Topení

Topení

Příspěvekod milhouse » pon lis 24, 2003 9:07,0

Ahoj lidičky, mám malý problém s topením u Mondea r.v. 93. I po zahřátí motoru mi z ventilátoru nejde dostatečně teplý vzduch. Nedávno jsem měl auto v servisu a bylo mi doporučeno, abych zkusil vyměnit termostat, takže jsem koupil nový a vyměnil jsem ho, žádný problém. Pravda, ručička teploty motoru mi teď po zahřátí ukazuje o malinko větší hodnotu ale celková teplota vzduchu vycházejícího z ventilátoru se moc nezměnila. Dokonce se mi stalo, že při vyšší rychlosti (na dálnici, asi při 140 km/h) jde z ventilátoru vzduch úplně studený, jakoby byl pontenciometr otočený doleva na nulový ohřev. Nevíte někdo co by se s tím dalo dělat? Uvítám jakoukoli radu. Předem dík.
milhouse
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 24, 2003 8:42,0

Re: Problém s topením

Příspěvekod DR » sob lis 29, 2003 11:05,0

To vypada, jak bys mel ucpany vymenik (to "topne teleso"), nebo nejaky privod k nemu. Me tohle udelal stary passat po vymene vodniho cerpadla - zrejme tam v sevisu dali vic tesnicho tmelu, nez bylo zdravo a upal/zadrel se takovy prepousteci ventil (ten passat mel topeni slozite jak mlaticka), ktery zrejme mel za ukol pri studenem motoru nepoustet chladici kapalinu do topeni (aby se motor rychleji ohral). Takze jsem jezdil v cepici a rukavicich :-(, u VW mi rekli, ze je to termostat (blbost) a hned mi nabidli "opravu", nakonec znamy mechanik na to koukl, osahal hadice kolem topeni (to je divny, az sem je to horky a odsud uz je to studeny) a misto toho ventilu tam dal obycejnou trubku a bylo po problemu.

BTW, taky se podivej na stav chladici kapaliny :-).
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Problém s topením

Příspěvekod milhouse » pon pro 01, 2003 8:29,0

Díky za radu...

Dneska se na to chci podívat. Je pravda, že to auto aspoň trochu topí, ale při současných teplotách se v něm bez bundy stjně vydržet nedá, takže na to chci kouknout a uvidím, třeba budu chytřejší. Od Mikkiho jsem dostal radu zkontrolovat funkci klapek... No podle všeho to opravdu vypadá, že problém bude v něčem podobném, co popisuješ Ty a nebo co říkal Mikki. Termostat totiž evidentně funguje bez problému, chladící kapalina je přibližně v polovině mezi minimem a maximem a když sáhnu na trubky, jsou horké... Myslím teda, že problém bude někde ve větracím systému až pod palubovkou. No uvidíme ...

Každopádně dík za radu !
milhouse
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon lis 24, 2003 8:42,0

Re: Problém s topením

Příspěvekod ToM » sob led 24, 2004 10:40,0

Jak velky problem je vymenit si termostat doma sam??? Delal jste si to nekdo???
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod petrsa » sob led 24, 2004 14:57,0

Je to dost jednoduché i "na ulici". Vypustit ca 1/2 chladicího systému-nejrychlejší odpojit hadici pod motorem v místě nohou spolujezdce-topný okruh.Odpojit přívodní hadice na tělese termostatu(kovové spony) + 3 kusy šroubů(10 klíč) a pak už vyndáš termostat i s těsněním(nepoškodit). Celkově výměna a naplnění cca 1 hod i s "vajgl pauzou" :D . Vypouštět vodu ze soustavy,jak je to popsané v Etzoldovi(pod chladičem), je zdlouhavé.Foto nemám, ale je to opravdu jednoduché.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Jenicek » sob led 24, 2004 15:11,0

Termostat se dá vyměnit celkem snadno, už jsem to dělal dvakrát. Mimochodem nový jsem koupil v prodejně Ford Klub (http://web.quick.cz/fordklub/) za zhruba 150Kč (bez nového těsnění).

Dělal jsem to podle Etzolda, ale nebylo přitom zapotřebí sundavat hadice.

Postup dle zkušeností je následující:
1. odšroubovat 7 šroubů spodního krytu motoru,
2. připravit si kýbl (dost velký - stará pixla od 15kg Primalexu posloužila bezvadně),
3. otevřít víčko na vyrovnávací nádržce chladicí kapaliny,
4. povolit plastový šroub na pravé spodní vnitřní straně chladiče (z pohledu zevnitř z auta) - jako klíč posloužila mince,
5. vylít většinu nebo raději celou kapalinu (pokud ji nebudeš měnit, tak pozor, ať si Ti tam nedostane bordel; pokud ji budeš měnit, tak věz, že je to prudce jedovaté a nesmí se to vypustit do kanalizace, ale odevzdat do sběru),
6. utáhnout zase spodní šroub na chladiči,
7. povolit tři šrouby s šestihranou hlavou kolem termostatu (tuším desítka klíč) - termostat najdeš z pohledu před autem na pravé straně motoru, vede z něj dopředu do chladiče tlustá gumová hadice a nahoru tenká do vyrovnávací nádržky - ty šrouby jsou dva nahoře nad tlustou hadicí a jeden pod.,
8. vyndat, vyměnit termostat (mě tam nové těsnění nešlo, tak jsem tam dal to staré),
9. sešroubovat, nalít kapalinu po rysku max, nastartovat - po otevření termostatu to v nádržce o kus opadne a dolít po max.
Jo a pak ještě zavřít víčko nádržky :).
Na nalévání jsem použil přeříznutou PET lahev jako trychtýř.

Ještě mě napadá - já v autě nemám ten druhý rezonátor - neměl by být u modelů 1996+; v opačném případě by bylo asi lepší ho odmontovat. Rezonátor je takovej ten dlouhej podélnej xindl připojenej hned za vzduchovým filtrem za MAF sonzorem.
CMC 117
Mondeo MK1 1.6i 16V L1F, 1996, combi, LPG seq. Magic 2
Uživatelský avatar
Jenicek
****
****
 
Příspěvky: 274
Registrován: pát lis 14, 2003 20:34,0
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod Mikki » sob led 24, 2004 17:47,0

Jen dodatek - vždy se doporučuje vyměnit s termostatem i to těsnění, nedávat původní!
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod ToM » sob led 24, 2004 20:14,0

Proc vlastne chci termostat menit. V teto diskusy jsem se docetl, ze rucicka ukazatele teploty dosti svindluje. Ackoli mi temer nikdy nevylezla nad prvni bily ctverecek, natoz k napisu NORMAL, nevenovaol jsem tomu moc pozornost. Ted, kdyz uhodili mrazy zjistuji, ze auto strasne malo topi. Topeni na plne pecky a z ofuku jde vlazny mozna lehce teply vzduch. Nevim jestli je to spravne srovnani, ale v praci jezdim s Felicii a tam ani v marzech jako jsou ted (-20 C), nemuzu delsi dobu nechat topeni naplno. To by jsem v aute nevydrzel. U me se neohreju za celou cestu do prace. (kolem 35 km). Jak to vlastne topi Vam? Ja by jsem si ted nedovolil sundat bundu. A to nejsem zadyn zmrzik. Ma cenu ten termostat kvuli tomu menit.

To Jenicek. To ten termostat stoji skutecne jen 150,-Kc? To se snad ani nechce verit. Nechybi tam nula???
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod petrsa » sob led 24, 2004 20:50,0

Je fakt,že felda topí perfektně. Vadný termostat se dá poznat tak, že rukou zkusíš teplotu na výstupní hadici od těla termostatu, když není ještě motor moc ohřátý. Jestliže je hadice teplá, tak termostat nezavírá a je na výměnu. Cena termostatu se opravdu pohybuje i s těsněním do 350,- podle prodeje. Jinak problémy s termostatem byly řešeny již na jiném místě a je lepší držet vlákno a nezačínat nové téma.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » sob led 24, 2004 20:59,0

TOM: MOndeo topi dobre, tzn. i na maximalni otacky ventilatoru jde z topeni horky vzduch - a i v soucasnych teplotach pod -10 se v aute neda delsi jizda absolvovat v zimni bunde, to bych se uvaril (protoze automaticka klima se snazi topit na +18 :-() . Jestli nemas soucasne vadny snimac teploty a ucpane topeni, tak to opravdu bede termostatem, pro laickou kontrolu ti bude stacit sahnout si po delsi jizde na motor - jestli na bloku motoru udrzis ruku, neni co resit.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod ToM » ned led 25, 2004 10:26,0

Vyzkousim Vase napady na odzkouseni termostatu. Je fakt, ze pri cene 350,-Kc zas tolik neprodelam a tak ho asi stejne vymenim.]
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod petrsa » ned led 25, 2004 19:06,0

Až ho budeš měnit termostat, tak využij vypuštěný chladič a očisti čidlo od teploměru na palubku - je hned nad termostatem. Bývá zanesené od usazenin z chladicí kapaliny a v případě, že vypustíš celou soustavu, tak ji několikrát vypláchni čistou vodou - otevři naplno kohout topení, naplň soustavu vodou a protoč chvilku motor a vypust - udělej to dvakrát a uvidíš,jak se všechno očistí. To je ale práce na garáž nebo počkat až bude o pár stupňů tepleji :D
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod ToM » ned led 25, 2004 20:16,0

A nedelaj se nejaky pripravky na cisteni chladiciho systemu, treba i na odstraneni kalu v radiatoru a tak? Kdyz uz se v tom budu vrtat.
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod Martin » ned led 25, 2004 20:34,0

ToM:
Dělají se, koukni třeba na www.1wynns.cz ale pokud ti chlazení a topení funguje dobře a kapalina je čistá, nevidím moc důvodů je používat ( Mondeo přeci jen není 20 let stará Š120).
CMC 007
Mondeo 2.5 V6 Ghia, 1997, combi
Uživatelský avatar
Martin
****
****
 
Příspěvky: 235
Registrován: pát zář 05, 2003 0:52,0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod ToM » ned led 25, 2004 22:27,0

Jde mi predvsim o to, ze kdyz mi to hur topi, tak by mohl byt zarostlej radiator. Nejdriv ale vyzkousim ten termostat v garazi jenom s vodou a pak uvidim.
CMC 012
Ford Mondeo 2,0i GLX, LPG r.v. 96, automat
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod Nygel » pon led 26, 2004 13:36,0

Když jsem měl citroena tak mě taky netopil, ale když jsem zastavil a měl puštěnej motor, tak začal topit jak blázen. Termostat byl stále otevřený a voda se stále chladila. Podle mě to je nejjednoduší a prvotní zkouška termostatu pokud auto netopí.
CMC 082
Dříve : Mondeo, 1.8 TD, 1997, combi
Nyní : Mondeo, 2.0 TDCI 96 kw, Trend, 2002, combi
Uživatelský avatar
Nygel
***
***
 
Příspěvky: 156
Registrován: stř říj 15, 2003 22:56,0
Bydliště: Úpice

Příspěvekod Ota » úte úno 17, 2004 9:05,0

petrsa píše:Až ho budeš měnit termostat, tak využij vypuštěný chladič a očisti čidlo od teploměru na palubku - je hned nad termostatem. Bývá zanesené od usazenin z chladicí kapaliny a v případě, že vypustíš celou soustavu, tak ji několikrát vypláchni čistou vodou - otevři naplno kohout topení, naplň soustavu vodou a protoč chvilku motor a vypust - udělej to dvakrát a uvidíš,jak se všechno očistí. To je ale práce na garáž nebo počkat až bude o pár stupňů tepleji :D


Chladicí systém se vyplachuje obyčejnou nebo destilovanou vodou? Jestli ta destilka na výplach není už přehnaná péče :lol:
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod petrsa » úte úno 17, 2004 10:13,0

to Ota: Stačí normální z vodovodu, stejně ji horem leješ a spodem hned vytéká ven. Jako náplň se dříve normální voda nedoporučovala, protože většinou nevíš, jak je tvrdá a jaké jsou v ní přimíseniny kvůli usazování v chladicí soustavě. Pak bys musel dle "doporučení výrobců praček" používat Calgonit :D
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Sasa » stř úno 18, 2004 9:07,0

Tak mezi nami ten motor pokud ho takhle prolijes nevyplachnes... musis napustit nechat ji chvili behat a pak vypustit.... a nekolikrat.. nebo vyplachnes jinak je to kudy ta voda tece.. ne topenu a vsechny kanalky...
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod petrsa » stř úno 18, 2004 11:17,0

to SaSa:Moje chyba, že jsem tento krok zapomněl dopsat. Sám jsem to dělal, ale druhému to opětovně zapomenu připomenout :oops: .Podívej se, ale z jakého mého původního příspěvku vycházel Ota a tam uvidíš, že protočení motoru jsem uvedl.
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Klimatizace, topení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník