Oba maji neco do sebe. Ja jsem si haynese kupoval kvuli popisu V6ky, kterou etzold uplne ignoruje. Ale kdyz to srovnam, tak haynes ma (u toho, co popisuje) podrobnejsi informace, pokud se v prubehu vyroby neco menilo na dile nebo skupine, je to tam popsane (od kdy, do kdy, co), i ty fotky jsou lepsi - ale na vlastni oci je na vlastni oci

. Ale zase tam neni vsechno, v me verzi nejsou naftaky, neni tam nic o karosarskych dilech a interieru. Je fakt, ze etzold se v kazdem vydani zameruje na posledni verzi auta, takze posleni vydani neni moc vhodne pro lidi se starymi mondei (a naopak) a obcas se nezmini o zasadnich zmenach v prubehu vyroby. Zase na druhou stranu se venuje celkem podrobneji kasoserii a jejimu vybaveni, to same plati o interieru. Etzold stoji 600 a je v cestine (coz pro hodne lidi je nutnost), haynes je skoro za 1000 a je anglicky. S ohlednem na to je oboje hodnotim po kvalitativni strance stejne, etzold za ty penize neni spatny a navic nic lepsiho v cestine na nasem trhu neni, haynes se musi pomerne slozite objednavat pres web, nebo shanet prodejnu cizojazicne odborne literatury, navic nema jenom jednu knihu na mondeo, kde by se resilo vsechno, ale nekolik pro ruzne modely - napr. kdo chce TD, nebude mit V6 a podobne.
Navic si myslim a uz jsem to nekolikrat rikal, ze kdo tomu nerozumi, tomu nepomuze ani tisic prirucek, kdo vi, co dela, ten se ani s etzoldem neztrati - i kdyz se obcas bude divit, ze ten obrazek a popis v knizce se vubec neshoduje s tim dilem, ktery on ma v aute

.
BTW, pokud clovek nema slusne zkusenosti a odpovidajici vybaveni, tak doma nema vyznam delat nejake vetsi opravy, tak jeste sundat naraznik nebo vymenit brzdove desticky, ten zbytek je jednodusi a rychlejsi nekomu zadat, nez na tom stravit cely den a pak stejne volat pomoc.