Chlazeni

Re: Ohrev chladiacej kvapaliny???

Příspěvekod vladis72 » stř bře 05, 2008 21:39,0

Je to ohřev vody v malém okruhu pro urychlené topení ve voze o rychlejší ohřev motoru. Bohužel nevím kdy a jak se zapíná a odkud je napojený a na jakém principu pracuje.
focus sedan GHIA 1,8tddi 90k,11/1999 silver
Uživatelský avatar
vladis72
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 18, 2006 17:38,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod štíreček » stř bře 05, 2008 23:39,0

[quote="Shadow"]Ahoj všichni, mám takový problém neproblém, občas když jedu tak mi vyletí ukazatel teploty až do červeného pole a během....

Nejsem sice elektrikář, ale mohl by být někde uvolněný spoj třeba na čidle, prostě špatný kontakt. Začal bych hledat tam.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Chlazení

Příspěvekod Hlavka » pát dub 18, 2008 16:08,0

Dobrý den mám problém s Focusem za jízdy mě přestal foukat teplý vzduch a asi tak po 4 kilometrech začala stoupat teplota až do červeného políčka.Když teď nastartuju a je to na volnoběh tak je teplota ok ale kdyz se rozjedu tak po 400 metrech je teplota opět v červeném a teplý vzduch stále nefouká pouze studený.Kde by mohla být závada??
Ford Focus, Diesel 66KW, Hatchback, r.v. 2001, Klima
Hlavka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř dub 16, 2008 17:19,0

Příspěvekod zewl » pát dub 18, 2008 19:20,0

Nemas tam pravdepodobne chladici kapalinu, mrkni na to :!: Nekde ti musela vytect :idea:
nečekaně Focus, 1.8 TDDi 66kW, kombajn, r.v. 2002, Trend
www.dotnetforum.cz
zewl
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte bře 25, 2008 9:14,0

CHlazeni

Příspěvekod Hlavka » pát dub 18, 2008 20:29,0

Ne ne kapalina tam je v nadobce na leve strane kdyz otevru kapotu je cervena a je i v mezích min. a max. Opravdu nevim :(
Ford Focus, Diesel 66KW, Hatchback, r.v. 2001, Klima
Hlavka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř dub 16, 2008 17:19,0

Příspěvekod štíreček » pát dub 18, 2008 20:43,0

...nemáš roztrhlý řemen?? Jde Ti dobíjení? Pak by to byla asi ta pumpa....anebo termostat, ale to topení by šlo....
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Re: CHlazeni

Příspěvekod DR » pát dub 18, 2008 21:07,0

Hlavka: tak potom je opravdu hlavním podezřelým vodní pumpa.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod zewl » pát dub 18, 2008 22:04,0

jj, vodni pumpa. V malem okruhu ti necirkuluje voda (nedostane se k vetraku topeni), protoze nebezi vodni pumpa. Pred mesicem jsem mel tuto zavadu. Pokud mas TDDi, tak vymena vodni pumpy lze bez sundani rozvodu. Vodni pumpa stoji ve Fordu cca. 3500.
nečekaně Focus, 1.8 TDDi 66kW, kombajn, r.v. 2002, Trend
www.dotnetforum.cz
zewl
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte bře 25, 2008 9:14,0

CHlazeni

Příspěvekod Hlavka » sob dub 19, 2008 8:07,0

No diky ja jsem si to myslel jestli to nebude pumpa tak na to mrknu.Jeste jen otazka jestli se pumpa nachazi na leve strane po otevreni kapoty dole pod krytem??Dekuji a pak dam vedet jak jsem dopadl
Ford Focus, Diesel 66KW, Hatchback, r.v. 2001, Klima
Hlavka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř dub 16, 2008 17:19,0

Příspěvekod tempest » stř kvě 07, 2008 10:25,0

Zdravim Vas,

chcel by som poprosit o radu, kedze som nepochodil ani v znackovom servise. Urcitu dobu pozorujem ubytok chladiacej kvapaliny cez vicko vyrovnavacej nadrzky. Stava sa to hlavne pri dlhsich cestach, kde je potrebne motor viac vytocit (jazda do kopca, obiehanie a pod.) Cela nadrzka je potom mokra od vody a podobne aj ostatne casti motor blizko nadrzky. Kedze tlak vytlaci kvapalinu von z okruhu, motor sa nema cim chladit a zacne sa prehrievat.
Zname premenne su:

1. Vodna pumpa bola menena spolu s rozvodmi (pred cca 30 tis. km)
2. Olej nepribuda, bublinky a emulzia sa netvoria.
3. Jedina kaluz, ktora sa tvori pod autom je, ak voda unikne z vyrovnavacej nadrzky.
4. Auto bolo na diagnostike, ventilator chladenia sa spusta pri 99°C.

V plane na najblizsie obdobie je:
1. Vymena chladiacej kvapaliny (presny pomer 1:1 s destil. vodou)
2. Vymena termostatu kurenia (pre istotu, povodny sice otvara, ale moze byt, ze neskoro).

Chcel by som poprosit tych, ktori maju s podobnym problemom skusenosti, aby napisali svoj komentar, pripadne aj ostatnych, ktori maju nejaky napad, co by bolo spravne skontrolovat.

Voped dakujem.
Focus, 1,8 TDCi 85 kW, combi, r.v. 2003, ghia
tempest
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte kvě 06, 2008 20:48,0

Příspěvekod j.kiwi » úte čer 03, 2008 10:19,0

Potřebuji dolít chladící kapalinu do Focuse - mám červenou a nevím jaký je rozdlíl mezi specifikací FORD WSS-M97B44-C - tu má můj mechanik v dílně a předepsanou FORD WSS-M97B44-D ?

Potřebuji dolít cca 1-2 cm do nádržky a nchce se mi kupovatcelá láhev.
Nevíte jakou životnost má červená chladící kapalina ?
focus, 1,6 16V , kombi, r.v. 2000, trend
j.kiwi
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 20, 2008 9:12,0

Příspěvekod DR » úte čer 03, 2008 14:15,0

j.kiwi: O stránku zpět jsem dával odkaz
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=53929#53929
http://www.texaco.cz/page.php?pNum=2&sub=1

Mě z toho vychází, že ty kapalny jsou mísitelné, podle mě jsou to ekvivalenty G12 (FORD WSS-M97B44-D) a G12+ (FORD WSS-M97B44-C).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Peter Križ » čtv srp 14, 2008 18:44,0

Prosím o pomoc. Mám problem s chladením. Ručička teplomeru mi ukazuje teplotu dobré, ale keď si zapnem diagnostiku cez nulovacie tlačitko kilometrov, tak mi ukazuje na displeji teplotu niekedy aj 107 C. Neviem či je to u fordov normalne, alebo je to nejaka chyba. Znepokojovalo ma, že aj v chladnejšom počasí a po prejdení asi 10 km mi zapínajú ventilatory na chladiči. Ak by niekto mal s tým skusenosť, prosím o pomoc a radu. Ďakujem.
Mám Ford Focus 1.6, 16v, 74kw, r. výroby 1999, kombík, benzín.
Focus, 1.616v 74kw, combi, r.v. 1999, ghia
Peter Križ
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob pro 15, 2007 23:25,0

Příspěvekod Shadow » sob bře 14, 2009 16:00,0

Ahoj

Můj problém už je vyřešen, doufám. Zrovna včera jsem auto přivezl z opravy. Když sem ho dal opravit poprvé tak mi vyměnili vadné čidlo teploty motoru (ukazovalo o cca 15 stupňů víc) a bylo mi řečeno že je něco v palubní desce v komunikaci procesoru který, ovládá všechny přístroje, s teploměrem. Takže se motor fyzicky nepřehřívá. Načež jsem se rozhodl že to není zase až tak hrozné a tuto závadu jsem se rozhodl prozatím neodstraňovat. Auto jsem zvesela odvezl domu a při příští jízdě jsem se nestačil divit. Ujel jsem cca 7 km a najednou teploměr vystřelil do červeného pole úplně nadoraz a po chvilce se rozsvítil žlutý vykřičník. Tak jsem zastavil a zkontroloval motor ten byl vlažný i ruku jsem na něm udržel tak jsem se rozhodl že pojedu dál. Po dalších asi 8 km se situace opakovala s tím rozdílem že se k tomu vykřičníku přidala ještě žlutá kontrolka motoru, ta hned pod ním, a auto ztratilo výkon a nejelo. po vypnutí motoru a opětovném nastartování jelo normálně jen ta žlutá svítila pořád. Tak sem zavolal kámošovi a ten mě odtáh domů. Načež šel fofo znovu do servisu a tam zjistli, že mám prošlehlé kabely ke svíčkám a ty mi střílí do kabelu od toho teplotního čidla. Ten kabel totiž v jednom místě vede okolo kabelů ke svíčkám a zrovna tam mi to střílelo :) . A následně to mate přístroje. Takže mi vyměnili kabely a zatím je to ok. Uvidím, dneska jedu poprvé někam dál ale vypadá to dobře.
Focus, 1,6 16V Zetec-S 74kw, 5dv. hatchback, r.v. 99, Trend
Uživatelský avatar
Shadow
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon zář 10, 2007 9:16,0
Bydliště: Sedlčany

chladenie

Příspěvekod troiac » pon zář 07, 2009 0:49,0

Ahoj vsetci toto leto pri ceste z dovolenky sa mi stalo ze rozsvietila vystraha prehriatia motora stalo sa to asi tri krat vzdy ked som vysiel na na vrch kopca a vyradil rychlost ked som trosku pridal otacky hned sa to schladilo. Vonku bolo dost teplo asi 34-35 stunov chladiacej zmesi som mal dost. Neviem ci to bolo len tym teplom vonku alebo sa nieco deje nemate s tym
skusenost?
Diki
focus, 1.8 TDCI 85kW, hatchback, r.v. 2005, Giha
Uživatelský avatar
troiac
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 20, 2008 11:21,0

Provozní teplota

Příspěvekod hch » pon dub 12, 2010 15:50,0

Zdravím a dovolím si požádat o informace a případně radu. Leccos jsem tu přečetl, ale nějak mi z toho nevyšel rozumný závěr.

Dlouho marně řeším (nechávám v servisu řešit) problém se studeným motorem. Výměna termostatu ani sondy nepomohla, pak se čekalo na díl a nebyl čas, takže jsme nějak přežili zimu bez pokroku. Teď bylo další kolo, prý vyměnili domeček (což je, soudím, víčko termostatu -- neviděl jsem to a moc si nedovedu představit, proč a jak by se na tom mělo něco porouchat, natožpak aby to způsobilo jeho předčasné otevírání, ale budiž). Teplota na budíku prý sedí se změřenou (bezkontaktní teploměr), diagnostika nic nenašla.

Je to teď o něco lepší, nicméně ani do půlky (obligátních 90 stupňů) se nedostanu ani na volnoběh poté, co auto proženu. Dnes (venku 3-5 stupňů) po necelých 9 minutách a 9 km od startu (z toho 2/3 na dálnici) jsem měl pod 75 (druhá čárka), pak to vylezlo sotva k 80 a tam se to za stabilní jízdy drží. Po cca 35 km to pak ve městském provozu vylezlo tak napůl mezi 75 a 90, po zastavení stouplo kousek pod 90.

Je to OK? Mi se to nezdá, ale nejsem v tom kovaný. Jaké máte (nebo mají být) normální provozní teploty?

Beru všechny dobré rady! TIA,
H.

PS: Auto bylo dovezeno ze slunné Itálie a možná proto nemá horní kryt motoru. Ale už taky není dvacet pod nulou, takže by to snad až tak vadit nemuselo. Nebo jo? (Samozřejmě uvažuji, že mu nějaký pořídím, už kvůli hluku.)
Focus II, 1.8TDCi 85kW, kombi, r.v. 2006, -
hch
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned pro 20, 2009 13:50,0

Příspěvekod Tomáš Ondřich » pon dub 12, 2010 19:13,0

Mám stejný motor a když je chladnějc zapíná se ohřev motoru bez toho se motor stašně pomalu ořívá.
Jinak to můžě dělat jen termostat nebo těsnění pod termostatem.
To ke můj neodbornej názor :roll:
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

Re: Provozní teplota

Příspěvekod hch » pon dub 12, 2010 22:36,0

Tomáš Ondřich píše:Mám stejný motor a když je chladnějc zapíná se ohřev motoru bez toho se motor stašně pomalu ořívá.
Jinak to můžě dělat jen termostat nebo těsnění pod termostatem.
To ke můj neodbornej názor :roll:


Díky za snahu. Ohřev motoru -- máš na mysli přídavné (nezávislé) topení? (Např. pokec u Mondea.) Tak to AFAIK nemám a stejně bych to neměl kam připojit.

Termostat byl samozřejmě první nástřel a nepředpokládám, že by to neřešili včetně těsnění (myslím, že zkoušeli termostaty dokonce 2). Není to servis "pantáta s garáží" (ale ani ne značkový M&V nebo D). A konec konců, mají v tom už pěkných pár týdnů $$ i za další matroš, tak se snad snaží.

Co ty teploty za jízdy? Taky ti nejde rafika na/za 90?

H.
Focus II, 1.8TDCi 85kW, kombi, r.v. 2006, -
hch
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned pro 20, 2009 13:50,0

Příspěvekod Tomáš Ondřich » úte dub 13, 2010 18:44,0

Není to nezávislé topení ale ohřev motoru můj focus je taky z Itálie a je to tam je to takový hliníkový válec a jsou v něm žhavičky. Je umístěn za motorem na přepážce ve prostřed. Má to pojistku č 3 a relátko R2 ale co to ovládá netuším.
connect, 1.8tdci, tourneo, r.v. 2003, base
Focus 1.8 tdci, 81kw r.v. 2003, 3dv.
Tomáš Ondřich
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř bře 26, 2008 20:11,0

Re: Provozní teplota

Příspěvekod hch » úte dub 13, 2010 19:04,0

Tomáš Ondřich píše:Není to nezávislé topení ale ohřev motoru můj focus je taky z Itálie a je to tam je to takový hliníkový válec a jsou v něm žhavičky. Je umístěn za motorem na přepážce ve prostřed. Má to pojistku č 3 a relátko R2 ale co to ovládá netuším.


Áhááá, dík za nakopnutí, až ho budu mít za světla k dipozici, podívám se mu pod kapotu (a napřed do knížky). Ale i tak, 30 kiláků by snad na ohřátí mohlo stačit :-( i bez takové forsáže, zvlášť, když se to pak dál nemění.

H.
Focus II, 1.8TDCi 85kW, kombi, r.v. 2006, -
hch
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned pro 20, 2009 13:50,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník