Boční blinkry

Příspěvekod foki » ned črc 24, 2005 20:35,0

jedno tdci koupit a veci za cenu druhyho do toho nasypat . a jen mimochodem ty bílé svetla mají ode me :lol: a není to sranda .

nechal jsem vyrobit serii akorat mi je nepovolili

Opět :!: připomínám pravidla, předchozí příspěvek se necituje. :evil: Mikki
CFC 189

Ford Focus RS 3dv 115PS
foki
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: pát čer 03, 2005 22:25,0

nevrací se mi páčka blinkrů

Příspěvekod Andre » čtv dub 27, 2006 21:30,0

Ahoj,

koupil jsem Focuse, je to fajn auto, ale mám problém s tím, že se mi nevrací páčka blinkrů do výchozí polohy po zatočení - o mně dost rozčiluje. Je možné, že by to odešlo? auto má najeto 36.000km. Případně jak to opravit a kolik to bude stát - díky za radu! A ještě jeden dotaz - Fordu nesvítí při zapnutých potkávacích světlech žádná kontrrolka, jen podsvícení celé přístrojovky?

Díky.
Ford Focus 1.6 74kW, r.v. 2001
Andre
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv dub 27, 2006 21:14,0

Příspěvekod Dali » pát dub 28, 2006 16:35,0

A ty opravdu věříš tomu, že auto má najeto 36000 :P To je nějakých 7000 ročně, to já najedu občas za měsíc :lol: Tomu bych nevěřil ani náhodou. Jinak může to samozřejmě odejít. Je to jenom věc mechaniky a tam záleží na tom, jak se k tomu kdo chová. Nevím jak je ta páčka mechanicky dělána, ale vyměnit jde vždy že ano :twisted:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Zrychlení blikání blinkrů.

Příspěvekod sami.g » ned srp 27, 2006 11:28,0

Zdravím a prosím o radu.Když zapnu pravý blinkr a klesají mi otáčky motoru(před křižovatkou atd),tak mi začnou zrychlovat pulsy blinkrů.A to docela odost.Tak dvakrát rychleji.Toto se děje pouze při snižování otáček!Když prošlápnu spojku a prošlápnu plyn(tím zvýším otáčky)tak se mi to uklidní a je to zas v normálu.Děje se to pouze u pravého blinkru.Docela mě to znervozňuje a nevím si stím rady.Neměl jste někdo podobný nebo stejný problém?A nebo nerozumí někdo dobře autoelektrice?Děkuju za radu.
FORD FOCUS, 1,8-16V, kombi, černá metalíza,r.v. 2000,
sami.g
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte srp 08, 2006 9:39,0
Bydliště: Nový Jičín

Boční blinkry

Příspěvekod suchojik » pon srp 28, 2006 11:03,0

Ani ne ale, prekvapila me takova zvlastnost. Kdyz mi konci zarovka - vyhorela - tak mi poklesne napeti a auto se zastavuje (alespon to moje) jako by alternator "pridusil" motor. Zkus vymenit zarovku, zkontrolovat patici, jestli tam neni nekde prechodovy odpor co zatizi alternator do maxima.

Nevracejici se packa na smerovych svetlech> ve 36000 km to je moc divne. Na spodni strane packy je plastovy kolicek ktery napomaha vraceni se packy zpet. Jedine co asi pomuze je vymena cele skupiny - na samostanou packu jsem nenarazil. Neboj zvyknes si protoze v Pardubicich za vymenu chteli pomerne hodne penez a uz mi to nevadi je to jen o zvyku.
FOCUS 1.8, GHIA, COMBI, 1999
suchojik
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 06, 2005 21:22,0
Bydliště: PARDUBICE

páčka blinkrů - vracení

Příspěvekod Donatello » pon srp 06, 2007 16:01,0

zdravím všechny, z ničeho nic se mi přestala vracet páčka blinkrů při srovnání volantu po odbočení. Páčka chodí tak jak má, v té problém není, ale nevím jestli mi něco nechybí (neodpadlo) z volantu, kde by měla být asi nějaká zarážka o kterou se vypíná čudlík, který se z těla páčky vysune při spuštění blinkru. V místě, kde bych nějakou zarážku čekal, je pouze po celém obvodu (při točení volantem) drobné osazení, které je na jednom místě zbroušené a hned vedle trochu vykouslé. Nevíte někdo jak to má vypadat, co tam má být, případně to vyfotit (myslím tu zarážku)... Pěkně prosím, prstíčkem hrabu...
Ford Focus 1.8 TDDi (90k) , r.v. 2001, 5-dv. kombi
Donatello
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon úno 20, 2006 0:49,0

Problém s el. blikačů

Příspěvekod acoLaco » čtv čer 26, 2008 14:51,0

Zdravím. Mám zcela nové auto s tažným zařízením které mi tam dával přímo dealer ještě před převzetím vozu. Problém spočívá v tom, že se mi při připojení přívěsu podaří zapnout pravý blikač tak v 1 pokusu z 5. Stejné je to i s výstražnými blikačemi. Buď je nezapnu vůbec, nebo mi bliká pouze levá strana. V obou případech to jednou problikne a konec.

Závadě jsem přišel na kloub a je to způsobené proudem který vozík spotřebovává. 21W "spotřeba" je maximum. 21W ovšem jsou běžné žárovky na vozících a vlivem délky vedení tam teče větší proud než by odpovídal právě 21W a když jsem to doma zkoušel s žárovkou o 26W tak už se to nechytalo a dělalo to co popisuji výše. K dealerovi se mi nechce, už jsem mu volal 2x a pokaždé že mají moc práce a já potřebuju auto na ježdění a chci se zeptat, zda někdo neví jestli to není jen nějaká blbost, jestli se tam někde nemusí vyndat nějaká pojistka, nebo dát nějaká silnější. Na karavanech je vedení delší, žárovky bývají někde snad i 2 a nemůže to být takto na hraně. Navíc jsem to zkoušel hned s 2 přívěsy, které na dalších snad 10 autech chodí bez problémů, takže chyba je určitě v mém autě.

Kontakty, vše je připojené asi dobře, protože opakuji že 21W žárovka, kterou jsem si udělal jako zkoušečku bez problémů s krátkým kabelem fungovala, 26W už nefungovala a dělalo to co popisuji výše a mám pocit že nešel na tu 26W ani levý blinkr (pocit mám, protože jsem to nestačil ověřit, rozbil jsem jí dřív než jsem stačil hokus fokus zopakovat a jinou 26W jsem doma nenašel)... Děkuji za odpovědi.

P.S.: Na vozík obvykle používám 2 pracovní auto tak mě to tak nepálí, ale rád bych to měl vyřešené a do servisu se mi nechce také dřív než na výměnu oleje, takže tak za půl roku a snad to bude jediná závada, kterou budu reklamovat.


-----------------------------------------------------------------
Ještě dodám, že ty blikače pokaždé vypadnou všechny i na autě a nebliká to teda nikde... Buď všude nebo nikde....
acoLaco
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát pro 21, 2007 9:46,0

Re: Problém s el. blikačů

Příspěvekod DR » čtv čer 26, 2008 21:32,0

acoLaco: to vypadá na nějaký špatný kontakt, takže tam při zátěži díky přechodovému odporu teče moc velký proud. Chybu bych hledal v kvalitě napojení kabelů zásuvky na stavající elektroinstalaci auta, nebo přímo v té zasuvce. ověřit to můžeš tak, že tu žárovku s vyšším příkonem připojíš přes stávající instaci - třeba v konektoru zadních světel, prostě tak, abys nepoužil ty nově napojené kabely k zásuvce.

Ale jestli máš nové auto a tohle ti to dělá, tak to prodejci omlať o hlavu, ať to opraví a po dobu opravy ti dá nějaké náhradní vozidlo - pochopitleně zdarma, resp. jen za palivo. Když se v tom budeš vrtat sám, dosáhneš jen toho, že prodejce ti to neuzná jako reklamaci.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Růžička » pát čer 27, 2008 6:56,0

V tomhle jste oba vedle. Když budete do série se žárovkou zapojovat přídavné odpory, ať vedení nebo přechoďáky, odebíraný proud a tím i výkon bude menší.
V přidaných obvodech by musel být naopak zkrat. Jestliže se nic neděje při odpojeném vozíku, buď je zkrat v něm, nebo elektronika auta má coby ochranu proti poškození i hlídání odběru proudu. Zvýšený odběr (u vozíku nutný) by se zřejmě musel povolit softwarově.
Zkusil bych
1) připojit odpovídající žárovku k blinkrům přímo v autě
2) prověřit, jestli ve vozíku není zkrat. Stačí do obvodu blinkrů připojit napětí z autobaterie, nejlépe přes jinou žárovku coby ochranu před zkratem.
Očekával bych problém spíš ve vozíku samotném, protože co se auta týká - při zapnutí výstražného majáku svítí na autě všechny žárovky, což je víc než jedna strana i s vozíkem.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Profesor » pát čer 27, 2008 10:22,0

:arrow: acoLaco, DR, Růžička:
:!: ......a mám pocit že nešel na tu 26W ani levý blinkr
:idea: acoLacoBohužel nemáš v podpisu napsáno co máš za auto, ale skusíme alespoň myšlenku.
Jsou dvě možnosti:
a) je opravdu nějakej průser v zapojení.
b) GEM zjistí větší odběr proudu pro danou větev blinkrů (gdýš je zapnuta varovná čtyřka tak o tom GEM ví), vyhodnotí ji jako přetížení a systém přerušovačů odpojí - to by odpovídalo tomu testu z žárovkou 26W. Už v dobách na věčné časy kdy bimetalové přerušovače udávaly směr kudy se budeme pod vedením KSČ ubírat se používal pro vozíky samostatný přerušovač (ne že by tekrát něco měřil GEM, bimetalový systém byl přímo závislý na hodnotě proudu) tento problém odstranil nástup speciálních elektronických přerušovačů, ale pouze pro jednu žárovku ve větvi na víc. U nákladních a některých typů osobních aut si můžete povšimnout jedné kontrolky pro blinkry navíc, svítí pouze po připojení soupravy tažného zařízení a signalizuje funkci externího přerušovače. Zda jde softwarově upravit hodnota proudu v GEM to opravdu netuším, já bych tento problém vyřešil použitím optočlenu a přídavného relé, bude to blikat třeba s 30ti ampérama a GEM neví vůbec nic :lol:
c) Nic nezkoumej a upaluj k dealerovi, to je jeho průser, tak ať si koupí Endiaron on.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod acoLaco » pát čer 27, 2008 10:25,0

Růžička píše:V tomhle jste oba vedle. Když budete do série se žárovkou zapojovat přídavné odpory, ať vedení nebo přechoďáky, odebíraný proud a tím i výkon bude menší.
V přidaných obvodech by musel být naopak zkrat. Jestliže se nic neděje při odpojeném vozíku, buď je zkrat v něm, nebo elektronika auta má coby ochranu proti poškození i hlídání odběru proudu. Zvýšený odběr (u vozíku nutný) by se zřejmě musel povolit softwarově.
Zkusil bych
1) připojit odpovídající žárovku k blinkrům přímo v autě
2) prověřit, jestli ve vozíku není zkrat. Stačí do obvodu blinkrů připojit napětí z autobaterie, nejlépe přes jinou žárovku coby ochranu před zkratem.
Očekával bych problém spíš ve vozíku samotném, protože co se auta týká - při zapnutí výstražného majáku svítí na autě všechny žárovky, což je víc než jedna strana i s vozíkem.


K 1) To jsem se asi nepřesně vyjádřil-když tam tu žárovku na zásuvku zapojím přímo (vzal jsem metr kabele a pájku) tak to chodí (21W žárovku), když jsem vzal 26W žárovku, tak to už nechodí.
K 2) Vozíky jsem zkoušel 2 a oba na jiných autech bez problémů chodí, zkoušel jsem i u jiné firmy co dělá TZ jen ten jejich zkoušecí panel a ten také chodil, a tak si myslím, že to je tím, že to má také jen 1,5m vedení, kdežto na vozíku jsou odhadem min. 3 metry. Divné je že blbne jen pravá strana, což zase mi přijde že to vylučuje ten software.

Chyba si myslím že bude jednoznačně v autě. Studený spoj bych já jako laik logicky vyloučil z důvodu, že by neblikal pouze vozík, ale jak jsem napsal tak mi to vyhodí i celou pravou stranu na autě. Kdyby tam byl nějaký zkrat, tak by také nebyl ani ten 5 pokus o zapojení úspěšný (v 1 pokusu z 5 ty blinkry pak blikají, v těch ostatních pouze jednou probliknou).

Ještě znovu zopakuji, že když zapnu při připojeném vozíku ty výstražné blikače, tak bliká pouze jen levá strana, pravá také jen problikne. Opět se tak jeden pokus z 5ti povede a bliká to jak má, často to ovšem nejde zapnout vůbec, takže to musím mačkat také několikrát a spíš se mi zdá, že to jde lépe při puštěném motoru. Pokaždé mám na mysli že blikače nejdou jak na autě tak na vozíku, nikdy se nestane aby auto šlo a vozík ne. Buď vše nebo nic. Osobně se kloním k tomu, že v autě bude nějaká ta ochrana či co, tak jsem původně doufal, že to bude stačit jen nějak snadno aktivovat, ale zase je divné proč ta levá strana chodí....

Zkusím napsat dealerovi mail a objednat se na 7.7., to budu v ČR tak doufám, že to klapne, už to chci mít vyřešené co nejdřív. Nevím kdy zase budu potřebovat táhnout vozík a dostat i jen 100 Kč pokuty za to že to mám ve špatném technickém stavu nemám za potřebí...


P.S.: Určitě si myslím, že by to šlo uměle vyřešit tím, že do vozíku dám slabší žárovku, ale tudy si myslím, že cesta rozhodně nevede, neboť pak když si vozík od někoho půjčím, tak mu tam přece nemůžu dávat slabší žárovku a navíc bych i pak relativně snížil bezpečnost provozu, protože by ta slabší nebyla tak znatelná jako ta silnější. Navíc mám pocit, že na nějakých karavanech je to dokonce zdvojené, že tam jsou ty žárovky v blikači 2 (navíc karavany mají až 10 metrů vedení) a já potřebuju pochopitelně, aby to pak chodilo se všema přívěsama, jako normální auto.
acoLaco
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát pro 21, 2007 9:46,0

Možná příčina???

Příspěvekod acoLaco » pát čer 27, 2008 11:42,0

Nějak se mi to nezdá, ale volal jsem k nějakému autoelektrikáři a ten mi řekl, že je to studený spoj přímo v zásuvce, mám tam 13pin a prý je to u 13ky běžná věc, tak jsem zvědavý. Psal jsem se ke svému prodejci termín kdy bych přijel, tak jsem zvědavý, jestli už budou mít čas, když se hlásím 10 dní předem :evil:
acoLaco
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát pro 21, 2007 9:46,0

Příspěvekod Růžička » pát čer 27, 2008 11:44,0

Celkem se vším souhlasím, jenom pořád nehledej červa v délce vodičů.
Čím delší dráty, tím větší odpor = (nevýznamně) menší proud.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod acoLaco » úte zář 09, 2008 19:36,0

Růžička píše:Celkem se vším souhlasím, jenom pořád nehledej červa v délce vodičů.
Čím delší dráty, tím větší odpor = (nevýznamně) menší proud.


VYŘEŠENO:

Řešení: servis nevěděl že FF08 má nějaký multifunkční palubní PC a vyžaduje to i jinou elektroinstalaci (alespoň mi to tak řekli) a prý tam museli dávat nějak celou novou elektroinstalaci a řídící jednotku. Doporučení: Když si kupujete nový FF tak si tam nechte nainstalovat tažné rovnou od výrobce a vyhnete se zbytečným problémům, byť je to dražší.
acoLaco
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát pro 21, 2007 9:46,0

Příspěvekod Profesor » úte zář 09, 2008 21:35,0

acoLaco píše:Řešení: servis nevěděl že FF08 má nějaký multifunkční palubní PC a vyžaduje to i jinou elektroinstalaci (alespoň mi to tak řekli)
Říkal jsem snad něco jiného :roll: ,ten dle nich multifunkční PC je právě GEM - který hlídá měří a generuje signály. To že jedna strana blikala a druhá ne může souviset s prahovými proudy, každá žárovka je originál a tím pádem by stačilo, aby byl v jedné větvi o trochu menší proud a včetně zapojeného vozíku ses vešel do v GEMu nastavené tolerance. Pokud se do současných vozidel cokoli dodělává tak buď napřímo, nebo tak aby GEM nevěděl :idea: 8-)
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Předchozí

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník