Přístrojový panel

Přístrojový panel

Příspěvekod Kuba2k » ned pro 18, 2005 1:10,0

... nové téma ...
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Palivomer a teplomer

Příspěvekod Matej » ned pro 18, 2005 10:28,0

Po vypnutí kľúčika zapalovania všetky prístroje prechádzajú a majú zostať v nulovej polohe ale u mňa asi po 1-2 sekunde prejdú tieto prístroje(palivomer a teplomer) do polohy 12 hodín t.j do polovici stupnice.Bohužial s týmto javom je spojená ešte jedna vec a to je trvalý odber u mňa 227 mA čím si za týždeň vybijete bateriu a ani o tom nemusíte vedieť.Má niekto alebo mal niekto podobný problém a ako ho riešil ?Začal som skúmať tento stav.Zaujímavý jav.Všetko bolo o.k 53 hodín.Napätie AKB 12,72 V.Dnes večer idem náhodou pozrieť na parkovisko a znovu to isté.Napätie 12,67 V, celý deň intenzívne pršalo a teplota +2 stupne C.Teraz budte z toho múdri.Celkom zaujímavú a jedinú informáciu o vysvetlenie asi zo 7 problémov (vyzerá že nie je ojedinelý) som našiel tu http://www.ffoc.co.uk/forum/viewtopic.p ... emperature .Pokiaľ som tomu dobre porozumel tak to bude naozaj problém odstrániť.
_________________
_________________
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Jednotka blokovania "sloupku řízezení"

Příspěvekod Matej » pon pro 19, 2005 14:23,0

Vybitie baterie spôsobené jednotkou blokovania"sloupku řízení" :arrow: takto nazyva Ford popis závady ktorý zrejme špatným prekladom z angličtiny nie celkom vystihuje problém.Budem citovať čo som získal u autorizovaného predajcu na interných stránkach Ford.(bolo to v češtine)

Pokud by si zákazník sťežoval na vybití baterie nebo kdy přístrojový panel stále svíti nebo tikání z řídicí jednotky blokovaní sloupku řízení Pravdepodobní příčinou závady muže být závada mikrospínače v elektromagnetickém ventilu uvolnení zámku blokovaní řízení.Při oprave se musí skontrolovat výrobní datum řídicí jednotky blokovaní sloupku rízení,namontovat novú řídicí jednotku blokovaní sloupku řízení(je-li třeba) a musí se naprogramovat jednotka bezklíčového ovládaní(je-li třeba).
V mojom prípade dochádza k samolnému vybíjaniu baterie a či prístrojový panel svieti je hypotetické a čo má znamenať "sloupek řízení".
Potvrdzuje sa mi že problém vzniká na limutujúcom napatí baterie +- 0,1V
ale nedokázal som zatial vylúčiť teplotu.Napr.dnes ráno palivomer na 12h a teplomer na nule.Zapnutím a vypnutím zapalovania oba prístroje zostali v nule.Chcelo by to schema zapojenia a ak tak tam je naozaj nejaký elektomagnetický ventil(ak to bolo správne preložené) kde sa nachádza?.Ale zrejme príčina je niekde tam.
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Re: Jednotka blokovania "sloupku řízezení"

Příspěvekod Bake » pon pro 19, 2005 20:04,0

Tak nevím,jestli neslyšíš trávu růst.Nikdy mě sice nenapadlo sledovat jak se chovají přístroje při vypnutí klíčku ale musíš počítat s tím,že mírný odběr proudu bude u vypnutého klíčku stále.Hodiny,paměťové + a podobně.Ta tzv.krátká servisní informace,kterou jsi citoval, se netýká tvého Focuse ale Focuse 2004/+C-Maxe.U něj je možno objednat tzv.bezklíčový systém,který potom odblokovává zámek volantu el.mag.ventilem a ne mechanicky.Pokud se ti vybíjí po týdnu baterie,zajeď si někam,kde mají slušný bateriatester a nech si ji zkontrolovat.Tipuju,že to bude prapříčina tvých problémů.Jo,a schema přístrojového panelu ti asi nepomůže,jelikož se dodává jako komplet.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Jednotka blokovania "sloupku řízezení"

Příspěvekod Matej » pon pro 19, 2005 20:58,0

[quote="Bake"]Tak nevím,jestli neslyšíš trávu růst. :shock:

Vdaka za Tvoj príspevok.No neviem čo si týmto výrokom myslel, tak prepáč ak som to pochopil inak ...........ale keď si prečítaš celý problém, trvalý odber 227mA je len vtedy keď prístroje vykazujú výchylku a ta v kludovej polohe pri vypnutom zapalovaní musí byť nula a vtedy je samozrejme trvalý obber z baterie tiež (hodiny,alarm.....atd) a vykazuje len 27mA,čo je zanedbatelná hodnota.Bateria je 100% tam problem nehladam.
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Re: Jednotka blokovania "sloupku řízezení"

Příspěvekod Bake » pon pro 19, 2005 22:21,0

[Myslel jsem tím to,že v hledání řešení vlastní cestou zacházíš až příliš daleko a sbíráš nepřesné informace.Omlouvám se,nechtěl jsem se tě samozřejmě dotknout,beru to jako diskuzi k problému.Pokud jsi si baterkou na 200% jistý,měl by to odhalit test přístrojového panelu na WDS.Panel je samostatná jednotka a jde taky samostatně testovat.Jednoduchá pomoc.Vymontuj ho a odpoj konektory.Pokud odběr zmizí a nebo se sníží,jsi doma,je závada v panelu.Pokud bys sháněl jiný třeba na vrakovišti,dej pozor.Mělo by se krýt tzv.výrobní Fordovo číslo.Nenech se ukecat že tam bude určitě pasovat.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod hef » pon pro 19, 2005 23:04,0

Ahoj,

mam uplne ten stejny problem (1,6 r.v.2002). Kdysi se budiky (palivomer a teplomer) takhle postavili obcas, posledni mesic uz pokazde. Vybytí baterie ale nepozoruju...a to jezdim skoro dene, kratky cesty po meste, takze baterka se nedobiji nijak zazracne. Fakt ze sem to ale nemeril.... 227mA by bylo vazne spatny :(
Zatim to moc neresim, ale kdybych neco zjistil, dam sem vedet.

*Hef
Abys nemusel pořád dokola vypisovat, co máš za auto, k tomu slouží podpis. Tak si ho prosím nastav, vzor je tady http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=570
DR
hef
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát úno 18, 2005 17:21,0

Příspěvekod Matej » úte pro 20, 2005 9:00,0

Tak som rád že nie som sám inak samozrejme že ide o problém ani by sme sa nestretli a radšej by som posedel s Tebou u piva.Pre (Bake) berem všetko spať ale na prvy pohlad to vypadalo trochu nefér.Viem o čom píšem a veci rozumiem.Skúšal som aj test prístrojovej dosky podľa návodu v tomto fóre.Výsledok :arrow: žiadny chybový kód.Keď si prečítaš môj odkaz z uk webu tak sa dočítaš (je to v angličtine) že majiteľ chodil po testoch a nič nezistili a ani nemohli lebo testy sa robia pri polohe II alebo bežiacom motore.Čo sa týka baterie napätie 12,6V je normálne napätie nabitej baterie ale samozrejme neručím na 200%.Pri štate studeného motoru baterka dodáva krátkodobo aj 150A a vždy dochádza ku poklesu napätia čím táto špička môže spôsobovať chybový stav v riadiacej jednotke.Nevylučujem túto skutočnosť . Pre (Hef) ten odber z baterie nepoznáš hneď, to ako keby si mal trvalo zapnutú žiarovku 2,56W .Za deň to robí 5,44 Ah a v mojom prípade mám 70Ah baterku tak by som to vytrieskal za cca 13 dní.No ale pretože jazdíme tak sa bateria vždy dobije a tak sa to nepozná pokiaľ to nezmeráš.Preto som upozornil na túto skutočnosť.Niečo podobné sa mi stalo na Escorte keď som nedostatočne privrel dvere kufra a zostalo svietiť osvetlenie a keď som sa vrátil z dovolenky(letecky) tak štarter ani neskrtol a ja som zostal na letisku s rodinou nocovať a čakať na druhú bateriu.Bola to drahá skúsenosť,preto tá pozornosť aj u Focusa.

Wally: Máme tu taky nějaké pravidlo o citování předchozích příspěvků - pročti si to prosím
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Přístrojový panel

Příspěvekod Růžička » stř pro 21, 2005 7:23,0

To Matej : Měl jsem podobný problém (ale spíš vzdáleně) kdysi na escortu. Začala se mi zrádně (a nepravidelně) vybíjet baterie a dlouho jsem nemohl nic najít, dokud mi málem nevyhořel. V přepínači stěračů se ulomil malinký kousíček plastu, jenže zrovna ten, který přidržoval jezdec přepínače (kovový váleček). Ten se pak různě nakláněl a spojoval nevhodné body na plošném spoji. Opravdu se to hledalo hodně špatně, prozradilo se to až zuhelnatěním části toho spoje. Nevím, kde jsem měl protekci, že to začlo čoudit zrovna když jsem auto myl...
Jarda CFC 125
Ford Focus 1.8TDdi kombi Trend (90k), 5/2001
Uživatelský avatar
Růžička
****
****
 
Příspěvky: 451
Registrován: pát dub 01, 2005 7:12,0
Bydliště: Ústí nad Labem

Čiastočné riešenie

Příspěvekod Matej » sob pro 24, 2005 15:04,0

Tak Vážení,problém nabral trochu iným smerom.V snahe zistiť závistlosť napätia na svorkách baterie a polohy ukazovateľov na stupnici palivomera a teplomera som zistil že po úplnom nabití baterie sú prístorje v nule a nič sa neprejavuje.Postupne po 2-dňoch napätie jednak samovybíjaním a jednak používaním baterie pri štartoch postupne klesá a pri napätí 12,65V začne zostávať na 12 hodím palivomer a poklesom na 12,6 sú už oba prístroje "v pozore" na 12 hodine.Ako som spomínal hladal som problem aj u baterie a po úplnom nabití ma napadlo merať kludový odber aj keď sú prístroje na nule.A bol som nemilo prekvapený lebo som to neočakával lebo prúd pri vypnutom zapalovaní 227mA.A tak čo ďalej??? položíte si otázku.Tak tu problém je niekde inde.Podarilo sa mi zohnať schemy na FOCUS 2/2002 od nášho registrovaného člena Radek Váczy.Schemy sú síce použiteľné a pri porovnávaní konkrétneho stavu som u predajcu našiel schémy síce veľmi podobné ale aj rozdielne.Konkrétne sa jedná o obvod s poistkou č.36 ktorá je podľa Etzolda označená pre istenie interiérového osvetlenia ale cez túto poistku je istený aj centrálny časový modul(CTM) alebo je nazývaný GEM(spoločný-hlavný elektonický modul),prístrojová doska,ovládanie kúrenia,hodiny a palubný počítač.A práve v tomto obvode je spôsobený kľudový odber.Vytiahnutím poistky odber prudko poklesol na 25mA.Tak som pátral čo spôsobuje tento stav.Podľa schémy v tomto obvode je zapojené relé označené ako" Battery saver relay".Elzold ho nazýva prepäťová ochrana(R24) čo je nesprávny názov skôr by so to nazval šetrič baterie alebo sporiteľ baterie.Ako funguje ako prepaťová ochrana sa mi nepodarilo zistiť.Toto relé je jedným koncom pripojené cez poistku č.36 na svorku 31 t.j je trvalo pod napatím a druhý vývod je na CTM.A tu je problém .V CTM musí byť spínaný obvod ktorý buď zopne (resp.uzemní relé) alebo je na svorke napätie palubnej siete ( relé nemôže zopnúť) alebo je v otvorenom stave.Relé ovláda interiérové osvetlenie a bez toho aby nebolo v zopnutom stave nemôže interier byt osvetlený.V mojom prípade je rele zopnuté trvalo a kedže má vinutie odpor 70 ohm tečie ním cez CTM prúd 180mA.To že relé je neustále v zopnutom stave je chybou CTM.A teda je dôvod uvažovať že spôsobuje aj závadu prístrojovej dosky.Velmi by ma zaujímalo ako to funguje u dobrého alebo nového vozu.Ráb by som si na túto tému vymenil skúsenosť.Vylúčiť tento stav sa dá najlachšie jedine výmenným spôsobom a to je problém.V servise sa s tým nebudú zaoberať vymenia CTM a vy zaplatíte tisíce(nemám ani predstavu) pritom je tu teoreticky možnosť vyneniť spínaný obvod v CTM.Aby som vôbec mohol jazdiť tak som predmetné relé vybral čím mi celkový kludový prúd klesol na 70mA.V skutočnosti neviem aký má byť u Focusu správny.Mohol by to niekto zmerať u funkčného vozu??No a nakoniec aby som vôbec mohol svietiť v interiéry tak som použil staré relé kde som prepojil kontakty 3 a 5 a všetko funguje ako doposial okrem tých prístrojov.Jedinú a poslednú možnosť vidím vo výmene CTM.
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Re: Čiastočné riešenie

Příspěvekod Bake » sob pro 24, 2005 17:21,0

[quote="Matej"]Jak to sleduji,elektrice opravdu rozumíš,přesto ti říkám,že problém bude nejspíš v baterii.Pokud u nabité baterie budíky fungují v pořádku,není co řešit.Znám tisíce aut,u kterých nikdo neřeší dobíjení baterie jinak než jízdou.A to jsou vozy,které jedou jednou za týden.Baterie při běžném provozu vozidla nebude nikdy nabitá na 100%.Ta hodnota se bude pohybovat na cca 60 - 70%.Focus problém s baterií signalizuje jako první na budících a to tak,že při sepnutí startéru všechny palubní přístroje skočí na chvíli k maximálním hodnotám.Nevím proč,elektrice moc nerozumím,ale mám zkušenosti.Jestliže majitel vozu udává tento problém s přístroji,test baterie ukáže "Baterie vadná,vyměňte".Problém taky může být typem baterie.Např.neznačková baterie po 14ti dnech klidu nenastartovala Mondeo.Obrovský problém,zákazník nás málem žaloval,že neumíme najít příčinu odběru.Ze zoufalství jsme nechali namontovat baterii Motorcraft a problém byl vyřešen.
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Re: Čiastočné riešenie

Příspěvekod Matej » sob pro 24, 2005 18:36,0

[quote="Bake"] Vďaka za uznanie.Riešil som zložité prípady v iných oblastiach a moc krát som mal tú skusenosť že som si "poklepal"na čelo že som takú banálnu vec prehliadol ako zdroj problému a práve na to čakám že to možno objavím. Popri tomto problému získavam ďalšie skúsenosti a pomaly sa stávam aj pre predajcu zaujímavým partnerom lebo na takýto postup nemajú čas ale zas sú ochotní spolupracovať.Uznávam čo piseš nevylučujem doteraz žiadnu možnú príčinu lebo moja dokumentácia je pomerne skromná a v originály veľmo zložitá a neprehladná a zas nemám tolko času v tomto nečase pobehovať okolo vozu a garáž nemám.Len s tým akumulátorom je to tak že je originál Motorcraft 70Ah a ma 3 roky ako voz.Nechcem tu rozvíjať teóriu nabitej a a vybitej baterie patrí to možno do inej témy ale vzhladom na vplyv k prístrojom to tu patrí.Bateria sa nabíja (olovená)v troch pásmach a na 100% je nabitá keď napätie na článku dosahune 2,7-2,8V t.j 16,2 V pri zapojenej nabijačke .Akonáhle odpojíš nabijač tak napatie sa ústáli na hodnotu cca 12,8 V.Pri kontrole Focusu som meral nabijacie napätie a dosahuje 14,7-14,8 V a to je presne hodnota keď bateria je v drum cykle nabíjania a začína plynovať.To znamená že normálnou prevádzkou sa akumulátor nikdy nedobíja na 100%.Skúsenosť ktorú popisuješ s prístrojami nemám.Prístroje idú na doraz len vtedy keď odpojím bateriu a znovu pripojím.Vtedy všetko svieti a ručky idú na doraz stupnice.Som rád že na to reaguješ.Ak máš možnosť zistiť neznáme veličiny o ktorých som písal predošle bol by som rád keby sa to tu zverejnilo a ja by som vedel ktoru cestou sa pustiť a ktorú opustiť.
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Re: Čiastočné riešenie

Příspěvekod Bake » sob pro 24, 2005 22:17,0

Reaguji také proto,že už jsem to v práci konzultoval a devět z deseti mechaniků nedoporučuje odběr 228mA vzhledem k množství spotřebičů a modulů ve vozidle vůbec řešit.Zatím jsme stihli změřit dva Focuse,jeden měl 150mA a druhý 180mA.Cesta,kterou jdeš ty, vede k výměně přístrojového panelu a nebo GEMu.Moje cesta obnáší pouze test baterie a případně její výměnu.
Teď jsem si znovu pozorně přečetl tvůj předchozí příspěvek.Přepěťová ochrana je vlastně elektronická součástka,která chrání moduly před přepětím a jmenuje se tuším VARISTOR/elektrikáři doufám odpustí,případně opraví/a musí tam být,protože vysoké napětí způsobené například poruchou alternátoru může všechny moduly ve vozidle pěkně odpálit.A teď se tě znovu zeptám:Vadí ti pouze to,že budíky stojí v pozoru za klidového stavu a nebo ti něco brání jezdit???
Octavia 1.9TDi 2000
Mondeo 2.0 TDCi, 115k 2006 /služ/
Suzuki V-Strom 1000
Bake
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1195
Registrován: úte srp 16, 2005 21:25,0
Bydliště: ČR

Příspěvekod erhart » sob pro 24, 2005 22:38,0

podle schematu se jedná o relé spořící energii baterie, při jeho sepnutí jsou napájeny žárovky pro osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce a žárovky osvětlení stropu a kufru. relé je spínáno GEM a je v sepnutém stavu. nemám ověřeno, ale při poklesu napětí baterie pod 10V by se rele mělo rozepnout a tím zabránit dalšímu vybíjení baterie způsobené trvale zapnutými světly v kabině, kufru, kastlíku. vybíjecí proud 225 mA lze zanedbat, propojením kontaktů 3-5 dojde ke zrušení činnosti relé. pokud je vše v pořádku je to jedno, při poruše ve spínačích, nebo zapomenutém zapnutém osvětlení interieru dojde k úplnému vybití baterie. pohyb, nebo různé postavení ručiček v přístrojové desce není rozhodující pro určení poruchy. panel je řízen počítačem, který při nižším napětí baterie, nebo po jejím odpojení a opětovném připojení provádí počáteční inicializaci a proto se ručky přístrojů pohybují. v žádném případě se nejedná o závadu združeného přístroje. hlídání přepětí v elektroinstalaci focuse výrobce neřeší. alternátor je připojen přímo na starter a pak na baterii. ostatní spotřebiče jsou na kabelech za baterií a ta stačí případná přepětí stáhnout.
Mondeo ST 220 (2004)
erhart
***
***
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon zář 12, 2005 6:49,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Matej » ned pro 25, 2005 8:51,0

[quote="erhart"Vďaka za vysvetlenie.Vskutku mi nebolo jasné prečo to relé je trvalo v zopnutom stave.Ale neviem prečo Ford rieši zopínanie osvetlenia takýmto nevhodným a spotrebou zaťažujúcim bateriu spôsobom.Pri tak drahých vozoch a v porovnaní s inými vozmi by asi neobstál.Vedel by som navrhnúť úplne iný spôsob ochrany.Viď moje provizorne riešenie zníženia spotreby. Počítajme: 225mA x 24 hodín=5400mAh=5,4Ah za deň z kapacity akumulátoru.Keď máma 70Ah akumulátor tak 70:5,4=12,96 dní.
To znamená že cca 12 dní nebudeš jazdiť,budeš napr.nemocný,na dovolenke atď .a Ty prídeš k autu a nenaštartuje,pretože baterka je úplne vymlátená vybíjacím prúdom 225mA.Leda GEM nedovolí vybiť bateriu úplne akonáhle samovybíjaním dosiahne napatie 10V.Ale i potom GEM pracuje a je tam kľudový odber 70mA ale to nemôžem vedieť akú ma bateria potom kapacitu a za koľko sa vybije pri tomto prúde.
Naposledy upravil Matej dne ned pro 25, 2005 13:30,0, celkově upraveno 1
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Re: Čiastočné riešenie

Příspěvekod Matej » ned pro 25, 2005 9:05,0

[quote="Bake"]

Diky za tie hodnoty.Ak to je tak, tak tých 180mA je presne to relé(keď má byť trvalo normálne zopnuté) pretože má vinutie s odporom 70 ohm.Ten nameraný rozdiel môže byť daný aj tým že bateria v jednom prípade mala len 10,5 V v druhom prípade 12,6V.Hodnoty sú spočítané podľa ohmovho zákona I=U/R
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Re: Čiastočné riešenie

Příspěvekod Matej » čtv úno 16, 2006 9:14,0

[quote="Matej"][quote="Bake"]

Tak vážení priatelia dlhšiu dobu som tu nebol ale aj u mňa s týmto problémom nastali zmeny.Od istého času prístroje začali zostávať v nulovej polohe.Bolo to asi pred mesiacom po dlhšej jazde a pri silných mrazoch a tak skutočne problem pretrváva lebo sa chova ako píšem.Pred dvoma dňami pristroje po jazde zostali napr.na 12 hod.Asi 2 hodiny som vybavoval svoje záležitosti a pozerám pri príchode do vozu :shock: zase sú v nule a tak ak sa oteplí budem musieť preveriť spoje a zemnenie.Potvrdzuje sa, že aj stav AKB je dôležitý pre správne fungovanie .Moja úprava odpojenia relé s označením "Baterry saver" pomohla.Len som doposial nezískal viac informácii aký má byť sprány kľudový odber z AKB u nového a alebo dobrého vozu.myslím že to čo som popisovoval skôr jasne hovorí že takéto konštrukčné riešenie ovládania vnútorného osvetlenia za cenu trvalého odberu 180mA považujem prinajmenšom za neschopnosť konštruktéra a na úkor užívateľov.To chcem pripomenúť že na tento stav som prišiel nepriamo pri pokusoch s prístrojovým panelom a tak ak niekto bude mať problém pri štartovaní po dlhšom odstavení vozidla aby si tútu skutočnosť uvedomil. Matej
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Re: Čiastočné riešenie

Příspěvekod Kóťa » čtv úno 16, 2006 18:02,0

Zdravím,chci se zeptat kolika W je žárovka v palubní desce co zajišťuje podsvícení.....Jsou tam celkem 3....Tady sem našel že je 3W a podle návodu vyměnil.....Všechno fungovalo asi 50 km a praskla znova.....Tak zase 3W a dal sem jí tam.....Jel sem s tím ráno potmě a všiml jsem si,že svítí víc než ostatní.....Tzn.,že je více Watová než ostatní,ne?Tak má být jen 2W???Dík za odpověď!
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Kóťa
****
****
 
Příspěvky: 209
Registrován: pon led 30, 2006 20:18,0
Bydliště: Střední Čechy

Re: Čiastočné riešenie

Příspěvekod Matej » pát úno 17, 2006 9:12,0

[quote="Kóťa"]Nazdar,musim Ťa trochu sklamať lebo v skutočnosti nie som si istý s akým výkonom sú použité žiarovky v prístrojovom paneli u FOCUS-a .Ale s istotou môžem trvrdiď že u ESCORTA sú 2W.V mojom prípade ma vôbec nenapadlo preverovať túto skutočnosť.Ale keď uvažujeme logicky, tak z toho čo popisuješ by mali byť 2W, keď si si všimol rozdielny svit žiarovky.Dalo by sa to presne zistiť meraním odporu vlákna multimetrom t.j.čím väčší odpor tým menšia watáž a naopak.Taktiež aj sám výrobca môže použiť trebárs 3W ako je tu napísané vo forume lebo 2W alebo 3W je tak malý rozdiel že by to nemalo hrať rolu lebo na osvetlenie prístrojovej dosky je použitá napäťová regulácia cez potenciomerer a tú si každý užívateľ môže nastaviť podla svojej predstavy.Keď Ti praskla 3W žiarovka to mohla byť náhoda a nekvalita výroby ale aj tým že vplyvom špatného odvodu tepla žiarovka praskla tak si vyber.Je to spotrebný materiál a odporové vlákno a samotná výroba a vytvorenie vákuového prostredia má veľký vpliv na životnosť žiarovky.
Matej
FORD-FOCUS 1,8TDdi-combi Ghia 66kW r.v 2002
Matej
*
*
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte pro 13, 2005 9:52,0
Bydliště: NITRA

Příspěvekod Dali » pát úno 17, 2006 16:58,0

Ahoj, mám jenom takový menší dotaz, je podsvětlený kroužek okolo 12 zástrčky?? Mě teď nesvítí, jinak kolem všechno ano a nejsem si jistý, zda vůbec někdy svítil. A ještě jeden dotaz, co je všechno osvětleno ve focusu? Je osvětlena i schránka u spolujezdce a prostor na nohy??
Díky moc za odpovědi.
CFC 005
Škoda Octavia III 1.6TDi, 85kW, 2017
Focus 1.6 Ghia, 1999, 5-dv. hatchback
Uživatelský avatar
Dali
****
****
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte čer 29, 2004 11:26,0
Bydliště: okr. Brno venkov

Další

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník