cukání při akceleraci po brzdění motorem

cukání při akceleraci po brzdění motorem

Příspěvekod JiriK » úte říj 21, 2003 20:51,0

U mého focusu 1.8i kombi (2/2000) mě otravuje následující vlastnost (asi řídící jednotky): když jedu se zařazenou čtyřkou nebo pětkou, sundám nohu s plynu (nejčastěji při jízdě setrvačností v koloně) a pak opět přidám plyn, pak se to neobejde bez zacukání. Zřejmě k tomu dochází jen poté, když se škrtící klapka zcela uzavře. V počáteční fázi jízdy (asi vliv elektronického sytiče) nebo po nějakou dobu po sportovnějšim stylu jizdy (řídící jednotka asi neočekává, že bych jel bez plynu a sama opět trochu přidává) se to neděje.
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Sasa » stř říj 22, 2003 6:38,0

nemyslim si ze je zrovna pri jizde v kolone popojizdet na petku... je to mozne bud ve vetsi rychlosti nebo pokud chces znicit motor nebo prevodovku... ten napor co je na motor a prevodovku diky prevodum je v pomale jizde na 5 veliky.... motor to neutahne.. mozna tam bych videl pricinu cukani... Nejsem si jistej ze tohle je chyba auta... :-)
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod JiriK » stř říj 22, 2003 9:56,0

Nejde o popojiíždění v koloně, ale o jízdu setrvačností (resp. brzdění motorem) řekněme sedmdesátou nebo osmdesátkou při minimálních jízdních odporech (např. jízda v mírném klesání) bey plynu. I když ten plyn pak přidávám co nejjemnějí, je patrné dvojí, možná trojí cuknutí (jako by ŘJ vždy nejprve přidala, pak trochu ubrala a zase přidala). Nemůže to být čidlo polohy škrtící klapky?
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mikki » stř říj 22, 2003 10:01,0

Jaké máš v tu chvíli zhruba otáčky?
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod JiriK » stř říj 22, 2003 10:23,0

Tak 2000 až 2500, myslím, že jsem to testoval i při 3000 (taky to zacukalo).
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod JiriK » stř říj 22, 2003 10:28,0

Vzpadá to na to, že rozhodující je, jestli se před tím přidáním plynu škrtící klapka zcela zavře. Když tam toho plynu jen trošičku nechám, pak následná akcelerace je plynulá.
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Welig » pon led 12, 2004 20:23,0

Focuse nemám, zatím (šetřím), ale mám podobnou zkušenost u jiných aut, příčinou je pravděpodobně naprogramování řídící jednotky, která v dané situaci nesprávně vyhodnotí složení spalin (po brždění motorem, nebo delším volnoběhu nepředpokládá plynulou akceleraci) a z důvodu dodržení emisí připraví extrémně chudou směs, kterou už svíčka nezapálí. Osobně jsem tenhle problém po mnoha expedimentech vyřešil jednoduše osazením svíček NGK (zapálí snad všechno), od té doby už se to ani jednou neopakovalo. Problém dnešních motorů je v tak úzkostlivé snaze splnit nejpřísnější emisní limity, že zapomínají, k čemu vlasně mají sloužit a lepší to asi nebude ;-)

Zdar Welig
Welig
 

Příspěvekod Cybe » úte led 13, 2004 7:02,0

Zatim to vypada, jako by snad na Focuse vsichni jen cekali... :)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Welig » úte led 13, 2004 8:12,0

A kde vzít těch 200l a "nepodnikat"? ;-)
Welig
 

Příspěvekod Cybe » úte led 13, 2004 8:21,0

Ja nepodnikam :)
5 let stavebka + po 5ti letech vypovezeny duchodovy pripojisteni + 100k spotrebitelsky uver od Sporky... a 250k je na svete :) Doufam, ze to budou dobre investovany penize :)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Sasa » úte led 13, 2004 9:58,0

Cybe píše:Ja nepodnikam :)
5 let stavebka + po 5ti letech vypovezeny duchodovy pripojisteni + 100k spotrebitelsky uver od Sporky... a 250k je na svete :) Doufam, ze to budou dobre investovany penize :)
¨

Cybe alo jo proc ne nejake to povinne ruceni zimni letni pneu, vymeny oleju a rozvodaku sem tam nejaka spojka a kulove cepy, chladici kapaliny, nejaky ten nezbytne servis a benzin anebo nafta... to je v pohode da se to bezne utahnout :lol: :lol:
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Cybe » úte led 13, 2004 10:38,0

Lambic: neprovokuj :)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod honndzykk » stř úno 25, 2004 10:28,0

Mam sice mondeo, ale je to rok výroby 11/2000 a mam tam 1,8 16V zetec -e což je motor co je od r 98 ve všech fordech pro Evropu.
Souhlasím s "Welig"em ... ty svíčky NGK jsou sice o 150 dražší, ale mam dojem, že jsou na celou životnost auta (Motorcraft jsou za 192,- a NGK za 339,- kousek). Také jsem tápal v čem to cukání je a jeden šoumen co jezdí rally focuse mě je doporučil... jsou prý nesrovnatelně lepší v zapálení směsi. K elektrodě svíčky jdou tři zobáky, čili to asi hodí "pořádnou" jiskru.
Byl to sice ranec, ale kára jede uplně jinak....
honndzykk
 

Re: cukání při akceleraci po brzdění motorem

Příspěvekod Hanis » stř úno 25, 2004 17:58,0

JiriK píše:pak opět přidám plyn, pak se to neobejde bez zacukání


Jaké používáš zapalovací svíčky, kolik mäjí najeto a kolik má najeto auto?
Hanis
 

Příspěvekod petrsa » stř úno 25, 2004 18:59,0

Je fakt, že na spřátelených anglických stránkách mondeářů jsou doporučovány svíčky NGK (platinové) a těžce odsouzeny Championy. Já mám zatím platinové Motorcrafty a potíže ještě nenastaly.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod JiriK » stř úno 25, 2004 20:16,0

To Hanis: Budu mit 55 kkm, ale to cukani registruju uz asi od 10 kkm. Svicky mam jeste originalni (zrejme Motorcraft).
JiriK
*
*
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 21, 2003 19:27,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Návštěvník » čtv úno 26, 2004 12:40,0

Tak to bude zřejmně ten problém, zapalovací svíčky se doporučují měnit po 40 000 km a to pouze za originální. S většinou svíček ostatních výrobců, mají motory ford problémy nemusí to bejt pravidlem, ale stává se to. Jako příklad uvedu pána který si koupil svíčky od bosche a po 3000 Km se začalo projevovat cukání kolem 2000 - 2500 ot/min. Po výměně za originální tento problém zmizel.
Návštěvník
 

Příspěvekod Hanis » čtv úno 26, 2004 12:43,0

Ten anonym jsem byl já.
Hanis
 

Příspěvekod Standa » čtv úno 26, 2004 14:31,0

Já mám platinové Motorcrafty a dal jsem za jednu okolo 320,-CZK, někdo tadu psal cenu do 200,-CZK, ale to asi nebude za platinové. Jinak životnost platinových má být 60k km, ale ford servisy mění po 45k km.
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Akcelerace

Příspěvekod Petr » pon srp 09, 2004 12:10,0

Také bych měl dotaz k akceleraci. Předem musím napsat, že mám ropožrouta 1,8TDI. Při pomalé jízdě třeba na nerovnostech - polní cesta atd. po zařazení rychlosti směrem nahoru motor sám přidá bez mého přidání plynu. Zhruba po ujetí 10m se otáčky vrátí zpět a motor zpomalí. Přičítám to také chybnému vyhodnocení řídící jednotky nebo ne??? Může to servis odhalit a odstranit třeba při diagnostice??
CFC 023
Focus 1.8TDI hatchback 5-dv. 2001
Uživatelský avatar
Petr
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv črc 22, 2004 12:38,0
Bydliště: Pardubice

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník