Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod olso » pát čer 27, 2008 23:41,0

Ahojte, tak dnes som siel chvilu autom, cca 5km a kontrolka sa spustila, odstavil auto, vypol a nastartoval a zase. Nechal poldna stat a isiel som zase prec a po nastratovani a po ustaleni spustila zase. Vypol som a spustil a zase. Po hodine zase. Vzdy ked nastartujem tak sa po chvili kontrolka spusti. Do dnes to nerobila nikdy. Co je odpisane, mozem jazdit docasne? Neodpalim alternator, baterku alebo neco ine?Nemoze to byt nejaka poistka? Ak ano ktora?
olso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned led 21, 2007 14:18,0

Příspěvekod DR » sob čer 28, 2008 9:17,0

olso: myslíš, že by se nějaká pojstka vyždycky přerušila a pak zase spojila :lol: ? Ne, tohle pojsitka nebude. Já bych to tipoval na poruchu dobíjení, buď nějaká závada v alternátoru, nebo v kabeláži. Když s tím pojedeš delší trasu, vybiješ akumulátor a stojíš. Změř si, jaké máš při svítící kontrolce napětí na akumulátoru, mělo by tam být cca 14,8V i na volnoběh. Jeslti je tam jen 12V, nebo méně, tak to nedobíjí. No a jeslti to nedobíjí, tak je to na servis, v tomto případě takový, který opravuje/repasuje alternátory = nějaký dobrý autoelektrikář, nebo přímo na opravy/repase specializovaná dílna.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod olso » sob čer 28, 2008 9:36,0

DR píše:olso: myslíš, že by se nějaká pojstka vyždycky přerušila a pak zase spojila :lol: ? Ne, tohle pojsitka nebude. Já bych to tipoval na poruchu dobíjení, buď nějaká závada v alternátoru, nebo v kabeláži. Když s tím pojedeš delší trasu, vybiješ akumulátor a stojíš. Změř si, jaké máš při svítící kontrolce napětí na akumulátoru, mělo by tam být cca 14,8V i na volnoběh. Jeslti je tam jen 12V, nebo méně, tak to nedobíjí. No a jeslti to nedobíjí, tak je to na servis, v tomto případě takový, který opravuje/repasuje alternátory = nějaký dobrý autoelektrikář, nebo přímo na opravy/repase specializovaná dílna.


Myslim na poistku, pretoze tych 30 sekund normalne nedobija nikdy, az potom zacne dobijat-to som sa niekde docital, preto som myslel ze nejaka postka sledovania napatia alebo take neco. Dnes to zmeram, tiez si myslim ze je regulator v alternatoru, alebo cely alternator. Potapajuci sa aj slamky chyta. slamka=poistka
olso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned led 21, 2007 14:18,0

Příspěvekod olso » sob čer 28, 2008 11:15,0

Tak po nastartovani to ma na volnobeh 13,4 V a ked pridem to trochu poskace, ale na 2000ot otackach je to max 13,5 V. Takze regulator, alebo kabelaz, alebo? Kabelaz som hybal, pozatlacal ale nepomohlo
olso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned led 21, 2007 14:18,0

Příspěvekod DR » sob čer 28, 2008 11:35,0

olso: bylo by na čase napsat, co máš za auto. Vyplň si to do podpisu, jako to mají ostatní (vzor najdeš tady http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 ), bude to u každého tvého příspěvku. Nikdo nebude hledat, jestli jsi tady někdy někde své auto nepopisoval a bez informací o autě se většinou nedá konkrétně poradit.

Obecně bych začal kontrolou kabeláže od alternátoru, očistit všechny kontakty a konektory, zkontrolovat uzemění. Ajinak bych to svěřil odborníkům. U focusu řídí dobíjení ŘJ motoru http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=33388#33388 takže mimo auto se ten alternátor prakticky nedá zkontrolovat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod olso » sob čer 28, 2008 11:52,0

Ano mas pravdu, aj ja to necham na odbornikov, uz by som tam podpis mal mat, diky za rady
Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver, Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004, kralovska modra - firemne, ale pouzivam ho aj sukromne
olso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned led 21, 2007 14:18,0

Příspěvekod roca3131 » sob črc 26, 2008 9:50,0

cafte ja mam tiež problem s alternatorom ale neviem prečo, pretože asi pred 3 mesiacmi bol uplne meneny alternator aj regler. minuly tyžden mi na nemeckej dialnici do Rostocku začalo svietit že baterka nedobija. Tak si hovorim že najbližši zjast pojdem dole a niečo vymislim, ale došiel som tak 2km a potom začalo svietit ABS potom airbagy potom všetko ostatne a potom všetko zhaslo a mne sa zastavilo auto. Musel som zavolat opravara ktory mi dal novu baterku a na tej som prešiel ešte 300km ale bez svetiel bez klimy bez radia. A tak sa chcem spytat ked budem jazdiť iba na baterku či niečo nepokazim niečo dalšie neodpalim. Som teraz vo švedsku a oprava tu by stala asi tak 35 tisic Sk. za rady dik
Focus, 1,8tdi 66, kombi, r.v. 2000, middle
roca3131
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát črc 25, 2008 17:49,0

Příspěvekod DR » sob črc 26, 2008 10:02,0

roca3131: na baterku se jezdit dá, ale dlouho nevydrží - tak 100-200km po dálnici (bez světel) a je vybitá. To je má vlastní zkušenost z mondea. Zkus ještě zkontrolovat kabeláž, jestli nemáš jen na alternátoru uvolněný nějaký kabel.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod roca3131 » ned črc 27, 2008 8:50,0

Pozrel som kable a vyzeraju v pohode asi to bude naozaj ten alternator :( .
Focus, 1,8tdi 66, kombi, r.v. 2000, middle
roca3131
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát črc 25, 2008 17:49,0

Příspěvekod Růžička » pon črc 28, 2008 6:48,0

Byl bych podezřívavý k tomu, kdo by mi chtěl měnit regler alternátoru (a hlavně zaplatit) - náš alternátor ho nemá. Jestli ten alternátor nebyl nový a kabely už máš zkontrolované, tipoval bych na uhlíky, tím Ti ale moc nepomůžu. Jestli máš nabíječku, naplánuj si kratší trasy s dobíjením, jiné pomoci asi nebude.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod roca3131 » pon črc 28, 2008 17:10,0

ved hej jednu baterku nosim stale zo sebou a keby dačo tak to vymenim. ja codim tak 50km denne do roboty. potrebujem to iba na 3 tyždne a potom mi kamarat prinesie novy alternator zo slovenska.
Focus, 1,8tdi 66, kombi, r.v. 2000, middle
roca3131
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát črc 25, 2008 17:49,0

Příspěvekod DR » pon črc 28, 2008 21:08,0

roca3131: tak to bys měl vydržet, nechat si dovézt náhradní alternátor je v tomto případě asi nejlepší řešení.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod olso » stř srp 06, 2008 21:35,0

Tak mam to opravene. Vybral som ziarovku vo ukazuje dobijanie, hahaha.
Altik OK, kabelaz zla, hybanie s nou ale nepomohlo. Chlapik zhodil ochrany plast z kablov pri altiku, dobre sa zapozeral, zobral letovacku, preletoval jeden a povedal nastartujte. Vysledok 14,6V. Repas altiku vo Forde 7500sk s dph., ale aby som nekrivdil Fordu, povedali musia zistit co treba ze to nemusi byt altik, ale v BA az za 2 tyzdne volny termin a do TT mi to nevyslo casovo.
Fiat Grande Punto 1.2 rodicovske - silver, Ford Focus Combi I 1.6, r.v. 2004, kralovska modra - firemne, ale pouzivam ho aj sukromne
olso
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned led 21, 2007 14:18,0

Příspěvekod roca3131 » úte zář 23, 2008 22:17,0

Tak som konecne vymenil alternator za novy a teraz všetko funguje ako ma a stary alternator vyzeral dobre a schvalne som pozeral aj uhliky a boli v pohode.....ale hlavne že teraz to už ide :D
Focus, 1,8tdi 66, kombi, r.v. 2000, middle
roca3131
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: pát črc 25, 2008 17:49,0

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod roman.upc » čtv pro 18, 2008 19:43,0

T.Winky píše:Mám Ford focus 1,8 Tdi r.v. 2000. Včera se mi rozsvítila kontrolka baterie.Jel jsem hned zpátky.Cestou mi odeśla celá elektrika,budíky spadly.Ráno jsem to nastartoval přes kabely a kontrolka nesvítila.Jezdil jsem celý den.Až k većeru po nastertování se znovu rozsvítila.tak to zlobí už ´tři dny.Mohl by mi někdo poradit co to může být ? Díky


Vcera me potkal stejny problem, rozsvitila se kontrolka baterie, spadly budiky, postupne se mi rozsvitila kontrolka airbagu, ABS, vyplo se vyhrivani sedacek, klima/topeni, el. okna. Koupil jsem novou baterku 71Ah Motorcraft u Charouze za 2690,- , po ujeti cca 10 km se problem opakoval.
Ve FORD-u (Charouz, Valousek - termin objednani Leden 09)
Znamy mi poradil firmu M.E. Servis s.r.o. v Praze (sidli v arealu, kde mam firmu:) http://www.aa.cz/uscars/
Zavada byla: vadny alternator. Ve FORD-u koupili novy (na repas jsem nemel cas), namontovali.
Dnes telefonat: auto dobiji, zaplatil jsem 10000,- a odesel.

Ale: zjistil jsem, ze mi nefunguje klima/topeni, vyhrivani sedacek, el. okna a sviti kontrolka airbagu. Jinak auto opravdu dobiji, na baterce po odjeti ze servisu bylo 12,5V, po nastartovani 14,7V.

V tom servisu bylo auto celou noc s odpojenou baterkou.

V cem udelali soudruzi chybu?
Od te opravy jsem najel 10km, takze baterka se asi nestacila dostatecne dobit.

p.s. zatim mi staci, ze se da s autem jezdit, az budu mit po novem roce cas, tak je navstivim.

edit 19.12.2008 :
tak jsem tam zajel dnes, oni ani sterace nefungovali. Dnes odpoledne mi rekli, ze budou stim muset do Fordu na diagnostiku a ze je pravdepodobne ridici jednotka v nouzovem rezimu. Jinak tam resili podobny problem, ale to odpojeni "tech spotrebicu" se jim stalo az po vymene altiku. Tam pomohlo restartovat ridici jednotku odpojenim baterky. Bohuzel memu autu ten restart nepomohl a ani opakovany. Tak cekam...

edit 22.12.2008 :
tak auto je doma z M.E. Servis s.r.o. a je OK. Rano ho odvezli do Fordu a odpoledne privezli. Auto mohlo byt hotove treba zitra, ale povedlo se jim dalkovym otevrit okna, ale zavrit nesli. Jelikoz venku zaclo prset, tak ho museli jit "uklidit"
Ve Fordu se "pohrali - nastavili ridici jednotku".
"vsechny ty nepotrebne spotrebice" co mi to odpojovalo, pri vadnem altiku, nez mi to vybilo baterku mela na svedomi ridici jednotka (bylo to znat, treba kdyz mi to odpojilo smerovky, svetla svitili. atd...). Po namontovani noveho altiku si ridici jednotka pamatovala ten stav, nepomahali restarty atd...

Stalo me to litr :D

edit 23.12.2008 :
tak, dnes jsem jel delsi trasu, autiko je o dost zivjejsi - dalnice smerem z Prahy na Liberec max. 225 km/h (dle GPS) :), predtim max. 205 km/h

ze by to melo na svedomi restart a znovu naprogramovani RJ???

jsem s firmou M.E. Servis s.r.o. spokojeny (rychlost opravy - ve fordu to bylo min. na Leden 09).

p.s. vsem preji krasne vanoce a stastny novy rok 2009.

R.
Naposledy upravil roman.upc dne úte pro 23, 2008 17:51,0, celkově upraveno 9
CMC: 1573
Mondeo - 2,0 DuraTorq-TDCi (BITPOWER 160 Hp / 3900 rpm, 422 Nm / 1710 rpm), manual, sedan, r.v. 2003, Ghia
Uživatelský avatar
roman.upc
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned zář 21, 2008 18:59,0
Bydliště: Praha 10

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod DR » čtv pro 18, 2008 20:44,0

roman.upc: to je divné. Tak jak to popisuješ mi to připadá, jako by alternátor neměl výkon, takže při zátěži neudrží napětí a tedy popsané funkce jsou mimo provoz - zkus to změřit při zátěži. Vyhřívání sedaček i elektrická okna jdou ve tvém autě přímo z pojistkové skříňky, není tam žádná ŘJ, která by je ovládala akterá by je třeba mohly při poklesu napětí odpojit. Takže to nebude chybu typu "zapoměli to naprogramovat". Hledal bych buď nějaký špatný spoj kolem akumulátoru/alternátoru/regulátoru. Další možnost je nějaká chyba v PCM (=ŘJ motoru), která u focuse reguluje alternátor, ale to je schopný zkontrolovat jen autorizovaný servis pomocí IDS nebo WDS.

Po netu těžko posuzovat, jeslti se to náhodou "samo" neopraví, tak bych začal kontrolou kabeláže, následně návštěvou toho elektroservisu, kde by snad měli vědět, co mají dělat když mění alternátor ve focusu. Jo, samozřejmě zkontroluj pojistky, to je základ.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod roman.upc » čtv pro 18, 2008 21:24,0

DR: Divne je to, kdyz to prestalo dobijet (odesel altik), tak to postupne odpojovalo "nepotrebne spotrebice - vyhrivani sedacek, okna, klima" ktere nefunguji ani po vymene altiku. Jedina zmena je, ze mi mi prestala svitit kontrolka ABS. Pojistky jsou OK. Zitra jedu delsi trasu, tak uvidim.
CMC: 1573
Mondeo - 2,0 DuraTorq-TDCi (BITPOWER 160 Hp / 3900 rpm, 422 Nm / 1710 rpm), manual, sedan, r.v. 2003, Ghia
Uživatelský avatar
roman.upc
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned zář 21, 2008 18:59,0
Bydliště: Praha 10

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod DR » čtv pro 18, 2008 22:05,0

roman.upc: a jak to bylo v prvním kole? Než jsi koupil akumulátor u forda, taky to odpojovalo "nepotřebené" spotřebiče? A po výměně akumulátoru tyto spotřebiče byly funkční?

Na vyhřívání sedaček nebo spouštění oken opravdu není co programovat, to je jen sada relé a spínačů připojená přímo (přes pojistky) na akumulátor. To prostě musí fungovat (okna dokonce i bez běžícího motoru), pokud to má dost šťávy - což podle mě nemá a proto to nefunguje. Světla ti svítí normálně?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod roman.upc » čtv pro 18, 2008 22:16,0

DR píše:roman.upc: a jak to bylo v prvním kole? Než jsi koupil akumulátor u forda, taky to odpojovalo "nepotřebené" spotřebiče? A po výměně akumulátoru tyto spotřebiče byly funkční?

Na vyhřívání sedaček nebo spouštění oken opravdu není co programovat, to je jen sada relé a spínačů připojená přímo (přes pojistky) na akumulátor. To prostě musí fungovat (okna dokonce i bez běžícího motoru), pokud to má dost šťávy - což podle mě nemá a proto to nefunguje. Světla ti svítí normálně?


v prvnim "kole" nez jsem koupil novy aku. u Forda dak to taky odpojovalo "nepotrebne spotrebice". Po vymene aku ty "nepotrebne spotrebice" fungovali cca 2 minuty, auto nedobijelo, postupne ty"nepotrebne spotrebice" znovu auto odpojovalo. (rozsvitila se kontrolka dobijeni, airbagy, abs, ). Na baterce bylo po nastartovani cca 12,5V a klesalo to. Po vymene altiku a nastartovani ukazuje 14,7V na baterce. a "nepotrebne spotrebice nefunguji..." Muj nazor je, ze to vse ma na svedomi ECU. Pojistky jsou OK.
CMC: 1573
Mondeo - 2,0 DuraTorq-TDCi (BITPOWER 160 Hp / 3900 rpm, 422 Nm / 1710 rpm), manual, sedan, r.v. 2003, Ghia
Uživatelský avatar
roman.upc
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned zář 21, 2008 18:59,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod Patrik » pát pro 19, 2008 1:23,0

roman.upc: Nebo odesla baterka. Dej pozor ať nezničíš altík. Sem se jednou už do takovýho začarovanýho kruhu dostal. 2X altík a 2X baterka :roll:
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník