Posilovač řízení

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod Vlcacka » sob bře 14, 2015 11:20,0

Ahoj, včera jsem nastartovala svůj vůz (Mondeo kombi Mk 1, r.v. 1995, 1.8 benzin) a začalo mi v něm okamžitě bzučet, jako když mám elektromobil. Včera to ještě nebylo tak citelné, ale dnes mi přišlo, že je otáčení volantem směrem vpravo tužší, než bylo. Večer nebo zítra s tátou zkontrolujeme olej v servi, podle toho, co jsem si zde našla, tipuju zakopaného psa tam. Moje otázka je ale trochu jiná. Má smysl to testovat doslova na parkovišti, či se snažit prvně jen o výměnu oleje, nebo to celé prdnout k mechanikovi a počítat automaticky s komplet výměnou serva včetně péče okolo?
Vlcacka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 14, 2015 11:06,0

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod DR » sob bře 14, 2015 16:31,0

Vlcacka: za cenu serva koupíš celé MK I. Popřemýšlej o tom ... Já bych tam dolil olej a pokud to jezdí, tak bych to nechal být. Vrážet prachy do takového stařečka je hodně diskutabilní "investice".
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod David V » ned bře 15, 2015 2:04,0

Dolil bych a sledoval, ten únik může být malý, že to trvalo dlouho, než se tohle stalo. Já měl letos něco podobného. Všiml jsem si rysky na minimu, tak jsem dolil a sledoval a při jedné příležitosti nechal zkontrolovat. Žádnou nebezpečnou netěsnost nenašli, jen lehce vlhne řemenice, ale toho už jsem si všiml dávno. Od té doby jsem už najel dost km a hladina se nehla. Takž nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Dolej to po maximum a sleduj jestli to ubývá. Kapalinu bych v této fázi ani neměnil - netěsnost se tím neodstraní, pokud tam nějaká je.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod Vlcacka » ned bře 15, 2015 9:34,0

@DR Tak, přesně. Navíc mám pocit, že mne občas vidí jako "holka, nic o tom neví, tak jí nabulíkujem, že tam patří to a to a to". No, diskutabilních investic už jsem vůči tomuto autu spáchala tolik, že by se z toho soudný člověk chytal za hlavu. :-) Jenže já ho potřebuju mít v pořádku, je to náš pracant. Nicméně s olejem to zkusím, sice jsem mechanikovi co dva roky platila za výměnu servisních kapalin, ale jestli ho aspoň jednou napadl i olej do serva... Kdo ví. Spíš čekám šedou šmíru. Jestli tedy mohu poprosit o přesnou specifikaci oleje, co je do toho potřeba a až bude čas a světlo, zkusíme to pořešit doma. Pochopitelně bych měla obrovskou radost, kdyby to stálo jen pár stovek a ne několik tisíc.
Vlcacka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 14, 2015 11:06,0

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod DR » ned bře 15, 2015 9:43,0

Vlcacka: do serva se dává olej určený pro automatické převodovky (ATF). Když to půjdeš kupovat, stačí říct "olej do serva". Výměna je trochu složitější, v podstatě jediná možnost bez demontáže je odsát všechno z vyrovnávací nádržky, doplnit novým, zase odsát (a vyhodit), zase doplnit a takhle několikrát, až spotřebuješ celou tu novou litrovku oleje. Pak tam budeě mít z větší části nový olej mírně zředěný starými zbytky.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod Vlcacka » ned bře 15, 2015 19:04,0

Děkuju moc za rady, už jsme to zkontrolovali s tátou - olej je červenošedý, tedy už znečištěný. Teď to tu četl se mnou, takže se vyzbrojíme brčkem a stříkačkou a půjdeme vysávat, až nakoupíme novou flašku. Asi zítra. Jinak v nádržce bylo nula nula prd - snad je to jen devalvace a ne únik. Táta naštěstí dělá mechanika velkých vozů, takže červený olej sežene. :mrgreen:
Vlcacka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob bře 14, 2015 11:06,0

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod David V » ned bře 15, 2015 21:45,0

Pár stránek z5 (strana 11) mám postup výměny popsaný a takový opruz to není. Vymění se tímto způsobem téměř všechna kapalina. Zvednou se přední kola a odpojí se přívod do nádržky a něčím se ucpe, pak se točí doleva a doprava a dolévá se, aby si to necuclo vzduch a až z vratky vytíká čistá, tak se to dá dohromady a je to hotovo. Nezavzdušněné nepromíchané a čisté.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod DR » ned bře 15, 2015 23:17,0

David V: když je táta mechanik, to je samozřejmě jiná - ale to jsem nemohl tušit ;-).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod robertbob1 » sob říj 24, 2015 15:25,0

Ahoj lidi, omylem jsem do nádržky od posilovače řízení nalil cca jeden panák nemrznoucí směsy a teď nevím co stím. Je mi jasné, že je to špatné. Sice jsem auto nastartoval, ale s řízením jsem nehnul. Nejspíš pří zapnutí motoru a to jsem tedy udělal se čerpadlo a nebo pumpa zapla. Ted nevím, jak se zbavit celé náplně, zda by jenom nestačilo koupit požadovaný olej a původní kapalinu vysát stříkačkou s hadicí. Máte nekdo zkušenost? Nebo je to na servis? R :(MODEO 2007 - 85kw.
robertbob1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob říj 24, 2015 14:55,0

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod robertbob1 » sob říj 24, 2015 20:39,0

Nevím, zda se zobrazil můj předchozí problém.
Mám MONDEO 2.0 - 2007 - 85 kw a dneska jsem omylem do nádobky od posilovače řízení nalil/dolil od rysky k rysce cca panák nemrznoucí kapaliny. Myslím si, že je to docela průser. Vůbec nevím co s tím.Nejspíš asi vysát a nebo vypustit, ale nevím zda stím můžu řídit do servisu. Nemáte nějakou zkušenost? Olej mám mít WSS-M2C 204-A a něco jsem našel na internetu, ale snad tam patří DEXTRON 3. Také by mohlo pomoct odsát in.stříkačkou + hadičkou olej a pak dolít a zase vysát. Hloupé je, že jsem již startoval vůz a tím se asi již olej s nemrznoucí směsí smíchal. S volantem jsem zatím netočil, protože jsem si toho všiml hned po dolití.Díky za informaci
robertbob1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob říj 24, 2015 14:55,0

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod David V » ned říj 25, 2015 23:51,0

Vzhledem k tomu, že v systému je cca 0,5 litru a ty jsi dolil 0,05 litru, tak to je něco mezi 5-10 %, což já bych řešil a vyměnil náplň. Do servisu s tím pravděpodobně dojedeš, ale stejně tak si to pohodlně doma vyměníš sám. Není to složité, kousek zpátky mám postup.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod danik114 » stř lis 02, 2016 18:29,0

Čau. Hučí mi dost servo. Dá se nějak levně odstranit hukot, nebo aspoň ztlumit, např. nějakým speciálním olejem, nebo přípravkem do oleje? Měnit servo při tomto ročníku nemá moc smyslu. U starýho to asi bez montáže nepoznám a nový bude drahý, co? Co vy na to? Řešil to někdo?
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod danik114 » ned pro 04, 2016 15:19,0

Čau. Tak jsem se rozhodl vyměnit komplet olej v posilovači řízení. Origo Ford olej tam nechci dávat pouze a jen z duvodu finančních. Hledal jsem podle Fordí specifikace ESP-M2C-166-H. Výběr na netu neni skoro žádný, nebo špatně hledám, nebo co. Našel jsem jen tohle: Febi a Mayle.
http://www.autodily-sklad.cz/nahradni-d ... ?id=209952
Specifikace odpovídá, cena je taky dobrá, ale jak je to s kvalitou oleje nevím. Má někdo s tím zkušenost? Mam se toho bát? Popřípadě jakej jinej lepší olej použít? Co jste tam nalili vy? Jak sem řekl, jde mi o cenu, ale taky o kvalitu = o poměr ceny/výkou Mam starší auto a chci do něj investovat co nejmíň. Nevím jak dlouho bude mezi námi Tady by mě vyšly ty 2 l. oleje tak na necelých 300 Kč. Jinak pokud to nevyplynulo z popisu, mám FORD MONDEO II KOMBÍK (BNP) 2.5 24V motor SEA 125 kW, objem 2544 ccm r.v. 1998. Dik za rady.
Ford Mondeo, V6 - 125kw Kombi r.v. 1998 Ghia,
Opel Vectra V6 - 125kw Sedan r.v. 1993, ....,
Uživatelský avatar
danik114
**
**
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob zář 13, 2008 20:28,0
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník