Akumulátor

Příspěvekod Ebo » stř lis 26, 2008 15:40,0

to >Pepa ..no tipnul bych, že ti seplo relé, které má sepnout větší (silové) relé, které je nad samotným startérem a teprve pak by měla jít šťáva do startéru .. takže buď je je na odchodu to silové relé, nebo je v něm něaká nečistota a nebo můžeš už mít i sjeté uhlíky na startéru (pak to jednou startuje, jednou ne až to jednoho dne už nenastartuje vůbec) .. takže doporučuji nechat zkontrolovat startér ..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod j.kiwi » pon pro 08, 2008 15:17,0

potřeboval bych se zeptat na následující problém : Včera jsem odpojil baterku,abych ji nabil (auto dlouho stálo) a po nabití a nastartování se auto chová dost netypicky - samovolně zdechá za jízdy a má divný zvuk - je to normální ( auto se samonastavuje - alespoň tak to má FIAT), nebo druhá cesta by měla být do servisu ?
focus, 1,6 16V , kombi, r.v. 2000, trend
j.kiwi
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 20, 2008 9:12,0

Příspěvekod DR » pon pro 08, 2008 15:35,0

j.kiwi: je to normální, resp. normální je po odpojení akumulátoru provést tzv. "učební režim ŘJ" http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=20424#20424 když to neudělá, RˇJ se postupně naučí sama, jen jí to déle trvá a během toho učení se chová divně.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod j.kiwi » pon pro 08, 2008 16:35,0

Díky za info - až přijedu domů tak to znova odpojím a začnu s učebním režimem
focus, 1,6 16V , kombi, r.v. 2000, trend
j.kiwi
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř úno 20, 2008 9:12,0

Příspěvekod zewl » úte pro 09, 2008 8:02,0

j.kiwi: v navodu se vylozene pise, ze po vymene baterie bud pouzij ten ucebni rezim ridici jednotky, nebo nemusis, ale v tom pripade pocitej, ze motor bude mit nasledujicich 8-16 km nepravidelny chod, pak se to urovna. Ja vcera menil baterku, ucebni rezim jsem provedl a vse je OK :wink:
nečekaně Focus, 1.8 TDDi 66kW, kombajn, r.v. 2002, Trend
www.dotnetforum.cz
zewl
*
*
 
Příspěvky: 48
Registrován: úte bře 25, 2008 9:14,0

Příspěvekod Profesor » úte pro 09, 2008 11:21,0

Já jsem si před mnoha lety vyrobil takovou vychytávku, funguje zcela spolehlivě, což odzkoušela i většina mých kamarádů vlastnících vozy z Fordových závodů. Malá krabička s 9ti voltovou baterií a oddělovací diodou v + , zakončeno konektorem autozásuvky. Před odpojením baterie pouze zasunu konektor a mám jistotu, že se nic nevymaže - nastavení ŘJ, chybové hlášky z paměti ba ani kód radia :)
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Patrik » stř pro 10, 2008 0:13,0

Profesor: A to sempíšeš jen tak :?: To máš členum clubu vnucovat :lol: :lol: :lol:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Příspěvekod Růžička » stř pro 10, 2008 8:11,0

To Profesor: Užitečná věc. Měl bys ale bližní ještě upozornit, že ta devítivoltovka uživí právě tak jenom paměti proti vymazání, je to tedy velmi vhodné např. při výměně akumulátoru. Když se ale v tom stavu zapne byť nechtěně cokoli (třeba i jen osvětlení interiéru otevřením dveří), bude hodně rychle po napětí.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Profesor » stř pro 10, 2008 11:39,0

:arrow: Růžička: Ano máš naprostou pravdu, kaju se :oops: , jaksi jsem to považoval za samozřejmost :oops: to dělá to moje elektronický myšlení :roll: zapoměl jsem ideu prohnat přes convertor "user" :|
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod klucik.r » stř pro 10, 2008 12:05,0

To co má profesor jsem si dělal taky jen jsem použil 12V baterii do zabezpečovacích systémů tak mi vydrží dýl :lol: Roman 8-)
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

Příspěvekod Profesor » stř pro 10, 2008 12:30,0

:arrow: klucik.r: On to měl Profesor původně trochu složitější, ty 9tky byly dvě NiCd + dělič napětí + nabíjecí automatika + výstupní stabilizace 12v, ale neosvědčilo se to. Díky známému jevu "tvrdnutí NiCd článků" při nepravidelném pracovním procesu se stalo, že baterie paměti neudržely :( , výhoda byla v nabíjení, vzhledem k malému nabíjecímu proudu to při nových acu dokázala přez noc nabít i skoro mrtvá baterie přímo v autě. Vzhledem k četnosti použití jsem už přestavbu na NiMh neřešil, koupím 9tku až když je třeba a ona potom ještě doslouží v měřáku.
:idea: Když ten Patrik tak prosil tak dám na Tech Web fotku té nádhery (až ji vyfotím), možná udělám seriál "Profesorovy přípravky" :lol:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod levascity » pát led 02, 2009 9:17,0

poradte jakou baterku do focusC-MAX 2.0 tdci dik
fokus C-MAX, 1,8tdci, sedan, r.v. 2006, ghia
levascity
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: ned lis 30, 2008 20:28,0

Příspěvekod Patrik » pát led 02, 2009 11:40,0

levascity: Koukni sem: http://www.varta-automotive.cz/index.php?id=43&L=3
Čislo vyrobku Vyrobni rada Napéti (V) Kapacita baterie (Ah) Studený start EN (A)
574 402 075 3162-SILVER dynamic-12----------------------74-----------750
572 409 068 3132-BLUE dynamic----12----------------------72-----------680
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

Baterie

Příspěvekod werfa » ned říj 06, 2013 10:42,0

Zdravím potřebovala bych radu. Máme ford focus tdci 2006 a odchází baterie. Je tam Ford Silver Calcium a manžel říká že musí mít znovu tuhle.. mě se to ale nezdá... přeci tam může být i jiná ne, A začalo nám to ukazovat SYSTEMS ENGINE FAULT což je chyba motoru.. už jsme to jednou měly ale na diagnostice nic nezjistily.. zítra tam jedeme , tak snad to nebude za několik tisíc oprava.. a co svíčky? jaký jste dávaly do fordu? brácha řikal že tam můžou být i nějaký obyč.. manžel zas musí mít všechny 4 za cca 1600,- tak nevím příjde mi to jako vyhazování peněz které nemáme a dle mě i nějaké beze jména udělají stejnou službu jako značkové . :roll:
werfa
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 06, 2013 10:34,0

Re: Baterie

Příspěvekod DR » ned říj 06, 2013 17:36,0

werfa: je vcelku jedno, co se tobě zdá nebo nezdá, ale je prakticky mnohokrát ověřený fakt, že nejsou všechny díly stejně kvalitní a rozhodně se nedá paušálně tvrdit, že díl "beze jméne" udělá stejnou službu, jako díl značkový. Konkrétně u forda maji originální díly často nejlepší poměr cena/výkon i ve srovnání s "bezejmennou" druhovýrobou.

Akumulátor musí být konstruovaný na nabíjecí napětí 14,8V (jinak se rychle zničí), což jsou všechny s příměsí Ca, Ag, apod. V podstatě všechny kromě obyčejných "čistě olověných".
Svíčky asi žhavící, 4ks za 1600Kč je dobrá cena, měnit je po jedné nemá smysl, pak by ses v zimě děsně divila, proč to auto nejde v mrazu nastartovat.

Jestli takhle "důvěřuješ" vlastnímu manželovi, je něco špatně nejen s vaším autem ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Akumulátor

Příspěvekod drood » ned říj 13, 2013 13:11,0

V testu akumulátorů pro osobní auta, který uskutečnily autokluby západoevropských zemí, skončil na posledním místě nejdražší zkoušený výrobek. Je jím baterie Motorcraft Calcium Plus :shock: :shock: .http://www.avpk.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=57
drood
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 13, 2013 13:04,0

Focus II vybíjení baterky

Příspěvekod roliks » stř led 01, 2014 21:22,0

Mám záhadu na Fordu focus r.2004 vybíjí mi baterku a při měření proudu to ukazuje 4.4A ale při postupném odpojování veškerých pojistek,relátek v pojistkových skříních tento proud nepoklesne.....
Prosím o radu co je napájeno mimo tyhle skříne????? co muže odebírat 4.4 A
a ješte taková věc při rychlém připojování a odpojování měřáku od baterky najednou ukazuje jak má kolem 0.12A po chvíli spadne na 0.002A
a po odpojení měřáku a pak opetovném zapojení mezi mínus na baterce a mínus kabel opět 4.4A jakoby se neco seplo a už nerozeplo ale při rychlém nekoliknásobném rozepínáni to skočí do správného stavu.....
roliks
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř led 01, 2014 21:15,0

Instalace nového akumulátoru

Příspěvekod mira.s » stř črc 15, 2015 18:43,0

Zdravím pánové,nevíte někdo,jak se dostanu do schránky akumulátoru?Potřebuji vyměnit starý za nový a vrchem ho nevytáhnu,protože je zasunutý pod čel.sklem.Než se do toho pustím,tak bych rád získal informace od někoho,kdo už to rozdělával.To je první mé auto,kde jsou takovéto fígle,včetně nádržky serva pod světlometem,nebo brzdovka taky pod sklem atd.Dík-FoFo II-2,0Ghia/2005.
Ford Focus Ghia
2.0 107Kw 2005
mira.s
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 14, 2015 10:54,0

Re: Akumulátor

Příspěvekod Profesor » ned srp 02, 2015 0:11,0

:arrow: mira.s :arrow: u toho kastlíku se musí oddělat čelo (otevřít kabelovou šachtičku, vyjmout kabely a demontovat čelo. Lze také demontovat příčka kastlíku - ten je totiž postaven pro tři velikosti accu)
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Předchozí

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník