Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod emjey » úte kvě 23, 2006 11:14,0

Zdravím, nemohu se nepodělit o svoje zkušenosti s dobíjením, jsou podobné jako Robinovy. Při cestě do Chrudimi na sraz CFC a CMC 13.5.05 se mi v Praze rozsvítila kontrolka dobíjení, "magické" oko na baterii začínalo červenat. Jakožto nepražák jsem tedy vyhledal nejbližší servis Forda (Ford Charouz, Černokostelecká), kde mi asi po hodině bylo sděleno, že alternátor na který jsem měl podezření dává "pouhých" 11,8-11,9V. Po zjištění, že za nový chtějí 17 tis + 2 tis za práci a navíc díl ani nemají, tedy by tam auto stálo 3 dny jsem poděkoval, zaplatil 800 Kč vpodstatě za nic a odešel. Po úvaze, co dál jsem usoudil, že to musí stačit na dojetí domů, vypnul jsem všechny nepotřebné spotřebiče a risknul jsem to. Domů jsem opravdu v pořádku dojel. Vymontoval jsem alternátor a dal ho spravit k jednomu pánovi v Litvínově, který se alternátory a startéry zabývá. Oprava byla během 2 dnů, závada - úplně sjeté sběrné měděné kroužky na rotoru, cena i s prací 1100 Kč. Od té doby jsem už ujel asi 400 km a všechno OK, kontrolka na baterce už je opět v "zeleném". Jinak Firmu Campr v Zelené u Chomutova jak píše Robin mohu také jen doporučit, nechal jsem tam před asi 2-3 roky dělat altík rodičům na Nissana a funguje dodnes, ale Litvínov je pro mne přece jen blíž. 8-)

Co se týče montáže a demontáže alternátoru, pokud máte Etzolda, je to tam popsáno, ale ne zcela přesně, třeba tam zcela chybí to, že u mého TDDi s klimou musíte sundat ještě motor kompresoru klimy, abyste se vůbec dostali na ty 2 šrouby držící altík. V případě zájmu celý postup montáže a demontáže mohu vystavit na Techwebu Focusů...
CFC 008
Ford Focus 1.8 TDDi (66 kW) Ghia, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Suzuki SX4 (88 kW) GLX 4x4, r.v. 2010 8-)
Uživatelský avatar
emjey
**
**
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon bře 29, 2004 17:38,0
Bydliště: Most

Příspěvekod Růžička » úte kvě 23, 2006 13:45,0

Docela jsi mě zaskočil - opravdu má klima svůj motor? Já jsem žil v představě, že klimu pohání řemen od motoru přes elektromagnetickou spojku.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod emjey » úte kvě 23, 2006 17:05,0

Ahoj Jardo,nejsem zas takový technický typ, ale prostě je tam samostatné zařízení velikosti elektromotoru s vlastní řemenicí, ze kterého vedou gumové hadice do jakési tlakové nádoby, kam to vede dál, to jsem nepátral. Dle Etzolda se jedná o kompresor klimatizace...
CFC 008
Ford Focus 1.8 TDDi (66 kW) Ghia, r.v. 2000, 5-dv. hatchback
Suzuki SX4 (88 kW) GLX 4x4, r.v. 2010 8-)
Uživatelský avatar
emjey
**
**
 
Příspěvky: 60
Registrován: pon bře 29, 2004 17:38,0
Bydliště: Most

Příspěvekod Růžička » stř kvě 24, 2006 6:00,0

Tak to sedí. Už jsi mě zase uklidnil... :wink:
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod lasky » sob led 13, 2007 18:41,0

Zdravím, nemá někdo zkušenosti se silentblokem tlumení torzních kmitů alternátoru? Už 3x se mi roztrhl a autíčko přestalo dobíjet... Všechno se otáčí souměrně, ložiska dobré, nic neháže, ale pořád se to trhá. Poraďte někdo prosím co s tím, čtvrtý kupovat už nechci. No vlastně budu muset ale pátý by se mi mohl vyhnout..
Focus 1.8 TDDI kombi, 66kW(90 PS), r.v.99
lasky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv led 11, 2007 22:12,0
Bydliště: Kyjov

měření dobíjení

Příspěvekod schwarzd » pon led 22, 2007 19:10,0

Zdar, rád bych popsal své problémy s kontrolkou dobíjení/baterií/alternátorem. Protože mi střílely ručičky budíků po startu (aniž by svítila kontrolka dobíjení), nechal jsem v autorizovaném servisu vyměnit baterku. Závadu ale objevili ve vadném alternátoru, baterie je prý v pořádku, alternátor nedobíjel při zátěži (11,5 V). Alternátor jsem z důvodů, které tady byly již řečeny, nechal opravit u známého. Chtěl ho taky zprvu vyměnit (za levnější variantu než je orig. Ford), ale protože nebyl na skladě, tak ho alespoň opravil. Protože mi po pár dnech znova při startu střelily ručičky budíků a po předchozí zkušenosti jsem nespoléhal na nesvítící kontrolku dobíjení, vybavil jsem se levným multimetrem s tím, že přeměřím, zda je dobíjení v pořádku. Měřil jsem v interiéru - v zásuvce zapalovače. Bez nastartování 12,x V, po nastartování 14,x V, a to i při zapnutých světlech a větráku na stupni 2. Přidáním vyhřívání zadního okna to spadlo mírně pod 14 V. Začalo mě to bavit a při dalších měřeních jsem sondou píchnul v zásuvce zapalovače někam hloub a stranou, byla z toho jiskra a 0 V. Co radíte? Vyměnit pojistku? Kterou? č. 46? Měřili byste to jinak? A co ta kontrolka? Dá se na ni spoléhat? :?: Díky.
Ford FOCUS 1.8 Ghia notchback, 1999
Uživatelský avatar
schwarzd
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: čtv dub 06, 2006 9:04,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr Stejskal » pon led 22, 2007 19:23,0

To schwarzd:

S tou pojistkou ti neporadim já sedlám mondeo ale na 99,9% je to spálená pojistka!

A co se týče kontrolky nabíjení: pokud ti svítí než nastartuješ motor a po hned po nastartování zhasne tak IMHO funguje tak jak má a spolehl bych se na ni!!

Měřil jsi dobře jen já bych měřil přímo na baterce sice nemůžeš hned ovládat spotřebiče ale zase ti nehrozí spálení pojistek!
CMC 1369
Ford Mondeo MkII notch, 1.8i, r.v. duben 1997, ghia, fialová metal
Obrázek
Uživatelský avatar
Petr Stejskal
***
***
 
Příspěvky: 102
Registrován: pát zář 29, 2006 10:46,0
Bydliště: Jindřichohradecko

Příspěvekod sedlaq » pon led 22, 2007 19:36,0

Přesně to jde změřit jedině přímo na baterce. Všude jinde naměříš jiné hodnoty způsobené přechodovým odporem ve spojích, délkou vedení a kdoví ještě čím.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Růžička » úte led 23, 2007 8:05,0

To schwarzd : Je to skutečně pojistka č. 46, tedy 6. zleva v prostřední řadě, hodnota 15 A.
Objektivně se dá napětí baterie měřit jen přímo na ní, ale na druhou stranu - pokud měřák připojíš bezpečněji - můžeš se tak při průběžném sledování dovědět ledacos užitečného včas.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

kontrolka ruční brzdy

Příspěvekod Koubek » čtv lis 15, 2007 9:00,0

Dva dny mi nesmyslně svítí kontrolka ruční brzdy ačkoliv je úplnlně dole. Rosvítí se když brzdím nebo přidám plyn, do kopce. Po rovině se nezapíná. Někdy jen blikne jindy slabě svítí jindy plně.
Nevíte někdo co by to mohlo být.
Díky :(
Focus, TDCi 74kW, kombi, r.v. 2003
Koubek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 06, 2007 22:21,0
Bydliště: Brno

Re: kontrolka ruční brzdy

Příspěvekod vita1 » čtv lis 15, 2007 10:39,0

To: Koubek

zkontroluj a dolej brzdovou kapalinu
CMC 897
Mondeo kombi 2.0 TDCi 96kW 6st., 2003, model 04
Uživatelský avatar
vita1
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: pon lis 06, 2006 10:26,0
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod Ota » čtv lis 15, 2007 11:13,0

Koubek: Jen pro poradek bych podotknul, ze to neni kontrolka rucni brzdy, ale kontrola brzd jako celku. Nevim jak u Focuse, ale u Mondea se rozsvti jen ve dvou pripadech a to je zatazena rucka a malo brzdove kapaliny v nadrzce.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod jindra » pon čer 02, 2008 13:46,0

Už sem to tu psal před 2 lety. Teď se mi to děje znovu i s novou baterií.
Při jízdě se mi rozsvítí kontrolka dobíjení. Když zastavím a znovu nastartuji tak zhasne a rozsvítí se zase třeba po 10 km. Už mi to dělalo asi před 2 lety tak sem byl ve Fordu v servisu, na nic nepřišli tak doporučili novou baterku. Asi rok byl pokoj a po roce znovu. Po nabití baterie to přestalo ale teď se to děje zas. Nevíte co by to bylo?
Ford Focus 1,8TDDi Ghia r.v.10/2000
jindra
**
**
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 14, 2005 8:47,0
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Marko » pon čer 02, 2008 22:34,0

to jindra No pravdepodobne dosluhuje alternator. Tiez som mal podobny problem akurat to malo trochu rychlejsi priebeh. Raz svietilo dobijanie potom dlho nic potom zasa az jedneho dna som zostal "vysiet" na polnej ceste. Repas alternatoru + nova bateria vsetko vyriesili. A na diagnostike mi tiez nic nezistili az asi na treti pokus.
Focus, 1.8 TDCi 74 kW, sedan, r.v. 2003, futura
Marko
Junior
Junior
 
Příspěvky: 8
Registrován: pát lis 23, 2007 15:37,0

Příspěvekod Profesor » úte čer 03, 2008 0:08,0

Budící obvod alt. nebo ten blbá kostka s uhlíkama.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Bake » úte čer 03, 2008 11:08,0

[quote="Profesor"]na tohle bacha!! Focus už má dobíjení řízené přes PCM.V první řadě bych doporučil překontrolovat kabelový svazek k alternátoru. Velice rád koroduje, někdy taky oxiduje a v neposlední řadě rezaví !!Potom diagnosticky a teprve pak opravovat alternátor !!A s jeho opravou to taky není nejideálnější, protože běžné elektroservisy ten altík vlastně nedokáží překontrolovat. Teda jeho funkci :-)Ale některé altíky na Focuse stojí v originále jako AT díl 4.500,-...
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Tomáš Mádr » úte čer 03, 2008 11:39,0

Něco podobného se mi stalo před pár měsíci. Problikávala občas kontrolka dobíjení. Skončilo to výměnou ojetých kroužků a uhlíků. Uhlíky jsou sice originál nevýměnné, ale to mě nemohlo zastavit. Stím, že to servis neumí otestovat je to pravda, já taky ne a systém pokus-omyl, s tím že se to musí pokaždé montovat na auto, je docela pracný, kvůli dost špatné přístupnosti alternátoru. Následně je ješte potřeba si dát pozor při měření napětí, že alternátor díky pokynům s řídící jednotky nezačne dobíjet okamžitě po nastartování, ale až za cca 30sekund.
Co mě ale vůbec nepotěšilo, byl stav kdy motor spokojeně vrčel, aleternátor dával cca 12,5V (čili téměř nedobíjel), ale kontrolka dobíjení nesvítila. To u klasického alternátoru nebývalo, tam začala buďto žhnout, nebo problikávat nebo svítila furt. Při přesdtavě, že se mi to stane někde na silnici, my nebylo úplně nejlépe. Na druhou stranu dobíjení je ve Focusu vyřešeno asi dobře, protože po 8mi letech, mám ještě originál baterku a ani v zimě nebyl nejmenší problém nastartovat.
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Profesor » úte čer 03, 2008 11:59,0

:arrow: Bake: díky za upozornéní, jak se hrabu v těch starobách jsem se ouplně zapoměl, a neuvědomil si že tu už jinak, nicméně jak diody tak uhlíky tam jsou a mohou ten problém způsobit.Tyto náhodné chyby jsou většinou o špatném kontaktu :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Bake » úte čer 03, 2008 15:17,0

[quote="Profesor"]:Ano, máš pravdu. Vadný kontakt je příčinou 60% závad dobíjení u Focuse. Co se týká diodového můstku, ten problém je právě v tom, že elektroservis nemůže alternátor vyzkoušet, tudíž nenajde závadu diod !!
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod Profesor » úte čer 03, 2008 22:41,0

:arrow: Bake: No vidíš ty jsou ale.....:twisted:, ale, protože nejsem servis ale Profesor tak jsem si vyrobil zařízení které dokáže otestovat diodu, tranzistor, tyristor, ba dokonce i triak a to prosím jak solo, tak zapojené do obvodu, tý volovině je dokonce jedno zda se jedná o součástku výkonovou či nikoli a ani polarita přechodu jí nezajímá. Avšak velký problém je její velikost, je totiž tak velká že ji pořád někde zapomínám :lol: asi jako krabička cigaret, jen o třetinu menší. :P Takže GDÝŠ sechce všecko JDE a když nejde koupí se nový :lol: :mrgreen:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1443
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků