Únik oleje, netěsnost motoru

Příspěvekod buco » pát kvě 04, 2007 10:01,0

dobry den.
chcel by som sa opytat na jeden problem, ktory som na tomto fore nevedel zaradit do ziadnej kategorie.
Mam problem s vytlacanim oleja z vrchu na motore. jedna sa o nie velky unik oleja, ale je to tam vzdy masne po takom tyzdni, aj ked sa to dokladne utrie. V servise mi nevedeli nic o tom povedat. Jedna sa o focus 1,8tddi r.v.99
dakujem
Ford Focus 1,8 tddi r.v.99
buco
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 17, 2006 12:36,0
Bydliště: Sp. N. VES

ATTN: Buco

Příspěvekod hans79 » pát kvě 04, 2007 12:51,0

Ahoj, to by mohlo být těsnění víka ventilů. Myslím, že při výměně, resp. dotahování víka nad tímto těsněním ani nebudeš potřebovat momentový klíč. Ten bych použil při výměně těsnění pod hlavou!
Ještě mne napadá, zda li používáš správný olej, aby nebyl příliš řídký. Já používám plnou syntetiku 5W30 od Shell, ale už asi nebudu mít další přísun a budu muset změnit značku. Nicméně pokud ti to teče někde nahoře, tak bych zkusil nejprve to těsnění víka ventilů. Je to v podstatě u všech aut stejné, když jsem měl Felicii, tak jsem to vyměnil a byl pokoj. Motůrek jako nový!
FoFo Combi, 1.8 TDDi 55kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
hans79
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte bře 20, 2007 19:57,0

Příspěvekod buco » pát kvě 04, 2007 16:52,0

prikladam adresu obrazka. je to nakres kde je ten unik oleja, je to vyznacene cervenou farbou http://img217.imageshack.us/my.php?imag ... 665yn5.jpg
neviete niekto poradit?
inac olej pouzivam 5W30.
Ford Focus 1,8 tddi r.v.99
buco
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát úno 17, 2006 12:36,0
Bydliště: Sp. N. VES

Příspěvekod hans79 » pát kvě 04, 2007 18:52,0

Bohužel z tohoto schématu nepoznám, co to je Zkus :cry: Zkus mi poslat schéma motoru z manuálu Ford Focus na str. 168 a vyznačit to tam. Zatím ahoj.
FoFo Combi, 1.8 TDDi 55kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
hans79
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte bře 20, 2007 19:57,0

Příspěvekod Bake » sob kvě 05, 2007 9:20,0

[quote="buco"]Tahleta záležitost je součástí celého víka ventilů.Samostatně se koupit nedá. Je to něco jako ventil odvětrání klikové skříně. Do víka ústí hadice oddechu a při jeho netěsnosti se na víku ukazuje olejová mlha. Závada taky může být způsobena nadměrným "dýcháním" motoru. Pístní kroužky už nejsou co bývaly za mlada, netěsní a tlak ze spalovacího prostoru přes kruhy částečně proniká do klikové skříně a potom přes hadice oddechu do víka ventilů. Troufnu si tvrdit, že zaolejované víko má každý druhý motor 1,8D od Sierry po Focuse, pokud má víc jak 150.000km.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

unik oleje

Příspěvekod Donatello » ned kvě 06, 2007 1:34,0

to Buco: měl sem stejný problém s tímto drobným únikem, myslel sem si že je to olej, ale byla to spíš nafta, která se tam dostala nedostatečným spalováním, byl sem s tím u Forda a tam si s tím nevěděli rady, jediné co navrhli bylo, že rozdělají hlavu a přetěsní to zespodu. Poté, co sem vyměnil žhavící svíčky se tento únik již nikdy neopakoval (cca 35000km) Zkus vyměnit žhaviče a uvidíš...
Ford Focus 1.8 TDDi (90k) , r.v. 2001, 5-dv. kombi
Donatello
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon úno 20, 2006 0:49,0

Re: unik oleje

Příspěvekod Bake » ned kvě 06, 2007 14:15,0

[quote="Donatello"]Ten jejich návrh na přetěsnění byl celkem správnej. Chtěli motor překroužkovat, aby "nedýchal" do klikové skříně. Pokud se ti únik ztratil , jen to dokazuje pravdu, že některé problémy mají tendenci řešit se samy. Nevidím vůbec žádnou souvislost s tím, že by tuto závadu odstranila výměna žhavičů. Žhavící svíčka slouží pouze k usnadnění zapálení směsi při studeném startu motoru. Po několika sekundách provozu motoru se spalovací prostor prohřeje tak, že už směs k zapálení nepotřebuje žádnou žhavící svíčku. Na to, aby se nafta dostala do prostoru klikové skříně by musely být kroužky úplně v háji a kompresní tlak tak malý, že by nespálená nafta šla přes kruhy dolů. Ale to by motor taky nejel......
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Hejkal » úte kvě 08, 2007 14:12,0

Měl jsem uplně stejný problém. Víčko jsem kolem dokola zkusil utěsnit silikonem a zatím to drží (od podzimu) a nikde nic neteče. Silikon jsem použil nějaký montážní univerzál s možnou tepelnou zátěží do 200°C a krátkodobě do 250°C a nanesl jsem asi 2mm vrstvu na spáru mezi víčkem a krytem hlavy. Před nanesením samozřejmě pořádně odmastit !!! :D
Focus 1.8 TDDI 66kw, r.v. 2000, combi
Uživatelský avatar
Hejkal
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned říj 01, 2006 14:24,0

Příspěvekod Brandner » čtv črc 05, 2007 12:28,0

Obrázek

riesim podobny problem s rovnakym motorom u Mondea.
Z pociatku to unikalo malo a jazdil som na plnu syntetiku, ked som presiel na polosynteticky olej tak to zacalo byt vyraznejsie - uz si znackujem miesto na parkovisku. Znie to nelogicky, ze by hustejsi olej lahsie unikal, tak si myslim, ze tym to nebude. Olej unika v mieste srubu a po obvode krytu kruhoveho otvoru.
Mondeo 1,8 TD, 66kW, kombi, 1999
Brandner
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát pro 09, 2005 11:49,0
Bydliště: Praha

olej na krytu motoru

Příspěvekod bandicoot » čtv zář 06, 2007 7:57,0

Zdařte chlapi,
objevil jsem pod autem malou loužičku oleje. Má modrou barvu s černými skvrnami, kdežto olej na měrce je úplně černý. Zevnitř je pokapaný celý kryt motoru. Nejvíc je to pokapané na prostředku (prostředek svisle i vodorovně). Na motoru není nic vidět. Úbytek oleje jsem na měrce nezpozoroval. V autorizovaném servisu konstatovali sice, že to olej je, ale nezjistili odkud. Pro jistotu ale vše dotáhli.
Netušíte příčinu?
Focus, 1.6 TDCi 66 kW, kombi, 2007, Trend +
bandicoot
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř zář 05, 2007 19:45,0

Re: olej na krytu motoru

Příspěvekod Bake » čtv zář 06, 2007 8:43,0

[quote="bandicoot"]Hele, rozumně. Když nedokázal místo úniku lokalizovat mechanik, který auto viděl na vlastní oči, my po síti to nedokážeme tuplem. Pro tebe je důležité, že máš auto v záruce. Máš určitě kartu Ford Assistance, takže při problému jen zavoláš a necháš se obsloužit. I když mám jeden tajnej tip. Trubka, vedoucí od turbodmychadla do motoru v místě pevného uchycení k motoru ráda praská. Potom se olejová mlha od turba dostává na povrch motoru a může ukapávat pod auto. Zkus jít po té trubce rukou, před motorem je na ní navařena úchytka. Pokud v místě té úchytky nahmatáš olej, jsi doma. A taky na koni, protože to můžeš servisu otlouci o hlavu.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

unik oleje ze spodní části motoru

Příspěvekod j.kiwi » pon dub 28, 2008 9:19,0

Včera jsem byl na technické a kontrolní mechaník mne pozval pod auto do kanálu, s tím, že mi lehce uniká olej a když jsem se ho ptal odkud- tak mi tvrdil, že z motoru to není a olejové kapky byly na spoji motor- převodovka (nebo co to je) směrem k levému přednímu kolu. Nevíte někdo odkud to může téct ? Mechanik mluvil o nějakém guferu.
focus, 1,6 16V , kombi, r.v. 2000, trend
j.kiwi
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 20, 2008 9:12,0

Re: unik oleje ze spodní části motoru

Příspěvekod DR » pon dub 28, 2008 12:32,0

j.kiwi: jestli to "nějaké gufero" bylo gufero na klice (což je dost pravděpodobné), tak to je v motoru.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Ebo » pon dub 28, 2008 12:33,0

to > j.kiwi .. tipnul bych gufero klikové hřídele motoru na straně spoje převodovka-motor..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod j.kiwi » úte dub 29, 2008 7:53,0

Díky pánové - jak náročná je výměna toho gufera - myslím čásová i finanční - nevíte ? Co všechno se musí rozebrat ?
focus, 1,6 16V , kombi, r.v. 2000, trend
j.kiwi
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 20, 2008 9:12,0

Příspěvekod Bake » úte dub 29, 2008 11:55,0

[quote="j.kiwi"]Hele, pupíci, nestahujte kalhoty, brod je ještě daleko. Kup si čistič brzd, jinak perchlor ve spreji, důkladně místo vyčisti a ostříkej, potom nastartuj a koukej, kde se olej objevuje. Může to být třeba jen uvolněná hadice oddechu z klikové skříně. Hledej někde nahoře u hlavy. Do výměny zadního gufera na klice se pusť až si budeš stoprocentně jist. Není to stará Sierra, kde to gufero teklo často, je to Fiškus a u něj jsem tekoucí gufero na klice ještě neviděl. Prostě hledej a zkoumej.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod štíreček » úte dub 29, 2008 19:11,0

No já jsem si loni jeden den před odjezdem do Itálie všimnul u vytočeného pravého kola jak mi chčije olej a tak si asi dovedete představit ty nervy. Byla potečená vana na pravé straně, pravá poloosa, rameno a olej cákal až na zadní nápravu. V tom šoku jsem to ani dál nezkoumal a tryskem ujížděl do servisu. Tam to pánové zvedli, dotáhli mi filtr a ani za to nic nechtěli:-)))
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Zahadne mizeni oleje

Příspěvekod malachi » stř kvě 14, 2008 8:39,0

Dobry den, mam problem s unikem oleje. Pri jizde po meste nemam zadne problemy ale jak vyjedu na dalnici (kolem 3,2 ot/min) zacne mi neuveritelnym tempem mizet olej (1/2l na 100km) Motor olej urcite nespaluje. Je kompletne pretesneny a v servisu ho prohledli a nenese zadne znamky spalovani. Nejspis tedy olej nekudy unika, jenze naprosto vse je ciste a nikde neni zadny naznak, ze by olej unikal. Na zemi v garazi neni ani kapka. Jen obcas najdu jednu kapku zespodu na cerpadle. Byl jsem s tim uz v nekolika servisech, ale nikdo neni schopen urcit, kde ten olej mizi. Pokud mate nekdo podobne zkusenosti, nebo jakykoli napad co by to mohlo byt, dejte prosim vedet. Dekuji
Focus, 1.6, hatchback, r.v. 1999, ujde:)
malachi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 13, 2008 8:27,0

Re: Zahadne mizeni oleje

Příspěvekod DR » stř kvě 14, 2008 19:08,0

malachi: půl litru na 100 km, což při jízdě po dálnici prakticky znamená půl litru za hodinu chodu motoru, to je strašně moc. Podle mé zkušenosti, kdyby ti takové kvantum oleje unikalo nějakou netěsností, tak by v tom místě musela být vidět mastná skvrna. Pokud na motoru nikde žádný flek není, tak motor olej spaluje, i když se ti to zdá vyloučené. Bud někudy teče ven a musí to být poznat, nebo se spálí uvnitř.

A má to souvislost s tlakem oleje, resp. s jeho dlouhodobě vyšším tlakem - ve městě, kde otáčky pořád kolísají to nedělá, na dálnici, kde máš trvale přes 3000ot olej mizí jak v černé díře.

BTW, před tím "komplentím přetěsněním" to dělalo taky? Není tam nějaká souvislost s tou opravou?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

re:

Příspěvekod malachi » stř kvě 14, 2008 21:52,0

ano pred pretesnenim to delalo take (ale jak moc nevim, mel jsem ho predtim jen kratce), od te doby jsem najel 9000km (vetsinu ve meste) Svicky jsou ciste a z vyfuku take nic podezreleho nevychazi, nic nesmrdi. Ani kdyz to vytocim na volnobeh v garazi. Projevuje se to pouze na dalnici a tam se tezko neco zjistuje :(
Focus, 1.6, hatchback, r.v. 1999, ujde:)
malachi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte kvě 13, 2008 8:27,0

Další

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník