TDDi + TDCi

Re: bliká žhavení

Příspěvekod Bake » úte čer 03, 2008 15:14,0

[quote="Goete"]On ten jejich přístup taky hodně záleží na tom, jak jsi celou zakázku pojal ty. Buď jsi přijel, že máš závadu a chceš ji odstranit. A nebo jsi přijel, že chceš závadu jen diagnostikovat.Ten druhý případ naprosto logicky zakládá domněnku, že chceš diagnostiku a někdo jiný ti potom závadu odstraní. V takových případech ani já zrovna nehýřím ochotou :-( Nějaký garážista tímto pouze jen využije tvoje znalosti a na nich pak vydělá. Neber to samozřejmě osobně, je to jen všeobecné shrnutí situace.
Na základě této první diagnostiky se totiž nic moc usuzovat nedá. Muselo by se začít poměrně intenzivně pátrat. Žádný chybový kód ti totiž neřekne přesně, že čerpadlo je vadné...Pouze a jenom tě upozorní na to, že je problém s přísunem paliva.A to buď..opravdu vadné vstřikovače, ty ale u Focuse na autě diagnostikovat nejdou a baňkový test je v tomto případě neprůkazný. Nebo netěsnost ve vysokotlakém potrubí a to bys poznal tak, že by tekla nafta. Nebo vadné tlakové čidlo na rampě, ale to hlásí chybu jen tehdy, když dojde k nárůstu tlaku, například vlivem přetočení motoru, když někdo špatně podřadí. Takže celkem logicky to ukazuje na vysokotlaké čerpadlo. Jenže to už je na diesel servis, na několik dní v servise a taky na několik desítek tisíc kč. Těžko bratru radit....Bez ochoty investovat peníze se nikdo do opravování hrnout nebude. A přísadu do nafty já všeobecně zavrhuju a už vůbec ne v případě takovéhle závady. Možná má Mlčák svoje zkušenosti, ale já říkám NE!
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: bliká žhavení

Příspěvekod DR » úte čer 03, 2008 15:32,0

K přísadám do nafty a jejich zázračnému vlivu na vstřikovače jen poznámku. Tankuj pouze kvalitní aditivovanou naftu, což pro mě v praxi znamená pouze shell nebo v nouzi OMV. To platí pro všechny CR systémy obecně. Je lepší nedat vstřikovačům šanci "se ušpinit", pak nemusíš řešit jejich čištění :wink: .

Z přísad do paliva jako jediný fukční v potřebné rozsahu prošel v testu pouze VIF http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=48522#48522

Kvalitní nafta a kvalitní filtr paliva je u TDCI naprostá nezbytnost - a čistící vodičky jsou pak zbytečné.

Jeslti na tebe kontrolka žhavené od té doby neblikala, zkusil bych dát auto pár nádrží Vpower Dieslu a pak tankovat podle výše uvedených zásad. Možná to pomůže, možná už je pozdě, ale určitě to neuškodí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

bliká žhavení

Příspěvekod Goete » úte čer 03, 2008 15:43,0

to Bake a DR:

chlapci mockrát děkuji, od rána tady čtu všechny příspěvky :-). Jinak tankuji pouze u shellu ale jen ten diesel extra. Taky do toho nechci nic přidávat

to Bake: telefonicky jsem se objednal a řekl jim že mi bliká kontrolka žhavení, to bylo vše. Dnes jsem tam dorazil a řekl (po tady přečtených diskusích) že jdu na diagnostiku, protože mi bliká kontrolka a pak už se vše odvíjelo tak jak jsem popsal.

Já sem ted z toho nešťastnej protože když mi řekli že bude načatej asi vstřik tak sem se hned ptal a kolik stojí novej, druhej mechanik to začal hledat a začal mi říkat cenu a pak přišel ten první a říkal že je ale asi nemám v prdeli, že je jen načatej. No já jak tomu ***** rozumím tak sem tam stál a vlastně nic nevím :-), no a zakončili to tou přísadou!!!

to DR: myslím že mi právě říkal VIF

klucí sem z toho hotovej, až budu mít cestu do prahy tak se snad stavím ještě v tom dieselservisu

P.S. spíše jsem hotovej z toho jak se můžu na to auto spolehnout, abych nejel na dovču a nebo nejel 120 km/h a někde to klekne
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 74 kW, r.v.12/2002, stříbrná metalíza
Goete
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 24, 2006 7:06,0
Bydliště: Teplice

Re: bliká žhavení

Příspěvekod DR » úte čer 03, 2008 16:44,0

Goete: shell diesel extra "by měl být" skutečně "extra" - tedy s přidanými čistícími aditvy (mimo jiné). Pokud tam ani výjmečně neleješ nic jiného a jezdíš na to aspoň několik tisíc km, tak jsou nečistoty ve vstřikování nepravděpodobné. Bake má pravdu, že pokud chceš CR ve focusu spolehlivě otestovat, musíš demontovat vstřiky i čerpadlo a otestovat je na zkušební stolici - což bude slušný balík peněz a možná se z toho nic nedozvíš.

A nakonec, vždyť ani my doteď nevíme, v jaké situaci se ti ta kontrolka žhavení rozsvítila - což je pro odhad závady docela podstatné. Bylo to při nějakém vyšším zatížení motoru (předjíždění, prodká akcelerace,...) nebo jen tak z ničeho nic při poklidné jízdě? Rozsvítila se od té doby ještě znovu? Dokážeš její rozsvícení pomocí zacházení s motorem vědomě vyvolat?

Jak už jsem psal, pokud ti motor nepadl do nouzového režimu a kontrloka se od té doby nerozsvítila, tak jsi na diagnsotice byl, nic konkrétního ses nedozvěděl, možná by teď stálo za to to trochu pozorovat a "testovat" v trochu extrémnějíšm provozu. Využívat plný výkon při akceleraci, občas to pořádně vytočit. Ale to souvisí zase s těmi předchozími dotazy, možná to ve tvé situaci není dobrý nápad, nemám to jak posoudit.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

bliká žhavení

Příspěvekod Goete » úte čer 03, 2008 16:54,0

to DR: ještě jednou díky za trpělivost se mnou :-)

jel jsem po městě 50-60 km/h a z ničeho nic mi to začalo blikat, zajel jsem ke krajnici a vypl motor a znovu nastartoval. žádné zatížení, předjíždění, jel jsem sám - žádný akční věci

Včera jsem jel na hory a zkoušel jsem to trochu vytočit (v rámci možnosti) cca 3000 otáček asi 110 km/h. Zkoušel jsem zda to nezačne znovu, prostě NIC, NIC. Nedokážu to prostě vyvolat znovu.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 74 kW, r.v.12/2002, stříbrná metalíza
Goete
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 24, 2006 7:06,0
Bydliště: Teplice

Re: bliká žhavení

Příspěvekod Bake » stř čer 04, 2008 7:51,0

[quote="Goete"]Zkus tomu ještě dát pořádné kumite. Prostě od rozjezdu tomu šlápni za krk. Ne zrovna vytáčet k maximu, ale v oblasti největšího kroutícího momentu vezmi za plyn fest. A dávej pozor, ať kolem tebe zrovna něco není, když ti ten motor při zátahu spadne, není to v provozu nic příjemného. Jinak naprosto souhlasím s DR. Je mi jasné, že je to o penězích a DR ti nabízí celkem slušnou možnost, jak to otestovat, nebo minimálně oddálit. A Mlčák ??? To nejspíš už nebudu komentovat ...:-(
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: bliká žhavení

Příspěvekod Goete » stř čer 04, 2008 8:00,0

jasně, ještě ho pořádně protáhnu chalana jednoho :-)
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 74 kW, r.v.12/2002, stříbrná metalíza
Goete
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 24, 2006 7:06,0
Bydliště: Teplice

Re: bliká žhavení

Příspěvekod DR » stř čer 04, 2008 8:54,0

Goete: jinak tvůj motor má maximum výkonu ve 3850ot, takže pořádně ho protáhnout znamená "plný kotel" až do 4000ot. Na jedničku, na dvojku - a uvidíš. 3000ot jsou na takové "testování" málo, to ho jenom šimráš. A občas nezaškodí vyhnat pavouky z výfuku ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: bliká žhavení

Příspěvekod Goete » stř čer 04, 2008 9:14,0

Goete píše:DR:

to DR: díky za info, dneska to odpoledne protáhnu do 4000 ot./min. a večer napíšu jak sem dopadl, kdyžtak zavolám, že bys přijel z Brna a odtáhl mě :lol:

Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 74 kW, r.v.12/2002, stříbrná metalíza
Goete
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 24, 2006 7:06,0
Bydliště: Teplice

Re: bliká žhavení

Příspěvekod DR » stř čer 04, 2008 9:20,0

Goete: pro jistotu dodávám, "protahovat" až po zahřátí motoru a nevypínat motor okamžitě po tom testování, turbo potřebuje pár minut klidné jízdy nebo stání na neutrál, aby se dotočilo a vychladlo.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

bliká žhavení

Příspěvekod Goete » stř čer 04, 2008 9:25,0

to DR:
jo jo vím, dávám na to bacha,
díkes
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 74 kW, r.v.12/2002, stříbrná metalíza
Goete
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 24, 2006 7:06,0
Bydliště: Teplice

bliká žhavení

Příspěvekod Goete » stř čer 04, 2008 21:22,0

Ahoj
takže jsem natankoval a jel jsem testovat , na hodinku jsem vyrazil a několikrát jsem to točil 1 na 4000ot/min., na 2, na 3 a na 4 asi 3800 ot./ min. A co se stalo? NIC

vymetl jsem pavouky, krásně mě to zarazilo do sedaček (tah jak kráva), jen jsem čekal kde budou policajti a dají mi bodíky ))

P.S. jsem z toho jelen, asi si změním nicka místo Goete na JELEN
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 74 kW, r.v.12/2002, stříbrná metalíza
Goete
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 24, 2006 7:06,0
Bydliště: Teplice

bliká žhavení

Příspěvekod Goete » čtv čer 05, 2008 18:40,0

Tak jsem si dnes koupil palivový filtr delphi v Ford Homolka Ústí za 1069,-Kč. Uplně jiné jednání než v Teplicích. O víkendu ho musím hned vyměnit :-)
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 74 kW, r.v.12/2002, stříbrná metalíza
Goete
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: úte říj 24, 2006 7:06,0
Bydliště: Teplice

Re: bliká žhavení

Příspěvekod DR » čtv čer 05, 2008 19:06,0

Palivové filtry se teď zrovna dostaly na přetřes v diskuzi o TDCI v mondeu. Delphi filtr má filtrační otvory 2 µm, zatímco většina aftermarketových výrobců dodává filtry s 5 µm (=2,5x větší) http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=63698#63698
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Diagnostika hláška P0251

Příspěvekod Beatifull » pát čer 06, 2008 10:48,0

Pánové, předem omluva pokud píšu pod špatné téma!
Mám problém částečně nastíněný. Blikání kontrolky žhavení! Nastává různě po 100 -700km. Někdy lze dále v jízdě pokračovat jindy ne. Vždy ale zastavit a vypnout klíček a nastartovat!
1/Mám za sebou diagnostiku a to 2x. ,,garažista,, i Ford AUTOEDEN Kroměříž potvrdili chybu P0251.
2/Nabízelo se další řešení výměna palivového filtru a kontrola vstřikovačů. Včera 5.6.08 jsem to provedl = cca 2066kč. Vstřikovače vpořádku!
3/Další řešení AUTOEDEN nabízí výměna čidla čerpadla(3000kč).Při té příležitosti vymontování čerpadla (4h práce a 600kč) a kontrola čerpadla u specialisty. výsledkem může být repasované čerpadlo 30 000kč a nové 60 000kč.
To je na mě trošku moc! Máte někdo zkušenosti,zda je nutno takto radikálně postupovat? Děkuji předem za pomoc!
Fokus, 1.8TDCi 74, kombi, r.v. 2004, Turnier
Beatifull
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv čer 05, 2008 13:42,0
Bydliště: Prostějov

Re: Diagnostika hláška P0251

Příspěvekod Bake » pát čer 06, 2008 13:45,0

[quote="Beatifull"]Ano, zkušenosti máme !! V případě 0251 JE nutno takto radikálně postupovat...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Diagnostika hláška P0251

Příspěvekod DR » pát čer 06, 2008 14:30,0

Beatifull:když ti to padá do nouzáku každou chvíli, tak je potřeba s tím něco udělat.
Garážisté jsou ztráta času a vyhozené peníze, na CR systémy nemají vybavení a až na naprosté výjimky ani znalosti.
Zázraky se nědějí, pokud máš špatné vstřiky nebo čerpadlo, tak se to samo neopraví, je ptořeba je vyměnit nebo repasovat a to stojí skutečně desítky tisíc Kč .-(. Je to hodně peněz a je mi tě fakt líto, ale bohužel tak to prostě je. Co máš vadné se pozná jedině na zkušební stolici, kterou mají jen disesel servisy, fordí servisy ne.
Ale právě proto, že je to tak drahá oprava, tak pořád dokola doporučuju, nechat ji udělat v kvalitním servisu, buď specializovaném diesel, nebo ford. Na moravě ale žádný ford nemá na TDCi vybavení, opravu by stejně zadávali některému z delphi diesel servisů.
Takže podle mě, by bylo pro tebe nejlepší dát to do delphi servisu rovnou. Tady máš seznam, http://tadpraha.cz/index.php?pid=330 tebe zajímají jen ty v prním odstavci (servisy na CR systémy). Zavolej si do těch, které máš poblíž a zkus se s nimi domluvit, jeslti by to uměli repasovat, nebo jen vyměnit, jakou dávají záruku, za kolik, kdy.... Jinak Bake to v prvním příspěvku na tété stránce popsal IMHO výstižně, k tomu není co dodat. http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=63603#63603

Je maličká šance, že problém není ve vstřikování, ale vzhledem k výsledkům diagnsotiky od forda je to spíš v teoretické rovině.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Diesel servis

Příspěvekod Beatifull » pát čer 06, 2008 15:38,0

Pánové děkuji za odpověď. Diesel servis asi vymontovat čerpadlo sám chtít nebude,že? To mi budou muset udělat jinde ne? AUTOEDEN přiznal že to dají specialistovi v okolí a tipl bych to na toho pana Horáka ze seznamu od DR! Ještě to ale prověřím!
Fokus, 1.8TDCi 74, kombi, r.v. 2004, Turnier
Beatifull
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv čer 05, 2008 13:42,0
Bydliště: Prostějov

Re: Diesel servis

Příspěvekod DR » pát čer 06, 2008 16:05,0

Beatifull: neřeš "asi" :idea: Jak už jistě víš z předchozích příspěvků, vstřikovací čerpadlo je součástí vysokotlakého okruhu, který by měl rozpojovat pouze zkušený a patřičně vybavený specialista, ne ty doma v garáži :!: Takže samozřejmě do servisu přistavíš celé auto, oni si tam vymontují, co bude potřeba pak to zase namontují zpátky a jako funkční komplet ti to vrátí a za funkčnost toho kompletu pak taky budou držet záruku. Ty přece nevíš, co vlastně máš vadné, potřebuješ závadu nejdřív zjistit a pak teprve odstranit. Až budeš mít doma v šuplíku vadné čerpadlo a budeš ho chtít repasovat, tak jim zaneseš jenom čerpadlo. Ale teď máš, zjednodušenš řečeno, vadný celý motor (protože nic přesnějšího zatím nevíš). Tak ho tam přece nebudeš nosit po kouskách ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

focus kombi

Příspěvekod bobis » pát čer 06, 2008 21:39,0

Zdravím všechny mám stejný problém jako jiní vstřiky jsou v háji a mám si nachystat 25000kč mam jet na dovolenou do chr a rád bych věděl co mě ještě může odejít třeba čerpadlo za 40000kč na to už nemám tak čus. :cry: :cry: :cry:
Focus, 1.8 tdci 115, combi, r.v. 2002, komfort
bobis
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv čer 05, 2008 18:00,0
Bydliště: Uh. Hradiště

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník