Tachometr

Padající tachometr

Příspěvekod Pavel.T » stř lis 18, 2009 23:14,0

Předem vás všechny zdravím.Vidím ře padajíci tachometr je opravdu u Fokusu problém,já mám ale lepší.Nejen že mi za jízdy spadne tachometr ale i otáčkoměr s palivoměrem,vyhodí mí to kontrolku poruchy a během chvilky vše najede.Bez ztráty výkonu či vynecháni motoru.Tento problém jsem popisoval v rubrice palubovka,ale tam se mi nikdo neozval.Mám podezření na slabou baterii :? Skuste prosím poradit :roll: čím by to mohlo být. :wink:
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Příspěvekod Růžička » stř lis 25, 2009 18:34,0

Pokud je to za jízdy, je nízké napětí málo pravděpodobnou příčinou. Ostatně snadno můžeš i za jízdy měřit aktuální napětí v soustavě přes zásuvku zapalovače.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Profesor » stř lis 25, 2009 19:07,0

Pokud dojde pouze ke krátkému výpadku celé palubky tak by se dalo usuzovat na napájení neb je to jediná společná věc. Otázkou pouze zůstává kde je vlastní problém, studený spoj, konektory, ukostření, atd. Takovou to závadu diagnostikovat po netu prostě nelze, rozebrat a hledat. Pokud se jedná o velmi nepravidelnou zavadu, není od věci připojit multimetr přímo do obvodu palubní desky protože, pak víme nejen kolik nám tam jde voltíků, ale jsme shopni vyloučit nebo potvrdit výpadek napájení :idea:
Hodně štěstí při hledání :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Výpadky palubovky

Příspěvekod Pavel.T » ned lis 29, 2009 19:26,0

Nazdárek všem.Předem díky za odpovědi.Vzhledem k tomu že jsou ty výpadky velmi nepravidelné,tak je hledání složité.Tet jsem najel 200km aniž by mi to vypadlo. :) Nicméně mám zhotoven měřič napětí přes zapalovač takže to budu za jízdy hlídat.K tomu jsem dospěl tak,že jsme měřili dobíjecí napětí a chvilkově mi to ukázalo 15,2v i při plném zatížení.Tak jsme vydedukovali že by to mohl udělat reglér na altíku že by chvilkově pustil vice voltů než je zdrávo a pokud by měla palubovka přepětovou ochranu ta by se mohla odpojit. :? Jenomže tet auto zatím šlape :D tak budu jezdit s multimetrem a čekat co s toho vyletí za údaje.Co si o tom myslíte :?: Zatím ahoj ještě se ozvu.
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Příspěvekod Růžička » pon lis 30, 2009 15:12,0

S regulátorem na altíku se asi moc nepobavíš; pokud se nepletu, žádný tam není. Regulaci obstarává řídicí jednotka.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Vypínání palubovky

Příspěvekod Pavel.T » stř pro 02, 2009 22:04,0

Nazdárek.Tak to se budu muset někde dobře poinformovat.Když jsem komunikoval s el.opravářem přes telefon,tak mi nabízel výměnu regleru altiku cca za 3000kc :shock: Jnak si zatím v žádném případe nemohu stěžovat,ale jak naschvál co mi kolega vyrobil meření přes zapalovač a jezdím s multimetrem tak auto šlape jak má :lol: TAk snad čas ukáže.V pátek ještě budu kontrolovat všechna ukostření(na to mám také podzření)Tak zatím ahoj :wink:
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Re: Vypínání palubovky

Příspěvekod Profesor » čtv pro 03, 2009 15:36,0

Pavel.T píše:Nazdárek.Tak to se budu muset někde dobře poinformovat.
To se můžeš poinformovat i tady :wink: Z altíku s regulátorem leze jeden silný kabel na baterku a jeden tenký do paluby pro kontrolku. U altíků pro nafťáky je navíc ještě jeden tenký zvlášť označen "W" a ten je pro otáčkoměr (máli ho vůz vevýbavě). U nových alternátorů nedisponujících regulátorem jsou vedle toho silného vodiče k baterii tři tenké co by sběrnice pro řídící jednotku :idea:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Pavel.T » čtv pro 03, 2009 19:16,0

Nazdarek.Děkuji za příspěvek.To tedy :shock: jak máte obrovské znalosti :o .Zitra pojedu za kámošem tak to hned prozkoumám.Akorát mě trochu znepokojuje,kdyby mi to začalo zase přebíjet a bylo by to přes řidící jed. co by se s tím dalo dělat :?: Ajestli je vůbec ta ůvaha správná kdyby mi altik chvilkově dodával do sitě vyší napětí jestli má palubka přepětovou ochranu :?: nebo by jí mohla odpojit přimo řid.jed :roll: Ještě proskoumám to ukostření a pak se uvidí.Je to taková detektivní práce 8-) Tak zatím ahoj.
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Příspěvekod Profesor » čtv pro 03, 2009 19:34,0

:arrow: Pavel.T Obecně lze říci, že elektroniky v autech mají jakousi vnitřní stabilizaci napětí (tím je zajišteno napájení konstantním napětím, při výkyvech v palubní síti auta) :idea: je to potřebné pro to, aby se neměnila charakteristika jejich funkce. Zpět k dobíjení :idea: pokud dojde k tomu, že se na řídích vodičích, respektive jejich konektorech vytvoří jakási oxidační vrstva a tím pádem vznikne přechodový odpor závislý na vlhkosti, teplotě okolí tak tím pádem dostává jednotka zkreslené informace a tím pádem je problém na světě :wink: Je však samozřejmé, že problém z kolísáním může způsobit také spousta jiných věcí. Samozřejmým základem se rozumí kontrola kostry, ale obecně lze říci, jak už jsem ostatně mnohokrát psal "PO NETU NELZE" :mrgreen:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Pavel.T » pon pro 07, 2009 21:04,0

Nazdarek.Tak po víkendu došlo k velkým změnám,takže postupně.Uš vím že altík žádný regler nemá :idea: Dále došlo k výměně baterie,která tam byla od výroby a už měla svůj čas tak akorát :oops: dále došlo k očištění všech ukostření,které byly opravdu v hrozném stavu :oops: budu tuto věc dělat častěji alespon 1ročně :wink: Tak doufám že to mohly být tyto faktory těch výpadku palubky :? Zatím jezdím bez problému :lol: tak doufám že to vydrží,kdyby se mi to stalo znovu tak to bych musel navštívit servis nic jiného by mě uš nenapadlo 8-).Tak zatím ahoj.Budu s tímto forem na přímu je zde spousta dobrých informaci :D
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Příspěvekod Růžička » úte pro 08, 2009 7:21,0

Osobně si myslím, že budeš mít pokoj. Jenom se už nedovíš, která příčina byly ta pravá - to bys musel udělat jen jeden úkon a ne víc současně. Hlavně ať Ti to vydrží...
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Padající Palubovka

Příspěvekod Pavel.T » čtv led 07, 2010 21:50,0

Nazdárek všem.Tak celkem jsem měl chvilku klid a je to tu zase :evil: ne v takové intezitě jako předtím ale sem tam mi to udělá znovu.Vzhledem k¨tomu že tet toho moc nenajezdím tak to bude trvat déle než na to přijdu.Ještě mě napadlo že bych mohl rozebrat palubku a skusit očistit tišták,ale až bude líp a jak to nepomůže tak hurá do servisu a uvidíme.Tak zatím zdarec a spoustu pohodových km v novém roce :)
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Re: Padající Palubovka

Příspěvekod Kerim » stř kvě 26, 2010 19:13,0

Ahojte kluci... no mám stejný problém, jedu, spadne rafika tachometru, nějakou dobu leží, pak se mi vypne počítadlo kilometrů, no a za nějakou chvíli to zase všechno naběhne. Kamarád mi to několikrát prohnal diagnostikou a nic, kontrolovali jsme spodek, od motoru a já nevím co všechno a nic. Fakt je ten že na výkonu auta to nebylo znát. Jestli někdo máte nějkou fintu nebo dobrou radu dejte vědět. Moc díky.
CFC 1260
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 2001, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Kerim
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon bře 02, 2009 18:22,0
Bydliště: Ostrava

Padajicí budíky

Příspěvekod Pavel.T » ned čer 06, 2010 18:38,0

Nazdárek.Zatím jsem v této věci pokročil tak že.Dlouho jsem měl od toho problému klid,a ejhle sem tam se oběví znovu.Takže jediná věc je jistá problém způsobuje vlhkost,ještě nevím kde ,ale na to se časem příjde :wink: Problém se mi objevil aš teť,když tak dlouho pršelo.Jakmile je krásně a sucho tak mi to neblbne 8-)
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Příspěvekod Kerim » stř kvě 25, 2011 18:15,0

Ahojte všichni, co máte problémy s padající rafikou tachometrtu.... Kompletně udělaná prohlídka, autoelektrikář na kolenou, diagnostika šílená a ono furt nic. Kamarád zjišťoval, a prý problém v tištěném spoji na přístrojovce (ani nevím kde je), takže prý koupit novou přístrojovku... pecka co? Uvažuju či do toho jít. Hlavně co to bude stát.
CFC 1260
Ford Focus 1.6i 16V 74kW (100k) Trend, r.v. 2001, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Kerim
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pon bře 02, 2009 18:22,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Profesor » sob kvě 28, 2011 12:42,0

Kerim píše: Kamarád zjišťoval, a prý problém v tištěném spoji na přístrojovce (ani nevím kde je), takže prý koupit novou přístrojovku... pecka co? Uvažuju či do toho jít. Hlavně co to bude stát.
Tištěný spoj přístrojovky je ta deska co jsou na ní přidělané ty budíky :idea: nejdříve pořádně zkontrolovat a vyčistit všechny konektory (i když se zdají být OK - vlivem působení EU je zakázáno používat galvanických pokovovacích lázních olovo a ekologická náhrada je pěkný svinstvo. Kontakt vypadá OK ale není, pro průchody malých proudů představuje veliký přechodový odpor.) Pak pořádně prohlédnout plošný spoj zda nedošlo k vytvoření tzv. studeného spoje (velice se mi při hledání studeňáků osvědčilo používat světlo o teplotě 6000K [studené bílé - např LED baterky, čipové bodovky atd.] krásně totiž vykreslí praskliny v letovaných spojích.
Držím palce :P
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

konkrétní závada čidla

Příspěvekod vohary » úte srp 23, 2011 8:15,0

Ahoj,

také mne trápí vypadávající tachometr a chystám se na výměnu čidla. Ale zajímá mne, co má to čidlo za závadu? Zoxidované kontakty, olej v sensoru, časovaná životnost? Nezjišťoaval jste někdo?
Vojta
Focus, 1.6 benzin 74kW, kombi, r.v. 2001, ABS, airbag, el. okna vpredu/vzadu, manul. klimatizace
vohary
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon srp 22, 2011 18:11,0

Příspěvekod Profesor » úte srp 23, 2011 17:30,0

:arrow: vohary: čidlo pro tachometr je vlastně "Hallův" senzor pracující na principu změny magnetického pole. Senzor jako takový je velice spolehlivý, z 90% se tato závada projeví špatným kontaktem na konektorech, nebo díky hlodavcům poškozených vodičích. Těch zbylých 10 procent pak připadá na čidlo, nebo závadu palubky.
:idea: nejprve zkontrolovat kabeláž, konektory a pak teprve začít řešit nějaké výměny.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod oscaar » stř srp 31, 2011 22:33,0

Jo jo,je to Halluv senzor a snímá zuby z diferenciálu v převodovce.
Kupoval sem ho ve fordu v roce 2008, tehdy za 1250,- na krabičce bylo napsáno: Trimp-Senzor ... Šel hodně blbě vytáhnout :twisted: ,vytáhl sem ho ale né v celku. :D byl na dvě části...
Ford Focus Kombi 1.8 Ghia 85kw r.v.99 Výbava: Manuál klima,tempomat,výhřev čelního skla,el.zrcátka vyhřívané,DO,stahování všech oken s auto dojezdem a zavíráním přes DO.... dovoz DE
Ford Escort Cabrio 1.6 XR3i 77 kw r.v.87 - před rokem nás STK na dobro rozdělilo a milovaný červený sršeň putoval do plechového nebe....
Uživatelský avatar
oscaar
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv led 04, 2007 0:03,0
Bydliště: zlin

Příspěvekod Profesor » čtv zář 01, 2011 10:19,0

oscaar píše:Jo jo,je to Halluv senzor a snímá zuby z diferenciálu v převodovce....
nesnímá zuby, nýbrž vlisovaný magnet do setrváku.
Hallův senzor je postaven na principu snímání změny mag. pole. :idea: zuby by se musely snímat opticky a to v tomto případě dost dobře nejde.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník