Ventilátor - Focus Combi 1.8 TDdi - r.v.99

Příspěvekod catman » stř dub 09, 2008 19:57,0

v elektroschématech, která jsem vyhrabal, jsem nenašel to, co by asi odpovídalo mé hledané součástce: ruský katalog
součástka označená 8b607 - netuším, co to je, ve Fordu nebyli schopni najít v jaké skupině ND to hledat. Poradíte někdo, co to je, kde by to mělo být namontováno a jak to má fungovat ? Já i kolega to máme připáskováno na kastlíku akumulátoru - viz předchozí obrázky.
Naposledy upravil catman dne stř dub 09, 2008 21:20,0, celkově upraveno 1
Mondeo 2.0 TDCi 2007 + FFcombi 1,8i / 16V *1999
catman
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř srp 30, 2006 16:46,0
Bydliště: Prostějov

Příspěvekod Růžička » stř dub 09, 2008 20:53,0

Je to tepelný spínač elektromotoru ventilátoru, kromě jiného to máš napsané i v tabulce v uvedeném pdkazu.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod catman » stř dub 09, 2008 21:19,0

Číst sice umím, ale v technické ruštině nejsem příliš silný. Hlavně mě zajímá, kde to je v tom schématu a kde přesně to má být namontováno. Myslím, že to upevnění na kastlíku baterky není místo které by vymyslel Mr.Ford . Ve schématu jsem přesnou funkci nenašel - je tam jen jeden snímač teploty, ale žádný teplotní spínač .
Snímač je s proměnnou hodnotou odporu, spínač při určité teplotě sepne/rozepne (si teda myslím ).
Mondeo 2.0 TDCi 2007 + FFcombi 1,8i / 16V *1999
catman
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: stř srp 30, 2006 16:46,0
Bydliště: Prostějov

Příspěvekod Růžička » čtv dub 10, 2008 6:16,0

Je to spínač, prakticky jistě bimetalový, tedy zařízení, které bez dalších přídavků při určité teplotě spíná/rozpojuje elektrický kontakt. V tabulce v ruštině dokonce píší ПЕРЕКЛЮЧАТЕЛЬ, tedy přepínač. Namontovaný musí být samozřejmě tak, aby byl ve styku s předmětem, jehož teplotu má registrovat. Baterie to nejspíš nebude, k tomu se nabízí chladič. A jestli má ten obrázek trochu logiku, hledal bych jeho umístění ve spodní části, možná i zdola, z praxe to nevím. Pokud si jeho kód zadáš do Googla, vyplivne ti množství odkazů v soudobějších jazycích.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod charlye » pát lis 07, 2008 0:19,0

oki píše:Mal som problém s ventilátorom focus 2001. Nechodil v polohách 1,2,3 len v 4. Problém robil predradný sériový odpor ventilátora. Nachádza sa na ventilátore. Dostupný je po odklopení odkladacej skrinky pred spolujazdcom celkom dole. Treba zatlacit dorazy na boku skrinky. Priamo je ventilátor a vlavo dole sa nachádza modrá skrinka s štvorkáblovým konektorom. To je odpor. Uvolníte ho odskrutkovaním jednej skrutky. Je treba ho nahradiť novým, prípadne opraviť. Odchádza poistka - nabodovaný valček na vývodoch odporu. Prepojiť sa dá skrutkovým spojom z lustrovej svorky, prípadne zohnať novú.


Dovolím si doplniť... Stalo sa mi to tiež, opravil som to predvčerom, nafotil a reku dám to tu, možno to niekomu pomôže... 8-)
Mám pocit, že tá tepelná poistka sa zničí vplyvom upchatého peľového filra. Vzduch nemá dostatočný prietok aby ochladil dobre predradný odpor, na ktorom je hlavne na stupni 1 najväčší úbytok napätia a teda sa aj najviac hreje. No a aby sme nevyhoreli, tak to odskáče " len " ta poistka.
Príjemný zvyšok peknej jesene.... :wink:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil charlye dne pát lis 07, 2008 0:56,0, celkově upraveno 2
Focus, 1,8TDci 85, Kombi, r.v. 2001, nema chybu ...
Focus, 1,8TDci 85, Kombi, r.v. 2008, tiež dobrý...
Uživatelský avatar
charlye
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte lis 04, 2008 14:42,0

Příspěvekod DR » pát lis 07, 2008 0:27,0

charlye píše: ..Stalo sa mi to tiež, opravil som to predvčerom, nafotil a reku dám to tu, možno to niekomu pomôže... 8-)
[img]http://c:/Moje%20dokumenty/Obrázky/AUTO/FOCUS-FUN/UPRAVA/1.jpg[/img]

Tak se obávám, že z tvého lokálního disku si ten obrázek asi neprohlédneme 8-) . Zkus použít www.imageshack.us - nebo mi to pošli mailem a já todám na web. každopádně díky.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Růžička » pát lis 07, 2008 7:37,0

charlye : Udělal jsi užitečnou věc, mám ale výhrady k jistému detailu. Ta pojistka, jak správně uvádíš, je tepelná, nikoli proudová, tj. má být přerušena teplotou. V dané aplikaci je to teplota toho předřadného odporu, ne teplota okolí. V novém uspořádání jsi tu pojistku vystrčil daleko od toho odporu a pojistka se tak nikdy "nedoví" že odporu je horko.
Výsledkem tedy bude, že pokud nastane problém, pojistka to vydrží, ale odnese to ten odpor. Je zapotřebí přívody natvarovat tak, aby se pojistka dostala na původní místo.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Profesor » pát lis 07, 2008 10:28,0

:idea: A ještě pro nezasvěcené, tyto pojistky se dají pořídit v prodejnách s elektronickými součástkami.
:arrow: Růžička: si mě předeběhl 8-)
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod charlye » pát lis 07, 2008 11:09,0

Růžička píše:charlye : Udělal jsi užitečnou věc, mám ale výhrady k jistému detailu. Ta pojistka, jak správně uvádíš, je tepelná, nikoli proudová, tj. má být přerušena teplotou. V dané aplikaci je to teplota toho předřadného odporu, ne teplota okolí. V novém uspořádání jsi tu pojistku vystrčil daleko od toho odporu a pojistka se tak nikdy "nedoví" že odporu je horko.
Výsledkem tedy bude, že pokud nastane problém, pojistka to vydrží, ale odnese to ten odpor. Je zapotřebí přívody natvarovat tak, aby se pojistka dostala na původní místo.


..len pre upresnenie... :D
zrejme ťa poplietol ten popis na obrázku 10A 216°C. Je to správne. Výrobca tejto tepelnej poistky G4A00, firma Microtemp uvádza v parametroch pre danú seriu G4 max. prúdové zaťaženie 10A. Viď. napr. http://www.microtemp.com/productdetail.asp?ProductID=30 alebo http://us.100y.com.tw/pdf_file/18-G4A00.pdf kde je presný popis parametrov danej tepelnej poistky.
No a čo sa týka tej vzdialenosti od pôvodného umiestnenia tepelnej poistky nemáš celkom pravdu. Nová poistka je ďalej o 3mm od odporu, no keďže prúdenie ohriatého vzduchu od predradného odporu je smerom k tepelnej poistke, tak jej účinok bude ten istý.
Ďakujem za názor a podporu v spoločnej veci.
Pekný deň.
:wink:
Focus, 1,8TDci 85, Kombi, r.v. 2001, nema chybu ...
Focus, 1,8TDci 85, Kombi, r.v. 2008, tiež dobrý...
Uživatelský avatar
charlye
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte lis 04, 2008 14:42,0

Příspěvekod oscaar » ned srp 14, 2011 11:06,0

Ahoj všem forďákům,ná mém kombajnu 1,8 16v Benzin rv.99 přestal včera fungovat ventylátor v poloze 1,2 ale 3,4 jede. A další poznatek ,v poloze 1,2 zle spustit manual klima i když ventylátor nejede ale v poloze 3,4 spustit nelze a to zas ventylátor jede... :shock: Demontoval sem předřazený odpor a proměřil+propípal.. Tepelná pojistka je OK,když sem proměřoval odpory. Narazil sem na jeden,co nešel změřit ani propípat. Na obrázku sem to místo vyznačil červeně,dá se ten odpor opravit nebo si mám sehnat druhý :?:
Obrázek
Ford Focus Kombi 1.8 Ghia 85kw r.v.99 Výbava: Manuál klima,tempomat,výhřev čelního skla,el.zrcátka vyhřívané,DO,stahování všech oken s auto dojezdem a zavíráním přes DO.... dovoz DE
Ford Escort Cabrio 1.6 XR3i 77 kw r.v.87 - před rokem nás STK na dobro rozdělilo a milovaný červený sršeň putoval do plechového nebe....
Uživatelský avatar
oscaar
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv led 04, 2007 0:03,0
Bydliště: zlin

Re: Ventilátor - Focus Combi 1.8 TDdi - r.v.99

Příspěvekod Kubrasta » úte pro 18, 2012 13:45,0

Ahojte všetci, mal som presne ten istý problém čo všetci, nefungovalo mi vetranie v polohách 1,2,3 a išla len 4.
No jedno mrazivé ráno, na ceste dlhej 200km mi prestala ísť aj 4. To že som vymrzol, ako sviňa nejdem ani písať.
Spravil som všetko podľa návodu vyššie, ale vetrák ani neťukol.
Tak som sa rozhodol to preskúmať dopodrobna a zhodil som celú prednú dosku aj s rádiom a všetkými koliečkami čo sú tam.
Samozrejme som sa zameral na ten ovládač rýchlosti ventilátora. Po dlhom skúmaní a točení mi v jedne polohe začal vetrák reagovať,ale hned zasa prestal ísť.
Tak som sa rozhodol, že to malé zariadenie za koliečkom rozoberiem a mal som úspech, lebo tam bola chyba.
Keď to rozoberiete, tak budete držať v ruke krabičku s rozmermy cca 4x4 cm, ktorá má asi 6 plastových zámkov, (ktoré som chtiac nechtiac vylomil) potom to rozoberiete a na spodnej strane nachádza sada 3 malých medených plieškov. Veľký, menší a najmenší- Ten naj väčši je zrejme + a tie dva sú mínus, alebo naopak.
No tie dva menšie: jeden je na stupne 1,2 a 3, zrejme na odporovú záťaž a najmenší je na priamo - stupeň č.4
Na druhej strane (tam ako je koliečko ovládača) je druhý pliešok "bežec" s malými výstupkami, ktorý behajú po tých vyššie spomínaných. Jeden je na + a behá po celom najväčšom pliešku a druhy na - behá po tých dvoch menších.
A chyba bola v tom, že som to mal aj čiastočne zaoxidované, ale hlavne, že som mal ohnutý (zrejme od mrazu) ten bežec a tie dva kontakty mi vôbec nedosadali na plochy + a - .
Jednoducho som bežec vytiahol, pozor je tam pod ním pružina, tak nestratiť a kombinačkami som ho ohol do správneho ohybu, aby mi pekne dosadal na oba + a - pliešky. Pozor na malé perká uchytenia bežca, lebo ak ich ulomíte, tak to už dokopy nedáte. Sú jemné a treba ich pri spätnom osadení troška zatlačiť.
Pekne som potom tu krabičku zložil dokopy, zapol kľúč do polohy II a z polohy 0 som to dal na polohu 1 a išlo to bez problémov, tak isto 2,3 a 4.,
Nie je to nič ťažké a otázka cca 2hod (teda mne to na prvý krát toľko trvalo, lebo som nevedel ako to rozobrať až kým som tie plastové poistky nevylomil a vymienal som ešte aj tepelnú poistku)
Kubrasta
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte pro 18, 2012 13:17,0

Re:

Příspěvekod GliderMan » úte čer 03, 2014 11:26,0

charlye píše:Dovolím si doplniť... Stalo sa mi to tiež, opravil som to predvčerom, nafotil a reku dám to tu, možno to niekomu pomôže... 8-)
Mám pocit, že tá tepelná poistka sa zničí vplyvom upchatého peľového filra. Vzduch nemá dostatočný prietok aby ochladil dobre predradný odpor, na ktorom je hlavne na stupni 1 najväčší úbytok napätia a teda sa aj najviac hreje. No a aby sme nevyhoreli, tak to odskáče " len " ta poistka.
Príjemný zvyšok peknej jesene.... :wink:


Řešil jsem teď stejný problém - nefunkční ventilátor v poloze 1-3. Na 4ce šel. Podle fotonávodu od charlye jsem vyměnil tepelnou pojistku a už to šlape! Oprava za 30 Kč na 30 minut. V autoservisu na to nemohli přijít. BTW pylový filtr jsem 4 roky neměnil a jezdil jsem teď nějakou dobu s ventilátorem na 1. Takže se to asi přehřálo. Už ho mám vyměněný, včetně náplně do klimy.

Díky charlye za vzornou fotodokumentaci.
GliderMan
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 03, 2014 11:14,0

Re: Re:

Příspěvekod charlye » pon srp 25, 2014 20:48,0

GliderMan píše:
charlye píše:


Řešil jsem teď stejný problém - nefunkční ventilátor v poloze 1-3. Na 4ce šel. Podle fotonávodu od charlye jsem vyměnil tepelnou pojistku a už to šlape! Oprava za 30 Kč na 30 minut. V autoservisu na to nemohli přijít. BTW pylový filtr jsem 4 roky neměnil a jezdil jsem teď nějakou dobu s ventilátorem na 1. Takže se to asi přehřálo. Už ho mám vyměněný, včetně náplně do klimy.

Díky charlye za vzornou fotodokumentaci.


rád som pomohol.....aj keď už svojho Forda nemám štyri roky....lebo mám iného mladšieho....haháááá...... :lol:
pekný deň.
Focus, 1,8TDci 85, Kombi, r.v. 2001, nema chybu ...
Focus, 1,8TDci 85, Kombi, r.v. 2008, tiež dobrý...
Uživatelský avatar
charlye
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte lis 04, 2008 14:42,0

Předchozí

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník