Kontrolka dobíjení, Alternátor

Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod T.Winky » stř srp 18, 2004 19:19,0

Mám Ford focus 1,8 Tdi r.v. 2000. Včera se mi rozsvítila kontrolka baterie.Jel jsem hned zpátky.Cestou mi odeśla celá elektrika,budíky spadly.Ráno jsem to nastartoval přes kabely a kontrolka nesvítila.Jezdil jsem celý den.Až k većeru po nastertování se znovu rozsvítila.tak to zlobí už ´tři dny.Mohl by mi někdo poradit co to může být ? Díky
T.Winky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 18, 2004 19:12,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod sedlaq » čtv srp 19, 2004 6:10,0

A baterku máš dobrou? V sekci Mondeo "baterie, nebo alternátor" si můžeš přečíst moje problémy s dobíjením. Nakonec vše dělala špatná baterka, jejíž vadu neodhalili ani ve specializovaném bateriaservisu. Jednoduše řečeno elektronická regulace dobíjení u Fordů potřebuje k vybuzení správné činnosti kvalitní zdroj. Pokud máš baterku od výroby, klidně už může být po ní. Můj Mondík od r.1997 již spotřeboval dvě.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod glider » čtv srp 19, 2004 8:36,0

Souhlasím s předchozím příspěvkem - rozhodně bych ji nechal prověřit, příp. vyzkoušet auto s novou baterkou.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod T.Winky » sob srp 21, 2004 7:44,0

Díky za radu pánové.Stejně jsem uvažoval o nové baterii.Zkusím to a dám vědět jak to dopadlo.čauec
T.Winky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 18, 2004 19:12,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod T.Winky » stř srp 25, 2004 19:29,0

Nazdárek

tak jsem koupil novou baterii,nastartoval a asi po deseti sekundách napjatého čekání se rozsvítila kontrolka dobíjení..Jel jsem s tím k elektrikáři,rozebral alternátor,vyčistil,uhlíky byly v pořádku a dal jej zpátky.Nastartoval jsem a ejhle dobíjení nesvítilo a navíc ukazovalo 14,2 .Poděkoval jsem,neboť to byla oprava jen za čtyři stovky,nastartoval a odjel.Zhruba po desíti sekundách dobíjení svítilo znova..V úterý s tím jedu do Fordu.Pokud ani tam nezjistí závadu,pustím ho ze svahu.. :cry:

čauky
T.Winky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 18, 2004 19:12,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod glider » čtv srp 26, 2004 14:14,0

Novou baterku si to po 4 letech zasloužilo, ale to dobíjení mi nějak nejde na rozum. Chtělo by to podrobnější prohlídku... Hodně štěstí. :wink:
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod T.Winky » pon zář 27, 2004 5:00,0

Opoždéně ale přece..Nakonec to byl vadný regulátor.S prací za 4600. Ve fordu mi nabízeli nový altík asi za desítku.Jsou to fakt machři:) Neopravují pouze vyměňují..
T.Winky
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř srp 18, 2004 19:12,0
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Mikki » pon zář 27, 2004 7:59,0

Ještě jsem se nesetkal s tím, že by autorizovaný servis měnil regulátor, vždycky mění celý alternátor.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod DR » úte zář 28, 2004 11:52,0

Mikki: není autorizovaný servis, jako autorizovaný servis :-(, mě dělali i výměnu ložisek alternátoru. Spíš bych to ale zkoušel v těch menších servisech, které si na nic nehrají a snaží se vyhovět zákazníkovi. Protože výměna celého alternátoru kvůli uhlíkům nebo regulátoru je opravdu vědomá zlodějna - i když pravda, pak zase na takovou opravu máš 2 roky záruku.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Alternátor a kontrolka dobíjení

Příspěvekod Robin » ned led 22, 2006 10:31,0

Před časem jsem měl také podobný problém. Ráno jsem vyrazil do Loun, což je asi 50km. Odpoledne když jsem jel domu, tak po ujetí asi 5km bez nějakého varování zhasla palubka, budíky šly na nulu a asi 5 vteřin na to chcípnul motor. Setrvačností jsem sjel ze silnice na odbočku k pumpě Macháč která tam naštěstí byla a já tak nepřekážel na hlaní silnici. Chvíli jsem do toho koukal a snažil se něco vykoukat, ale nic jsem nevykoukal.
Zkusil jsem znovu nastartovat a šlo to, tak jsem jel dál, jenže po dalších dvou kilometrech se situace opakovala. Napadlo mne jestli není někde zkrat a tak jsem vyndal pojistky od pro jízdu nepotřebných obvodů, ale situace se po asi 1 km opakovala opět. To mne utvrdilo v tom že mi to nedobíjí a že baterka je tak tvrdý zdroj, že do poslední chvíle drží dost vysoké napětí na to aby se nerozsvítila kontrolka nabíjení. Zavolal jsem známému a nabili jsme mou baterku přes kabely a asi po 5km dlouhých přískocích dojeli domu. Přes noc jsem baterku dobil, ráno dojel do práce kde jsem vyndal a rozebral Alternátor. Byl v háji.
Jeden kroužek pro buzení byl úplně vydřený až do plastového izolátoru mezi hřídelí rotoru a kroužkem, jako by byl upíchnutý na soustruhu. Nejprve jsem se v eufórii začal shánět po novém alternátoru, když jsem ale zjistil cenu protočili se mi panenky, 18 tisíc mi tedy zrovna nepřebývá. Začal jsem se tedy shánět kde stávající altík opravit a byla mi doporučena firma Campr v Zelené u Chomutova. Víměna kroužku a ložisek, které jsem chtěl také vyměnit mě přišla asi na 1300 Kč. Ještě jsem si v práci vyměnil uhlíky a altík namontoval zpět. Šlape zas jak hodinky.
Naposledy upravil Robin dne stř led 25, 2006 13:10,0, celkově upraveno 1
Ford focus kombi, 1.8 Endura DI C9DC EEC-V 66kW, rv5/2000
Robin
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 17, 2006 11:22,0
Bydliště: Kadaň

Re: Alternátor a kontrolka dobíjení

Příspěvekod Bake » ned led 22, 2006 20:18,0

Jenom pro doplnění.Focusy, mondea MK III.a nové Transityjsou vybaveny systémem dobíjení,který řídí řídící jednotka motoru.Proto ačkoliv existuje mnoho firem opravujících alternátory na jejich zkušební stolici není možno ověřit stoprocentně funkci alternátoru,hlavně diodového můstku!!! Dost blbě se vysvětluje,že byly vyměněny uhlíky a ložiska a on za měsíc přestal fungovat diodový můstek a protože ten nedodává ani Ford,ani náhradní výrobci,musí se teď už opravdu vyměnit celý alternátor.Proto se autorizované servisy brání opravám alternátorů.Pokud to někdo udělá,jde do velkého rizika pozdější reklamace.U těchto systémů nemusí svítící kontrolka dobíjení nutně znamenat,že alternátor nedobíjí,on dobíjí,pouze nereguluje proud podle zatížení motoru a momentálních požadavků palubní sítě.
Pokud vám takovéhle auto přestane dobíjet,cca 40% závad není v alternátoru,ale v kabeláži k němu.Před návštěvou servisu tedy prověřte samozřejmě oba kabely baterie a tři kabely od svorkovnice alternátoru.Koroze těchto tří kabelů směrem od svorkovnice do kabelového svazku bývá dost častá.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Alternátor

Příspěvekod Robin » stř led 25, 2006 13:52,0

Souhlasím s Bake že regulátory nabíjení v alternátorech (v mém případě pro focus), jsou ještě nějakým způsobem řízeny z ECU. Také jim to z počátku nešlo na jejich stolici vyzkoušet, až po probádání různých katalogů náhradních dílů na alternátory našli regulátor k tomu mému altíku s popisem. Pak už věděli jak na to a reguloval i na jejich stolici. Je samozřejmé že ověřit funkci je třeba i po montáži do vozidla.
Jinak nový regulátor do toho mého alternátoru by stál 1500Kč. Vadný diodový můstek změří každý schopný elektronik, problém je pouze v tom, že se musí můstek rozpojit a změřit každou diodu zvlášť. Vadná dioda (proražená) v můstku většinou způsobí zničení vinutí alternátoru neboť proud pak teče přes tuto diodu do zkratu, přičemž vinutí není dimenzováno na zkratový proud.
Jinak v knize "Jak na to?" od Etzolda se uvádí že alternátor je tzv. výměnný díl, což znamená že při koupi nového altíku je možné nabídnout starý jako protihodnotu. Otázka je jakou výši té protihodnoty uzná servis, tedy pokud vůbec nějakou uzná.
Ford focus kombi, 1.8 Endura DI C9DC EEC-V 66kW, rv5/2000
Robin
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte led 17, 2006 11:22,0
Bydliště: Kadaň

Re: Alternátor

Příspěvekod Bake » stř led 25, 2006 22:25,0

Problematika výměnných,nebo-li AT dílů je trošku širší než se píše v knize.Ze začátku Ford dodával díly nové a alternativně k nim tzv.AT,tedy repasované díly.Začal u alternátorů a startérů a vždy to probíhalo tak,že nový díl stál například 10.000Kč a díl AT 6.000Kč.Pokud se starý díl vrátil okamžitě zpět do skladu,neplatil zákazník nic navíc.Pokud si díl odnesl,zaplatil navíc tzv.kauci ve výši 4.000kč,která mu byla vrácena po vrácení starého dílu.Výši kauce neurčuje nikdy servis,ta je pevně stanovena dodavatelem náhradních dílů a je stejná jako rozdíl mezi cenou nového a AT dílu.Postupem času se začalo systémem AT dodávat stále více dílů,vstřiky,spojky,polomotory,vše s garancí jako na nové díly.Dnes už u spousty dílů ani nelze objednat díl nový,vždy přijde díl AT a je stanovena výše kauce,kterou musí zákazník zaplatit navíc,chce-li si starý díl ponechat.Mnohdy ani sami nevíme,jestli díl není AT,dokud u něj nevisí vrácenka.Přitom se nedá hovořit o nějaké zvýšené poruchovosti těchto dílů,vždyť repasovat motor ZETEC ani vlastně nelze.Hliníkový monoblok lze jen roztavit a znovu odlít,jelikož AT polomotory mají vždy originální výbrusy!! Vstřikovací tryska systému comon rail taky jistě nejde repasovat,přesto se dodává pouze jako AT.Navíc tento systém uplatňují i jiní světoví výrobci dílů,například Bosch.
P.S. Staré a vadné díly se nenabízejí protihodnotou může být třeba na tři kousky a zbytek se válet na silnici.Nejsme hokynáři.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

kontrolka dobíjení baterie

Příspěvekod Donatello » pon úno 20, 2006 0:58,0

Ahoj, mám drobný problém, z ničeho nic, mi začala svítit kontrolka dobíjení, jejdřív sem tam během jízdy bez ohledu na otáčky a jízdu (jediná možnost jak to svícení zrušit bylo sepnout vyhřívání předního okna) TZeď se mi stává, že nastartuju, všechny kontrolky zhasnou a po cca 30sec se rozsvítí dobíjení. Jindy zase ne... :? :? Největší paradox je v tom, že baterka se normálně dobíjí a není žádný problém ani v jízdě... Nemáte někdo podobné zkušenosti? V nejhorším s tím skočím do Forda... Dík
Ford Focus 1.8 TDDi (90k) , r.v. 2001, 5-dv. kombi
Donatello
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon úno 20, 2006 0:49,0

Příspěvekod Donatello » pon bře 06, 2006 10:33,0

Problém vyřešen, bylo to způsobeno zkratem, někde ve vedení od alternátoru :lol:
Ford Focus 1.8 TDDi (90k) , r.v. 2001, 5-dv. kombi
Donatello
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon úno 20, 2006 0:49,0

Příspěvekod jindra » stř bře 29, 2006 13:53,0

Včera při cestě do práce se mi rozsvítila kontrolka dobíjení. Po zastavení a opětovném nastartování zhasla a od té doby zatím vše v pořádku. Jsem zvědav co a kdy se z toho vyklube.
Ford Focus 1,8TDDi Ghia r.v.10/2000
jindra
**
**
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 14, 2005 8:47,0
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod Daník » úte dub 04, 2006 8:01,0

Taky mi začala svítit kontrolka dobíjení (vždy chvíli po nastartování) a ve Fordu mi potvrdili obavu - alternátor v háji. Když mi sdělili cenu za nový 13,5 tisís a následně mě vzkřísili, připustili repasi za 4,5. Jelikož to je stále nad mé předvýplatové možnosti, rozhodl jsem se dnes odpoledne auto ze servisu odvézt (pokud se povede, vyšťavili mi tam startováním baterku) a zanést pouze alternátor do specializované opravny. Co potřebuju na demontáž altíku? A druhý dotaz: auto je stále v 6měsíční záruce (koupeno ojeté), předpokládám, že alternátor bych asi na záruku na skryté vady neuhrál?!? :x
Focus 1.6i 16V Trend, 1999, hatchback 3.dv
Daník
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv pro 22, 2005 14:07,0

Re: Alternátor a kontrolka dobíjení

Příspěvekod hugo.008 » čtv dub 13, 2006 21:29,0

Taky jsem měl potíže s rozsvěcením kontrolky dobíjení (asi 5x). Stávalo se to nezávisle na otáčkách motoru a délce jízdy. Poslední rozsvícení bylo provázeno problikáváním různých kontrolek, silnými údery ručiček budíků do dorazových kolíků (měl jsem strach že se zdeformují) a zběsilým cvakáním jakéhosi relátka v palubce. V servise mi na PC zjistili závadu v dobíjecím okruhu. Oprava alternátoru pouze výměným způsobem by stála asi 4500,-. Nakonec to byly dva "uhnilé" kabely u altíku a stálo mě to 500,-. Zatím, musím zaklepat, to od prosince drží. Podobným způsobem jsem měl korozí přerušený kabel asi 20 cm od serva nastavování světlometu. :(
Focus 1,6 16V, 2002, kombi
hugo.008
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon říj 10, 2005 17:21,0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod jindra » pon kvě 15, 2006 6:32,0

tak se mi zase rozsvěcuje kontrolka dobíjení. Jen občas. Zastavím, znovu nastartuju a nesvítí. Třeba týden. Když dojedu do servisu a zrovna nesvítí tak nic nepoznaj-auto normálně dobíjí. Až se rozsvítí nesmím zastavit a upalovat rovnou do servisu jestli na něco přijdou.
Ford Focus 1,8TDDi Ghia r.v.10/2000
jindra
**
**
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 14, 2005 8:47,0
Bydliště: Strakonicko

Příspěvekod jindra » pon kvě 22, 2006 9:32,0

Pak se mi k tomu ještě začala rozsvěcovat kontrolka ABS a brzd ale ty sami od sebe po chvíly přestaly. Dojel sem do Forda na diagnostiku, vyhodilo to asi 12 závad spojených s poklesem napětí tak mi doporučili novou baterku. Hned mi jí tam šoupli a hle- od té doby nesvítí nic. asi už měla baterka odsloužíno.
Ford Focus 1,8TDDi Ghia r.v.10/2000
jindra
**
**
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon bře 14, 2005 8:47,0
Bydliště: Strakonicko

Další

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník