Zdravim, mel jsem podobny problem u Fiesty. Vypada to, ze hlavni problem u mne byla "nacata" lambda sonda. Obcas se to projevovalo tak, ze auto nechtelo do tahu a za chvilku (prekroceni urcitych otacek) vystrelilo jako sip. Teoreticky (radsi si to overte, zda jde u Vaseho vozu) staci odpojit lambda sondu - auto pojede podle tabulek.
Ford Fiesta MK IV 3-dvéř, základní výbava, 1996 (motor Endura J4C)
Ford Mondeo combi MK3 / 2002 / 1.8 / 92kW / Trend
jimmy
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 07, 2005 18:11,0

Příspěvekod DR » sob zář 20, 2008 12:21,0

jimmy: nejsem si jistý, jestli fordí TDCi už lambda sondu mají. Ona je to u dieslů docela novinka.

Co se týká diagnostiky, tak já při problémech s dieslovými motory doporučuju spíš specializované dielsel servisy. Měli by mít stejné nebo i lepší vybavení než ford a k tomu širší zkušenosti, někdy je to lepší.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník