Akumulátor

Kapacita baterie

Příspěvekod Dave69 » sob led 20, 2007 19:39,0

Nabíjecí proud je rozdílný pro různé kapacity akumulátoru. Pokud není v autě ten aku který má být, je nabíjen nížším nebo vyšším proudem, než je potřeba. Samozřejmě to funguje, ale životnosti aku to rozhodně neprospěje.
Focus 1,8 TDDi Combi 66kW, 2003
Dave69
*
*
 
Příspěvky: 27
Registrován: ned úno 05, 2006 20:55,0
Bydliště: Ceske Budejovice

Re: Kapacita baterie

Příspěvekod DR » sob led 20, 2007 20:11,0

Dave69: ano, nabíjecí proud se liší podle kapacity akumulátoru. Ale nabíjecí elektronika se tomu dokáže přizpůsobit. Ona tam totiž žádná nabíjecí elektronika není.

Podívej se na schéma elektroinstalace. Kabeláž od všech spotřebičů je přivedena na akumulátor, protože to je základní zdroj proudu. Od akumulátoru vede silný kabel ke startéru a ze startéru ten samý kabel pokračuje k alternátoru. Takže elektřina z alternátoru jde nejdřív (přes startér) na svorky akumulátoru a odtud teprve ke spotřebičům v autě. Veškerá regulace nabíjení je daná regulátorem v alternátoru, který nedělá nic jiného, než udržuje výstupní napětí stále na hodnotě 14,8V (zhruba). To je všechno.

Takže nabíjecí proud akumuáltoru se řídí jenom úrovní vybití a kapacitou akumulátoru. Polopatě, akumulátor si prostě vezme, co potřebuje, pokud mu to je alternátor schopen dodat. Což s výjimkou krátkodobé špičky těsně po nastartování schopen je (to zase souvisí s hodnotou výstupního napětí alternátoru).

Opravdu s tím není žádný problém.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Růžička » pon led 22, 2007 8:09,0

Pokud teď snad někdo na téma použitelného akumulátoru následkem předchozí diskuze poněkud znejistěl, pak věřte, že DR problematiku popsal jednoduše, srozumitelně a hlavně pravdivě.
Spíš mě poněkud děsí, že DAVCA80 je "servisní technik výrobce baterií". :shock:
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod hans 664 » pon led 22, 2007 19:40,0

Po novém měření odběru naprázdno byly hodnoty výrazně menší (po odpojení autorádia a opětném připojení). Po připojení baterie pulzuje, začíná na cca 90mA, hodnota pulzů se snižuje a interval prodlužuje, až se dostane celkový odběr na cca 6mA. Horší je, že baterie má po nabiíjení cca 6hodin naprázdno jen 12,5V, při nabíjení neplynuje, nebublá a stále jí svítí jen červené oko místo zeleného. Je to její čtvrtá zima, to je dost málo (Motorcraft 70Ah) :( , tak se asi budeme muset rozloučit.
CFC 664
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW (115k) , 11/2003, kombi (futura)
hans 664
**
**
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob úno 18, 2006 18:20,0
Bydliště: Voticko, Praha

Příspěvekod svobi » čtv říj 04, 2007 20:20,0

AHOJ CHCI SE ZEPTAT JESTLI MUŽŮ ODPOJIT BATERKU A DÁT JI NABÍT DOMA.NEBO JI MUSÍM NABÍJET PŘÍMO NA AUTĚ .NA MINULÉM AUTĚ TO NEŠLO DÍK ZA ODPOVĚĎ JAREK . JO JEDNA SE FF COMBI 1.8 TDCI DÍK .
focus, 1.8tdci 74, combi, r.v. 2004, feda1
svobi
*
*
 
Příspěvky: 23
Registrován: čtv zář 13, 2007 16:24,0
Bydliště: ostrava

Příspěvekod DR » čtv říj 04, 2007 22:13,0

svobi: samozřejmě že můžeš akumulátor odpojit. Ale budeš muset zadávat kód rádia a ŘJ zapomene naučené provozní hodnoty (což by neměl být problém, pokud je auto v pořádku). Můžou se ti změnit nastavení centrálu nebo el. zavírání oken.

A nepiš prosím všechno velkými písmeny, dík.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Profesor » čtv říj 04, 2007 22:57,0

Mám udělaný zálohovací zdroj :idea: , než odpojím baterii tak ho zapnu do zapalovače a teprve potom ji odpojím. Funguje spolehlivě už od dob " NA VĚČNÉ ČASY " nic se nevymaže nic nemusím znovu programovat. :wink: :mrgreen:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

autobaterie - záhadné vybíjení

Příspěvekod Daník » stř led 23, 2008 12:24,0

Po navrácení Focusu z autoservisu (mechanická oprava) se přes noc zcela vybila autobaterie, toto se opakovalo i druhý den po dobití. Koupil jsem novou a třetí den zase mrtvá. Tak jsem dal auto opět do servisu a tam staruje i po 3 dnech normálně a údajně nenaměřili žádný mimořádný odběr. Co může působit takové záhadné vybíjení baterky - jenou ano podruhé ne?Prodřený drát na kostře? Žádný spotřebič nebyl zapnutý. takhle ráno nevím jestli odjedu, abych vozil náhradní akumulátor.
Focus 1.6i 16V Trend, 1999, hatchback 3.dv
Daník
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv pro 22, 2005 14:07,0

Re: autobaterie - záhadné vybíjení

Příspěvekod DR » stř led 23, 2008 14:05,0

Daník: vybít aumulátor přes noc (tzn za 10-16 hod) vyžaduje odběr přes 2-3 ampéry, tedy cca 30W trvale. to jsou třeba brzdová světla (2x21W).

Zkus to tomu servisu vrátit, že závada trvá. Když dělali mechnickou opravu, tak snad ví, do čeho vrtali a jsou schopní to po sobě zkontrolovat. Ta souvislost mezi vybíjením a tou opravou je hodně pravděpodobná, podle toho, co píšeš.

Jinak v sousední sekci se něco podobné už probíralo, tak kdyby došlo na hledání závady vlastními silami, mohlo by ti to pomoct http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=42693#42693
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Růžička » čtv led 24, 2008 7:29,0

Kdysi mi takovou věc (na Escortu) provedl zamrzlý zámek - nebyl schopen dojet do koncové polohy a jeho motorek kupodivu nevyhořel.
O jakou konkrétní mechanickou opravu se jednalo?
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Daník » čtv led 24, 2008 10:42,0

měnili kosti a čepy řízení a hadičku u klikové skříně. Dnes jsem auto znovu převzal - bylo 3 dny v servisu, kde měřili odběr - žádný nezjistili a auto předemnou nastartovalo napoprvé i ráno venku v zimě. Kdybych nebyl sám svědkem toho, jak 3 dny po sobě byla vždy ráno baterka mrtvá, myslím si že jsem blázen. Takže záhadná závada...možná nějaký kontakt na kabelu, který se při jízdě může posunout, nevím. Teď abych vozil v kufru náhradní baterku abych vůbec odjel, až se to zase objeví.
Focus 1.6i 16V Trend, 1999, hatchback 3.dv
Daník
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv pro 22, 2005 14:07,0

Příspěvekod Daník » čtv led 24, 2008 13:29,0

Tak a teď mi po ujetí 20km začala svítit kontrolka dobíjení, takže by to mohl být nějaký kontakt v alternátoru, který to zároveň i může vybíjet? Před časem mi naměžili u altíku (loni repasovaný!) přebíjení, ale dnes ráno při přebírání auta z opravy dobíjel podle měření vzorně.
Focus 1.6i 16V Trend, 1999, hatchback 3.dv
Daník
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv pro 22, 2005 14:07,0

Příspěvekod štíreček » ned led 27, 2008 21:20,0

Zkus to dobíjení přeměřit při zapnutých spotřebičích, prostě všechno co jde-světla,rádio, větrák....pořád by mělo dobíjet naplno při volnoběhu. Jinak s tím samovybíjením nevím, zkus to zkoušet jak píšou kluci na mondeu...
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod DR » ned led 27, 2008 22:03,0

Daník: nemusí to být přímo v alternátoru, ale i někdo po cestě v kabelu od alternátoru k akumulátoru - poškozený kabel, špatný kontakt v nějakém konektoru - i když tam jsou spíš spoje "matice-očko-šroub". Samo se to neopraví, chce to prostě postupně projít a vyloučit jednotlivé možné příčiny závady.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

nabíjení bez odpojení

Příspěvekod Pepa » sob úno 09, 2008 21:13,0

To mne by spíš zajímalo, jestli lze nabíjet baterku bez odpojení a případně jakou nabíječkou. Tedy ve skutečnosti potřebuje jen trochu přidat, ale skoro všude (i Etzold) se píše bez váhání baterku odpojit-vyndat. Zřejmě kdyby zdroj dal velké napětí, mohla by odejít elektronika. Někde jsem četl, že nabíječky BOSH to umožňují, ale pak u konkrétního typu to nepíšou .... bez zajímavosti není http://www.conrad.cz/3stupnova-automati ... +dp106488/

Jaké máte zkušenosti?
Pepa
Focus kombi říjen 2003, typ DNW, 1,6 Zetec-SE FYDD, dovoz leden 2006
Galaxy Duratec 2.0 model 2010
Pepa
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 20, 2006 11:39,0
Bydliště: Praha, Vysoké Mýto

Re: nabíjení bez odpojení

Příspěvekod DR » sob úno 09, 2008 22:40,0

Pepa: obecně není důvod akumulátor z auta kvůli nabíjení demontovat nebo odpojovat - samozřjemě za předpokladu, že nenabíjíš nějakou prasáckou nabíječkou. Maximální napětí, které se na něm může objevit je cca 16,5V, s tím elektronika v autě žádný problém mít nebude. jenom bych doporučil nejdřív připojit kabely od vypnuté nabíječky na akumulátor a až pak nabíječku zapnout.

S normální nabíječkou na olověné akumulátory, tzn. 12V, 4-8A bych si s tím hlavu nelámal. Tam platí to, co jsem tady a na předchozí stránce napsal o nabíjení za jízdy z alternátoru.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Růžička » pon čer 16, 2008 6:13,0

Tak mi právě umřela baterie,náhodou zrovna v poslední době pohaněná Motorcraft :cry: . Jenže - ve věku sedmi let a nikdy nebyla na nabíječce :) . A hlavně, ještě jsem s ní dojel domů (300 km) :D :D .
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod štíreček » pon čer 16, 2008 18:23,0

Tak Ti gratuluju, mě to taky co nevidět čeká, už táhne šestý rok. Známý co prodává baterie říkal, že většinou odcházejí v létě, tedy pokud odejít má. A jakou budeš kupovat? Kdysi jsem měl EXIDE a byla dost slušná, slušný startovací proud a hlavně neúnavná i při mínus dvaceti ve starém escortu. Jenže ceny jsou už někde jinde. Auto kely má v nabídce nějakou za 2400Kč, ale nevím co to je zač a ani si nevzpomenu na ten název.
Ford C-max 1,6TDCI 80kW DPF 2008 Obrázek
http://stirecek.rajce.idnes.cz/Novy_For ... DCI_sport/
http://moje.auto.cz/stirecek1/ford-c-max-1.html
Ford focus, 1,8TDDI 66kW, combi, r.v. 28.11.2002, provoz 2003,trend. - protiúčet 2009
Ford escort 1,8d combi r.v.1993-prodáno 2005
Uživatelský avatar
štíreček
****
****
 
Příspěvky: 424
Registrován: čtv pro 27, 2007 22:26,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Růžička » úte čer 17, 2008 16:58,0

Už se stalo - po dobré zkušenosti (za to můj případ považuji) opět Motorcraft od Forda. Trochu jsem váhal a rozhlížel se po možnostech, ale přesvědčila mě cena (necelých 2700 za 71 Ah). Za stejný peníz měli poblíž 70-ku nějaké neznámé značky, nevzbudila mou důvěru. S tou novou jsem už ujel asi 800 km a všechno je jak má být :D .
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Akumulátor či startér?

Příspěvekod Pepa » stř lis 26, 2008 14:13,0

Zdravím,
stalo se mi, že při otočení klíčkem do polohy pro nastartování se ozvalo jen slabé cvaknutí (jako relé) a nic. Po zopakování motor nakonec nastartoval. Když jsem teď dávasl autio na servisní prohlídku, požádal jasem o kontrolu baterie (už by mohla mít nárok), ale přijímací technik, říkal, že kduyby byla "slabá" baterka kontrolky by pohasly a motor by se točil pomaleji. Že tto bute spíš ve startéru. Odpověděl jsem, že u takovéhoto auta si dovedu představit ochranný obvod, který, když zjistí, že by napětí moc pokleslo, zabrání roztočení startéru, prostě tam elektriku nepřivede.
Máte nějakou zkušenost nebo názor?
Pepa
Focus kombi říjen 2003, typ DNW, 1,6 Zetec-SE FYDD, dovoz leden 2006
Galaxy Duratec 2.0 model 2010
Pepa
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon úno 20, 2006 11:39,0
Bydliště: Praha, Vysoké Mýto

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník