Akumulátor

Příspěvekod suchojik » pon srp 28, 2006 11:42,0

Investuj do nove baterie, zkousel jsem ji nabijet a nemelo to smysl. Budes mit tak 2-3 roky klid, snad.
FOCUS 1.8, GHIA, COMBI, 1999
suchojik
*
*
 
Příspěvky: 17
Registrován: pon čer 06, 2005 21:22,0
Bydliště: PARDUBICE

Nová baterie

Příspěvekod Libor » čtv lis 02, 2006 12:12,0

Víte někdo NAPROSTO PŘESNĚ, která baterie s jakým výkonem by měla být v jednotlivých autech (dle druhu motoru). Nejvíce by mě zajímalo 1.8TDDi (55 i 66 kw)?

Díky
Ford Focus Combi 1.8 TDDi (66kw), r.v. 2001
Libor
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte kvě 04, 2004 10:10,0
Bydliště: Bystřice

Re: Nová baterie

Příspěvekod DR » čtv lis 02, 2006 22:24,0

Libor: orientačně http://82.193.8.14/akuma_website/cz/o_t ... htm#osobni

Naprosto přesně je to trochu problém. Protože běžně používané rozlišení podle kapacity v Ah nic neříká o maximální velikosti startovacího proudu, který je akumulátor schopen naráz uvolnit. Polopatě, 55Ah od jednoho výrobce může být něco úplně jiného než 55Ah od jiného výrobce. Takže co se velikosti aku týká, doporučuju postup "tu největší, co se tam vejde", aspoň je rezerva na zimní starty. Pro diesly se obvykle používá 60-70 Ah (podle velikosti motoru).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod PepeCV » stř lis 15, 2006 11:39,0

Dnes jsem byl ve fordu naprogramovat klíčky a tak nějak jsem hodil řeč s mechanikem i ohledně baterek a čuměl jsem jak puk! V autě mám starší baterku obyčejnou z nějakého rendlíka, byla tam při koupi vozu. Dnes jsem se dozvěděl, že špatná baterie může škodit jak startéru tak i altíku – a může dojít i k rychlejšímu opotřebení . A hlavně by se ve FF měli používat ty stříbro vápníkové a né olověné. Možná je to kec možná NE jelikož nechci nechávat nic náhodě rovnou jsem si jednu objednal originál ford 50 Aha cena je kolem 2050,-Kč. Do toho dieselu doporučoval tu 60Ah cena byla ,ovšem o něco vyšší řekl bych něco kolem 4000,-Kč zamo sebou originál ford u Auto Kelly seženeš 100% pod 3000,- né li méně.
Ford Focus 1,6 16V, 2002, 5dv hatchback, červená pepper ______________před tím Ford Escort 1.6 16V 66 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
PepeCV
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon říj 02, 2006 20:57,0
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod Wally » stř lis 15, 2006 11:56,0

Do focusu opravdu olověná baterie nepatří. Focus má vyšší napětí v síti (tzn. i vyšší nabíjecí napětí). Někde tady o tom bylo už psáno více....
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod petrsa » stř lis 15, 2006 12:28,0

Pánové, tak nevím, jaký jiný, než olověný akumulátor běžně seženete? To, že do Pb je přidáno pro stabilizaci Ag Ca nebo jiný prvek, tak neznamená že Pb není základem.
ad2 to vyšší nabíjecí napětí (přes 14,6V) je z důvodu výše uvedených bezúdržbových baterií (přísady dalších prvků, hlavně Ca) - tyto akumulátory opravdu potřebují ke 100% funkčnosti vyšší nabíjecí napětí. Napětí palubní sítě je ale pak opravdu jen 12V (+- nějaké zakolísání), takže mechanik je trochu mimo a o problematice toho moc neví. Jiná situace nastane, pokud akumulátor vyrobený moderní technologií dám do auta se "starou" nabíjecí soustavou (nižší nabíjecí napětí 13,8V - 14,3V)- akumulátor nebude nikdy ve 100% formě a podstatně se zkrátí jeho životnost, nehledě na možné problémy při zimním startu.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod PepeCV » stř lis 15, 2006 13:19,0

Hele ja se vůbec nehádám jen jsem napsal co jsem slyšel ! ale osobně si stejnak myslím že budou o něco lepší :wink:
Ford Focus 1,6 16V, 2002, 5dv hatchback, červená pepper ______________před tím Ford Escort 1.6 16V 66 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
PepeCV
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon říj 02, 2006 20:57,0
Bydliště: Chomutov

Příspěvekod Wally » stř lis 15, 2006 20:45,0

petrsa: Dobrá, měl jsem napsat "čistě olověný" akumulátor do focusu nepatří. Ale ten kdo to chtěl pochopit, tak to pochopil... Jinak za příměs můžeme považovat jenom stříbro - přidává se kvůli redukci koroze desek (prý pouze na kladnou desku). Akumulátory použitelné do focusu mají desky ze slitiny Pb-Ca (akumulátor je označen jako Ca-Ca). Ještě za moderní lze považovat tzv. hybridní akumulátory (Sb-Ca), ale ty mají optimální nabíjecí napětí o něco nižší, než těch 14.8 co dává náš alternátor.

Jinak nevim jak v Mondeu, ale ve Focusu je po nastartování palubní napětí cca 14.8V (alespoň podle diagnostiky přístrojové desky)
CFC 003
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2002, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Wally
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 137
Registrován: stř bře 10, 2004 12:42,0
Bydliště: Rokycansko

Příspěvekod DR » stř lis 15, 2006 23:46,0

Wally, petrsa: v mondeu na akumulátoru na zvýšený volnoběh je taky 14,8V (+-0,02V, trochu to kolísá). Měřeno multimetrem. A buď te na sebe hodní ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod PepeCV » stř lis 22, 2006 12:51,0

O nic nešlo a hodní tu jsou všici :lol:
Ford Focus 1,6 16V, 2002, 5dv hatchback, červená pepper ______________před tím Ford Escort 1.6 16V 66 kW
Obrázek
Uživatelský avatar
PepeCV
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon říj 02, 2006 20:57,0
Bydliště: Chomutov

Re: Odběr naprázdno

Příspěvekod hans 664 » stř led 10, 2007 16:56,0

Po týdenním stání je znát, že starter točí pomaleji, baterie je original Motorcraft 70Ah, výměněna za 80Ah z Toyoty-chová se stejně, pak zpět original Motorcraft. Problém je následující: Klidový odběr - vše vypnuto, vytažený klíček - pojistka č. F7(40A) v motor. prostoru 67mA
- pojistka č. F9(20A) 1mA
- č. F36(7,5A) v kabině 90mA
č. F32(15A) v kabině 30mA
č. F31(15A) v kabině 61mA
Podle návodu v němčině F7-hlavní pojistka palubní sítě
F36-elektronické moduly, kombinovaný přístroj
F32-blinker(snad přerušovač blinkrů)
F31-radio(+měnič na 6CD a navigace Blaupunkt)
Celkový odběr cca 180mA, což je dost, takže po 14dnech už nenastartuju vůbec a to není žádná zima! Diskusi jsem pročetl celou i u mondea, nejblíž je Matěj, ale ten má problém s ručičkama u budíků, moje se chovají naprosto normálně, všechny ostatní spotřebiče fungují bez problémů. Poraďte prosím, elektrika není moje hobby :(
CFC 664
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW (115k) , 11/2003, kombi (futura)
hans 664
**
**
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob úno 18, 2006 18:20,0
Bydliště: Voticko, Praha

Příspěvekod Růžička » čtv led 11, 2007 7:45,0

Nejobjektivněji změříš klidový odběr z baterie tak, že povolíš jednu svorku na baterii, přiložíš ampérmetr na oba dosud spojené díly, svorku rozpojíš, odečteš proud a zase svorku vrátíš. Tenhle postup doporučuji proto aby se zbytečně nepřerušilo napájení a nemusel jsi řešit s tím spojené úkony. Proto je snad vhodnější dělat to dvěma páry rukou, ale při jisté ostružinatosti i jeden stačí.
Stejně ale pokud posčítáš svoje naměřené proudy, vytáhne to z baterky za zmíněných 14 dní 60 Ah (!), tedy prakticky všechno a o 10 Ah svalnatější baterie to samozřejmě nezachrání. Nevím, jak velký klidový odběr mají mít jednotlivé zmíněné obvody, je to ale nějak moc.
Jako obejití problému bych ti doporučoval - jestliže tvoje auto tak dlouho odpočívá - prostě na tu dobu zmíněné pojistky vyjmout, tolik práce to zase není. Jako první krok ke skutečnému řešení problému bych viděl vyhledat příležitost změřit tyto hodnoty na jiném autě obdobně vybaveném a stejného typu.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod hans 664 » čtv led 11, 2007 10:12,0

Díky za rady, ale problém s měřením nemám. Zadat nově kód radia není problém a ŘJ si poradí sama za pár minut. Horší je, co s tím??? (při měření se vymaže kód radia, ale denní počítač km zůstal -to je divný).
Neví někdo kolik má být klidový odběr z baterky?
CFC 664
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW (115k) , 11/2003, kombi (futura)
hans 664
**
**
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob úno 18, 2006 18:20,0
Bydliště: Voticko, Praha

Příspěvekod DR » čtv led 11, 2007 10:40,0

Jan Pohan: v tomhle případě asi opravdu jediné řešení bude oměřit jiné auto a porovnat hodnoty. Protože ty nemáš nikdě žádný extrémní odběr, který by ukazoval na nějakou závadu, jenom máš ve spoustě větví takové "větší trošky", které v součtu akumulátor za pár dní vyšťaví.

Jestli si vzpomeneš, dřív jsi při dlouhém stání problém neměl, nebo jsi jenom dlouho nestál? Jestli to je závada, která vznikla za provozu, nebo jeslti tam může být domontované nějaké zařízení, kteér prostě takhle žere, jenom se na to dosud nepřišlo. Každopádně normální auto jde nastartovat i po dvou měsících stání, takže celkový odběr by měl být v jednotkách mA, tak 10, max 20mA.

BTW, měříš to tak, že máš vytažené všechny uvedené pojistky, nebo vždycky vytáhneš jenom to měřenou a pak ji tam zase hned vrátíš?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod hans 664 » čtv led 11, 2007 11:10,0

[quote="DR"] Díky za reakci, :D
začalo to na podzim (říjen, listopad), žádné nové příslušenství nebylo přidáno, pojistky byly měřeny jednotlivě a vždy vraceny zpět.
CFC 664
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW (115k) , 11/2003, kombi (futura)
hans 664
**
**
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob úno 18, 2006 18:20,0
Bydliště: Voticko, Praha

Příspěvekod DR » čtv led 11, 2007 11:35,0

Jan Pohan: zkus ty pojistky vytáhnot všechny současně. Pokud bys naměřil hodnoty menší, nebo dokonce normální, tak bych zkusil zkontrolovat uzemění všech těch spotřebičů, jestli tam není problém s přechodovým odporem. A jinak asi pro začátek vyhodit rádio (to je nejjednodušší) a změřit, co to udělá s oběrem.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod hans 664 » čtv led 11, 2007 13:31,0

[quote="DR"]Díky za rady, zkusím a dám vědět, jak to pokračuje.
CFC 664
Ford Focus 1.8 TDCi 85kW (115k) , 11/2003, kombi (futura)
hans 664
**
**
 
Příspěvky: 88
Registrován: sob úno 18, 2006 18:20,0
Bydliště: Voticko, Praha

Re: Aku

Příspěvekod DAVCA80 » sob led 20, 2007 11:53,0

sosak píše:..pri nastartovani motoru me obcas proleti vsechny rucicky na maximum a pak zase na nulu a teprve potom se zastavi na skutecnych hodnotach. dostal jsem informaci, ze to je jev indikujici prazdnou baterii. zkusil jsem accu nabit, ale vyse uvedene se neodstranilo. je tedy potreba koupit novou baterii, nebo mam hledat reseni, jeste nekde jinde?

BATERIE MÁ SLAB OU KAPACITU.VYMĚNIT A PŘESTANE TO BLBNOUT.
(Jsem servisní technik výrobce baterií takže co potřebujete vědět o bateriích jsem vám k dispozici)
Jen dodám k nejčastěji mnou zodpovídaných otázek- Destilovaná voda se dolévá až po nabití.Před nabitím pouze pokud jsou vidět desky uvnitř baterie ,že nejsou ponořené takže lehce dolít nad desky.A pak samozřejmě po nabití.
DAVCA80
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 18, 2007 23:25,0

Re: Nová baterie

Příspěvekod DAVCA80 » sob led 20, 2007 11:59,0

DR píše:Libor: orientačně http://82.193.8.14/akuma_website/cz/o_t ... htm#osobni

Naprosto přesně je to trochu problém. Protože běžně používané rozlišení podle kapacity v Ah nic neříká o maximální velikosti startovacího proudu, který je akumulátor schopen naráz uvolnit. Polopatě, 55Ah od jednoho výrobce může být něco úplně jiného než 55Ah od jiného výrobce. Takže co se velikosti aku týká, doporučuju postup "tu největší, co se tam vejde", aspoň je rezerva na zimní starty. Pro diesly se obvykle používá 60-70 Ah (podle velikosti motoru).



nevím co největší baterii tam zase neperte,protože záleží na tom kolik proudu dodává alternátor.Když bude mít baterie velkou kapacitu a budete jezdit krátké vzdálenosti a hodně startovat tak se baterie nebude stíhat dobíjet na svoji 100% kapacitu.Startovací proud by neměl u baterie 55Ah být větší než 55A.Jinak si baterie ztracený proud vezme ,ale na baterii dojde k poklesu napětí způsobeného zvýšením proudu.
Já tam mám 72Ah a po půl roku mi baterka v zimě kixla.Ale těžko říct jestli to není výrobcem.Je to Baumaxovka a kdo ví jak dlouho tam stála.Taky pořád poslouchám cd tak ji nešetřím.Ale už ji mám druhej rok a funguje,ale pro jistotu jsem si tam dal Voltmetr :-)
DAVCA80
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 18, 2007 23:25,0

Re: Nová baterie

Příspěvekod DR » sob led 20, 2007 14:26,0

DAVCA80: Dvě faktické poznmámky.
1. Startovací proud je mnohem vyšší než nějakých 55A. Běžný startér má podle typu příkon 1-1,5kW, tak si zkus spočítat jaký na to při 12V odebírá proud. Automobilový akumulátor je na to samozřejmě stavěný a je schopen krátkodobě dodávat podle konstrukce proud 300-800A (běžné akumulátory v kapacitách 40-80Ah). Což se můžeš dočít na tom odkazu, který jsem uvedl v tebou citovaném příspěvku. Mám pocit, že tady trochu mícháš hrušky s jablky, možná jsi to jenom špatně vyjádřil, ale smysl to nedává.

2. Nesouhlasím s tím, že větší akumulátor může mít problém s dobíjením, zatím co menší akumulátor by ve stejných provozních podmínkách ten problém neměl. Opět prostým selským rozumem. Na nastartování auta potřebuješ energii z akumulátoru, pak už běží motor a akumulátor se dobíjí. Velikost z akumulátoru odčerpané energie závisí pouze na startéru, s kapacitou akumulátoru nesouvisí. Takže řekněme, že máš plně nabitý akumulátor a někam jedeš. Na nastartování je potřeba z akumulátoru odebrat cca 0,5Ah (180A po dobu 10s). A jenom tuhle energii je pak potřeba do akumulátoru během jízdy doplnit zpět. Akumulátor s vyšší kapacitou lze dobíjet větším proudem, pokud je k dispozici, ale samozřejmě se nabije i proudem nižším, jen to bude déle trvat.
Shrnuto, na akumulátor s vyšší kapacitou nastartuješ víckrát, než na akumulátor s nižží akapcitou. Dobíjecí čas z úplného vybití nebude na kapacitě akumulátoru závislý, pokud dobíjecí soustava dokáže dodat potřebné množství proudu (což by měla být 0,1 kapacita akumulátoru, jestli 5,5A, nebo 7A je zanedbatelný rozdíl, 1,5A odpovídá 21W žárovce).

Jenom pro jistotu dodávám, že řeč je o moderních autech, mezi které Focus patří. V nějaká staré škodovkce by opravdu mohl mít alternátor s dobíjením příliš velkého akumulátoru problém. Samozřejmě pokud to někdo přežene, a místo 55Ah tam dá 180Ah z liazky ...:lol:. Ale o 20-30% vyšší kapacita ničemu nevadí.

A na závěr jedna moderátorská, necituj prosím celé příspěvky, pokud to není nezbytné, i na několik různých příspvěků můžeš odpovědět jedním souhrnným. Je to přehlednější.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník