Tachometr

Příspěvekod bruno banana » stř úno 21, 2007 10:56,0

Vladimír Vodenka píše:Ahoj všem co měli problém s padající ručičkou tachometru.Jak jsem zde vyčetl, tak je problém v čidle tachometru na převodovce Jsem
z Karlových Varů a tady mi v prodejnách náhradních dílů sdělili, že se
čidlo dá sehnat pouze u Forda. Víte někdo, jestli se dá sehnat jinde?
Třeba nějaká www adresa , díky za odpovědi Láďa

Focus 1,6 combi , 2000


Mnoo da se sehnat tady http://www.autokelly.cz
Ford Focus 1.6 kombi, Zetec 74, r.v. 09/99, Ghia
Uživatelský avatar
bruno banana
*
*
 
Příspěvky: 19
Registrován: pon úno 12, 2007 16:18,0

Padající ručička

Příspěvekod glider » ned bře 04, 2007 12:20,0

S padající ručičkou jsem měl potíže 2 roky. Minulý měsíc jsem se už vážně naštval a dal auto servisu (Valoušek). Diagnóza zněla vadné čidlo (snímač) rychlosti, cena opravy 1400 Kč. Od té doby (cca 40 dnů) je vše ok.
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Re: Padající ručička

Příspěvekod Milan Magát » čtv dub 05, 2007 19:50,0

Tak vidím, že jsem jen další z mnoha a že padající ručička tachometru je u Focusu docela běžná záležitost. Mám stejný problém, kdy mi při běžné jízdě zničeho nic klesne ručička tachometru na nulu, přičemž otáčky jsou pořád ve stejné výšce. Během 10 vteřin až minuty se tachometr opět vrátí do původní polohy. Jenže mi krom toho přitom ještě někdy odejde servo volantu, takže jím jde otáčet stejně těžko, jako bych stálna místě a pokud za této situace zastavím, tak motor úplně zdechne. Tato závada se objevuje tak jednou za týden při každodenním provozu. Už jsem byl v servisu, kde mi zkontrolovali ukostření a vyčistili kontakty, ale závada se objevila znovu. Tohle asi nebude jen vadné čidlo, co myslíte???
Focus, 1.8 16V 85, Combi, r.v. 2001, Futura
Milan Magát
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 28, 2007 20:32,0

Příspěvekod Růžička » pát dub 06, 2007 6:20,0

Budu jen spekulovat, ale podívej se na to. Protože servo nemá nic společného s elektrikou (tedy - skoro nic), napadá mě jedině, že by ti mohl prokluzovat řemen, který servo pohání. On pohání taky alternátor a jeho nepohánění by způsobilo pokles napětí, na který zase může reagovat tachometr. Jinak mi to nějak nejde dohromady.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod michael.cz » stř dub 11, 2007 8:04,0

Zdravim, pridam taky neco malo k padani rucicky tachometru. Pred zhruba pul rokem mi zacala padat raficka tachometru asi po 15minutach jizdy, a byla zretelne citit ztrata vykonu. Pokud se vyradilo tak okamzite motor zdechl. Napred se to delo jen jednou za cas, pak kazdy tyden a ted uz i nekolikrat denne. K tomu se pridala postupem casu i zasekla raficka stavu nadrze. Jel sem do Fordu v OL na diagnostiku a ze pry je to palivove cerpadlo - otevreny obvod. Takze vymena za 7000kc, trvalo to 1den. Vyzvedl sem vuz, jezdil cely den co to slo a nakonec se vecer stejne zase objevila stejna chyba. Jedu znova do servisu, tentokrat vymena palivoveho filtru - 800kc. Po 1dnu klidu zase stejna zavada, znovu do fordu a nyni je to pry na vymenu cele palubovky s budikama. Tak uz proste nevim co to muze byt a co si vymysli priste...Jo holt palubovka je u fordu asi jeden z vetsich problemu.
Ford Focus 1.8i 16V 85kW (115k) Ghia, r.v. 1999, 4-dv. sedan
michael.cz
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte kvě 24, 2005 21:58,0

Příspěvekod glider » pon kvě 28, 2007 20:28,0

Nevím zda čidlo nějak souvisí s poklesem výkonu, ale měl jsem ten samý problém - nejdříve spadla ručička tachometru a potom jsem cítil, že tah motoru není zrovna ideální. Nevím co mi vlastně v servisu vyměnili, ale na seznamu bylo napsáno pouze vadný snímač rychlosti. :?: Od té doby (4 měsíce a 4tis km) se původní závada ani jednou neobjevila ? :)
CFC 012
Ford S-MAX 1.8, 2008, 7-míst
Ford Focus 1.6 16V, 1999, combi
Uživatelský avatar
glider
***
***
 
Příspěvky: 120
Registrován: pon kvě 10, 2004 14:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Bake » stř kvě 30, 2007 12:41,0

[quote="glider"]Ano, závadu čidla rychlosti provází mírný pokles výkonu. Už jsem to sice psal, ale sám to nemůžu najít, tak znovu. Jen nevím, jak by to souviselo se zaseknutím ručičky palivoměru. Pravděpodobně to jsou dvě nezávislé závady, kdy palivoměr skutečně může ukazovat na vadný štít přístrojů a tachometr na čidlo. Ještě by vysazení tachometru měla provázet nefunkčnost počítadel kilometrů.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod pat » pon říj 01, 2007 18:39,0

Nevíte někdo kolik stojí teďka čidlo rychlosti?Dneska jsem volal do Dankaru v Ostravě(autor. servis) a řeli mi částku 3047 kč což se mi zdá celkem hodně,ale ptal jsem se i v jiném servise a řekli mi,že tam jsou prý dokonce 2 čidla tak nevím :?:,ale jedno z nich prý stojí okolo 3000 kč .Taky mi začal vypovídat službu ukazatel tachometru :cry: ,díky moc za radu
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2001, 5-dv. hatchback
pat
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte říj 17, 2006 19:38,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod Dali » stř říj 03, 2007 17:36,0

Cidlo by nemelo stat vic jak 1500,- mozna ti to rikali i s praci, jinak cidlo je tam jenom jedno!!! Pokud chteli zaplatit dve, tak mozna prestalo fungovat i tomu prodejci, tak ho chtel mit zadarmo :lol:
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2018
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Příspěvekod pat » stř říj 03, 2007 18:30,0

Tak jsem ještě pro jistotu volal do aut. servisu Malý a Velký (Ostrava-Vítkovice) a bylo mi řečeno,že je tam teda jenom jedno čidlo,ale ty čidla jsou dvojího druhu a pro přesné určení chtěli výr.číslo auta nakonec mi řekli dvě částky 1125 kč nebo 2750 (to už nevím úplně přesně) a nakonec máš štěstí potřebuji to levnější.Akorát nevím v čem se ty dvě čidla liší kromě ceny samozřejmě. :?:
Ford Focus 1.6 (100k) Ambiente, r.v. 2001, 5-dv. hatchback
pat
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: úte říj 17, 2006 19:38,0
Bydliště: Ostrava

nulovani denniho pocitadla

Příspěvekod savvy » pon lis 12, 2007 13:34,0

Nazdar chlapi procital sem tad yodkazy ohledne tachometru ale nenasel sem muj problem .takze nevite nekdo co muze byt kdyz se mi samo vynuluje denni pocitadlo km?Nekdy pocita normalne pak treba dva dny nejedu a potom zapnu klicek (nestartuju)a naskoci nuly a denni pocitadlo nefunguje.potom treba za par dni to zacne zase pocitat.Tachometr,otackomer a celkove pocitadlo funguji normalne.A jeste nekdy pri zapnuti klicku kdyz to bylo vynulovane se napsal misto nul nejaky pismena a pak zase naskocili nuly.Diky za radu
focus, 1,6i 74, kombi, r.v. 2003, zetec
savvy
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned úno 18, 2007 18:19,0

Příspěvekod Růžička » úte lis 13, 2007 8:09,0

Podezíral bych samotné nulovací tlačítko. Začal bych jeho proměřením, jestli správně spíná (a hlavně rozpíná).
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: nulovani denniho pocitadla

Příspěvekod Bake » úte lis 13, 2007 9:07,0

[quote="savvy"]Vypadá to na chybu přístrojové desky. Ty písmena na displeji by ji mohly upřesnit. Více ti řekne diagnostika WDS (IDS)
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod savvy » pát lis 16, 2007 10:00,0

pise mi to pri zapnuti klicku "test" potom se to vynuluje.to promereni muzu provest sam nebo musim do servisu?
focus, 1,6i 74, kombi, r.v. 2003, zetec
savvy
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned úno 18, 2007 18:19,0

Příspěvekod Bake » pát lis 16, 2007 12:40,0

[quote="savvy"]To neproměříš, to se musí diagnostikovat. Ale ještě mě napadla jedna věc...Při startování auta...nepřeběhnou ti náhodou ručičky přístrojů na okamžik na druhou stranu na doraz ?? To by totiž signalizovalo velký odběr při startování, následný pokles napětí a vynulování deního počáítadla.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod savvy » pát lis 16, 2007 13:13,0

udelalo mi to jenom jednou ale ne nadoraz jenom se zvedli a padli dolu
focus, 1,6i 74, kombi, r.v. 2003, zetec
savvy
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned úno 18, 2007 18:19,0

Příspěvekod Bake » sob lis 17, 2007 11:54,0

[quote="savvy"]Potom je to jasné. Slabší baterie, nebo nadměrný odběr startéru. Prověřit baterii, nejlépe testrem u dobrého baterkáře, prověřit samozřejmě dobíjení a dobrý dráteník by ti měl změřit odběr startéru při startování. Je to počátek problému s elektrickou soustavou a Focus to signelizuje zvedáním rafiček při startu a následným nulováním počítadla kolometrů.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod savvy » sob lis 17, 2007 13:14,0

diky za radu ale ted se mi raficky ani nehnou a stejne se to nuluje ale bez startovani jenom staci zapnout klicek a naskoci misto pocitadla test a potom nuly,potom nastartuju,nedeje se nic neobvykleho ale pocitadlo nepocita jsou tam stale nuly.ale kdyz zastavim vypnu motor a potom nastartuju najednou to pocita kilometry.potom zase zastavim a jenom zapnu klicek a uz jsou tam zase nuly a pocitadlo nepocita.A poznam to taky ze kdyz zapnu jenom klicek a rafika od paliva se hned nezvedne tak to potom nepocita ,kdyz se hned zvedne tak pocita.Takze co tu vsichni psali meli problem pri startovani kdezto ja jenom pri zapnuti klicku.Ale zkusim zatezak na baterce a dobijeni.dikes
focus, 1,6i 74, kombi, r.v. 2003, zetec
savvy
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned úno 18, 2007 18:19,0

Příspěvekod savvy » čtv lis 22, 2007 16:32,0

Tak sme zmerili baterku bez zatizeni i se zatizenim a je v poho,ale co se tyce dobijeni namerili sme i se zapnutyma spotrebicema 14,6V.takze to vypada ze spis prebiji.A to by mohl bejt ten problem?A to prej muze delat relatko nebo alternator?A jak by se to dalo vyresit?Diky
focus, 1,6i 74, kombi, r.v. 2003, zetec
savvy
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: ned úno 18, 2007 18:19,0

Příspěvekod DR » čtv lis 22, 2007 22:03,0

savvy: 14,6V je zcela v pořádku, mělo by to být dokonce 14,8V. Proč a že do focunu je potřbe a"lepší" akumulátor si můžeš přečíst tady http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=41144#41144
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník