Turbo

Turbo tdci 85kw netáhne

Příspěvekod zub10 » pon črc 27, 2009 21:45,0

Stavá se mi,že najednou netáhne auto,prostě od 1500ot pěkně nezabere,

musím to točit jak benzín.Když je studený motor,většinou to neblbne.
V zimě to vypadalo,že je to ok,ale začalo teplo a je to zpátky.
Občas,když chcípnu motor a nastartuju,tak se to 'opraví'.

někdo říká vyčistit turbo,kámoš říkal,
že to můžou být vydřený drážky pod lopatkama a zasekává se jejich natáčení(rozebrat a slíznout na magnetce).

má s tím někdo zkušenosti?
dík
Focus, 1.8Tdci 85, 5dv hatch, r.v. 2002, ghia
zub10
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 17, 2009 7:21,0

Výpadek turba

Příspěvekod Lukyno » stř črc 29, 2009 18:06,0

Já sem zase někde četl ,že se tyhle turba ve fordech nerepasují a ani sem nenašel nikoho kdo dělá nebo čistí tyto turba.
ale pokud někoho máš tak mi dej kontakt.

A mě se to stává jen když je motor dost zahřátej nebo po delší trase a námaze do kopce po dálnici.

Přidávám se k tobě prosim o radu.
všem moc díky předem.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Turbem to asi nebude,změřil jsem ho

Příspěvekod zub10 » pát srp 07, 2009 7:43,0

Tak jsem se dokopal k tomu,že jsem napojil manometr na turbo
(injekční jehlou do hadice turba,do ni 4ku hadičku,kolem dveří do kabiny to prošlo a manometr,je to hned)

Turbo dává stejně,i když to přestane táhnout,při vyšším výkonu occa 0.6 bar při normálním asi 0.3,je zajímavý jak se to mění podle zatížení,asi tím,že motor se míň točí,tak nebere vzduch a tlak roste.

Takže to typuju na nouzový režim,ale nic na palubovce to nesignalizuje.
Prý když se překročí tlak turba,tak motor spadne do nouzovýho režimu (-30%),Kámoš hnal tdi seata po dálnici a byl z toho vyděšenej.

někde v servisním časopise jsem viděl zanesený čidlo tlaku turba,tak ho zkusím najít

Nejdřiv si zjisti tlak turba,než z tebe bude někdo tahat prachy,mě ho vyndal,prohlíd,nic neviděl a zandal,5000kč v háji.
Focus, 1.8Tdci 85, 5dv hatch, r.v. 2002, ghia
zub10
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 17, 2009 7:21,0

výpadek turba

Příspěvekod Lukyno » ned srp 09, 2009 21:31,0

AHA
a to si napíchl tu plastovou trubku co vede vzduch do turba a jakej manometr si použil klasiku na kola
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Příspěvekod Tomáš Mádr » pon srp 10, 2009 17:50,0

Měl jsem teď podobnej problém - sice s TDDi motorem, ale ono je to skoro jedno. Praskla jedna z propojovacích hadic mezi turbem a intercoolerem. Auto jelo, akorát nechtělo moc zrychlovat, ani spotřeba se moc nezvýšila. A protože ta prasklina směřovala dolů kolem morotu směrem na spojku, nebyla ani vidět. Nakonec jsem šel rukama po hadicích a našel. Po výměně je to úplně nové auto, takže typuju, že se prasklina pomalu zvětšovala.
Kolego co má TDCi, tak mu praskla hadice od turba k čidlu tlaku - auto jelo tak, že kopce vyjížděl na 2ku a sehnat kousek hadice blo docela zábava - Ford je v tomto úžesně drahej a hlavně člověku nacpe jedině celou sadu, takže to vyřešila standardní palivová hadička za 30Kč.
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

napíchnul jsem jehlou tu měkou hadici

Příspěvekod zub10 » pon srp 10, 2009 20:00,0

Je to jen 1mm,po vytazeni se zatahla,tak to snad nebude vadit,
turbo dava velke mnozstvi vzduchu a jehlu mi to ani nevytlacilo,
manomer jsem mel digi,takze jeste se mi jeste motal kabel do autozasuvky.
Klidne by tam mohla byt slabsi jehla,manometr reagoval docela rychle.

Asi by byl lepsi klasicky manometr,nevim jak bude videt 0.2 baru,ale tech 0.6 v tahu motoru asi bude videt.

nevim,jestli tlak turba neukaze taky diagnostika auta,
nevim co je údaj MAR senzoru - změna tlaku

navod na prepnuti pocitadla kilometru do test modu jsem hodil do diagnostky
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... c&start=80
Focus, 1.8Tdci 85, 5dv hatch, r.v. 2002, ghia
zub10
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 17, 2009 7:21,0

výpadek turba

Příspěvekod Lukyno » úte srp 11, 2009 19:08,0

OK
to vypadá nadějně takže podle postupu,
a stím můžu jet, ničemu to nevadí a ještě
jak to vypnu - vypnutím motoru asi že jo.

zítra to zkusím.

mam nový poznatek u svýho problému znovu mi vynechalo turbo
resp. nejdříve klesl účinek turba a poté úplně přestalo jít turbo tak sem zastavil vypl motor a hned nastartoval a vše bylo OK turbo šlo.
jenom se mi zdá že je snížený výkon motoru tak odhadem o 20-30%
ale je to znát dřív když zabralo turbo tak to byla síla teď ne.
Chybová hláška nesvítí žádná.

jen se mi zdá při otevřenim okně slyšim při záběru turba okolo 2000 ot hlasité syčení vzduchu jako kdyby turbo udělalo tlak a část zněj ušel mimo potrubí.
proto pokles výkonu příi plném záběru turba.

ale je to jen názor.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Příspěvekod svobi » pon zář 14, 2009 20:12,0

Ahoj , chci se zeptat na váš názor.Mám takovýto problém při normalní jízdě
asi okolo 2300ot/min.Se mi auto zakucka a motor přestane táhnout a nejde
vytočit vic jak na 2500 ot.Po této zavadě auto znovu nastartuji a auto jede
znova jako by se nic nestalo.Jinak se žadná kontrolka po teto zavade nerozsvítí.Dik za vaše odpovědi.
focus, 1.8tdci 74, combi, r.v. 2004, feda1
svobi
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 13, 2007 16:24,0
Bydliště: ostrava

Příspěvekod Lukyno » stř zář 16, 2009 18:05,0

co si mám představit pod pojmem zakucká?
turbo jde v tu chvíli?
jde ti černý dým s výfuku?

Jak často se to opakuje?

To je otázek co.

Zdar.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Příspěvekod svobi » stř zář 16, 2009 18:24,0

Černý dým nejde a turbo v tu chvili taky nejde.Auto jede jak normalni diesel,s tim problemem že nejde vytočit přes 2500 ot za min.
focus, 1.8tdci 74, combi, r.v. 2004, feda1
svobi
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 13, 2007 16:24,0
Bydliště: ostrava

Příspěvekod svobi » stř zář 16, 2009 18:29,0

Opakuje se to ted posledni dobu po ujeti cca 600km,nevim jak ti to vysvetlit.Proste jako rozjezd vautoskole ,akorat to skakani je mensi.
focus, 1.8tdci 74, combi, r.v. 2004, feda1
svobi
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 13, 2007 16:24,0
Bydliště: ostrava

Příspěvekod Lukyno » stř zář 16, 2009 22:47,0

máš filtr pevných částic?

máš tedy namysli vynechávání motoru nebo dušení vesmylu poklesu výkonu

Takže to udělá po cca 600km a nákou dobu a pak je vše OK.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Příspěvekod svobi » čtv zář 17, 2009 14:55,0

Jestli je tam filtr pevnych castic nevim model to je 2004.Tak si myslim ze tam jeste neni.Mam ten pocit že filtr pevnych castic je az ve dvojce ff.Jinak to zakuckani je ve smyslu poklesu vykonu,a jak dlouhy je pokles vykonu jsem nezkousel. Po tzv poklesu vždy znovu nastartuji a auto jede zase bez problemu.
focus, 1.8tdci 74, combi, r.v. 2004, feda1
svobi
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 13, 2007 16:24,0
Bydliště: ostrava

Příspěvekod Lukyno » čtv zář 17, 2009 19:45,0

aha
víš to co popisuješ je hodně podobná závada která mě taky provází už asi 2 měsíce.

a typuju néjaké vadné čidlo nebo nějaká elekltronika.
Protože po znovu nastartování mi taky běží vše OK asi po dobu cca 500-700km.

Já vim že si měří sám tlak ve výfuku a podle toho si nastavuje pal. směs,

Já mam u sebe podezření na filtr pevných částic protože ten se vypaluje po cca 600- 1000km podle stylu jízdy resp (město - dálky) a mě připadá že mi motor vynechá vždy před tím vypalováním. Jakoby byl ucpaný a chvíli trvá než spustí ten proces a má to zanásledek pokles výkonu krátkodobý.

Jinak samozřejmě to může způsobit čerpadlo, turbo, atd.
Může to být ve spouštění turba tam je podtlakovej ventil elektromagnetickej kterej může vynechávat.

Pak je dobrý vědět kdy to udělá na delší trase nebo ve městě.
kolik máš paliva v tu dobu.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Příspěvekod štíreček » pát zář 18, 2009 13:04,0

Filtrem to nebude, 1,8 tdci filtr nemá. Třeba nějaký zanesený egr ventil... :?:
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod svobi » ned zář 20, 2009 20:14,0

Ahoj egr to není ten je novy :( ,tak nevím čim by to mohlo byt.Čerpadlo a tlaky jsou v poradku.Ted se tam naslo vadne cidlo,ale nechci napsat nejakou blbost ,ale mam ten pocit vackove hridele ,fakt nevim.
No budu muset kontrolovat jedno po druhem :( .
focus, 1.8tdci 74, combi, r.v. 2004, feda1
svobi
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 13, 2007 16:24,0
Bydliště: ostrava

Příspěvekod štíreček » stř zář 23, 2009 18:30,0

ono je to dnes samá elektronika, tak čert se v tom vyzná, takže i jedno čidlo stačí, aby to pořádně nejelo...
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod svobi » stř zář 23, 2009 22:30,0

Jj já vím,jen mně mrzí že se človíček nemuže spolehnout na značkový sevis.
Nevím jak jinde v ČR,ale v Ostravě se na ně nedá spolehnout :? .Teď to chvíli potrvá ale snad to najdem a bude to zase ok :D .
focus, 1.8tdci 74, combi, r.v. 2004, feda1
svobi
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 13, 2007 16:24,0
Bydliště: ostrava

Příspěvekod štíreček » sob zář 26, 2009 16:39,0

Asi těm mechanikům od forda moc neplatí, když se tam tak střídají a bez pc nic neudělají. Kdysi mi dělali na starém escortovi rozvody a s tím jsem byl spokojený, bylo to rychle. S focusem jsem problémy neměl a teď s maxem jsem tam už byl čtyřikrát kvůli blbost - naklápěcí motorek u světla!!! Nešly jim načíst online data a pak teda zjistili, že nemají na tenhle model aktualizaci :roll: i když nevím k čemu, poněvadž tuto závadu počítač stejně nenajde, takže to tam museli dopsat manuálně. A ještě jedna perlička - motorek se nedá vyměnit, takže příští týden budu mít nové celé světlo.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod svobi » ned zář 27, 2009 11:31,0

To asi nne :lol: ,nebo jsem měl špatný starter a oni že mi odešel setrvák.
Jinak už se zase ozvala kontrolka diagnostiky.Teď to po víměně toho idla vydrželo asi 800 km :( .
focus, 1.8tdci 74, combi, r.v. 2004, feda1
svobi
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 13, 2007 16:24,0
Bydliště: ostrava

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník