Kolísání napětí

Příspěvekod Martinus » stř črc 16, 2008 14:31,0

[quote="Růžička"] Však jsem se taky ptal na focuse (viz můj příspěvek) ;-)

Tak chlapi díky za informace a teď ještě jeden dotaz. Jak složité je dostat alternátor ven z Focuse? Jednoduché to asi nebude, co?

Případně kolik má být správné napětí palubní sítě? K jaké úrovni smí klesnout při velkém zatížení?

Díky!
Fiesta 1.4 TDCi 50kW, 5dv., 2002
Uživatelský avatar
Martinus
***
***
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte říj 17, 2006 9:40,0

Příspěvekod DR » stř črc 16, 2008 14:56,0

Martinus: správné napětí je 14,8V, i na volnoběh. Za normálních okolností (běžná zátěž) při provozních otáčkách musí alternátor tuhle hodnotu udržet. Více viz téma alternátor http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?p=64781#64781
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Růžička » čtv črc 17, 2008 7:08,0

Martinus: Soráč, koukal jsem na podpis... :oops:
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Martinus » ned črc 20, 2008 16:37,0

Ahoj,
tak jsem tu s dalšími informacemi. Před chvílí jsem provedl měření. Na akumulátoru samotném jsem naměřil 12,4 V Po nastartování auta se napětí zvedne na rovných 14V a tam stabilně drží nezávisle na otáčkách motoru a počtu (příkonu) zapnutých el. spotřebičů. Vysokou zátěž jsem se snažil vytvořit rozsvícením dálkových světel a zapnutím vyhřívání předního okna.

Takže podle všeho napětí neodpovídá tomu, co napsal DR a 12,4 V na aku mi taky připadá málo. Může se prosím někdo vyjádřit k tomu, jestli je opravdu něco špatně? A případně jak mám dál postupovat?

Ještě podotýkám (protože už to uteklo někam na minulou stránku), že jde o Focuse, 1.8 benzíňák, r.v. 2002.
Fiesta 1.4 TDCi 50kW, 5dv., 2002
Uživatelský avatar
Martinus
***
***
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte říj 17, 2006 9:40,0

pomoc

Příspěvekod Šroubek » pon bře 02, 2009 9:56,0

Ahoj všichni,
nedávno jsem koupil Ford Focus Combi, dovoz D, rok 02, 1.6 benzin najeto 152tis km. Můj problém je následující: cca po 5-10km spadne ukazatel KM a vymažou se denní a celkové km, auta začne cukat, jako-by docházel benzín! Po dvou minutách opět všechno naskočí. Je tam ještě původní baterie, ale funguje perfektně. Vyměnil jsem všechny filtry, v.č. benzínového. Můžete mi prosím poradit? Nikde jsem tady podobný problém nenašel!

Díky Honza
Focus, 1.6 benzín, Combi, r.v. 2002,
Šroubek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 01, 2009 13:37,0

Re: pomoc

Příspěvekod Bake » pon bře 02, 2009 10:02,0

[quote="Šroubek"]Máš vadné čidlo rychlosti na převodovce. Hledej ve správném tématu, tohle nemá s kolísáním napětí nic společného. Ztratí se ti chvilkově signál od čidla, auto ztratí informaci o tom, že jede, a motor ztratí výkon a cuká.....
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Poklesy napětí

Příspěvekod thanui » pon čer 15, 2009 21:36,0

Mám obdobný problém těm zmiňovaným. Poklesy napětí, tak že ani nesvítí palubovka, parkovačky a brzdovky, nejdou větráky ani radio. Nezlepší se to ani při vypnutí všech dříve zmiňovanejch spotřebičů. Palubni deska je jak vanoční stromeček a střídavě poblikávají všechny kontrolky. Už mám vyměněný regulátor na alternátoru 2x ( po výměně 3 dny ok pak opět ) vyměněná řídící jednotka ( bez efektu ). Akorát když dobiju baterii, tak to 3-5 dní funguje jak má a pak to opět začne blbnout, zkusil jsem i novou baterii ( opet 3 dny ). Jěště jsem objevil že mi něco žere energii z baterie a pokud odpojim F7 pojistku, tak to přestane, ale po nastartování je to zpět. Dobíjení 13,8 což je nahraně. Už si nevim rady :cry: ... setkal se s tím někdo?? Předem díky za všechny smysluplné rady. Už to měli v ruce dva aut. servisy a jeden autoelektrikář.
Focus, 1,6 74, kombi, r.v. 2000, ghia
thanui
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 16, 2008 17:46,0

Příspěvekod Růžička » úte čer 16, 2009 7:26,0

Především je mi divné, že Ti měnili regulátor alternátoru. Podle mne ho nemá...
Jestli tam máš větší odběr ve vypnutém stavu, tak především dohledat. Přes pojistku č.7 (v motorovém prostoru) je toho napájeno víc.
Ale především bych se ujistil o dobrém ukostření všeho podezřelého, v první řadě motoru.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod thanui » úte čer 16, 2009 8:11,0

Kostra motoru je zkontrolovana.
Focus, 1,6 74, kombi, r.v. 2000, ghia
thanui
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř led 16, 2008 17:46,0

Prebliknutie svetiel pri starte...

Příspěvekod Noell34 » úte pro 15, 2009 9:46,0

Ahoj Focusaci,

mam nasledovny problem ak sa stym niekto stretol bude pre mna vzacna rada od Vas. Mam Ford Focus C-max r.v 2005, pri starte mi na 1 sekundu prebliknu predne svetla ,moze to byt ,zle ukostrenie ,alebo nieco s automat. zapinanim svetiel? totiz mam tu moznost inak bez nejakych vedlajsich ukazovatelov zavady v elektrike. Neviem co znamena to sekundove prebliknutie...
Ford C-max, 2.0TDCi 100, minivan, r.v. 11/2005, Ghia
Noell34
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon čer 08, 2009 21:46,0

Regulátor alternátoru ???

Příspěvekod Faraonek » čtv pro 17, 2009 15:04,0

Ahojky všem :)
Jsem tu novej,tak doufam,že to napíšu tam kam to patří :) Mám Focus ST 170 a pořád mi pomžourávají světla a vše uvnitř vozu. Měřil sem napětí na baterce a v zapalovači a kolísá mi to mezi 13-14V a v tom poklesu to i mžourá.Kontrolka dobíjení mi nesvítí ani nebliká a diag ve Fordu nic neukázal. Technik říkal že regulátor je asi KO. Kamarád co má dílnu ho vyndal, (uhlíky a všechno jinak bylo OK) objednal jinej a po vložení altíku s novým reg. do auta to sice drželo napětí něco málo nad 14V ale hned svítila kontrolka dobíjení a vybila se baterie takže mi tam dal zase můj starej regulátor a tenhle horko těžko vrátil. Prej je těch regulátorů víc druhů a netušíme jakej tam patří,protože na altíku nebylo žádné číslo :-( Nevěděl by někdo nějakou radu, popř. jaký regulátor by mi tam opravdu pasoval? Volal sem i technika co repasuje altíky,ale říkal abych ho proměřil na autě,ale to neumím a nevím jestli to vůbec jde, když je řízenej.. Děkuji všem za jakoukoliv radu. Ahoj Milan.
Focus ST170, 2.0 127kw, Hatchback, r.v. 2003, Ghia
Faraonek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř pro 16, 2009 21:06,0
Bydliště: Praha

regulator

Příspěvekod Pavel.T » čtv led 07, 2010 22:08,0

Nazdárek ja tady jsem taky celkem kratce :) ale co jsem si dopisoval s klukama na tomhle foru tak jsem zjistil že u meho Fokuse regulator není o dobijení a ostatní věci se stará řídící jednotka.Tak si nejsem jistý jestli tam nemáš jenom altík a zbytek řídí počítač. :roll:Dopisoval jsem si ohledně palubky,tak to tam mužeš vyhledat.
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Příspěvekod Faraonek » ned led 10, 2010 21:24,0

Ahoj, tak regulátor je tam na 100%, měl sem ho venku a držel sem ho v ruce :) kámoš co má dílnu mi ho i vyměnil za jinej, ale jsou 3 stejný regulátory, teda vzhledově jsou stejný, všechny tam pasujou ale vnitřek je jinej, protože po výměně mi to sice drželo napětí,ale svítila kontrolka dobíjení a vycuclo mi to baterku,takže tam mam zpátky můj starej nakoplej regulátor a zatim jezdim... Altík tam mam zn. Motorcraft + nějaký číslo,ted z hlavy nevim a je opravdu řízenej počítačem ale ten regulátor na něm je, jen nikdo neví jakej tam má přesně bejt :) Regulátor stojí do 2tis ale po instalaci ho nechtějí vzít z5 a když to nebude zase on tak to bude na ...píp... kámoš se snima hodku hádal aby ho mohl vrátit a přišel díky tomu o slevy co tam měl,naštěstí pro mě ho vratil :)

Dokonce i ve Fordu mi mechanik řekl, že to bude regulátor, (komplet diagnostika byla v pořádku i řídící jednotka) ale novej altík u nich stojí 11 000 kč a samotnej regulátor že nemění :(

Pokusim se najít něco o tej palubce, jestli se tam něco dočtu.. :)

Jinak dík za ochotu :)
Focus ST170, 2.0 127kw, Hatchback, r.v. 2003, Ghia
Faraonek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř pro 16, 2009 21:06,0
Bydliště: Praha

Altík a regulátor

Příspěvekod Pavel.T » pon led 11, 2010 21:34,0

Nazdárek.Vzhledem k tomu že mám problémy s palubovkou tak jsem také řešil altík :wink: Najdeš v tématu tachometr str.5 :shock: Profesor mi napsal. :idea: Z altíku s regulátorem-vede jeden silný drát na baterku a jeden tenký do palubky pro kontrolku(pro naftáky je ještě jeden tenký označen W pro otáčkoměr pokud je výbavě)U novších altíků bez reg. je jeden silný na baterku a tři tenké co by sběrnice pro řid.jed. :idea: Tak se tomu docela divím protože máme stejný rok vyr. a já ho tam nemám :?: Ale vše je možné možná je to tím že máš vyšší obsah :wink: Ta cena je vysoká,ale bohužel je to tak altík je drahý.Jinak si myslím že ford má ceny nah.dílů celkem v poho.Jsou jiná auta co jsou na tom daleko hůř.Pro nás je lepší ho nechat repasnout je to levnější a pokud to dělají lídi co tomu rozumí tak to í funguje(dlouho) :wink: Tak zdarec a hodně ůspěchů s opravou.
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Příspěvekod Faraonek » úte led 12, 2010 0:22,0

Ahoj,

mě do toho altíku taky vede ten silnej kabel od baterky a pak ten 3 kabel, ale prave ten 3 kabel vede do regulátoru kterej je přišroubovanej k altíku. Tady sem nakopčil odkaz s fotkou jak ten regulator vypadá, tak doufam, že to sem můžu dát a že se to zobrazí :)

http://www.startery-alternatory.cz/exec ... %20VR-F910)%20233232%2C%2014.6V

Jinak tam mají taky 3 regulátory pro Focus, (2 pod Fordem a 1 mezi všema zamíchanej ) vhled mají všechny 3 stejnej ale vnitřek s elektronikou která je pod těma chladícíma žebrama na reg.je jinej,možná je tam jen jiná nějaká cívka ale nejdou zaměnit mezi sebou! Třeba ta stránka s regulátorama a zbytkem věcí na altíky někomu i pomůže.. :)

Já zatim jezdim, jen mi štve to občasný pomžourávání,bojim se že to lehne úplně a pomalu se připravuju na to, že budu muset koupit celej altík :(

Tak čusík a dík :)
Focus ST170, 2.0 127kw, Hatchback, r.v. 2003, Ghia
Faraonek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř pro 16, 2009 21:06,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Pavel.T » úte led 12, 2010 20:35,0

Zdarec :wink: Je to celkem zajimavé :roll: Ja také jezdím pořád s obavama co se bude dít,vím jak je to nepříjemné.Mě zase někdy přestanou ukazovat budíky :evil: To jsem si myslel že tam mám velké napětí nebo malé,to jsem vyloučil tím že jsem si udělal měřič napětí přes zapalovač.Klasický konektor do zapalovače s 2kablíkama které připojím na elektroměr a vpohodě za jízdy sleduji kolik V tam mám :wink: Tak tet moc nejezdím tak mě to netankuje,ale na jaře budu muset asi zajet do servisu at se na to :shock: odborníci.Tak jsem zvědav.Potom dej vědět jak si dopadl :?: Zdar Zdar.
focus, 1,6 duratec 74, 5dveřový, r.v. 2003, comfort
Pavel.T
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: pát lis 13, 2009 19:43,0
Bydliště: Vratimov

Příspěvekod Profesor » pon led 18, 2010 18:14,0

Chlopi clopi, když říkám že 3drát regu nemá, tak nemá. To co jste našli je pouze výkonový prvek pro vlastní regulaci a bez údajů z GEM si ani neškrtne. Regu jako takový pracuje na rozdíl od tohoto zcela samostatně, tzn. má v sobě jak řízení, tak výkonový prvek a proto z něj vede pouze jeden drát na tu přiblblou kontrolku dobíjení. Jinak Vám přeji brzké odhalení problému. :P
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod Faraonek » úte led 19, 2010 15:10,0

Ahoj, dík za odpověď :)

Nevím teda jakej je přesnej rozdíl mezi výkonovým prvkem a regulátorem, ale kazdopádně po vyndání z mého altíku a výměně tohoto dílu mi kolísání přestalo, jen že to nebyl ten správný regulátor, píšu regulátor, protože jak ve Fordu, tak na táhle stránce ( www.startery-alternatory.cz ) je tato součástka vedena jako REGULÁTOR a já jí teda na altíku,nebo v altíku mam :) Dokonce i výrobce Motorcraft tuto součástku má v katalogu jako regulátor F601HD a F601 :)

Jen prostě nemůžu zjistit který tam přesně má být a za to kolísání napětí to u mě může na 100%, po výměně to nekolísalo a drželo něco nad 14V,jen hned svítila kontorlka dobíjení, tak sem dal z5 ten starej,teď to kolísá,ale kontrolka mi zatím nesvítí,tak jezdim..

Asi o tom víš hodně, já bohužel nevím ani co znamená GEM. :(

No ještě zatím zjištuju a hledam,zatim to ještě úplně nehoří :)

Ahoj Milan.
Focus ST170, 2.0 127kw, Hatchback, r.v. 2003, Ghia
Faraonek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř pro 16, 2009 21:06,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Tomin123 » úte led 19, 2010 18:32,0

Vykonovy prvek je tam namisto celeho regulatoru, protoze dnes se uz regulace dela v nejake sofistikovanejsi ridici jednotce.
Co vim, tak o rizeni nabijeni se nestara GEM, ale primo EEC motoru. I podle schemat na nejake Focusy co mam.
Jsou tam na to i nejake hodnoty v diagnostice ktere vraci silu budiciho pole.
Dva Mondeari resili blikani svetel tady http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 2&start=20 ale myslim
ze to slo do ztracena.
Ford Mondeo, 1.8 16V, blacktop '1999, ghia
Opel Omega C 2.5 V6 Elegance
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, ...[http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694]
Uživatelský avatar
Tomin123
***
***
 
Příspěvky: 159
Registrován: úte led 13, 2009 19:38,0
Bydliště: Kamenné Žehrovice, Praha

Příspěvekod Faraonek » úte led 19, 2010 22:03,0

Oki, pak ale nevím proč všude píšou že jde o regulátor... :) Povedlo se mi dnes sehnat komplet altík i s tím "regulátorem-výkonovým prvkem" za slušnou cenu, tak uvidím až ho vyměním, pak písnu zda to je už OK.

Jinak jsem byl ve Fordu na diagu, kde vše bylo v pořádku, i řídící jednotka, mam i protokoly a technik (známej) mi vše proměřoval a říkal 100% regulátor na altíku, tak nevim :)))

No uvídíme říkal slepej, já se pak ozvu.. :wink: Zatim ahojky
Focus ST170, 2.0 127kw, Hatchback, r.v. 2003, Ghia
Faraonek
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř pro 16, 2009 21:06,0
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků