Kolísání napětí

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod DR » úte kvě 05, 2015 8:18,0

Bigmen: obávám se, že po netu ti na tohle nikdo žádnou garanci nedá, jediný, kdo by to měl být schopný kvalifikovaně posoudit je ten elektrikář, který to repasoval. Tohle je problém starého auta, prostě nikdy nevíš, kdy se ti tam co vysype, při opravě jedné věci můžeš dorazit nějakou jinou ... Předpokládám, že do chorvatska jedeš až za dva měsíce, takže to pozoruj a uvidíš, já na tvém místě bych měl v záloze i nějaký "plán B" - odtahovka nebo přítel na telefonu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Bigmen » stř kvě 06, 2015 22:02,0

DR, dle elekromechanika je to kolísání v normě, nicméně mě se nelíbí. Záložní plán "B" samozřejmě po loňské zkušenosti mám, a doufám, že ho nevyužiji. Stejně raději udělám spojku a otáčky na Mondeu a pojedu s ním. Nicméně budiž nám všem útěchou, že různé závady se vyskytují napříč všemi značkami a postihují i zánovní vozy. To jsem měl možnost vypozorovat minulý rok, když jsem 12 hodin čekal před servisem na opravu. Ale to už je offtopic.
Ford Mondeo II, 1,8 Zetec 85kW, kombi, r.v. 1999, tm. modrá metal, AC klima, 4 x pytel.
Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2000, tm. šedá metal, AC klima, 2 x pytel.
Nedávno Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2002
Předtím 17 let Š 125, k ní Š Felicia 1.3, Š 120, Š 1000MB
Uživatelský avatar
Bigmen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 17, 2007 20:11,0
Bydliště: Domažlice

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod DR » čtv kvě 07, 2015 14:31,0

Bigmen: tohle by asi líp okomentoval Profesor, ale já bych řekl, že polovodiče nemají žádný důvod s věkem "zpomalovat reakce". Ale proč je ta regulace napětí zak zdlouhavá, to ti neporadím.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Profesor » čtv kvě 07, 2015 23:14,0

Dobrá tedy Profesor okomentuje :D Není to normální :shock: ale proč :?: se po netu nezjistí.
1) Kolísání LED SPDS je první volovina - měniče kvalitních SPDS jsou konstruovány tak aby zvládly napájecí napětí v rozsahu cca. 10 - 30 V a tím pádem by se na nich žádné kolísání projevit nemělo - tedy ovšem za předpokladu že: a) nejsou vadné, b) není to Čínský shit, c) nejsou-li namontovány LED obrysová světla (tak často k vidění na našich silnicích).
2) Nepatrné poklesy napětí jsou zcela normální, ale vzhledem docela konstantnímu napětí na baterii jsou zanedbatelné, poklesy v palubní síti jsou vyvolány spínáním spotřebičů a to i bez našeho ovlivnění (ventilátor chlazení, motor ABS apod.) a pochopitelně regulátorem dobíjení. Viditelnost těchto poklesů se projeví v okamžiku, kdy není zdrojová soustava vozidla schopna tyto proudové nároky pokrýt.
Tyto poklesy jsou odlišné v přímé závislosti na použitém systému regulace dobíjení.

Příčin kdy jsou projevy kolísání napětí viditelné může být mnoho:
1) vadný alternátor
2) vadná či nevhodná baterie
3) zoxidované kontakty
4) vyhřátá či vypálená kabeláž
5) vadný spotřebič
6) chybná komunikace alternátoru a řídící jednotky motoru (toto nemám přímo ověřeno)

Stárnutí součástek je bohužel nezvratitelný proces, ale změny ve funkčnosti elektronických obvodů ve většině případů způsobují pasivní součástky - vysychání kondenzátorů, zvlhnutí uhlíkových odporů, dalším prvkem ovlivňujícím funkčnost je např. překročení provozní teploty polovodičových prvků.
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Profesor » sob kvě 09, 2015 12:08,0

Ještě mne napadla jedna věc, :idea: měříme-li úbytek napětí bez zátěže - může být v řádu milivoltů, ale při zatížení obvodu ve kterém je nějaký přechodový odpor způsobený např. - oxidací, vyhřátým vodičem, vypáleným konektorem, atd. může úbytek napětí sahat až do řádu voltů :!: a to už se pak viditelně projeví - tím pádem by pak mohly kolísat i ty SPDS . Nehledě na to, že i tad platí ono známé "Nejde-li to od lesa, najde si to cestu od řeky." tedy napětí, potažmo proud si najde jinou cestu (známý jev tzv. barevná hudba místo zadních světel - kde se např. při sešlápnutí brzdy rozsvítí i blinkr, obrys. světlo, nebo naopak při zapnutí ukazatele směru bliká brzda - který zavinila špatná kostra lampy) a může tak dojít i ke zničení elektronických modulů :!: :!: :!: proto doporučuji velmi důkladnou kontrolu el. instalace. V tom nejhorším případě vyhřáté kabeláže totiž může dojít až k zahoření - kdo to neviděl na vlastní oči tak nepochopí jaká je to rychlost, nestačil jsem ani vytáhnout hasičák a to auto naproti v křižovatce už bylo v plamenech a že to bylo od el. instalace bylo jasné po tom co bylo uhašeno a dle toho co říkala řidička která vyskočila takřka na poslední chvíli :!: :!: :!:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Bigmen » sob kvě 23, 2015 19:42,0

Dobrá. Zkusím jiného elektrikáře, aby se na to kouknul. To LED svícení jsou jen, jak jsem psal v sekci světla, čínské LED žárovky v bílých blinkrech, tudíž žádná kvalita. A o tom, jak rychle hoří kabeláž, jsem měl možnost se přesvědčit kdysi na Š125, která měla světelnou rampu, ale kluk, co jsem Škůdku od něj kupoval, světla nenapojil přes žádné pojistky. Při výměně žárovek došlo k propojení pólu plus na kostru a když jsem to pustil, cítil jsem štiplavý kouř. Ihned jsem vypínač světel vypnul a když jsem poté otevřel př. kapotu, odkud předtím vycházel kouř, zmizelo půl metru kabelu. Naštěsí tam nebyl kontakt s něčím hořlavým, tudíž beze škod.
Ford Mondeo II, 1,8 Zetec 85kW, kombi, r.v. 1999, tm. modrá metal, AC klima, 4 x pytel.
Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2000, tm. šedá metal, AC klima, 2 x pytel.
Nedávno Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2002
Předtím 17 let Š 125, k ní Š Felicia 1.3, Š 120, Š 1000MB
Uživatelský avatar
Bigmen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 17, 2007 20:11,0
Bydliště: Domažlice

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Bigmen » sob kvě 23, 2015 19:46,0

Dnes jsem připojil měřák a testoval. První výsledek se mi líbil. Je na: https://www.youtube.com/watch?v=NKi-dUV ... e=youtu.be . Druhý už tak slavný nebyl. Ten je http://youtu.be/RLBCLYCh30M. Třetí test byl ještě o něco horší. Pohybovalo se to na max 14,2V, což odpovídá hodnotám klasických olověných baterií (bez Ca,Ag). Takže problém asi skutečně někde bude.
Ford Mondeo II, 1,8 Zetec 85kW, kombi, r.v. 1999, tm. modrá metal, AC klima, 4 x pytel.
Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2000, tm. šedá metal, AC klima, 2 x pytel.
Nedávno Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2002
Předtím 17 let Š 125, k ní Š Felicia 1.3, Š 120, Š 1000MB
Uživatelský avatar
Bigmen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 17, 2007 20:11,0
Bydliště: Domažlice

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Bigmen » pon čer 01, 2015 21:28,0

Nevm, zda se někdo na ta videa mrknul, když zde nikdo nereaguje. Nicméně jsem byl u elektrikáře a ten nespatřoval nic nenormálního. Zvláštní.
Ford Mondeo II, 1,8 Zetec 85kW, kombi, r.v. 1999, tm. modrá metal, AC klima, 4 x pytel.
Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2000, tm. šedá metal, AC klima, 2 x pytel.
Nedávno Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2002
Předtím 17 let Š 125, k ní Š Felicia 1.3, Š 120, Š 1000MB
Uživatelský avatar
Bigmen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 17, 2007 20:11,0
Bydliště: Domažlice

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Profesor » stř čer 03, 2015 0:10,0

Mrknul, ale jen v rychlosti. Jak už jsem psal " kolísání normální je, ale Tvoje projevy mi normální nepřijdou" to je taky maximum co se dá po netu udělat. Mě napětí taky kolísá, ale světla nepohasínají
A že nikdo nereagoval, podívej se na tu prodlevu kdy jsem reagoval na akutní dotaz, já tu denně nejsem, teď jsem skončil s audiiem v Mercedesu (tři dny po sobě takhle do noci )
Co se týče žárovek v blinkrech - každý LED čip musí být napájen přes proudový zdroj nebo měnič a tím pádem se na něm kolísání neprojeví (v rámci tolerance napájení). Pokud tomu tak není, je to šunt nej kalibru - jednou jsem na takový narazil - kostka s šesti 1/2W čipy napájená odporovým děličem :shock: po cca 30sec nebylo na odporech možno udržet prsty, tedy až po tom co se rozteklo to tavné lepidlo do kterého byly odpory fixovány :shock: :shock: takovouto věc bych si do auta vživotě dobrovolně nedal. Odpory pryč, nahradit proudovým zdrojem a klesla i teplota čipů, ale to do této sekce již nepatří ......... :?
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Bigmen » stř čer 24, 2015 22:19,0

Profesore, to vůbec nebyla žádná narážka. Já taky nejsem u PC stále. Spíše vyjímečně. Když jsem byl u druhého autoelektrikáře, tak jsme naměřili 14,6V a až na volnoběh při plné zátěži napětí kleslo na 13,8. Po sešlápnutí pedálu opět 14,6V. Kur.., kdyby člověk nebyl takový šťoura, tak si libuje, jak je vše OK, v poklidu jezdí a nenervuje se.
Ford Mondeo II, 1,8 Zetec 85kW, kombi, r.v. 1999, tm. modrá metal, AC klima, 4 x pytel.
Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2000, tm. šedá metal, AC klima, 2 x pytel.
Nedávno Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2002
Předtím 17 let Š 125, k ní Š Felicia 1.3, Š 120, Š 1000MB
Uživatelský avatar
Bigmen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 17, 2007 20:11,0
Bydliště: Domažlice

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod DR » čtv čer 25, 2015 8:03,0

Bigmen píše:.., kdyby člověk nebyl takový šťoura, tak si libuje, jak je vše OK, v poklidu jezdí a nenervuje se.

A vo tom to je 8-)
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Bigmen » sob črc 04, 2015 11:41,0

Jelikož dobíjení už nepřesáhne 14V a při zátěži na volnoběh 13V, usuzuji společně s mechanikem na regulátor. V za týden dám nový. Snad se nabíjení umoudří.
Ford Mondeo II, 1,8 Zetec 85kW, kombi, r.v. 1999, tm. modrá metal, AC klima, 4 x pytel.
Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2000, tm. šedá metal, AC klima, 2 x pytel.
Nedávno Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2002
Předtím 17 let Š 125, k ní Š Felicia 1.3, Š 120, Š 1000MB
Uživatelský avatar
Bigmen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 17, 2007 20:11,0
Bydliště: Domažlice

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Bigmen » stř črc 22, 2015 9:20,0

Tak je regulátor vyměněný. Napětí je kolem 14,4V a kolísá jen v setinách. Kupodivu i volnoběh drží stejné. Pokles napětí, ne však pod 14 V je při zapnutí všech spotřebičů. Stejně se chová i mé mondeo. Má přibližně stejné hodnoty.
Ford Mondeo II, 1,8 Zetec 85kW, kombi, r.v. 1999, tm. modrá metal, AC klima, 4 x pytel.
Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2000, tm. šedá metal, AC klima, 2 x pytel.
Nedávno Ford Focus I, 1.8 TDdi 66kW, kombi, r.v 2002
Předtím 17 let Š 125, k ní Š Felicia 1.3, Š 120, Š 1000MB
Uživatelský avatar
Bigmen
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte črc 17, 2007 20:11,0
Bydliště: Domažlice

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod Profesor » sob srp 01, 2015 23:47,0

Tak hlavně, že to dopadlo :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Kolísání napětí

Příspěvekod ROMIKUS » pon bře 28, 2016 14:24,0

Ahoj,mám takový problém Focus C MAX 04.Auto přestalo nabíjet,vybitá baterie,kon.svítila.Kablealáž vypadá OK,na pinu 3referenční napětí je.
Nabila se baterie dal se nový alt.starliné a nic nenabíjí.Tak co taď,jde ozskoušet nějaký způsobem tan alt aby se mohl np.reklamovat.Bohužel starý už není
vzali si ho na protiúčet.Udajně,někde jsem četl,že by mněl ten alt bez zapojení 3 pinu patice nabíjet v nouzáku ale nenabíjí.
Děkuji za informace.
ROMIKUS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned bře 27, 2016 16:32,0

Předchozí

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron