Turbo

Re: Piskani (asi) v turbu

Příspěvekod Bake » sob dub 12, 2008 12:46,0

[quote="mhesny"]Na čelní straně motoru, směrem k chladiči je kovová trubka k chladiči stlačeného vzduchu. Zkontroluj, jestli v místě.kde je na ní přivařený úchyt není zaolejovaná. V tomto místě to u tohoto motoru rádo praská a unikající stlačený vzduch způsobuje pískání a může se projevovat i chybovými kódy vztahujícími se k EGR.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Piskani (asi) v turbu

Příspěvekod mhesny » pon dub 21, 2008 16:11,0

[quote="Bake"] Kovovou trubku, kterou zminujes, mi menili spolecne s dalsimi gumovymi hadicemi cca pred 2 mesici. Jeste to zkontroluji, ale byla by to velka nahoda.
Focus, 1.6TDCi, 80kw, kombi, r.v. 2004/11, GHIA
mhesny
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv dub 10, 2008 22:44,0

Příspěvekod Regulos » stř srp 13, 2008 13:15,0

Zdravím! Nemáte náhodou někdo tabulku, kolik má tlačit turbo u 1.8TDCi v určitých otáčkách? Mechanik mi ho chce proměřit. Díky!
Focus, 1.8 TDCi 85kW, combi, r.v. 2002, Comfort
Regulos
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř lis 28, 2007 16:26,0
Bydliště: Liberec

Odezva plynu

Příspěvekod pirus77 » čtv bře 19, 2009 2:00,0


Koupil jsem si Focuse 2,0 TDCi r.05, najeto 113tis., a oproti svému předchozímu autu sleduji malou (0,5s) prodlevu při přidání plynu, než motor začne zabírat. Při potřebě rychle přidat je to celkem nepříjemná vlastnost. Je to normální, jde s tím něco dělat?
pirus77
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 22, 2007 0:24,0

Příspěvekod zewl » úte bře 24, 2009 20:55,0

Mel jsi predtim motor s turbem? Toto je vlastnost turbodieselu, tzv. turboefekt. Jak seslapnes pedal plynu, tak chvili trva, nez vyfukove plyny poradne roztoci turbo, ktere potom "zabere" a to je ta prodleva :wink:

viz wikipedia:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turbodmychadlo
nečekaně Focus, 1.8 TDDi 66kW, kombajn, r.v. 2002, Trend
www.dotnetforum.cz
zewl
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte bře 25, 2008 9:14,0

Příspěvekod Gold » úte bře 31, 2009 23:13,0

Chtěl bych Vás poprosit o radu. Zjistil jsem, že mi sákne olej někde pod EGR ventilem. Úbytek oleje v motoru není nijak zásadní, ale i tak bych se Vás chtěl zeptat jestli se může jednat o "odcházející" turbo. Intercoler i hadice a trubky od jsou sice zevnitř mastné, ale moc oleje tam není a žádné jiné známky poškození zatím turbo nevykazuje. Nebýt prohlídky před STK, tak bych si toho vůbec nevšiml. Díky moc.
Focus, 1.8 TDCi, 85 kW, combi, 2002, GHIA
Gold
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv led 05, 2006 21:39,0

Technicky rozdil u 1,6 TDCi 66kW x 80kW

Příspěvekod kumpa007 » sob dub 11, 2009 13:22,0

Mam cerstve nekolik tydnu C-maxe s motorem 1,6 TDCi (66 kW). Rok vyroby je 2007. Chtel bych se zeptat jaky je technicky rozdil mezi variantou 66kW a 80kW. Mam dojem, ze motory jsou uplne stejne a rozdil je pouze v turbu kde u 66kW neni turbo s menitelnou geometrii lopatek.
Muzete me prosim tuto informaci potvrdit nebo vyvratit. V pripade, ze vykonostni rozdil ma na svedomi jen turbo, tak uvazuji o vymene. Tech 66kW je dostatecnych, ale mam rad i sportovnejsi svezeni.
C-max, 1.6 TDCi 66, MPV, r.v. 2007, Trend
kumpa007
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon bře 23, 2009 10:07,0

Ťah motora

Příspěvekod IBU » pon čer 01, 2009 20:18,0

Dobrý deň všetkým Focusákom, som tu nový (aj ako Forďák), tak neviem, či nepíšem niekde mimo misu. Vopred preto ďakujem za pochopenie.

Mám nasledovný problém. Keď auto držím pod plynom, typicky okolo 2000 - 2300 ot.min-1, a to najmä na prevodových stupňoch 3, 4 alebo 5, deje sa nesledovný jav: motor pekne ťahá a zrazu dôjde akokeby k poklesu tlaku turbodúchadla a auto začne citeľne cukať - poklesne ťah, mierne sa zníži rýchlosť, trvá to tak pol sekundy-sekundu. Potom akokeby sa turbo opäť chytilo a auto znova potiahne a takto sa to opakuje niekoľkokrát za sebou.
Celé sa to deje pri konštatne stlačenom plynovom pedáli. Keď pridám alebo uberiem, jav vymizne, ale keď sa dostanem opäť na toto otáčkové pásmo, tak sa jav často zopakuje, ale nie vždy. Podotýkam, že motor nedusím do kopca, ani nič podobné.
Osobne si myslím, že to má celé súvis s turbom, prípadne so súvisiacim príslušenstvom - možno hadicami, váhou vzduchu, prípadne s niečím iným.

Pred týždňom som bol na diagnostike, s inou, nesúvisiacou záležitosťou (odišiel mi krúžok airbagu), ale žiaden chybový kód okrem chyby krúžku airbagu, pokiaľ viem, nediagnostikovali (plnenie alebo niečo podobné). Je fakt, že vtedy som tomu kolísaniu ešte nevenoval moc pozornosť a dnes by možno diagnostika ukázala aj čosi iné, resp. vtedy sa táto záležitosť ešte neprejavovala.

Prosím poraďte, ďakujem.
Focus Mark I, 1.8 TDDi 66 kW, Combi, r.v. 01/2001, Trend
IBU
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob kvě 23, 2009 18:03,0
Bydliště: Žilina

Příspěvekod štíreček » stř čer 03, 2009 17:32,0

kumpa007 :arrow: Jestli chceš výkonější focus, tak spíš bych uvažoval o 1,8tdci 85kw, poněvadž ta výkonější šestnáctka má filtr pevných částic a je to taková problémová věcička a taky není vůbec levná.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Lajos » pon čer 08, 2009 14:13,0

IBU: Mám trochu dojem, že motoru moc nerozumíš. Vyrobil sis nějakou hypotézu a lpíš na ní, ale otázka je, jestli ta hypotéza k něčemu je?
Předně máš motor s jednoduchým turbem s pevnými lopatkami. Existuje nějaký důvod, proč by motor pracoval správně, s konstantními otáčkami a stále sešlápnutým plynem, a najednou by začaly kolísat otáčky turba? Uvědom si, že turbo je kus železa, který se točí podle toho, kolik do něj jde spalin. Není nijak řízené, v případě tvého motoru.
Za další, váha vzduchu s turbem nijak nesouvisí, a za třetí, TDDi ani váhu vzduchu nemá.
Tedy závada souvisí nejspíš s něčím ohledně vstřikování nafty a souvisejících čidel, ale co to přesně je, ti poradí někdo kdo rozumí motorům a diagnostice.
Focus, 1.8 TDDi 66, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Lajos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř dub 15, 2009 12:42,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod chmelko » sob čer 13, 2009 12:36,0

čím by som určite začal je kontrola stavu hadic, presne pri určitom tlaku može nastat problem ,že sa tzv.zcucne niekde v ohybe a spaliny bud neprichadzaju,alebo neodchadzaju..

ak nie pokračovat dalej v badání...

inak suhlas s Lajosom..
focus, 1.6 Zetec-SE 74, hatch, r.v. 2003, taký miš maš http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=163&t=1476
chmelko
**
**
 
Příspěvky: 94
Registrován: sob dub 18, 2009 11:14,0

Kolísanie otáčok

Příspěvekod IBU » sob čer 20, 2009 22:06,0

Zdravím a ďakujem za reakcie a možné príčiny riešenia môjho problému.
To že TDDi nemá váhu vzduchu som síce naozaj nevedel, to ale neznamená, že som z áut úplne ľavý a neviem, že klasické jednoduché turbo je len sústava dvoch lopatkových kolies na spoločnom hriadeli (som strojný inžinier). Jednoducho som sa snažil nahlas uvažovať a načať možné riešenie?
Diagnostika ukázala pravdepodobne problém s EGR ventilom, čo je otázkou ďalšieho pátrania a patrí to samozrejme do inej diskusie.
Aj tak všetkým ďakujem a prajem veľa spokojných km.
Focus Mark I, 1.8 TDDi 66 kW, Combi, r.v. 01/2001, Trend
IBU
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob kvě 23, 2009 18:03,0
Bydliště: Žilina

Příspěvekod Růžička » pon čer 22, 2009 6:11,0

Na boku mezichladiče vzduchu ve směru jízdy vpravo je konektor k nějakému čidlu uvnitř. Dosud jsem předpokládal, že se tam skrývá váha vzduchu. :? Je to tedy něco jiného?
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Výpadek turba

Příspěvekod Lukyno » úte črc 07, 2009 17:28,0

Zdar lidi,
Mám FFII 2.0 TDCi 100kW a mam takový problém
rozsvítila se mi kontrolka chodu motoru a poté jsem
zjistil že nejde turbo a motor se dusí prostě nejede jak by mělo.
Vypnul sem motor a hned nastartoval a kontrolka svítí dál ale
motor jede jak má resp. turbo funguje.
Zajel sem do Fordu na diagnostiku a řekl mi že jim to hlásí pokles podtlaku, že by to mohla být díra v potrubí nebo i klidně turbo nebo kompresor.
Tak sem šel do kolen ale vzhledem k tomu že sem něměl čas tam nechat auto tak sem zaplatil 714Kč za diag. a vzal auto.
nastartoval kontrolka nesvítila a vše OK. byl sem max. spokojen.
Jenže po ujetí cca 700KM se to zopakovalo na dálnici ve 130 sem pocítil že auto netáhne prostě turbo znovu nešlo a po asi 5KM se i rozsvítila kontrolka chodu motoru.
po hodině stání jsem nastartoval a vše zase OK jen kontrolka svítí dál.

Tak Vás žádám o pomoc.
Jakoukoliv radu co mám zkusit nebo dělat.
Předem díky.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Příspěvekod štíreček » úte črc 07, 2009 18:45,0

Já bych jel do servisu, poněvadž to není škodovka a šroubovák na to nestačí :roll:
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod chmelko » úte črc 07, 2009 18:48,0

neviem, čo všetko kontroloval servis, alebo len ta napichol na diagnostiku, ale prve čo by som radil je riadne skontrolovat stav potrubia..može sa stat, že v určitom priebehu sa ti hadica scucne,alebo ohne tak, že neprechadza cez nu "vzduch" k turbu..samozrejme ale príčin može byt kopa..
focus, 1.6 Zetec-SE 74, hatch, r.v. 2003, taký miš maš http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=163&t=1476
chmelko
**
**
 
Příspěvky: 94
Registrován: sob dub 18, 2009 11:14,0

Výpadek turba

Příspěvekod Lukyno » úte črc 07, 2009 19:43,0

dělaly mi pouze diagnostiku. a výčet byl chyba podtlaku a sám technik říkal
že to může způsobit díra v potrubí hadici ale taky turbo, atd.

Takže mam zkontrolovat potrubí z turba do intercooleru a až dosání jo?

zatim díky jdu na to.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Výpadek turba

Příspěvekod Lukyno » úte črc 07, 2009 19:47,0

promiň nekontrolovaly mi nic jen napíchly na PC a protože mi řekly že tu mam nechat auto a odpoledne si zavolat, že to musí technik projít a hledat závadu tak sem se zbalil a jel pryč.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

Příspěvekod chmelko » úte črc 07, 2009 20:04,0

presne tak, hladaj rozne deformacie, spoje na uchytoch uplne komplet po celom obvode..
možno niečo objaviš, možno nie, ked tak pojdeme dalej
focus, 1.6 Zetec-SE 74, hatch, r.v. 2003, taký miš maš http://forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=163&t=1476
chmelko
**
**
 
Příspěvky: 94
Registrován: sob dub 18, 2009 11:14,0

Výpadek turba

Příspěvekod Lukyno » stř črc 08, 2009 17:54,0

dnes odpoledne jsem nastartoval a kontrolka zhasla.
ale závada tam určitě je dál protože se dvakrát opakovala.

Včera sem kontroloval potrubí a nevim na jaký se mam soustředit protože je jich tam tolik že v tom mám hokej.

Kdo se v tom má vyznat.
Focus II 2.0 TDCi DPF Combi, r.v. 2006, SPORT
Uživatelský avatar
Lukyno
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon črc 06, 2009 22:53,0

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník