Akumulátor

Akumulátor

Příspěvekod Mato » stř led 12, 2005 12:27,0

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit ohledně akumulátoru do Focusu Combi 1.6. Koupil jsem ho totiž v bazaru a jak už to tak bývá, původní akumulátor si nechal asi někdo z bazaru a nechal mi tam starou baterii 12V 44Ah. A tak nevím, zda to není nesmysl, zdá se mi tahle bateirie slabá na takový motor. Bohužel v manuálu o baterii není ani slovo, myslím tím hodnotu Ah, 12V je jasných. Focus je výroby 99 a je ve výbavě GHIA. Děkuji vám za odpovědi.
Ford Focus Combi 1.6 GHIA. 1999
Mato
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon led 10, 2005 13:49,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Dali » stř led 12, 2005 13:24,0

Cau, myslim si ze je k tomu motoru adekvatni. Vic Ah maji jenom baterie k dieselovym motorum. Ja mam taky 44Ah a je primo od Forda (Motorcraft).
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod Mato » stř led 26, 2005 10:02,0

Díky za odpověď, už jsem si koupil novou, je to VARTA SILVER dynamic 44Ah, 450A, má kontrolní oko a měla by být dostatečně kvalitní, v návodu k použití je přímo psaná věta že je určena do Fordu včetně Focusu, jelikož Fordovský alternátor dává vyšší dobíjecí proud než ostatní auta, myslím, že tam bylo psané něco o 14,8V, normální je 14,2V a že noname baterie by takový dobíjecí proud nemusely snášet dobře a brzo by odešly. No nicméně se nechám překvapit, jak dlouho mi vydrží tahle VARTA.
Ford Focus Combi 1.6 GHIA. 1999
Mato
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon led 10, 2005 13:49,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Marťas » stř led 26, 2005 12:44,0

To Mato: Ty údaje o napětí, co jsi psal, vůbec nemaj nic společnýho s velikostí dobíjecího proudu. Je to jako jablka a hrušky.
A že by noname měla 14,2V a značková 14,8V? No nevim. Ale možný je všechno.
Marťas
Mondeo Combi MkII, 1.8TD, 1999
!!! palubní počítač !!!
Marťas
**
**
 
Příspěvky: 68
Registrován: pon čer 21, 2004 19:31,0
Bydliště: Hlinsko / Brandýs nad Labem

Příspěvekod petrsa » stř led 26, 2005 16:52,0

to Mato: Ty údaje o napětí při dobíjení se vztahují k akumulátorům s Ca technologií (stabilizace desek pomocí Ca) - jsou to relativně moderní výrobky (na trhu už cca 12 let) a u nich musí být napětí při dobíjení těch cca 14,8V, aby došlo k plnému nabití. "Obyčejný" Pb akumulátor si při dobíjení vystačí i s těmi 14,2V.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Kuba2k » stř led 26, 2005 17:08,0

Motorcraft uz dodava do Fordu jenom aku na principu Ca-Ag. Proste stribro-vapnik ;)
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mato » čtv led 27, 2005 16:59,0

Marťas píše:To Mato: Ty údaje o napětí, co jsi psal, vůbec nemaj nic společnýho s velikostí dobíjecího proudu. Je to jako jablka a hrušky.
A že by noname měla 14,2V a značková 14,8V? No nevim. Ale možný je všechno.


Myslel jsem tím, že by alternátor Ford při dobíjení měl dávat dobíjecí proud o hodnotě 14,8V, alternátory jiných výrobců dávají standardních 14,2V což je právě ten problém Noname baterii, tj. hrozí u nich přebíjení a tudíž i rychlá smrt baterie. Ale mám to z knih a manuálu k autu, ale bylo to taky v záručním listu k baterii kterou jsem koupil. Jestli nezapomenu, dám tady přesný přepis té informace z letáčku o baterii, možná se jenom špatně vyjadřuji a v tom případě se omlouvám.
Ford Focus Combi 1.6 GHIA. 1999
Mato
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon led 10, 2005 13:49,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod sedlaq » čtv led 27, 2005 18:11,0

Mato: Trochu si pleteš napětí s proudem, ale my to pochopili. Máš naprostou pravdu kombinovat novou dobíjecí soustavu s napětím 14,8V se starou olověnou baterií a naopak nelze.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Motorky na svetla

Příspěvekod petbi » ned bře 20, 2005 18:13,0

Potreboval bych sehnat, pokud mozno co nejlevneji, motorky na regulaci sklonu svetel(novejsi typ), nove jsou pomerne drahe. Muze to m dat nekdo typ, kde pripadne za kolik?
Diky moc.

Podle me tento prispevek patri pod svetla a ne pod akumulator. Tak si to tam presun, tady to pak smazu.
Kuba2k
petbi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob úno 26, 2005 0:08,0

Vadný nebo vybitý akumulátor.

Příspěvekod dunker » stř zář 28, 2005 19:28,0

Chtěl sem se zeptat,co všechno může způsobit vadný nebo vybitý akumulátor. Koupil sem staršího Focuse a mám s ním pár elektro problémů. Stává se mě,že když zastavím na křižovatce,tak mě začne svítit kontrolka baterie a auto zdechne. Dále mě pak přestali fungovat některé přepínače jako vnitřní cirkulace vzduchu nebo nefunguje zadni mlhovka. Může vadný akumulátor způsobit spálení pojistky? Další problém je padání tachometru při jízdě. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Díky za radu.
Ford Focus 1.4 16V, r.v. 12/1998, hatchback 5dv.
Uživatelský avatar
dunker
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned zář 25, 2005 19:26,0
Bydliště: Břeclavsko

Příspěvekod Dali » čtv zář 29, 2005 11:10,0

No reknu ti to takhle, problem padani tachometru ma vic lidi, to nesouvisi s baterii, je to pry cidlem. Dale, tlacitko vnitrni recirkulace nefunguje pokud mas nastaveno foukani jenom na predni sklo, tj. uplne vpravo, neni to tim?? A se zadni mlhovkou ti bohuzel nepomuzu, s tim zkusenosti nemam... A to chcipani na krizovatce muze mit vic duvodu, jednim je treba spatne cidlo otacek apod... Kdyz tak se ptej, jsem ti k dispozici. PS: Jsem taky z Breclavska :twisted:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod dunker » čtv zář 29, 2005 18:32,0

to dali: mas pravdu, ten vnitrni okruh nejde zapnout, kdyz je zaply foukani na celni sklo. Asi sem se trosku unahlil. Jinak uz mam domluveny kluky v servisu, ze se me na ty ostatni veci podivaji, tak pak dam vedet, jak to vsechno dopadlo. Diky za radu.
Ford Focus 1.4 16V, r.v. 12/1998, hatchback 5dv.
Uživatelský avatar
dunker
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: ned zář 25, 2005 19:26,0
Bydliště: Břeclavsko

Příspěvekod Dali » čtv zář 29, 2005 18:54,0

A kam to budes davat do servisu??? Ja a pak dej urcite vedet, jak to dopadlo, hlavne s tim tachometrem :twisted:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod kojak » úte lis 08, 2005 21:25,0

tak jsem taky zakoupil Focuse Combi 1,8 TDDi 1999 a najednou mi při jízdě začne blikat kontrolka autobaterie a najednou jak začala, tak taky blikat přestane, to se různě opakuje. Taky mi přestalo fungovat cetrální zamykání, bývalý majitel říká, že to vždy zlobí, když se ochladí, v létě to zamykání prý funguje normálně. Prosím o radu díky. :?:
kojak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte lis 08, 2005 21:08,0
Bydliště: Písek

startování startovacími kabely

Příspěvekod Sagi » čtv pro 15, 2005 10:28,0

Pro nastartovani jsem pouzil startovaci kabely dle instrukci k nim prilozenym (tj. kladny na kladny a zaporny pol na zaporny pol), auto nastartoval a krome radia, jemuz zustava svitit podsviceni se zda byt vse v poradku. Baterii jsem presto radeji nechal vymenit.
Nasledne jsem se v manualu k focusu docetl, ze pri startovani startovacimi kabely v ZADNEM pripade nepropojovat zaporne poly baterií, ale upevnit zaporny kabel na kostru co nejdale od baterie.
Zajimalo by mne, co muj postup mohl vozu zpusobit a zda s tim nejak muze souviset to radio.

Diky
Ford Focus 1.6 (101 k),r.v.2003,kombi
Sagi
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv zář 01, 2005 9:16,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod basic » čtv pro 15, 2005 12:52,0

Radi to z duvodu podstatne mensiho ryzika chyby a take proto aby se svorky vzajemne nedotkly jsou li dale od sebe
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod sedlaq » čtv pro 15, 2005 15:01,0

Správný postup: Nejprve připojte červenou klipsnu na kladný pól (+), potom černou klipsnu na záporný pól (-). Nastartujte motor vozidla s dobitou baterií. Nastartujte motor připojeného vozidla. Odpojte nejprve černou klipsnu a až poté červenou. Navíc se doporučuje záporný pól připojovat co nejdál od baterie na kostru vozidla a ten důvod je prostý - bezpečnost. Tam kde se nejpozději připojuje a nejdříve zase odpojuje (z výše popsaného je to vždy záporný pól) vzniká jiskření, které by mohlo zapálit výpary z baterie. Ono většinou se takto startuje jen v zimě a navíc se připojuje ke slabé baterii, která "nevře", tedy nemá co chytit, ale přece jen jde o bezpečnost, tak na to musí hlavně výrobci start. kabelů upozornit.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod speedy » čtv led 12, 2006 21:05,0

Pro toho kdo váhá....koupil jsem teď originál Ford Ca-Ag 43Ah která je přímo předepsaná pro mé autíí za 1502kč u Fordu. Myslím že se to vyplatí, té původní je 7 let a stále ještě jakž takž fungovala.
Aspoň už při studeném startu zmizí to běhání ručiček na maximum a zpět ...což občas lidi vyleká co to je, a to jen auto hlasí pokles napětí na baterii :)
FF 1.6 16V, 100HP, r.v.99 ,stříbrný
Uživatelský avatar
speedy
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte led 10, 2006 13:35,0
Bydliště: Praha 5

vymena baterie

Příspěvekod Daniel Jeřábek » sob srp 05, 2006 21:11,0

Dobry den,
mam problem s vymenou baterie u focus combi 1,8 tdci za zadnou cenu nejde povolit sroub co drzi baterku vypada to ze se protaci bohuzel bez vysroubovani tohoto sroubu baterie nejde vyndat.Nemate nekdo prosim nejakou fintu jak se s tim popasovat.dekuji
focus 1,8 tdci ghia 2003 combi
Daniel Jeřábek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte pro 20, 2005 22:19,0

Aku

Příspěvekod sosak » pon srp 28, 2006 7:13,0

zdravim,

pri nastartovani motoru me obcas proleti vsechny rucicky na maximum a pak zase na nulu a teprve potom se zastavi na skutecnych hodnotach. dostal jsem informaci, ze to je jev indikujici prazdnou baterii. zkusil jsem accu nabit, ale vyse uvedene se neodstranilo. je tedy potreba koupit novou baterii, nebo mam hledat reseni, jeste nekde jinde?

predem diky
Subaru Legacy Wagon 2.0R AT MY07
Uživatelský avatar
sosak
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon črc 24, 2006 21:46,0
Bydliště: Náchod

Další

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník