Ovládání ventilace

Ovládání ventilace

Příspěvekod Marco » pon říj 06, 2003 10:40,0

Ahoj,
mám takový menší problém - při otočení knoflílu ventilace mi to prostě nevětrá. Tedy větrá, ale né dostatečně - pouze na stupeň 4 (a to na obe strany - uzavřená cirkulace/cirkulace zvenku) se větrák spustí a fučí to. Jinak ne, či pouze velmi slabě (ale to bude spíše proudící vzduch zvenku při "venkovní cirkulaci"). Nevíte někdo čím to může být ?? Předpokládám, že není rozbytý "fučák", páč to fouká... spíš je něco s tím knoflíkem, tedy elektronikou. Nebo ne ? Prosím o radu.

Díky moc

Marco
Marco
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon zář 08, 2003 14:59,0

Příspěvekod michal_mp » pon říj 06, 2003 11:07,0

Zkus zkontrolovat pylovej filrt. Pravděpodobně už bude značně hutnej a nejde přes něj vzduch :D
Uživatelský avatar
michal_mp
***
***
 
Příspěvky: 164
Registrován: čtv zář 04, 2003 23:43,0
Bydliště: Slánsko

Příspěvekod Marco » pon říj 06, 2003 11:18,0

Facka to je možný, páč vnitřní cirkulace fouká víc, než ta vnější... ale kde ho najdu a dá se "vyklepat", či musím koupit novej ??

Díky

M.
Marco
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon zář 08, 2003 14:59,0

Příspěvekod Mikki » pon říj 06, 2003 11:27,0

Nachází se pod plastovou lištou před předním oknem. Má se měnit každých 20000 km nebo 2 roky, takže rozhodně nedoporučuju vyklepávání. Přece jen, jde o to, co v autě dejcháš :o). Mikki
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Marco » pon říj 06, 2003 11:32,0

OK díky moc.... už asi vim kde je... a je ta výměna jednoduchá, nebo radši servis... jooo a kolik takovej fitr vlastně stojí ? Jinak díky za rady :lol: ... už sem si představoval jak budu montovat čudlíky...


Marco
Marco
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon zář 08, 2003 14:59,0

Příspěvekod Mikki » pon říj 06, 2003 11:39,0

Výměna je náročností na úrovni výměny vzduchového filtru sání. Pokud jde o cenu, tak jen tak namátkově na www.aps-servis.cz je za 434 Kč. Mikki
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Ota » pon říj 06, 2003 12:18,0

Pokud se to na polohy 1-2-3 chova stejne, tedy nijak a na 4 to fouka, tak bych to videl na predradny odpor.
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Marco » pon říj 06, 2003 13:03,0

Hmm... a co to znamena, resp. co s tim ? Na ten filtr se mrknu - no problem a pripadne vymenim, ale to co popisujes ty se preci jen vic podoba tomu, co se deje s tou ventilaci... Da se to nejak jednoduse opravit, nebo musim do servisu : ( a tam mi vymenej pulku palubky...


Dik

Marco
Marco
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon zář 08, 2003 14:59,0

Příspěvekod Klokan » pon říj 06, 2003 13:43,0

Je potreba odmontovat sterace(dobre je si pred tim oznacit jejich polohu) a potom hvezdicovym sroubovakem c 30 odmontovat kryt pred prednim sklem. Pod nim na strane spolujezdce je filtr. Pokud jdou sterace lehce dolu, otazka 15 minut.
Klokan
**
**
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 05, 2003 7:41,0
Bydliště: Bruntál

Příspěvekod honza aka hooby » pon říj 06, 2003 13:54,0

sterace ani nemusis sdelavat....aspon ja to nedelal kdyz jsem to menil... ten kryt pred spolujezdcem to neni treba
:wink:
Uživatelský avatar
honza aka hooby
****
****
 
Příspěvky: 220
Registrován: pát zář 05, 2003 10:07,0

Příspěvekod ToM » pon říj 06, 2003 14:45,0

To same jsem jiz resil. Pokud jde ventilace pouze na ctvrty stupen, je vcudu predradny odpor. Musis demontovat kryt pod palubovkou na strane spolujezdce. Tam na leve strane u ventilatoru je takova mala krabicka s konektorama. Myslim, ze mela bilou barvu, ale jsit si jiz nejsem. Kdyz ji demontujes, tak tam najdes takove vetsi odpory. Je treba ji vymenit. Investice do 500,-Kc i bez servisu.
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod Marco » pon říj 06, 2003 15:24,0

Aha.. to sou veci... a kde tu "krabicku" sezenu ?? Nebo staci dat jen jeden novy odpor ??

M.
Marco
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: pon zář 08, 2003 14:59,0

Příspěvekod Motorist » pon říj 06, 2003 17:19,0

Mám podobný problém. Ventilátor funguje až od 3. stupně. Ve všech polohách z průduchů vychází pekelnej smrad spáleniny. Nepozoruji však žádný dým. :twisted:
Než mi došlo že se to děje jen při puštěným ventilátoru, zastavoval sem a vyzdrojen flaškou dobrý vody koukal do motoru. :twisted:
Předpokládám, že mi odešly ty odpůrky a motor ventilátoru současně bojuje s téměř neprodýchnutelným filtrem???

Motorist
Uživatelský avatar
Motorist
**
**
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát zář 05, 2003 14:49,0
Bydliště: Znojmo

Větrání

Příspěvekod Tony » úte říj 07, 2003 6:35,0

Chtěl bych se zeptat zkušenějších, zda Mondeo 1,8 TD vůbec větrá kabinu náporem bez spuštění ventilátoru? Jak se přepínbají klapky? Mechanicky nebo elektricky?Díky předem.
Tony
 

Příspěvekod Ota » úte říj 07, 2003 7:01,0

Nemyslim si, ze by slo vyuzivat naporu vzduchu pro vetrani, leda pri otevrenych oknech :-). Klapky se podle me ridi elektricky, protoze i kdyz nemam nastartovano, tak fungujou(tedy nejsou podtlakove) a zaroven slysim neco jako servomotorek. Ale je to jen domnenka.
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Re: Větrání

Příspěvekod Sasa » úte říj 07, 2003 7:51,0

Tony píše:Chtěl bych se zeptat zkušenějších, zda Mondeo 1,8 TD vůbec větrá kabinu náporem bez spuštění ventilátoru? Jak se přepínbají klapky? Mechanicky nebo elektricky?Díky předem.


Urcitej napor tam je ale pokud je tam pylovej filtr.. je to asi dost slabe... odvetrani kabiny ma mondeo (kombi v zadnich sloupcich a ostatni tusim v zadnich dverich) Jake klapky myslis? na prepinani polohy vzduchu (sklo-nohy apod.) jsou tam podtlakovy vzduchovy servomotorky... jinak pokud nemas klimatizaci tak mas pouze privod vzduchu z venku pokud mas klima mas i vnitrni cirkulaci.. :-)
CMC 049 - Ford Mondeo 1.8 TD Combi GLX-1999-LIBEREC

Autoservis - AutoVazi Ford servis
Liberec - Katerinky
Uživatelský avatar
Sasa
****
****
 
Příspěvky: 224
Registrován: pát zář 05, 2003 8:23,0
Bydliště: Liberec

Příspěvekod ToM » pát říj 10, 2003 19:03,0

Menit samotne odpory me nenapadlo, ale jak si tak vzpominam, tak by to myslim ani neslo. Musi se objednat cela ta skatulka a objednaji ti to v kazde prodejne s nahradnimi dily. Proste objednas "predradny odpor" na MK1 a pak to vymnenis. Je to do peti minut hotove. Pokud chcete vedet jak to vypada, tak si to vymontujte a juknete na to. Jiz jsem psal, ze je to pod palubovkou na strane spolujezdce. Musi se demontovat ten kryt. Samotny "predradny odpor" je na leve strane u ventilatoru. Z tohoto jiz jde konektor primo do ventilatoru. Je tam pouze jeden sroubek. Nic na tom neni. Toto je zavada, ktera se objevuje u kazdeho auta nejen u Mondea. Jiz jsem to menil u bratra v Tranzitu a kamosovi v Ducatu. Neda se na tom nic zmastit.
Uživatelský avatar
ToM
***
***
 
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 04, 2003 16:58,0
Bydliště: Náchodsko

Příspěvekod Ales » pon říj 13, 2003 11:36,0

Vetrani bez ventilatoru funguje jen minimalne. Diky odporu vzduch. filtru a labirintu pred vstupem vzduchu na filtr (sani pred ridicem - filtr pred spulujezdcem) je samocina ventilace temer nijaka. Trosku to fouka pri otevrenem stresnim okne.
Klapky jsou ovladane elektricky.

Co se tyce filtru:
pokud neni uplne zaneraden (cerny, listi) da se prodlouzit zivotnost profouknutim tlak vzduchem.
CMC 045
Mondeo 1.6 16V CLX, 1996, combi, LPG
Fusion 1.4 TDCi, 2003, Trend
Uživatelský avatar
Ales
*
*
 
Příspěvky: 34
Registrován: pát zář 05, 2003 7:48,0
Bydliště: Pardubicko

vrzání ventilátoru

Příspěvekod Ondřej Kunc » pon říj 13, 2003 12:50,0

Ahoj,

pravý ventilátor mi hlavně za studena vydává hrozný zvuky (mondeo 95), takový kvílení a rachtání a nevím co to je. Nevíte někdo co by to mohlo být? Díky
Ondřej Kunc
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon říj 13, 2003 12:47,0

Výměna pylového filtru

Příspěvekod Motorist » sob říj 18, 2003 15:31,0

Zdarte
Právě jsem vyměnil pylovej filtr a mám několik postřehů, který možná stojí za to předat. Filtr, který mi byl prodán a na jehož krabici stojí "...pro Ford Mondeo..." od firmy Delphi je totální šunt. Krabice v které je filtr v autě uložen je oblouková (zhruba kopíruje oblouk předního skla) a filtr se musí tomuto oblouku přizpůsobit. Materiál zmíněného filtru (papír!!!) je natolik křehký, že při snaze ohnout filtr do požedovaného tvaru se rozláme na na několik rovných částí. Tatam je pak jakákoliv těsnost. Filtru navíc zcela schází jeden z funkčních rozměrů (hloubka), kterej zajišťuje požadovanou polohu filtru a opět tedy těsnost. Pokud filtr netěsní, vzduch půjde netěsnostmi a přes filtr jen minimálně – cestou nejmenšího odporu. Filtr kerej sem z auta vyndal – Purflux – je z netkané textilie (taková látka z plastových vláken) má vhodný rozměr ve všech osách a dokonale se ohne. Jeho rám je z 1 cm silné gumy a ne z papíru a jemu určemý prostor tak dokonale vytěsní. Je v docela slušným stavu, takže až ho vysaju, vrátím ho zpět a tu podivnou papírovou věc rozškubu na tisíc kousků a pojedu ji hodit na konec světa ze skály. Ještě že jezdím na LPG.
:D

Motorist
Uživatelský avatar
Motorist
**
**
 
Příspěvky: 66
Registrován: pát zář 05, 2003 14:49,0
Bydliště: Znojmo

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Klimatizace, topení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků