Pedál plynu

Pedál plynu

Příspěvekod Daník » pát pro 23, 2005 10:03,0

Pár dní po koupi ojetého Focuse 1,6 rv99 jsem zaregistroval, že po delším stání (noc, celý den) zcela zatuhne pedál plynu a je nutné ho razantně prošlápnout. Pak už chodí skoro normálně, možná ne úplně hladce.Zdálo se mi, že se to projevilo s nástupem zimy.Promazání mech.částí bez výsledku.V servisu řekli, že to bude klapka plynu,že ji promazali a pokud to nepomůže (nepomohlo vůbec),bude třeba výměna (8tk).Nerad bych utrhl lanko nebo svištěl se zaseknutým plynem,ale šance uplatnit záruku (koupeno ve Fordu-protihodnota,Ford jen zprostředkovatelem) asi mizivá.Poradí někdo něco?

Zalozeno vlastni tema.
Kuba
Focus 1.6i 16V Trend, 1999, hatchback 3.dv
Daník
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv pro 22, 2005 14:07,0

Příspěvekod Focusini » stř led 11, 2006 22:45,0

Nemám bohužel radu, ale plynovej pedál mi to dělá taky - kousek jde hladce, pak malinko zadrhne a pokračuje dál. Ve větším mrazu mi pedál zamrznul víc - prošlápnul jsem to, ale asi to moc dobře nebylo.
Kamarádovi mechanikovi jsem to říkal - postříkal to někde sprejem (seděl jsem v autě, tak nevím co přesně prováděl) a pak to bylo ok, ale asi jen dva dny.....
Focus combi, 1,6-74kW, vyrobeno 10/2001
Focusini
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř pro 14, 2005 15:42,0
Bydliště: Praha

Pedál plynu

Příspěvekod Robin » ned led 22, 2006 11:37,0

Nevím jak je to u benzinových motorů, ale u Tddi je poloha plynového pedálu do ŘJ posílána elektricky. Mám již druhý pedál plynu, před vánoci mi zlobil tak jsem jej musel vyměnit. Ale nesetkal jsem se s mechanickým drhnutím. Mohu poradit zkusit pedál vyndat a podívat se na mechanické opotřebení. Na tom starém pedálu je takový čep na jednom konci zajištěný přilepenou podložkou ve tvaru písmene D o průměru asi 15mm. Tu nadzvedneš nožem nebo šroubovákem a odlepíš ji, pak vytlačíš ten čep ven a celý pedál můžeš rozebrat a zjistit kde co drhne. Pokud drhne ten potenciometr, tak na něm musíš opatrně odříznout víko. Mě se na to osvědčil lámací nůž na koberce s vystrčeným hrotem asi 5mm a přesně v té rýze víka jsem to odřízl. Postup jak pedál vyndat z auta je zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=656&postdays=0&postorder=asc&start=20 hodně štěstí.
Ford focus kombi, 1.8 Endura DI C9DC EEC-V 66kW, rv5/2000
Robin
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 17, 2006 11:22,0
Bydliště: Kadaň

Plyn

Příspěvekod hide » pon led 23, 2006 12:06,0

Tak mám stejnej problém. V zimě se to projevuje víc. :roll:
Ford Focus Kombi 1.6 16V r.v. 2002
Seat Cordoba VIVO 1.4 r.v. 1998
Uživatelský avatar
hide
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: stř led 11, 2006 15:57,0
Bydliště: Šumperk

Plynový pedál

Příspěvekod tatínek » úte úno 13, 2007 23:07,0

Po nekolikerém vysazení výkonu motoru jsem zajel do autor. servisu kde mi řekly že mám vadný plyn pedál.Nový přibližně za 3500. Při testu na počítači byly tři křivky z třech potenciometrů a jedna krajní totálně roztrhaná, asi jeko když vám chrastí potenciometr u rádia na zesilování zvuku. Po rozebrání doma jsem zjistil že je jedna dráha ze tří totálně vyškrabaná, foto mohu poslat.
Neví někdo z vás kde by se tato dráha dla sehnat. Je to fólie s napařenou vrstvou uhlíku a stříbra.Pokud by se dalo připojit foto tk ho připojím

[/img]
Focus 99 combi 1.8TDDI Ambiente - 90HP
Uživatelský avatar
tatínek
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte říj 24, 2006 12:40,0
Bydliště: Morava

Příspěvekod glider » ned bře 04, 2007 12:25,0

Ahoj, mám stejný problém a potvrzuji, že čím nižší teplota tím více se tato nepříjemnost projevuje. V létě při teplotách nad 20C se téměř vůbec nevyskytuje.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod renda15 » pát úno 29, 2008 9:31,0

Jenom bych rád poznamenal, že se mě vadný pedál (chrastící jedna z drah) projevoval tak, že auto bylo neuvěřitelně náchylné k poskakování při mírném přidání plynu a malé rychlosti. Po vyčištění drah a namazání bezkonkurenční Diavou je to úplně jiné auto. Zajímavé je, že auto ani jednou do nouzového režimu nespadlo.
Mondeo, 2,0 TDDi 84, Kombi, r.v. 2001, Ghia
Mondeo, 2,2 TDCi, Kombi, r.v. 2006
renda15
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv úno 28, 2008 13:29,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Mirek » ned led 18, 2009 10:44,0

Ahoj
Bude to asi nějaká výrobní závada. Máme ze synem stejné auta a dělá nám to stejné problémy.Čím větší zima tím vetší zadrhávání.Ford nás vždy odbude nějakou šílenou sumou za opravu. A to máme najeto asi 50000 Km. Už to neřešíme.
Fokus kombi 1,6 Havířov /2005
Mirek
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv úno 05, 2004 11:01,0
Bydliště: Havířov

Příspěvekod Ebo » ned led 18, 2009 11:53,0

jen tak mimochodem ....tu Diavu bych raději být váma nahradil spejem Kontox či Kontaktol ..přece jenom.. leštěnka je trochu brutální řešení a za čas se můžete divit.. :wink:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Profesor » ned led 18, 2009 14:04,0

Ebo píše:jen tak mimochodem ....tu Diavu bych raději být váma nahradil spejem Kontox či Kontaktol .
V tomto případě bych nahradil i ten Kontox či Kontaktol, ty jsou dobrý tak leda na nějakej brutální vypínač.
Osobně používám léta produkty německé fa. KONTAKT CHEMIE vyrábí spreje dle konkrétního použití a to i podle materiálu kontaktů a druhu znečištění.
V tomto případě bych volil :idea:
KONTAKT 60 rozpustí veškeré oxidy a nečistoty.
KONTAKT WL provede jakýsi proplach, odplaví nečistoty, odstraní zbytky rozpouštědla K60 a rychlým odpařením vysuší odporovou dráhu.
KONTAKT 61 vytvoří ochranou vrstvu a zakonzervuje čištěné místo proti dalším oxidacím a mech. poškození (tedy v případě že není dráha už poškozena natolik aby docházelo k lokálnímu přerušení, pak je třeba její výměny).
Barvy názvů nejsou zvoleny náhodně, ale korespondují s barevným rozlišením jednotlivých sprayů.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Ebo » ned led 18, 2009 18:25,0

to > Profesor .. samozřejmě, jak píšeš ty, jsou i lepší spreje, ale taky tomu odpovídá i cena.. to co jsem doporučil je každopádně lepší než leštěnka Diava :wink:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Profesor » ned led 18, 2009 19:12,0

:arrow: Ebo: Tak to na 101% :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Tomáš Mádr » ned led 18, 2009 22:14,0

Plynový pedál u DIESELových fokusů je čistě elektronický (k motoru vedou jenom dráty, žádné táhlo) a ve starším provedení je potenciometr kterým je to realizováno proveden ve formě pružné fólie na které je nanesen odporový materilál. Tato konstrukce není nejlepší - prostě se to prodře. Nová verze je již řešená jinak - rozebrané jsem to neměl narozdíl od té staré, která mi odešla, neměl. Podle vnějšího provedení předpokládám něco jako potemciometr na keramické podložce, takže by to mělo vydržet podstatně déle. Nevím od kdy se montuje nová verze, pouze tipuji, že to souvisí s faceliftem auta. Před výměnouještě doporučuji proměření drátů, jestli nejsou někde prodřené.
U benzínových by mělo táhlo od pedálu tahat za škrtící klapku a na ní přidělaný snímač by měl motoru dávat informace o poloze pedálu. Takže drhnout by to mohlo na 3 místech - pedál, lanovod nebo vlastní klapka.
Pokud to dělá v zimě, je možné že v lanovodu zatuhne vazelína, nebo co tam po těch letech bude. Doporučuji na obou koncích odpojit a ručne pohýbat, jestli drhne. Pokud ano ta zkusti opatrně přimáznout velmi řídkým olejem (WD40 např.), mohlo by to uvolnit.
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod rs » ned led 18, 2009 22:26,0

Benzínové verze mají taky elektronický plyn...
CFC 135
Focus 1.6 16V Ghia kombi, MT, 2000
Toyota Carina E kombi 1.6 16V, MT, 1997
Uživatelský avatar
rs
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: sob úno 19, 2005 17:18,0
Bydliště: Morava

Příspěvekod BobanHB » pon led 19, 2009 9:23,0

rs píše:Benzínové verze mají taky elektronický plyn...

Jo a jaký :?: :idea: měl sem dva benzínový focuse a co se týče plynu narozdíl od nafty je tam táhlo od pedálu ke klapce, klapka má na sobě čidlo polohy klapky a to je asi jediná elektronika benzínového fordího motoru :idea: vím, že někdy se tak klapky vydřela v futrech a jako by se šprajcovala a to mělo za následek drhnutí pedálu.
Mondeo, 2.0 Duratec HE 107, kombi, r.v. 2002, Ghia
Obrázek
moje old Focus MKI
Uživatelský avatar
BobanHB
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: stř led 14, 2009 21:26,0
Bydliště: Havlíčkův Brod

Příspěvekod CZaryfuk » stř úno 17, 2010 21:02,0

Pánové zdravím.
Nevíte někdo,jestli má také Mondeo podobný problém s pedálem plynu jako měl Focus?(prodřenou drážku potenciometru).Během tří měsíců mi asi 5x začala blikat kontrolka žhavení a motor spadl do nouzáku,ale nechcípl.Po vypnutí a opětovném nastartování vše O.K. jízda i volnoběh v pořádku.Dělo se vám to někomu taky?
Ford Mondeo 1.8TDCi 92kW,r.v.2008 kombi
CZaryfuk
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon úno 20, 2006 21:02,0

Příspěvekod DR » stř úno 17, 2010 21:38,0

CZaryfuk: focusáci ti asi o mondeu moc neřeknou. A co se týká blikající kontrolky žhavení, buď si přečti téma o TDCi http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=85401#85401 a dej to do vhodného servisu, nebo to do toho servisu dej rovnou. Samo se to neopraví a doma to nezdiagnostikuješ (a velmi pravděpodobně to ani neopravíš).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov


Zpět na Focus - Převodovka, mechanika, karoserie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník