Prevodovka - staly prevod, rychlosti...

Prevodovka - staly prevod, rychlosti...

Příspěvekod Japhy » pon led 17, 2005 17:19,0

Díky, ale ještě bych rád rozluštil jednu věc, na kterou nemůžu z nikoho dostat odpověď, a to je zpřevodování aut v Trendu. Ty ten Trend máš, tak zkus, jestli bude čas, porovnat tyto údaje s tvými. Půjčeno z auto.cz :
Rychlost Stupeň Otáčky
40 2 2700
40 3 1700
60 2 4000
60 3 2700
60 4 1900
80 3 3700
80 4 2700
80 5 2000
100 4 3300
100 5 2700
120 5 3200
140 5 3800
Uživatelský avatar
Japhy
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte lis 16, 2004 11:24,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod emjey » pon led 17, 2005 20:23,0

Japhy, nějak tomu teď nerozumím :?: , zpřevodování vozu přece nesouvisí se stupněm výbavy vozu, záleží přeci na daném typu a výkonu motoru a použité převodovce. Např. motory 1.4, 1.6, 1.8 mají typ převodovky iB5 a 2.0 a 1.8 diesel mají MTX75.... A když se podíváš do manuálu Focusu, tak jsou tam i přesná čísla..
CFC 008
Ford Focus 1.8 TDDi (66 kW) Ghia, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Suzuki SX4 (88 kW) GLX 4x4, r.v. 2010 8-)
Uživatelský avatar
emjey
**
**
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon bře 29, 2004 17:38,0
Bydliště: Most

Příspěvekod Japhy » pon led 17, 2005 22:19,0

No, já tomu taky nerozumí, proto to dávám do diskuze :wink: Jde mi o to, že tuto indormaci jsem získal ze Světa motorů a od té doby se snažím, aby mi ji někdo vyvrátil nebo potvrdil. A do teď se mi to nepodařilo. Jeden prodejce potvrdil jinou převodovku u motoru 2.0, ale na ten Trend nereagoval, tak nevím. Mě se to samozřejmě taky nezná a tenhle způsob to může potvrdit. Jo a ještě musím upřesnit - v tom SM psali o krátkých převodech u "dvoulitrů" a vozů ve výbavě Trend.
Uživatelský avatar
Japhy
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte lis 16, 2004 11:24,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Wally » úte led 18, 2005 10:19,0

Zpřevodování nezáleží jen na převodovce, ale i na použitém stálém převodu v ní. Jaký je stálý převod v autě poznáš z výrobního štítku - 4. údaj vlevo odzhora (B=4.06,G=3.61,...). Ale bohužel nedokážu zjistit, které ze stálých převodů se do Trendu dávali.


PS: Pak ještě existuje MT285 a ta je 6-ti kvaltová. Mimochodem, úplně stejné zpřevodování, jako píšeš, mám taky a Trend nemám...:)
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Japhy » úte led 18, 2005 14:23,0

S tím stálým převodem mi to je jasný. Tu tabulku jsem směřoval hl. na Cybeho, jelikož on má Trend a tyhle údaje nejsou z Trendu, takže by měly sedět na tvého fikuse. Proto jsem chtěl, aby to porovnal někdo s Trendem, nejlépe 1.6, a tím by se to mohlo objasnit.
Uživatelský avatar
Japhy
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte lis 16, 2004 11:24,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Wally » úte led 18, 2005 14:59,0

Tak to si nenapsal, že to zpřevodování není z Trendu. Jinak stačilo by porovnat ten stálý převod nas štítku. Já mam "B=4.06". Ale to záleží na Cybem (nebo jak se to skloňuje) :)
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Japhy » stř led 19, 2005 16:34,0

Tak se asi k nějakému kloudnému výsledku nedopracuju. V diskuzi na auto.cz pár lidí tvrdí, že v 1.6 Ambiente mají stálý převod 3,82 a při stovce jim to točí 2500. Já nemám kde měřit, jelikož se na fikuse teprve chystám, ale o to víc mě to zajímá. Je fakt, že to jsou drobnosti, ale nějak mě v tom SM nahlodali a nerad bych, aby se převody v Trendu blížily těm ve dvoulitru.
Uživatelský avatar
Japhy
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte lis 16, 2004 11:24,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Cybe » čtv led 20, 2005 10:42,0

Vytiskl jsem si ty rychlosti pri urcitych prevodech, jakmile se dostanu na poradny rovny usek a bude sucha silnice, tak to okouknu...

btw: sklonujete myslim dobre ;)
CFC 0001
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Cybe
Náčelník CFC
Náčelník CFC
 
Příspěvky: 410
Registrován: čtv zář 04, 2003 7:57,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Kuba2k » čtv led 20, 2005 11:13,0

Tak jsem se kouknul na ty prevodovy pomery u 1.6. Nevim nakolik je to zavisle na vybave, ale bylo to takhle:
MY1999 - 3,824
MY2000 - 3,824/4,059
MY2001 - 3,824/4,059
MY2002 - 4,059
MY2003 - 4,059
MY2004 - 4,059
MY2005 - 4,059
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrsa » čtv led 20, 2005 11:17,0

to Cybe: Ten chytrolín, co vytvořil tu tabulku otáček,převodových stupňů a rychlostí asi moc logiky nepobral. Přepočítej si rychlosti a otáčky a zjistíš, že všechno je děláno " od oka" a rychlost nesedí k otáčkám. Příklad 80 5 2000 neodpovídá 100 5 2700,60 3 2700 neodpovídá 80 3 3700 (tak je to asi u všeho). Pokud autu, na kterém to bylo měřeno, náhodou neprokluzovala spojka :D
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Japhy » čtv led 20, 2005 11:39,0

Jestli myslíš tím chytrolínem mě, tak nechápu, proč mě urážíš. Neměl jsem důvod těm údajům nevěřit, tak jsem to prostě okopíroval a čekal na reakce.
Uživatelský avatar
Japhy
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte lis 16, 2004 11:24,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Kuba2k » čtv led 20, 2005 11:51,0

Rekl bych, ze to bylo na toho "chytrolina" novinare, ktery to napsal na auto.cz :roll:
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wally » čtv led 20, 2005 12:46,0

petrsa: Zase bych se v tom příliš nešťoural, jelikož od oka to opravdu sedí (aspoň 4. a 5. kvalt) +- 5 km/h. Kdybych to někde psal, tak to taky nepíšu s přesností na 2 desetinná místa :-)
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod petrsa » čtv led 20, 2005 13:03,0

to Japhy: Kuba2k to pochopil přesně - novináři kolikrát neví co píšou :evil: . Nesmíš být tak přecitlivělý a vztahovačný :wink:
to Wally: Přepočítej si rychlosti a zjistíš, že rozdíl je více než jen 5 km/h. Tam pak nejde o desetinná místa, ale o stovky otáček (konkrétně 5. stupeň).
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Japhy » čtv led 20, 2005 14:04,0

2 petrsa: taky mě napadlo, že to bude možná na autora článku, ale pro jistotu jsem se ozval. I když je fakt, že tady nejsme na autorevue.cz :D a diskuze tady mají úroveň. Jen by jich mohlo být víc, tak alespoň tady to trochu žije.
Uživatelský avatar
Japhy
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte lis 16, 2004 11:24,0
Bydliště: Děčín

Příspěvekod Wally » čtv led 20, 2005 14:23,0

petrsa: Sice mám práce až nad hlavu, ale tu kalkulačku jsem si do ruky vzal a konkrétně u 5. kvaltu mi vyšla max. odchylka právě těch 5 km/h. Vycházím z toho, že na 5 mám ve 150 km/h rovnejch 4000 otáček (za to dam téměř ruku do ohně :-) ), pak by tedy mělo být:

3800 = 142,5
3200 = 120
2700 = 101,25
2400 = 90
2000 = 75

Ale nechytej mě za slovo, určitě to není ve 150 km/h úplně přesně 4000, nějaký drobný tam budou... :-)

PS: Sorry za těžkej OT :-(
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod Japhy » sob led 22, 2005 16:36,0

No, tak to vypadá, že ta výbava by na to žádný vliv mít neměla. Vyšťoural jsem reakci jednoho "trendisty" a ten uvádí, že při 3000 ot./min. jede kolem 120 a při 5000 ot. frčí 190. Takže tabulka asi byla počítána na převod 4,06 a ten zmiňovaný Trend, jelikož byl staršího data výroby, měl 3,82. Jen se modlím, aby z Cybeho, jestli sem napíše svoje údaje, nevypadlo něco úplně jinýho, to bych byl zase na začátku :D
Uživatelský avatar
Japhy
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: úte lis 16, 2004 11:24,0
Bydliště: Děčín

Stav oleje v převodovce

Příspěvekod reckoname » čtv bře 03, 2005 21:22,0

Ahoj,
potřeboval bych poradit kde najdu na převodovce šroub na kontrolu stavu oleje. Sundal jsem plastový kryt pod kterým jsou lánka od řadicí páky. Vedle nich byl takový povědomý šroub na imbus tak jsem ho zkusil odkroutit a ono z toho vytékal olej. Je to divné, protože v převodovce by měla být hladina oleje 1,5cm pod urovni šroubu. Tak teď nevím jestli jsem vůbec odkroucel ten správnej šroubek. Dělám to proto, že mi na volnoběh hučí nějaké ložisko ( spíš tak cvrliká ) a tak chci na začátek alespoň zkontrolovat hladinu oleje, třeba ho tam bude málo. Jedná se o Focese 1,6 16V, r.v.98.
Díky
reckoname
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř úno 23, 2005 18:49,0
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Wally » pát bře 04, 2005 10:03,0

Jo, je to přesně ten šroub na imbus. Jinej tam imbusovej neni. Jestli to vytéká, tak je ho tam určitě moc, hladina má bejt opravdu 1,5 cm pod okrajem. Možná to cvrliká, protože je tam moc oleje, ale já taky nemám převodovku úplně z nejtišších - zvlášť teď v zimě to za studena trochu hučí...
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod reckoname » pát bře 04, 2005 10:40,0

Wally píše:Jo, je to přesně ten šroub na imbus. Jinej tam imbusovej neni. Jestli to vytéká, tak je ho tam určitě moc, hladina má bejt opravdu 1,5 cm pod okrajem. Možná to cvrliká, protože je tam moc oleje, ale já taky nemám převodovku úplně z nejtišších - zvlášť teď v zimě to za studena trochu hučí...

Wally díky, už jdu na tom pracovat.
reckoname
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: stř úno 23, 2005 18:49,0
Bydliště: Třinec

Další

Zpět na Focus - Převodovka, mechanika, karoserie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron