Topení

Příspěvekod sestys » pát dub 22, 2011 10:46,0

Jak má Mondeo definovanou teplotu LOW? Je to třeba 16 °C? Protože kdyby bylo v kabině méně, začlo by topit....
Mondeo, 1.8 SCi 96 kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
sestys
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte dub 27, 2010 12:32,0

Příspěvekod DR » pát dub 22, 2011 13:28,0

sestys: viz návod, jako obvykle ;-). LOW je manuální nastavení, které prostě naplno chladí/fouká. Žádnou teplotu nezohledňuje ani neudržuje jen chladí, jak nejvíc může.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod sestys » pon dub 25, 2011 21:27,0

NO jo, vždyť já vim :wink:
Mondeo, 1.8 SCi 96 kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
sestys
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte dub 27, 2010 12:32,0

Příspěvekod Tomáš Hejhal » úte dub 26, 2011 18:13,0

Mě ale topí i když tam je LO :(
Dříve-Mondeo 1.8 16V,1997,kombi,Ghia,LPG
Dříve- Mondeo2.2TDCI,114kw,r.v.2005,kombi,ghia
Nyní- Mondeo 2.0i automat 107Kw,r.v.2001,kombi,ghia
Tomáš Hejhal
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 31, 2004 20:20,0
Bydliště: Praha

Klimatizace, topení

Příspěvekod danik114 » úte čer 14, 2011 20:06,0

Zdravim. Mam problem s topenim respektive s jeho ovladaním. Přes zimu jsem měl nastaveny topeni na horký vzduch (samozřejmě). Ted, když je vedro, stahl jsem na ovladani digi-klimě teplotu dolu, na studeny vzuch. Poté se začlo ozívat hlasité kovové cvakaní, ktere se opakuje v pravidelnych intervalech 1 sekundy. Po několika dnech cvakání to začalo aspon chladit, ale naplno (LO). Ale teď to zase nejde přepnout na horký vzduch a ani na jinou teplotu (např. 22 stupnu). Nejvic mě vy.sírá. že to cvaká i když vypnu klimu i celé větrání-topení na nulu, takže vlastně netopím, nevětrám, nechladím,neklimuju jestli mě rozumite. Takže když to shrnu, zapnu kliček zapalovani a ozve se... cvak, cvak, cvak, ... dokud kliček ze zapalování nevytahnu-motor a jeho chod na to cvakani nema žadny vliv.
Teď to aspoň chladí, ale to cvakaní mi leze na nervy :-( . Setkal se s tim někdo???
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

TOPENÍ

Příspěvekod danik114 » ned črc 17, 2011 19:05,0

Tak jsem zjistil příčinu neovladetelnosti přepínaní teplého a studeného vzduchu-měl jsem konečně po dlouhé době na auto čas
(viz. dotaz z 28.12. 2010 str. 14 a dotaz z 14.6. 2011 str 15.).
Je tam takový "bazmek" na pravé straně, dole ( musiš si lehnout - sundat krycí filc pod kastlíkem, abys ji viděl-je dobře schovaná :-) ) u topnyho tělesa, taková černá krabička-servomotorek-viz. obr.
http://imageshack.us/photo/my-images/51/1006260.jpg/
http://imageshack.us/f/405/10062613.jpg/
který ovládá přísun tepla, nebo chladu-vede do ní svorkovnice s několika dráty. Nevím jak se to odborně jmenuje. Nicméně, když jsem po boji se 4 nepřístupnými torx šroubky tu krabičku vyndal a rozdělal, zjistil jsem, že Ford opět neinvestoval do kvalitních plastů ( narazníky, interier, zdvíhání sedadla řidiče =ozubená kolečka,madla,atd. atd...:-( - to vše rádo praská a vylamuje se), jedno z ozubených koleček má "překvapivě" vylámané zuby. Proto to cvakání a nefunkčnost. Ono to už začalo blbnout asi v prosinci jak jsem psal. Takže teď zase řeším jak to sehnat za co nejmíň. Vypadá to na vrakoviště (tam rozdělat a zkontrolovat kolečka). Zítra se zeptám u Forda, ale tuším částku min. kolem 2-3 tis. kč ( na internetu jsem našel cenu venku za 90 eur) :-(
Naposledy upravil danik114 dne ned črc 31, 2011 21:45,0, celkově upraveno 6
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

TOPENÍ

Příspěvekod danik114 » pon črc 18, 2011 17:02,0

Tak u Forda ta sranda stojí 4444 kč! To jsem nečekal! A říkají tomu motorek klimatizace. Hledali jsme to podle čísla na té "krabičce" a to je: 97BW-19E616-AB.
Takže teď musím oběhnout vrakáče a zkusit sehnat funkční za ROZUMNOU cenu :-(.
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod knudsen1971 » úte črc 19, 2011 8:40,0

Zkus hledat na UK ebay atp, AC regulator motor
Mondeo, 2,2 TDCi 114 kW, liftback, r.v. 2006, Titanium X
Uživatelský avatar
knudsen1971
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2011 12:31,0

TOPENÍ

Příspěvekod danik114 » sob črc 23, 2011 16:43,0

Zdravím.
Sháním ten nešťastný motorek klimy.
V inzerci a na vrakáčích kde jsem byl,
maji motorek klimatizace sice se stejným číslem (97BW-19E616-AB),
ALE ta koncová písmena jsou jen pouze s koncovkou AA nebo BA.
A já mám psaný AB. :-(
Ví někdo jaký je v mezi nimi rozdíl? Ví to někdo?
Jsou mezi sebou motorky zaměnitelné?
A v čem je rozdíl-to by mě teda zajímalo.
Předem dík za rady.
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Motorek klimatizace

Příspěvekod David V » ned črc 24, 2011 21:13,0

Jak moc je pracné přijet na vrakáč, prohodit a vyzkoušet a pak vzít/nevzít?
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

TOPENI

Příspěvekod danik114 » pon črc 25, 2011 3:23,0

Pracna je montaž-nepřístupné torxy, pokud nerozděláš palubovku. Ale hlavně, nesledoval tim Ford něco. Proč je tolik serii AA AB BA. Když už to budu měnit (a drbat se stím), tak ať to funguje na 100% a ne jen na chvilku, nebo polovičatě. Odpověď typu kup si novej u Forda mi nezasilej. Ja jen chtěl vědět jestli zná někdo důvod těch serií. A jakej je mezi nimi rozdíl. Třeba jiny převody ozubenych koleček????????? Nevím-ptam se.
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

klima

Příspěvekod David V » pon črc 25, 2011 14:51,0

A není to pouze označení výrobní série?
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

TOPENÍ

Příspěvekod danik114 » pon črc 25, 2011 15:10,0

Fakt nevim. Je to možny. Vypadá to, že je to podle roku vyroby.
Toto jsem našel na polskym webu, nějakej manik řešil zřejmě to co já.

98BW 19E616 BA -rocznik 1996-08-15do 1997-12-15
97BW 19E616 AB - rocznik1997-12-15 do 1998-05-15
PM97BW 19E616 AA - rocznik 1998-05-15 do 2000-09-15
niemam pojecie czym one bedą sie róznic ,ale jest prawdopodobienstwo ,że podejdą

Takže zkusím tu jinou koncovku čísel, kdyžtak to rozeberu a zkusím vyměnit jen to vylámané kolečko (pokud bude stejné).
Ještě jsem se ptal a v jedné firmě by mě vyrobili ozub. kolečko na zakázku asi za 1.200Kč. Pořád míň než 4.444 Kč u Forda.
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

ozub. kolečko

Příspěvekod David V » pon črc 25, 2011 19:48,0

Já si myslím, že to pojede. Nemyslím, že by měnili konstrukci, protože by se to prodražovalo. Jedině z důvodu nějaké konstrukční chyby.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Topení

Příspěvekod danik114 » úte srp 02, 2011 9:01,0

Dnes jsem namontoval nový-starý motorek klimy.
Stál mě 350 Kč i poštovným, což je kraaasná cena.
Byl to sice pakec, ale je tam :-). A zatím funguje.
Teď mám koncovovou seriii ...AA
Ten by měl být podle polskyho vebu nejnovější vyroby (viz. víše).
Je opravdu stejný jako ten můj, až na to, že má ozubená kolečka z černého plastu (já mám bílý plast), tak snad je to od Forda uděláno schválně a ten černý plast je snad pevnější.
Snad....
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Aldos » sob srp 20, 2011 8:31,0

Danik114 : Tak to vypadá že mám asi stejný problém jako jsi řešil ty ASI.
mě se v zimě začo stávat že i při teplotě na HI mi šel studený luft a v mrazu -10 při jízdě po dálnici to bylo dost blbý. Ale moc jsem v zimně nejezdil, jezdím teď mondeem měně často, jezdím pracovním italem...
No ale teď v létě je to zase opačný, dokud se motor nezahřeje, což je hned tak jde vzduch venkovní teploty ale jak se zahřeje na provozní teplotu tak jde horkej vzduch jako blbec takže celou ventilaci vypnu a je. Ale chtěl bych to vyřešit. Mám digitální klimu takže teplotu ovládám na displeji předpokládám jako ty. Myslíš že to bude tím bazmekem jako u tebe? Nechce sem i jezdit s furt topícím autem :roll: nebo sppíš vypnutým foukáním uplně do off , no tím ovladačem směru vzduch na tu tečku kde se to uplně vypne.
Mondeo 2.5 V6 Ghia, HB, zelená metalíza, 1998, 17" 225/45 zadek 215/45 předek
Uživatelský avatar
Aldos
****
****
 
Příspěvky: 492
Registrován: stř úno 08, 2006 21:23,0
Bydliště: Brno

TOPENÍ

Příspěvekod danik114 » sob srp 27, 2011 8:17,0

Je to možný. U tebe to vypadá, že je to zaseklý na polohu HI-auto nejvíc topí. Motor je studenej-voda je studená-z topení jde studený vzduch. Čím je motor teplejší-tím jde teplejší vzduch z topení a nakonec po zahřátí motoru-horky vzduch. Tak jsem to teda pochopil :-)
Já sem to měl přesně naopak. Mě to netopilo, měl jsem to zasekly na polohu LO-studeny vzduch z topení.
Jediny co mě napada je ten motorek vyzkoušet, ale vzhledem k špatnymu přístupu to bude pakec. Odšroubovat ho, nechat ho zapojený a na středovym panelu zkoušet měnit teplotu na digi ovládání. Z motorku "vyčuhuje" takova bílá půlkulatá "tyčka" (ta podle mě ovládá kohot topení).
Při změně čísla na digi ovladaní se musi se pootáčet. Vždycky o kousek. Nebo dej krajní polohy LO a pak překlikej až na HI. Tyčka se bude otáčet Z dorazu na doraz. Ještě ji zkus chytnout prsty, abys zvýšil odpor. Protože mě to fungovalo, ale po zvyšení odporu ne (ale já měl vylámany zuby na kolečku a proto to cvakání).
Možná by to šlo vyzkoušet bez demontaže.
Nech motorek namontovanej. Zkus na tu bílou tyčku co vychází z motorku dát prst měň teplotu. Tyčka se musí pootáčet.
Snad to pujde poznat. Jinak nevim. Jsem samouk :-)
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Předehřev

Příspěvekod Antonín » pon srp 29, 2011 14:38,0

Zdravím, na zimu dám do auta tento předehřev http://antonin46.rajce.idnes.cz/Desktop/#Predehrev.jpg
a uvidím, jak se zlepší ohrev vody.
Mondeo, 2.0 TDCI 85KW, KOMBI, r.v. 2004, Trend http://antonin46.rajce.idnes.cz/Desktop/
Uživatelský avatar
Antonín
***
***
 
Příspěvky: 124
Registrován: úte lis 04, 2008 22:12,0
Bydliště: Zlín

Příspěvekod Mirda » pon srp 29, 2011 19:31,0

Moc z té foto nejsem moudrej.Je to asi origo podle nápisu dole ale kde jsi to vzal a jak to "FUNGUJE?"
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 229
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Příspěvekod Antonín » pon srp 29, 2011 19:54,0

Jednoduché, vše je nato nachystane, jen to vložíš do okruhu (vzadu pod převodkou řízení) je tam i konektor který jen připojíš, předehřev se sepne pokud je teploa nižší než +4°C a vypne se jak má auto provozní teplotu.

http://antonin46.rajce.idnes.cz/Desktop ... itled2.jpg
Mondeo, 2.0 TDCI 85KW, KOMBI, r.v. 2004, Trend http://antonin46.rajce.idnes.cz/Desktop/
Uživatelský avatar
Antonín
***
***
 
Příspěvky: 124
Registrován: úte lis 04, 2008 22:12,0
Bydliště: Zlín

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Klimatizace, topení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron