Kontrolka dobíjení, Alternátor

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod DR » pát pro 19, 2008 9:03,0

DR píše:roman.upc: ..... Světla ti svítí normálně?

A necituj prosím komplet celé předchozí příspěvky, je to zbytečné a jen to zabírá místo a znepřehledňuje diskuzi. Viz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1048 Dík.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Profesor » pát pro 19, 2008 9:44,0

:arrow: Jak napsal Patrik, baterka která se dobíjela nesprávným způsobem může za určitých okolností představovat pro nový altík zkrat. Když se vlivem nekorektního nabíjení zkroutí a tím pádem se mohou i zkratovat desky jednotlivých článků baterie - tak se sníží vnitřní odpor a dle zákona pana Ohma nám při relativně konstantním napětí prudce vzroste proudová náročnost, tím pak dojde k přetížení altíku a ten může potom (to pro ty kterým se zdá že jim někdo zavřel v motorovém prostoru kukajícího opeřence)zakukat :wink:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Příspěvekod roman.upc » úte pro 23, 2008 20:20,0

Profesor píše::arrow: Jak napsal Patrik, baterka která se dobíjela nesprávným způsobem může za určitých okolností představovat pro nový altík zkrat. Když se vlivem nekorektního nabíjení zkroutí a tím pádem se mohou i zkratovat desky jednotlivých článků baterie - tak se sníží vnitřní odpor a dle zákona pana Ohma nám při relativně konstantním napětí prudce vzroste proudová náročnost, tím pak dojde k přetížení altíku a ten může potom (to pro ty kterým se zdá že jim někdo zavřel v motorovém prostoru kukajícího opeřence)zakukat :wink:


auto uz jezdi:) viz ty edit-y :)

http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... c&start=40
CMC: 1573
Mondeo - 2,0 DuraTorq-TDCi (BITPOWER 160 Hp / 3900 rpm, 422 Nm / 1710 rpm), manual, sedan, r.v. 2003, Ghia
Uživatelský avatar
roman.upc
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned zář 21, 2008 18:59,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod DR » úte pro 23, 2008 21:12,0

roman.upc: díky za info. Ale lepší by bylo napsat to jako nový příspěvek, ta debata měla nějaký vývoj, když do původního příspěvku rovnou doplníš pointu, tak to všechno za tím jaksi ztrácí smysl :-(.

BTW, když už umíš editovat, opravdu bys nemusel citovat přčdchozí příspěvek. podívej jak je dlouhá ta citace a kolik je tvůj přidaný text :-(.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

kontrolka dobijeni - dalsi problem

Příspěvekod roman.upc » pon pro 29, 2008 20:53,0

Po vymena altiku a baterie:
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... c&start=40

..ujel jsem cca 200km bez problemu...
se mi stalo toto: po vyjeti z mycky (venku -4, ale to stim asi nema nic spolecne) se mi rozsvitila kontrolka baterie, mlatili budiky, rozblikala se kontrolka zhaveni, auto melo nizky vykon (jakoby bez turba).
Po vypnuti a nastartovani se cca za 10 sekund rozsvitila kontrolka baterky, auto jelo OK. Dojel jsem na firmu, zrestartoval RJ (odpojenim baterky na cca 10 minut), vse se zdalo v poradku, ale po ujeti cca 10km se znova rozsvitila kontrolka baterie, vypinalo a zapinalo se topeni, (displej klimatizace poblikaval).
Dalsi restart RJ, ujeti 10 km a problem stejny.
Jinak: na baterce pri vypnutem motoru mam 13V, po nastartovani 14,8V a po cca 10s (rozsviceni kontrolky dobijeni) to kolise mezi 15-16V

co tam mohlo odejit? (na altik a baterku mam jeste zaruku)

p.s. po rozsviceni kontrolky dobijeni mi kolise volnobeh. 800-1000rpm.
CMC: 1573
Mondeo - 2,0 DuraTorq-TDCi (BITPOWER 160 Hp / 3900 rpm, 422 Nm / 1710 rpm), manual, sedan, r.v. 2003, Ghia
Uživatelský avatar
roman.upc
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned zář 21, 2008 18:59,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod stannik » pon pro 29, 2008 22:43,0

Zkontroloval bych ukostreni baterie, normalne bych rekl, ze to vypada na spatnou regulaci alternatoru (elektronika je uvnitr alternatoru a muze byt take u vnitr spatne ukostrena nebo je proste po ni), ale vzhledem k tomu ze jsi alternator menil, tak to asi ne, ale poradne zkontroluj, jsou-li silne kostry poradne ukostreny, tj. kostra baterie a poradne ukostrene srouby alternatoru... tezko tu radit po net-u
SKoda Octavia II, 1.8TSI., 118kW 4x4
Volvo S60 2.4 benz., 125kW - prodano
driv Mondeo, 1.8 16V benz., 85kW, hatchback, r.v. 1996, ABS klima - prodano, koncim tu pomalu
stannik
*
*
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř čer 04, 2008 9:51,0
Bydliště: BRNO

Re: kontrolka dobijeni - dalsi problem

Příspěvekod DR » pon pro 29, 2008 23:36,0

roman.upc, stannik: regulaci u focusu řídí ŘJ motoru, regulátor v alternátoru nemusí být špatný, může být jen špatně řízen "zvenčí". Jinak souhlas, začal bych kontrolou kabelů a spojů v okolí alternátoru. Kecám, zpět, zavezl bych to do servisu a reklamoval. A byl bych už asi docela naštvaný...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9445
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod roman.upc » úte pro 30, 2008 21:45,0

Tak, auto mi uz jezdi, rano jsem stim zajel do servisu "hrozne nastvanej", podivali se na to, behem cca 10 minut zjistili zavadu: uvolneny jeden "tenky zacvakavaci kabel", ktery vede z altiku.

Odpoledne jsem auto projel, cesta praha-budejovice a zpet - 300km, bez problemu.
CMC: 1573
Mondeo - 2,0 DuraTorq-TDCi (BITPOWER 160 Hp / 3900 rpm, 422 Nm / 1710 rpm), manual, sedan, r.v. 2003, Ghia
Uživatelský avatar
roman.upc
*
*
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned zář 21, 2008 18:59,0
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod tutto » úte kvě 26, 2009 10:30,0

Zdravim potrebujem poradit. Cca pred rokom som menil novy alternator lebo moja sikovna sestra si to namierila rovno do stromu :( to nebolo nic lebo auto sa vsetko pekne opravilo aj otien farby mi dobry trafily takze ani nevydno ze bolo burane ale odniesol si to alternator. Asi po cca 30km sa mi rosvietilo dobijanie a cim dalej tim castejsie sa mi rosviecovalo a teraz mi to svieti uz po par sekundach. Sranda je ze mi to svieti uz rok (neako nemam cas sa na to mrknut) A dobija mi normalne bateriuvcera som meral z merakom a ma 13,1 pri nastarovanom motore. Vie mi niketo poradit co by to asi tak mohlo byt???? Vsetko mi normalne dobija len ta kontrolka mi tam stale svieti.
Ford, 1,8TDDI 55, 5 dverova, r.v. 2004,
tutto
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv kvě 10, 2007 13:52,0
Bydliště: Humenne

Příspěvekod Tomáš Mádr » úte kvě 26, 2009 12:39,0

Začal bych od konce - 13,1V není normální dobíjecí napětí, ale napětí nízké. Správně by mělo být v rozsahu 13,8-14,2V a to i se zátěží (zapnutá světla a třeba vyhřívání zadního okna) při zvýšených otáčkách (cca 1500-2000). Pokud je to méně, je to špatně. Né že by to nefungovalo, ale baterie se bude málo dobíjet a v zimě může mmít nedostatečnou kapacitu na stratování, nehledě k tomu, že málo nabitá nebo rovnou vybitá baterie v zimě velmi rychle zmrzne. Potom nefunguje a velmi rychle se tím zničí.
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod tutto » úte kvě 26, 2009 16:01,0

No dobre a nevies v com by asi tak mohol byt problem???? myslis ze bude problem z Alternatorom????
Ford, 1,8TDDI 55, 5 dverova, r.v. 2004,
tutto
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv kvě 10, 2007 13:52,0
Bydliště: Humenne

Příspěvekod Tomáš Mádr » úte kvě 26, 2009 16:09,0

No, mě před rokem alternátor odešel na opotřebení, takže jsem ho musel celej zrepasovat - výměna kroužků na rotoru a uhlíků v regulátoru a od té doby funguje bez problémů. Jediná drobnost je, že není možné bez připojení do auta zkontrolovat jestli funguje, protože regulátor je řízený z řídícího počítače auta. Doporučuji nějaký slušný autoelektro servis, měli by to znát, focusů jezdí docela dost.
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod tutto » stř kvě 27, 2009 9:30,0

No tak to hej. Myslis ze ked ho dam na dijagnostiku tak im PC ukaze aky tam je snim problem??? Asi tam skocim a dam potom vediet zatial Dik
Ford, 1,8TDDI 55, 5 dverova, r.v. 2004,
tutto
*
*
 
Příspěvky: 21
Registrován: čtv kvě 10, 2007 13:52,0
Bydliště: Humenne

Příspěvekod Tomáš Mádr » stř kvě 27, 2009 10:12,0

S diagnostikou nevím. Včera jsem shodou okolností měřili nabíjecí napětí na dvou focusech - jednom TDDi a jednom TDCi a na obou je 14,1V, což by mělo být správné napětí. Na to stačí voltmetr. Problém může být v tom, že řídící počítač auta si reguluje nabíjecí napětí podle vnější teploty - to je ten jeden drát navíc co vede do regulátoru a proto většína autoelektro servisů neumí alternátor otestovat.
CFC 030
Focus 1.8TDDi Ghia, 2000, kombi, black
Tomáš Mádr
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned srp 15, 2004 21:24,0
Bydliště: Olomouc

vadný alternátor - regulátor nedobíjel

Příspěvekod logger » pát črc 30, 2010 16:42,0

Jak na vadný regulátor alternátoru u Focuse?
Ten můj přestal dobíjet. Tak jsem ho rozebral vytáhl regulátor s uhlíky a odloupl destičku, která kryje elektroniku regulátoru. Uvnitř je to zalité průhledným "soplem". Jeden vývod, který vede k uhlíku měl špatný kontakt. Poznáte to podle toho, že okolo vývodu na pájecí plošce je tenký černý okraj, velmi neznatelné...
Stačí propájet a složit. Jen se nebát a "hrábnout" do toho. Taky jsem musel opravit pomocné plus, takový měděný plíšek s dírou, bylo to celé uhnilé, kousek se to muselo odfrézovat a vystřihnout nový kus plíšku. Ale to u vás třeba nebude...
Když to budete rozdělávat, zrovna vše očistěte a lehce srovnejte kroužky jemným smirkem. Horní uhlík se mi ojíždí o dost víc, asi různé pružiny..

V případě zájmu v Brně propájím zdarma :-))

Práce na hodinu a úspora 3-7 tisíc, podle toho na jakého zloděje zrovna trefíte...
Focus, 1,4 55, kombi, r.v. 1998, red, tenkrát lepší výbava..
logger
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř bře 10, 2010 20:19,0

Příspěvekod Profesor » sob lis 12, 2011 22:00,0

Jak jsem starej tak jsem blbej :roll: nějak jsem (asi v nasranosti) přehlédl toto téma a svůj vlastní problém dobíjením popsal v kolísání napětí.
Tak kompletní popis principu řízení dobíjení u nových vozů s třívodičovým alternátorem a možné problémy najdete zde: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=422&start=40
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re:

Příspěvekod Profesor » ned zář 02, 2012 12:22,0

tutto píše:A dobija mi normalne bateriuvcera som meral z merakom a ma 13,1 pri nastarovanom motore. Vie mi niketo poradit co by to asi tak mohlo byt???? Vsetko mi normalne dobija len ta kontrolka mi tam stale svieti.
No tak to je učebnicový příklad kdy to normálně nedobíjí, to že 13,1 je samoregulace alternátoru a tudíž je problém s komunikací ECM - ALT :idea: kontrolku nezhasíná ALT ale ECM a když nemá potvrzené dobíjení, tak kontrolku nezhasne. :idea:
FOCUS, 1,6 74kW, Hatchback, r.v. 2006, TREND + / climatronic / SPDS / K&N - in box / Morel / BTHF - voice control cz /
CITROEN SAXO 1,1 / 44kW ? / 2003 - NOVEJ - jako správnej citron ŽLUTEJ
Uživatelský avatar
Profesor
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1440
Registrován: úte dub 03, 2007 14:35,0
Bydliště: PRAHA 10

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod Beny » úte úno 05, 2013 18:51,0

Zdravím, potýkám se s obdobným problémem, chtěl jsem poprosit zda by jste mi nemohl zaslat návod jak jste postupoval, nevím si s tím nějak rady. Díky
Beny
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte úno 05, 2013 18:47,0

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod Floppy » čtv říj 30, 2014 16:54,0

ahoj. jako vsem v tomhle vlaknu mi sviti dobijeni. mam focus II 1.6 tdci a pri vypnutem motoru je na baterce cca 12.3V a kyz nastartuju tak 11.2V a prodejce baterek mi rekl ze i kdyby byl problem s draty do ECU tak by dobijel ikyz by svitila kontrolka... Muze to tak byt a tim i zavada na altiku nebo muze byt zavada jinde
Floppy
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv říj 30, 2014 16:44,0

Re: Kontrolka dobíjení, Alternátor

Příspěvekod logger » stř bře 01, 2017 10:35,0

Přidám vlastní zkušenost Focus 1,4 1999:

Auto začalo držet strašně vysoké otáčky i při stání, po chvilce se rozsvítila kontrolka dobíjení, po přidání zhasla a pak zase po chvilce svítila.

Reakce na zapínání spotřebičů nebyla žádná - změny otáček zatížením altíku.

Za jízdy dobíjení nesvítilo, ale po pár km začaly blikat náhodně kontrolky na palubce. Po chvilce reset budíků a konec, jen podsvícení.

Motor stále běžel. Po zastavení a vypnutí motoru už jenom cvakal startér a světla jak bludičky.

Po hodině šlo normálně nastartovat, ale po chvilce to zhasínalo, to samé...

Závěr:

Vadný již dříve vyměněný altík starline najeto cca 40 tisíc, stáří cca 4 roky, ojeté uhlíky. Ještě jich slušný kousek zbyl, ale držely napnuté na drátcích a nebyl dobrý kontakt na kroužky.

Po výměně OK, asi po 1000km jsem nyní letmo zaregistroval jedno probliknutí dobíjení na volnoběh na 1 sec, nejsem si ale jistý co to bylo - možná nervy :-), jinak šlape.

Náklady: uhlíky za 50,- Kč a práce...
Focus, 1,4 55, kombi, r.v. 1998, red, tenkrát lepší výbava..
logger
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř bře 10, 2010 20:19,0

Předchozí

Zpět na Focus - Elektroinstalace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků