TDDi + TDCi

Příspěvekod sepi » pát čer 22, 2007 9:29,0

Zdravím Vás páni.Neviem či táto téma patrí sem,ale skúsim.
Môj známy má Focusa TDI.Počas jazdy sa mu rozsvieti žhavenie a v tej chvíli mu motor ide len na voľnobeh.Plynový pedál vôbec nereaguje.Keď však zastane a znovu naštartuje,tak zase chvíľu ide normálne.Po pár km.sa to však zopakuje.Vie mu niekto poradiť?
Ford Mondeo 1,8 Ghia r.v.93
sepi
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv led 18, 2007 11:09,0
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod DR » pát čer 22, 2007 10:14,0

sepi: tvůj známý určitě nemá Focus TDI. To není rýpání, takhle označený motor u forda neexistuje. Může mít buď TDDi (nízkotlaké vstřikování, prostě normální turbodiesel), nebo TDCi (vysokotlaké vstřikování Common Rail).

Podle toho co píšeš, mu motor padá do nouzového režimu, ale když nevíme, co je to za motor, těžko soudit proč. U TDCi jsou častou příčinou vadné vstřiky (i když zrovna motory ve focusu na to nijak netrpí), ale může to být i nějaké prkotina, jako třeba prasklá hadice u turba. V každém případě to chce dát na diagnostiku, nejlíp přímo k fordovi. A pak se uvidí, co tam je za problém. Nedoporučuju to moc odkládat a dál s tím jezdit, může dojít k zbytečným a drahým poškozením motoru.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Růžička » pát čer 22, 2007 12:55,0

Rovněž vadný pedál plynu se takhle projevuje, ale sami to opravdu těžko vydumáte.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod sepi » pon čer 25, 2007 11:56,0

DR.to je v pohode ja to neberiem ako rýpanie,ja skutočne neviem aký to má motor.V dokladoch sme sa nič nedočítali.
Viem len niektoré označenia.
na motore má napísané Endura diesel DI
kód motora je WFONXXGCDNXP72073
typ/variant/verzia:DNW/C9DCI/5QFB MU
Ford Mondeo 1,8 Ghia r.v.93
sepi
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv led 18, 2007 11:09,0
Bydliště: Prievidza

Příspěvekod DR » pon čer 25, 2007 12:35,0

sepi: aha, takže pro informaci. Zřejmě máte trochu zmateně vyplněný TP - obvykle to při tisku posunou o řádek, takže se v tom dost špatně vyzná, ale když se podíváš v jakých kolonkách jsou hodnoty, kterým rozumíš - např, max. rychlost, objem motoru, apod, tak pak dokážeš správně zařadit i ten zbytek

Protože WFONXXGCDNXP72073 je VIN, nikoliv kód motoru. DNW/C9DCI/5QFB MU není verze, ale kód motoru. Konkrétně označení Endura zamnená ještě "starý" disesel s nízkotlakým vstřikováním (tzn TDDi) kód C9DCI by měl být 66kW TDDi (ale to máš v TP přímo napsané).

V každém případě, podle tohoco píšeš, se v motorech nevyznáš ani ty, ani tvůj kamarád, takže platí co už jsem napsal - objednat do servisu s tím, že auto padá do nouzového režimu a ať zjitsí proč - rozhodně jim neříkejte, co s tím mají dělat, na to ať přijdou sami. Oni udělají diagnostiku a buď na něoc přijdou, nebo ne, v každém případě se tím zúží okruh možných závad.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod sepi » pon čer 25, 2007 12:54,0

DR.Díky moc.to som poplietol ja teraz pri písaní.Ale tých 66kW tam je len bez TDDI,preto nám to nebolo jasné.
Ford Mondeo 1,8 Ghia r.v.93
sepi
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv led 18, 2007 11:09,0
Bydliště: Prievidza

Teply start TDCi

Příspěvekod sovo » sob čer 30, 2007 19:34,0

Ahojte fordaci.Mam prvy problem s mojim focusom TDCi 85kw.Ked auto poriadne zahrejem cca 2hod jazdy a potom vypnem motor mam velky problem znovu nastartovat! Pocas startu motor uplne skace a nechce naskocit,na koniec chyti asi na 500 otacok a po cca15 sekund zhasne.Dalsi start je takmer bez problemov.Studene startuje bez problemov.Bol som vo Forde na diagnostike a tam nic nezistili 0-chyb!Poradte mi prosim niekto lebo som s toho zufaly.Dakujem
focus tdci 85kw
sovo
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát čer 30, 2006 17:24,0

Odešlo vstřikovací čerpado u TDDI

Příspěvekod *Michal » úte črc 10, 2007 9:52,0

V sobotu jsem jel plynulou jízdou do mírného kopečka a zničeho nic scípnul motor a asi třikrát zablikala kontrolka žhavení.To byl konec pak už se mi nepodařilo nastartovat.Auto jsem odvezl do značkového servisu Ford a tam mi zdělili že odešlo vstřikovací čerpadlo,prý je to docela běžná závada u motoru co má najeto kolem 150tis. km zž v tom čerpadle je výrobní vada a ztím nikdo nic nenadělá.Bylo mi zděleno že čerpalo stojí asi tak 45tis a že by se měly vyměnit i rozvody takže s prací to bude tak 55tisíc.
Tak jsem z toho trochu mimo auto mám přesně rok a jeden týden ještě jsem nanajel ani 10tis.km a taková pálka před dovolenou. :cry:

Věděl by nekdo jak to opravit levněji? :?
*Michal
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát dub 28, 2006 6:45,0
Bydliště: Vysočina

Re: Odešlo vstřikovací čerpado u TDDI

Příspěvekod DR » úte črc 10, 2007 11:48,0

*Michal: určitě bych zkusil nějakého specialistu na opravy vstřikovacích čerpadel, hodně dobrý servis je Hale v praze http://www.dieselservis.cz/ (a je to i autorizovaný servis Ford), jinak zkus prohledat net http://www.google.cz/search?hl=cs&q=opr ... lr=lang_cs

Vyměnit čerpadlo "kus za kus" umí každý, to bych nechal až jako poseldní možnost.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Odešlo vstřikovací čerpado u TDDI

Příspěvekod *Michal » úte črc 10, 2007 12:18,0

Díky zkusím to.Tohle jsem si taky říkal.
*Michal
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát dub 28, 2006 6:45,0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod *Michal » pon črc 16, 2007 14:26,0

Tak mám opraveno,vstřikovací čerpadlo +rozvody+palivoví a vzduchový filtr
+ práce 27000kč. Čeppadlo jsem si sehnal sám.
Žádná levná záležitost to nebyla, ale na to jak to vypadalo ze začátku to dopadlo ještě dobře. :wink:
*Michal
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pát dub 28, 2006 6:45,0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod DR » úte črc 24, 2007 13:41,0

jistr zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=51007#51007 píše:To je mi jasné, ale měl jsem na mysli spíše jejich poruchovost a kvalitu. Na tipcars.cz psal p. Vaculík, že 1,6TDCi má vstřikování CR Bosch a čerpadlo CP3, které je opravitelné a vstřiky jsou levnější v exchange systému. A 2,0TDCi má vstřikování Siemens, které se musí při poruše měnit celé :cry: .

Zajámala mě praktická zkušenost s těmito motory a jejich poruchovostí.

Také bych raději vzal 2,0, ale vysolit potom balík za opravu vstřikování, což je při kvalitě naší nafty jedna dvě, tak to bych doma neukecal :lol:

odkaz na ten článek:
http://www.tipcars.com/applications/mag ... =N&Lang=cz


Jestli se v tom budeš takhle pitvat, tak nekoupíš nikdy nic. Ten 2.0 16V TDCi je ze společného vývoje s PSA a žádné chronické problémy se vstřikováním nemá, skoro bych řekl že to je nejméně choulostivé TDCi, jaké vůbec Ford má v nabídce. Systém vstřikování Siemens vydrží nejvíc, nepřímým důkacem je i právě ta skutečnost, že ho nidko nedělá v druhovýrobě - není dostatečná poptávka, prostě se málo opravují.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

focus- motor TDDI+TDCI

Příspěvekod Viliam Dargaj » čtv srp 23, 2007 12:39,0

Ahoj forďáci. Na tomto fóre som prvýkrát a to hlavne pretože mám zo svojím focusom veľký problém s motorom. Typ motoru je 1,8 TDCI 85 kW (F9DA). Mám na ňom nabehaných celkovo 110 000km. Kúpil som ho v Nemecku pred pol rokom a mal nabehaných 104 000km. Doposiaľ som sním nemal žiadne problémy. Pri ťahaní vozíku sca 600kg. Som na neho trochu pritlačil a on mi spadol do núdzového režimu. To znamená, že začala blikať kontrolka žhavenia a motor išiel len na núdzový režim. Zastavil som, vypol motor a vytiahol kľúčik zo zapaľovania. Pri novom štarte mi motor točil trochu dlhšie, ale naskočil a kontrolka žhavenia už neblikala. Tak som došiel až domov sca 700km. To som už dával pozor aby som motor veľmi nezaťažoval. Pred koncom cesty som bol zvedavý či mi to urobí znovu a tak na piaty prevodový stupeň bez podradenia do kopca som pritlačil na plyn a urobil mi to znovu. Nerobí mi to v závislosti od otáčok motoru, pretože som ho skúsil točiť až na 4000 otáčok a motor bežal normálne. Robí to vtedy, keď mu pridám plyn bez podradenia. Teraz mi už aj zle štartuje a po štarte dosť zadymí. Bol som na diagnostike a vyhodilo chybu slabého tlaku vstrekovania. Tlak na snímači bol 23Mpa a vraj má byť 29Mpa, ale mechanik si nebol istý pretože vraj tento typ motoru má vstrekovacie čerpadlo od viacerých výrobcov. Skontrolovali sme aj turbo to sa správalo normálne, ale skúšali sme to len v dielni, takže nešlo na plný výkon. Bol som v neautorizovanom servise, ale z dobrým menom. Auto som tam nenechal pretože som nutne musel urobiť ešte jednu cestu 1500km. Teraz som sa vrátil a motor som do núdzového režimu nedostal ak som to sám nechcel. Motor, ale štartuje ešte horšie a po naštartovaní kolíšu otáčky a potom sa ustália. Rozhodol som sa, že ho odstavným. Mechanik mi spomínal viacero možnosti poruchy. Vstrekovače, čerpadlo, regulátor tlaku. Pri cenách týchto opráv sa mi zatočila hlava. Píšem Vám, aby ste mi niečo napísali zo svojich skúsenosti s týmto motorom. Po prípade poradili, dali telefónne číslo na niekoho čo sa zaoberá vstrekovacím systémom. Do autorizovaného servisu nechcem, pretože na to finančne nemám. Kúpil som si focusa, pretože na neho boli dobré recenzie a za prijateľnú sumu. Za hocijakú pomoc vopred ďakujem. Viliam
Focus, 1,8 TDCI 85, kombi, r.v. 2002, ghia
Viliam Dargaj
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: sob srp 18, 2007 11:13,0
Bydliště: Trebišov

Re: focus- motor TDDI+TDCI

Příspěvekod DR » čtv srp 23, 2007 13:15,0

Viliam Dargaj: 1.8 TDCi 85kW ve focusu má vždycky vstřikovací čerpadlo Delphi a rozhodně žádné jiné. Mechnaik v tom nemá moc jasno.

Se závadami TDCi je potřeba navštívit servis, který je schopný tyto motory diagnostikovat a má s nimi zkušenosti. takže buď autorizovaný Ford (a to ještě ne každý), nebo specializovaný servis na Common Rail vstřikování. Na tom opravdu neušetříš, ti co to umí si to prostě nechají zaplatit, ti ostatní ti to sice levněji, ale spíš ještě víc zprasí, než opraví. Minimálně diagnostiku závady musí udělat někdo, kdo se v tom vyzná a má na to patřičné vybavení, viz výše. Takže zvaž, jeslti jsi byl v tom správném servisu. Jednička u nás je v tomhle Ford Hale v Praze http://www.fordhale.cz/index.php?page=servis&typ=p , pozitivní ohlas byl na PAS Zábřeh http://www.pas-zabreh.cz/firma.html

Tvůj problém nemusí nutně souviset se vstřiky, může to být i nějaké prkotina typu prasklá hadice, nebo vadný EGR ventil, ale to prostě musí určit odborník (a opravdu zkušený).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: focus- motor TDDI+TDCI

Příspěvekod Bake » pát srp 24, 2007 10:56,0

[quote="DR"]Názor DRa plně vystihuje tuto problematiku. Jen ho trochu doplním ze zkušeností. Podle těchto příznaků a chybového kódu bude problém nejspíš na vysokotlakém čerpadle, možná i na vstřikovačích. Ale jak už psal DR, rozklíčování a odstranění této závady je na skutečného odborníka. Sice nevím jak je to na výchoě se servisy na diesel, ale před časem jsem si tu s někým povídal a doporučoval jsem mu nějaký diesel servis v Košicích. Ale jak je kvalitní a odborný, to už nevím.Pokud by ses rozhodl jet na opravu na moravu, rád ti zkušený servis najdu a doporučím.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: focus- motor TDDI+TDCI

Příspěvekod cesta » pát zář 07, 2007 15:22,0

[quote="Viliam Dargaj"]Ahoj forďáci. .... Som na neho trochu pritlačil a on mi spadol do núdzového režimu. ...
Na tohle je přesně tento článek http://www.autoweb.cz/autonovinky/tyden ... l?id=11624
a nejlepší je rada:„Chytrý uživatel v tu chvíli běží auto prodat,“
cesta
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř pro 06, 2006 11:11,0

Re: focus- motor TDDI+TDCI

Příspěvekod DR » pát zář 07, 2007 16:42,0

cesta: já bych řekl, že vychcaný uživatel běží v tu chvíli auto prodat. Ale to snad pro většinu z nás není to správné řešení.

Do současných nafťáků prostě nevidíš, pokud nekupuješ funglovku, tak ojetina vžycky může mít vstřiky na konci životnosti. Ale před koupí se dá stav motoru celkem spolehlivě ohodnotit, kdo chce mít jistotu, může utratit pár stovek za diganostiku. A pak je potřeba se k tomu motoru chovat s odpovídající péčí a tankovat jenom kvalitní naftu, nelít do nádrže kdejakou sra*ku.

Na druhou stranu, když už mi to vstřikování umře a já investuju 20-40 tisíc do opravy, tak mám jistotu, že na 100-200 tisíc km mám od poruch vstřikování pokoj.

Další možnost je koupit auto s jednoduchým benzínovým motorem, nebo chodit pěšky :wink:.

Holt moderní auta mají čím dál víc složitých a a drahých součástek, které se můžou porouchat, budeme si muset zvyknout.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Kvalita motorů TDDi

Příspěvekod mr.age » ned zář 09, 2007 9:22,0

Ahoj lidi, nevím jak začít ale asi rovnou k věci, chci kupovat rodinné auto...což je pro mě nafťák s nízkou spotřebou a v kombiku. Rozhodoval jsem se mezi Fordem Focusem 1.8 TDDi a Škodou Octavia 1,9 TDi, Rozhodl jsme se pro Focuse..můj známý ho má a tvrdí jak nad něj není...má v porovnání s Octávkou levnější náhradní díly, dobré jízdní vlastnosti, levnější povinné ručení atd..prostě že se vyplatí...

Po pár přečtených recenzích mám ale u Focuse celkem obavy o kvalitě motoru.aby to nedopadlo tak že je sice levnější na díly a ručení a servis, ale aby se to pak neprodražilo v jeho poruchovosti motorů TDDi :?

Mohli by jste mi poradit..napsat kdo s těmito motory máte jaké zkušenosti?
Uvažuji o: Focus, 1.8 TDDi, combi
mr.age
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 06, 2007 0:26,0

Příspěvekod Růžička » pon zář 10, 2007 7:04,0

Mám ho třetím rokem a motor za tu dobu kromě nafty a oleje nevyžadoval vůbec nic. Zvolil bych ho znovu.

To cesta: Ten článek obsahuje spoustu pravdivých technických rad a postřehů, kromě toho je ale podle mne tak trochu šířením poplašné zprávy.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod findigo » čtv zář 13, 2007 11:42,0

Růžička píše:Mám ho třetím rokem a motor za tu dobu kromě nafty a oleje nevyžadoval vůbec nic. Zvolil bych ho znovu.

To cesta: Ten článek obsahuje spoustu pravdivých technických rad a postřehů, kromě toho je ale podle mne tak trochu šířením poplašné zprávy.


Musím potvrdit mám taky TDdi a vše bez problémů. :P :P
Focus, 1.8 TDdi 66, kombi, r.v. 2003, Trend
Obrázek
Uživatelský avatar
findigo
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř zář 05, 2007 12:05,0

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník