Únik oleje, netěsnost motoru

Re: re:

Příspěvekod Bake » stř kvě 14, 2008 22:04,0

[quote="malachi"]Olej se ztrácí ve spalovacím prostoru. Pro tebe je to hodně, pro spalovací proces zase ne tak moc, aby při těch vysokých teplotách neshořel bez kouřového efektu. První pomoc...vyměnit gufera ventilů a jezdit dál. Dost těžko se totiž zjišťuje, jestli to mizí právě přes tyto gufera a nebo přes kroužky. ....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Krtonozka » čtv čer 12, 2008 14:06,0

Mám podobný problém vyšperkovaný velkým kouřem z výfuku.
Před měsícem jsem dolil do motoru 3 litry oleje (žádný tam nebyl) a po cestě po 200km na dálnici mi ve městě začal z motoru bílý kouř. Při větších rychlostech nebyl vidět, nicméně s jízdou se to zhoršovalo, až se jelo na tři válce (subjektivní pocit), sežralo to skoro 20l benzinu na 100km. Druhý den než jsme dojeli do servisu během 3km kouř zmizel. Ty tři litry se ukázali jako moc a po tomhle problému se skoro litr upustil, abych byl zpět na maximu. Zpáteční cestu 300km po dálnici jsme dojeli bez problémů!?
Zhruba po 600km(dálnice i město) od toho problému jsem kouknul na olej a ubylo z max na min, tak jsem tam dolil cca 2dcl a problém se opakoval po 150km (100km dálnice). Opět jsme zastavili, za dva dny pro to dojeli a odjeli 150km v pořádku zpět.
Mám před výměnou filtru (13000) a olej je tam prakticky dolitej novej, protože prostě zmizel. Olej mam teď Starline 10W40, neptejte se mě proč ... Podle toho co se zde píše to vypadá přinejlepším na těsnění dříků ventilů, ale je záhada proč se kouř objeví jen někdy ... Nemůže to mít ještě jiný důvod?
Fiesta, 1.4 16V 66kW, hatchback, r.v. 1998, ghia
Krtonozka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 10, 2008 10:15,0
Bydliště: Brno - Černovice

Příspěvekod Tomáš Ondřich » pát srp 07, 2009 13:32,0

Zdravím včera jsem pořídil manželce auto, z italie dotažený focus s únikem oleje.
Má rasklý klínový řemen a částečně seklý za řemenicí asi poškodil gufero.
a Nedrží volnoběch jezdil ve městě tak šrámů plno. A až doma jsem zjistil že má bezpečnostní šrouby bez klíče. No co by jste za 50 chtěli.
Ted válčím s řemenicí vyrábím přípravek na aretaci setrváku.
Uvidíme co všechno vzal řemen sebou. Už se to někomu z vás stalo, aby klínový řemen se dostal za řemenici a zničil gufero?
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

Příspěvekod DR » pát srp 07, 2009 16:14,0

Tomáš Ondřich: stát se to může a taky se to stává - to platí obecně u všech aut. Mě takhle odešel řemen u trafica, soudruzi v renaultu to dávali dokupy dva dny - u rok starého auta.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Tomáš Ondřich » sob srp 08, 2009 22:29,0

Tak to rozebírám, řemen se dostal pod řemenici a zničil gufero. Při povolování jsem přetrh goa nástavec :x
V pondělí pojedu do fordího servisu objednat gufero. Už jste ho někdo měni?
Jinak udělám rozvody, fitry vyměním chladící kapalinu a skouknu brzdy až se mi podaří sundat kola.
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

Příspěvekod Tomáš Ondřich » stř srp 12, 2009 22:14,0

Tak jsem vyměnil gufero pod řemenicí. Utáhnul řemenicí co mi síly stařily :D (moment. klíčem) vyměnil filtry a olej. Kladku na napínáku pod servem a drážkovaný řemen. Jo jěště do nádrže jsem přidal naftu a adetivem.
Přes protesty motoru jsem nastartoval. Kouře jak z multikary a nechtěl držet volnoběch po zahřátí se jak tak volnoběch držel. vzal jsem ho na test na dráhu s vzal ho za plyn postupně a pak co snesl :P
Až mi spadl drážkovanej řemen odtáhl jsem to domů :x po lehkém průzkumu bych řekl že mám vůli na vodní pumpě. neteče ale vůle na kladce je, zítra to umeju je to všechno strašně mastný.
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

Příspěvekod Tomáš Ondřich » úte srp 18, 2009 15:05,0

Umyto koupenej novej řemen a náhon s volnoběžkou k alternátoru. Někdo přede mnou měnil volnoběžku a nedotáhl ji do konce byla asi 3mm vepředu a na klimě a klice sjel klíňák o drážku. Na osičce k alternáru se vymleli drážky asi 1,5 mm zápich. Díky nákýmu odborníkovi máme Focuse za 50 tis plus oparava 2500, přihlášení a tech do deseti. Výměna rozvodu filtrů a oleje ca 5tis .. do 70 tis. se to vejde
:twisted:
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

DOTAZ

Příspěvekod bubak.gr » stř srp 26, 2009 22:41,0

Ahoj všem měl bych dotaz ohledně spotřeby oleje u focusu 1.6 16 v 74 kw,najeto 145tkm, spotřeba je kolem 1-2l nevím přesně na 1000km a jde kouř z výfuku při ostřejší akceleraci a je cítit olejem. Auto jsem měl na přeměření tlaku ve valcích a naměřili mi na všech válcích kolem 10 atm. Načež mi doporučili výměnu simeringu na ventilech. Z mého pohledu jede mé auto dobře má výkon , normální spotřebu paliva,motor jde ochotně do otáček, nepřehřívá se ,ale musím stále kontrolovat stav oleje...

Pokud by měl někdo s tímhle zkušenosti , předem děkuji za jakékoliv info.
focus, 16 16v 74kw, kombi, r.v. 2000, trend
bubak.gr
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 13, 2009 22:54,0

Příspěvekod Tomáš Ondřich » čtv srp 27, 2009 23:05,0

Měl jsem kdysi na starém escortu podobný problém a výměna simerinků to vyřešila a nebylo to drahý.
Olej mi tekl kolem dříku ventilu do sání a občas to zakouřilo.
Jěště bys mohl mít špatný stírací kroužky a to by už levný nebylo.
Spotřebu oleje máš velkou tak by kat nemusel dlouho unest :cry:
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

spotřeba oleje

Příspěvekod bubak.gr » pát srp 28, 2009 14:57,0

Děkuji za odpověď na mou otázku a budu rád za každou další odpověď či zkušenost týkající se mého problému s autem.
focus, 16 16v 74kw, kombi, r.v. 2000, trend
bubak.gr
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon črc 13, 2009 22:54,0

Re: spotřeba oleje

Příspěvekod Jituska » pát lis 13, 2009 16:16,0

zdravim! Tak jsem sveho focusa odvezla do servisu s tim ze zere olej. Unik byl kolem 1-2l na 1000km. Hodne se ztracel pri vetsim zatizeni.
V servisu zmerili tlaky na valcich a 4. valec mel myslim kolem 8 bar a na dalsich bylo namereno kolem 10. Ma byt pry 13 (doufam, ze si ty hodnoty pamatuju spravne). Na vsech svickach zustaly nataveniny od oleje. Bylo mi receno, ze standartne se motor pretesneje (pistni krouzky atd), ale bohzuel u tohoto typu motoru (typ FYDA) to nelze, protoze ford nedodava na toto nahradni dily, ale pouze tzv. polomotor.
Byly mi tedy navrzeny dve moznosti:
1. koupit od forda polomotor - tj. vse nove, jen se pouziji nektere dily ze stareho - cena cca 35tis i s praci
2. koupit motor z jineho auta a nechat prehodit - cena cca 20tis.

Mate nekdo ty same zkusenosti? Je to hodne penez. Chci co nejvice informaci. Predem diky za reakce.
Focus, 1.6 16v ztec-s,, hatchback, r.v. 1999, Ghia
Jituska
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv lis 12, 2009 22:58,0

Příspěvekod Tomáš Ondřich » pát lis 13, 2009 22:36,0

informace získáš tím ža obvoláš vrakoviště a prohlídneš inzerci.
Do 20 tis se určitě vejdeš.
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

Re: Únik oleje, netěsnost motoru

Příspěvekod zblblik » čtv zář 20, 2012 16:18,0

Zdravim vsechny a mam prosbicku,mam forda focuse 1.6 66KW 2009 a na vrsku motoru u uplne praveho vstriku se mi objevuje olej,vymenil jsem tesneni pod vikem a beze zmeny..otru to,ujedu 40km a ve zlabcich kolem vstriku stoji olej...nevim odkud by se tam mohl brat.Nesetkal se s tim nekdo,neresil ste to nekdo? Je mozne ze stefty co drzi vstrik by byly provrtany az do motoru a netesnilo by to a kolem nej teklo? Odkaz na obrazek motoru treba zde : http://www.google.cz/imgres?q=ford+focu ... x=83&ty=55
Jeste me napadlo jestli to nemuze tect kolem tech kruhovych otvoru,co je do nich vsazen ten vrchni plast (nejspis sani vzduchu-nevim co to je).Na vrchu motoru je 8 techto vstupu do kterych vede ten druhy vrchni plastovy komponet uchyceny na jedny strane spolecnymy srouby s vikem motoru. ,vubec netusim co to je a jak je to tam utesneny...poradi nekdo?Mam to auto teprve mesic a fakt nevim co kde je....Diky.
zblblik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: čtv zář 20, 2012 16:08,0

Re: Únik oleje, netěsnost motoru

Příspěvekod Noah1234 » pon zář 29, 2014 15:48,0

Zdravim,praskl me klinovy remen a kusy se namotaly na remenici na klice,snad vse vymotano nasazen novy remen ale najednou ouha,nekde zacal tect olej.Zrejme remen vzal sebou gufero pod remenici ,co vse musi dolu pri teto vymene?
Diky.
Ford Focus 1.8 TDCI 2002 combi 85KW
Noah1234
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon zář 29, 2014 15:28,0

Re: Únik oleje, netěsnost motoru

Příspěvekod Noah1234 » úte zář 30, 2014 17:52,0

Vyreseno
Ford Focus 1.8 TDCI 2002 combi 85KW
Noah1234
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon zář 29, 2014 15:28,0

Re: Únik oleje, netěsnost motoru

Příspěvekod Pavel63 » stř čer 10, 2015 9:06,0

zblblik píše:Zdravim vsechny a mam prosbicku,mam forda focuse 1.6 66KW 2009 a na vrsku motoru u uplne praveho vstriku se mi objevuje olej,vymenil jsem tesneni pod vikem a beze zmeny..otru to,ujedu 40km a ve zlabcich kolem vstriku stoji olej...nevim odkud by se tam mohl brat.Nesetkal se s tim nekdo,neresil ste to nekdo? Je mozne ze stefty co drzi vstrik by byly provrtany az do motoru a netesnilo by to a kolem nej teklo? Odkaz na obrazek motoru treba zde : http://www.google.cz/imgres?q=ford+focu ... x=83&ty=55
Jeste me napadlo jestli to nemuze tect kolem tech kruhovych otvoru,co je do nich vsazen ten vrchni plast (nejspis sani vzduchu-nevim co to je).Na vrchu motoru je 8 techto vstupu do kterych vede ten druhy vrchni plastovy komponet uchyceny na jedny strane spolecnymy srouby s vikem motoru. ,vubec netusim co to je a jak je to tam utesneny...poradi nekdo?Mam to auto teprve mesic a fakt nevim co kde je....Diky.


Zdravím. Mám stejný problém. V servisu mi vyměnili všechny těsnění od sání a vstřiků a olej tam stále teče. Prosím poraďte.
Pavel63
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 09, 2015 18:28,0

Předchozí

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron