Kolísání napětí

Kolísání napětí

Příspěvekod Klipan » pon úno 16, 2004 18:44,0

U mého vozu došlo ke kolísání napětí ( a tedy i intenzity světel ) a občas se objevovala kontrolka dobíjení baterie. Nebylo to závislé na otáčkách motoru a baterie byla OK.
Nakonec to vedlo na výměnu alternátoru, na které se FMC podílelo 50% vzhledem ke stáří vozu 9/01.
Zajímá mě, jestli jste se někdo setkal se stejnou závadou jako já.
:?:
Uživatelský avatar
Klipan
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 16, 2004 17:45,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Miloš » pon úno 16, 2004 22:31,0

setkal jsem se s podobnou závadou na mondeu, vyměnil jsem uhlíky v alternátoru a vše bylo opět OK
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod kojak » úte lis 08, 2005 21:27,0

právě řeším stejný problém. Kontrolka najednou začne blikat a pak zase opět přestane. Nemá na to vliv zda jedu a pod.
kojak
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte lis 08, 2005 21:08,0
Bydliště: Písek

palivomer

Příspěvekod sosak » pát srp 11, 2006 6:25,0

tak dalsi zavada. z niceho nic prestal ukazovat palivomer. zkousel jsem vypnout motor a nastartovat a nefungoval dal. po cca 1/2 hodinove zastavce v hospode a dalsim startu bylo vse o.k.

setkal jste se s tim nekdo. myslim, ze to bude nejaky kontak, ale netusim kde hledat pripadne cidlo na nadrzi popr. jiny konektor co by to mohl zpusobovat ...

predem diky
Subaru Legacy Wagon 2.0R AT MY07
Uživatelský avatar
sosak
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon črc 24, 2006 21:46,0
Bydliště: Náchod

kolisani

Příspěvekod sosak » pát srp 11, 2006 7:42,0

mimochodem, svetla v interieru me kolisaji podle zapnutych ukazatelu smeru, je to normalni stava?
Subaru Legacy Wagon 2.0R AT MY07
Uživatelský avatar
sosak
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon črc 24, 2006 21:46,0
Bydliště: Náchod

Příspěvekod Carlos » pát srp 11, 2006 13:46,0

Zkus projit nejprve ukostreni. Jak od baterie tak motoru,
je jich vice, ale nejzatizenejsi je od baterie a tam se
ti muze ztracet napeti/proud. Jeste kdyz jsem mel fiata, tak mi
take zhasinala a mzourala svetla a byl pekne zoxidovany kontakt
s kastli. Normalne jsi na nem neudrzel ruku,jak to topilo.
CFC 234
Ford Focus 1.8 TDDi (75k), r.v. 2000, Combi
Uživatelský avatar
Carlos
*
*
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte srp 16, 2005 12:58,0
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvekod tutto » stř led 30, 2008 15:26,0

Cavte ja mam skoro stejny problem stymi svetlami. to kolisanie mi roby len ked je studeny motor a svetla mi preblikuju. Ale mam tam druhy alternator a ziadna kontrolka mi tam nesvieti zeby malo byt dobijanie zle. Vie mi niekto s tym pomoct co by to mohlo byt??? Dik
Ford, 1,8TDDI 55, 5 dverova, r.v. 2004,
tutto
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv kvě 10, 2007 13:52,0
Bydliště: Humenne

Příspěvekod Růžička » čtv led 31, 2008 7:47,0

Pokud je to zatepla vpořádku, nemusí být tak zle. Studený motor máš po startu, kdy vlivem značného odběru pokleslo napětí baterie, zvlášť pokud motor nenaskočí okamžitě. Alternátor začne dobíjet až po zvýšení otáček a ten rozdíl v napětí je na intenzitě světel znát, výraznější je to v garáži nebo když z blízka svítíš na auto stojící před tebou.
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod Tomáš Mádr » stř úno 06, 2008 16:52,0

Tak jsem se taky vypekl - 2 týdny zpátky jsem si nejdříve všiml, že stěrače sice stírají, ale nějak pomalu a že i ta palubovka nějak málo svítí. To bylo dopoledne a večer už na mě párkrát blikla kontrolka dobíjení.
Po změření bylo za běhu motoru v palubní sítí něco mezi 13V a 14,5V podle zatížení - což je špatně. Následovalo vyndání alternátoru (cca dvě hodiny práce, protože tam konstrukérům moc místa nezbylo a musí se vyndávat mimo jiné i kompresor klimatizace) a jeho rozborka. Závada - kompletně probroušená jedna dráha na sběracích kroužcích rotoru, jeden uhlík ulomenej a už i trošku připečenej. Kroužky a uhlíky jsem vyměnil (materiál cca 250Kč) a alternátor složil a po 3 hodinách jsem složil i zbytek auta. Dostat alternátor zpátky je docela zábava. Nastartoval a ono to fungovalo.
Mám malej dotaz - do alternátoru dle schématu vedou 3 dráty od PCM (řídící jednotky) - je možné zjistit, co tam má běhat, aby se dal alternátor vyzkoušet jinak, než v autě ? Ona představa že to složím a ono to nepojede mě doháněla k zuřivosti (teda že bych to měl dělat ještě jednou).
Servis v Olomouci co spravuje startéry a alternátory to otestovat neumí.
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod denyno » čtv úno 21, 2008 1:55,0

Zdravím, mám podobný problém. Alternátor mi repasovali (na nový nemám pokiaľ určite nebudem musieť) ale problém zostal aj naďalej. Ale mne sa začal objavovať až po upgrade SW (chcel som prečítať závady pri odídenom ložisku a keď mi auto vracali, tak mi nešiel tachometer, auto zhasínalo... tak som im ho tam nechal ale odvtedy mi to blbne). Myslím že je to zlým nastavením základných parametrov (u mňa). A stými dátami (hodnotami) na vstupe z riadiacej jednotky - tak o tom som sa rozprával s viacerými a aj hľadal na nete - žiaľ tajomstvo výrobcov... :(
Focus ZETEC SE 1,6 (100k) COMBI už aj s klímou (dorábaná osobne - pomohol mi aj jeden z tohto fóra - žiaľ meno si nespomínam - prepáč a ďakujem)
Uživatelský avatar
denyno
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2005 1:33,0
Bydliště: Piešťany - SK

Příspěvekod Bake » čtv úno 21, 2008 9:18,0

[quote="denyno"]Dobíjecí systémy, které již řídí PCM, jinak,než v autě nevyzkoušíš. Pokud jdeš do repase alternátoru a najdou mechanickou chybu, je dobrá pravděpodobnost, že závada bude odstraněna. Pokud problém s dobíjením přetrvává, většinnou jde právě o ty tři kablíky, které od alt. vedou. Rozplést kabeláž, najít přerušené místo, opravit.
Co se týká tvých dotazů na SW, u benzínu není totiž moc co přehrávat, nebo přenastavovat. SW se může maximálně přehrát novou kalibrací přes IDS. Samozřejmě u Forda. Jenže 1,6i, není TDCi, takže vzhledem ke spolehlivosti a nenáročnosti benzínového motoru těch nových kalibrací moc není. Tudy cesta nevede. Ten motor má nejspíš problém, ale ten musí někdo odhalit. Kecy o softwaru jsou oblíbená písnička techniků, když si neví rady.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod denyno » čtv úno 21, 2008 11:13,0

Zdravím, no ja som mal ten problém, že som si chcel nechať skontrolovať riadiacu jednotku, či nemá zapísané chyby ohľadne ABS akeď som si prišiel pre auto, tak mi povedali, že museli urobiť upgrade SW aby sa pripojily, lebo inak im to nešlo. No a od vtedy s tým mám problémy. A čo som si sám pozeral v servisných manuáloch, tak tam je toho dosť popísaného čo všetko sa pri upgrade robí (myslím nastavenie základných hodnôt) a ten dotyčný servisný technik mi k tým papierom ktoré z toho vytlačili po upgrade že mám všetko OK nevedel nič prečítať. Napr tam bolo že test ABS "Fail" a on že aha, tu to je, je to v poriadku. No ale "fail" značí niečo iné!!! Ale ABS funguje, to som si skúsil.

Inak vtedy som auto preberal až na druhý deň, lebo keď mi ho chceli odovzdať, tak zhasínalo, neukazoval tachometer a otáčky boli okolo 700 ledvaledva... Na druhý deň to išlo, ale až neskôr som si všimol že po zohriatí mám otáčky cca okolo 700 - 730 a čo som tu čítal tak všetci majú okolo 800 a aj ja som predtým mal niešo vyššie. Tak neviem, ale hľadám profíka čo sa v tom SW naozaj vyzná... Ale chcem byť pri aute keď to bude nastavovať (prípadne upgradovať) a raz začas sa ho chcem niečo spýtať aby som mal istotu, že sa tomu rozumie, lebo tam kde mi to robili tomu tak nebolo. :(
Focus ZETEC SE 1,6 (100k) COMBI už aj s klímou (dorábaná osobne - pomohol mi aj jeden z tohto fóra - žiaľ meno si nespomínam - prepáč a ďakujem)
Uživatelský avatar
denyno
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2005 1:33,0
Bydliště: Piešťany - SK

Příspěvekod Bake » čtv úno 21, 2008 13:33,0

[quote="denyno"] Ufffff, tak v první řadě...Ten kdo ti to dělal, byl autorizovaný Ford?? Měl diagnostiku IDS, nebo aspoň WDS ?? To je základ všeho... Pokud nelze navázat komunikaci mezi IDS a ŘJ motoru, žádný SW nepomůže. Navíc v ŘJ není možno žádné hodnoty řízení motoru nastavovat. Ty kalibrační hodnoty jsou uloženy v paměti IDS a pokud je k dispozici nová kalibrace, při prvním spojení se IDS dotáže" Chcete nainstalovat novou kalibraci ???" Ale opakuju znova. Na žádnou novou kalibraci motoru 1,6i si nepamatuju !!! Že bylo ABS "fail" tnamená jen to, že se PCM nedokázala spojit s ŘJ ABS. A to podle pravděpodobné úrovně servisu není nic neobvyklého. K tomu, že ti auto jede jinak než před opravou došlo pravděpodobně odpojením baterie a dočasné ztrátě naučených hodnot PCM. Ale neboj, PCM se to zase naučí. ŘJ má totiž uloženou určitou mapu hodnot, podle kterých provádí řízení motoru. Např. volnoběh. Postupně dochází z zanesení volnoběžného ventilu a ten ztrácí schopnost reagovat na toto znečištění. ŘJ tedy dočasně volnoběžné otáčky upraví složením směsi. Když odpojíš baterku a znovu připojíš, ŘJ jede podle základní mapy a k volnoběžáku se chová, jako by byl nový, neznečištěný. Proto dochází občas k zhasínání motoru a knízkým otáčkám volnoběhu. Po pár kilometrech jízdy se ŘJ zase naučí reagovat na situaci a volnoběh se upraví. Samozřejmě za předpokladu, že ventil volnoběhu už není po smrti. Nějak nevidím důvod k tomu, aby se ti v řídící jednotce někdo hrabal. Pokud máš nějakou závadu, tak ji popiš, zkusíme ti poradit. Ale tebou zmíněné přehrátí SW rozhodně není cesta k opravě.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod denyno » čtv úno 21, 2008 14:09,0

Zdravím,

takže bol to autorizovaný servis na SK - Košice (nechcel som ich spomínať ale budiž). To s tým nahrávaním, to chápem a viem o tom, bat. bola odpojená viac krát a nikdy sa to neupravilo. Od posledného odpojenia cca 40 000 km. Robí to stále. Už som menil aj káble k sviečkam a nepomohlo (aj keď na chvíľu áno) a mám podozrenie aj na tie nové (skúsim cez výkend) že sú zle nasadené a nie priamo spojené. Mám najazdené cca 215 000km. Ale všetky problémy mi nastali cca po 130 000 práve po tom ako bolo v autorizovanom servise. Vtedy mi na druhý deň povedali, že vyčistil škrtiacu klapku a preto už ide, ale nemám ten dojem. Odvtedy mi začal vypadávať tachometer (vymenený snímač pred cca 50 000km osobne) a to je už ok. Potom s tým trhaním - začalo po sevise a od vtedy sa ho neviem zbaviť. Nieje to ale stále, to je ten najväčší problém. A s tým zhasínaním pri dobrzdení, to sa vyskytuje občas, ale až od toho servisu. A hlavne tie voľnobežné otáčky - ja chcem mať viac ako cca 700 - pri prídení na križovatky vidím ako mi blikajú svetlá ešte cca 15s a viac kým sa to ustáli. Keď pridám (vypnem a zapnem svetlá, kúrenie...), tak to začne opäť. Predtým ako mi s tým niečo robili som mal tie otáčky niečo vyššie. :( Ako na to?


P.S. Servis si po tej skúsenosti radšej robím osobne (navyše aj rád) a keď niečo v čom sa nevyznám, tak idem k profíkom a som pri aute...
Focus ZETEC SE 1,6 (100k) COMBI už aj s klímou (dorábaná osobne - pomohol mi aj jeden z tohto fóra - žiaľ meno si nespomínam - prepáč a ďakujem)
Uživatelský avatar
denyno
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2005 1:33,0
Bydliště: Piešťany - SK

Příspěvekod Bake » čtv úno 21, 2008 17:59,0

[quote="denyno"]Pokud si nevědí rady s volnoběhem (dle tvého popisu klasický případ vadného volnoběžného ventilu ) a jdou na to přes ŘJ, tak ať je to sebevíc autorizovaný servis, hledej jinde. Já ti těžko takhle na dálku můžu říct jednoznačně :" vyměň ho!" Co se týká občasného cukání při jízdě, v první řadě je potřeba zkontrolovat svíčky a kabely.
1) Jsou svíčky originály Motorcraft ??? Pokud ne, kup Motorcrafty. Viz
téma svíčky
2) Pokud jsou svíčky orig. a v pořádku opatrně sundej kabely a podívej
se na izolátor svíčky, jestli na něm není patrná cesta od výboje,
pokud je, dá se tipovat na vadný kabel, v to případě vyměň i kabel i
svíčku.
3) pokud bude všechno O.K. a cukání nepřestane, může být vadná cívka.
Ale pokud nejsi odborník vybavený slušnými přístroji, zjistíš to jedině
až to vyměníš. Zkus se domluvit s někým, kdo má podobné auto a
cívku na chvíli přehoď.
Co se týká poblikávání světel, může to souviset s nižším volnoběhem, ten je ale individuální záležitostí, a nebo s dobíjením. V tom případě je potřeba dobíjení změřit nejen elektricky, ale i diagnosticky přes IDS.

Pokud se to začíná vymykat danému tématu, prosím moderátory, aby příspěvky přesunuli tam, kam patří, DÍK :-)
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod denyno » čtv úno 21, 2008 20:39,0

[quote="Bake"]

Diki zatiaľ za info, skúsim popozerať a pozisťovať čo to je a dám vedieť. Zatiaľ dík...
Focus ZETEC SE 1,6 (100k) COMBI už aj s klímou (dorábaná osobne - pomohol mi aj jeden z tohto fóra - žiaľ meno si nespomínam - prepáč a ďakujem)
Uživatelský avatar
denyno
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2005 1:33,0
Bydliště: Piešťany - SK

Závada odstránená

Příspěvekod denyno » čtv kvě 08, 2008 21:34,0

Zdravím,

takže závadu som odstránil. Bola v napojení káblov na sviečky - boli tam zlé "studené" spoje.

Popis opravy:

1. Najskôr som vymenil káble za nové (neoriginálne) - závada sa stratila ale po asi dvoch týždňoch sa objavila znovu.

2. Potom som kúpil bielu vazelínu (líthiovú) a namastil som konce fajok - dal som do nich trochu vazelíny a nasadil ich späť - pri nasádzaní som cítil ako všetky pekne sadli na miesto - predtým nie.

3. Spokojne jazdím :) :) :)

Pôvodné káble boli pravdepodobne zlé, už som ich späť neskúšal dávať...
Focus ZETEC SE 1,6 (100k) COMBI už aj s klímou (dorábaná osobne - pomohol mi aj jeden z tohto fóra - žiaľ meno si nespomínam - prepáč a ďakujem)
Uživatelský avatar
denyno
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát zář 16, 2005 1:33,0
Bydliště: Piešťany - SK

Pohasínání světel

Příspěvekod Martinus » úte črc 15, 2008 12:46,0

Ahoj lidičky,

mám dotaz na našeho focuse. Je to r.v. 2002, 1.8 benzín. Děje se následující věc: Při jízdě světla problikávají a pohasínají. Já jsem s ním dlouho nejel, ale večer se na to podívám a pak možná budu mít přesnější informace, ale prý to nezávisí na otáčkách. Při zapnutí vyhřívání čelního skla světla pohasnou hodně, až je to nepříjemné.

Kontrolka dobíjení nesvítí ani neproblikává.

Každopádně je něco v nepořádku a já bych se na to rád podíval :-)

Napadlo mě, že to může být alternátorem nebo jeho regulátorem a pak taky ukostřením. Jsou moje domněnky správné? Může to být i akumulátorem? (Ten je ještě originální, tedy z roku 2002).

Kde mám začít s případnou kontrolou?
Díky za každou radu.
Fiesta 1.4 TDCi 50kW, 5dv., 2002
Uživatelský avatar
Martinus
***
***
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte říj 17, 2006 9:40,0

Příspěvekod Růžička » stř črc 16, 2008 6:07,0

Nejpravděpodobnější uhlíky alternátoru, pak ukostření. Regulátor - nevím, jestli ho Fiesta má (jsi u Focusů).
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Pohasínání světel

Příspěvekod Profesor » stř črc 16, 2008 11:39,0

Martinus píše:Kontrolka dobíjení nesvítí ani neproblikává.

Kontrolka je napájena od budícího okruhu alternátoru, nikoli z výkonového :!: mohlo by se tím pádem taky jednat o nakopnutý diodový blok výkonového okruhu :idea:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ - výměna za Peugeot Biper - pojízdná dílna/
Vše pryč nahrazeno KUGA 1,6 STline - úpravy probíhají
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1442
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Další

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků