Posilovač řízení

Příspěvekod koudak » pon led 02, 2012 15:39,0

Měl bych stejný dotaz jako Langy. Pravděpodobně mi teče kapalina mezi servem a vodní pumpou a to tak, že dost (cca 2 l na 1000km), takže už to musím řešit.
Čili dotaz zní. Dá se ten spoj přetěsnit? Ano četl jsme, že bude pravděpodobně odrbaná ta hřídelka, ale zatím věc nestojí tak, že výměna..
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod MIS » úte led 03, 2012 8:37,0

Ten simering jde vyměnit určitě. Níže dva odkazy, kde je t vidět docela pěkně.
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-mon ... 69262.html
http://allegro.pl/pompa-wspomagania-for ... 85119.html
Ale je s tm tolik práce, že se vyplatí to fakt vyměnit. Navíc, ono to většinou vypadá, že teče ten simering mezi pumpou a servem, ale teď jsem mluvil s klukem co mi to měnil a říkal, že od té doby jich tam měli už asi pět a všem to teklo (stejně jako mě) v dělící rovině serva.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod koudak » úte led 03, 2012 9:40,0

hm, jsem asi trošku mimo. Ty odkazy odkazují jen na vodní pumpu nebo je tam i servo? A tím simeringem myslíš těsnění kolem toho x-hranu?
Jo a ještě dotaz. Servo je poháněné tím x-hranem přes vodní pumpu a ta je poháněná klíňákem, že? No a pak by tedy chladící kapalina neměla vůbec do serva přijít ne? Takže potom ta kapalina musí tect někudy pumpou (tedy pokud to není někde jinde) a ne servem. No a pak by mělo stačit vyměnit pumpu, pokud je ten x-hran v pořádku. Nebo jsme úplně mimo.
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod MIS » úte led 03, 2012 14:08,0

TO koudak : Ale to se pleteš. Ty odkazy jsou na servo. A je to přesně opačně, než si myslíš. Servo je poháněné řemenem od vačky a má dutinu s drážkováním. Do této dutiny je potom zasunutá hřídelka vodní pumpy, která je tímto následně poháněna. Servo tedy pohání vodní pumpu a ne naopak! Obě součásti jsou pevně sešroubované k sobě.
U tohoto odkazu je to vidět nejlépe : http://allegro.pl/pompa-wspomagania-for ... 85119.html
První obrázek ukazuje stranu, na které přišrouvaná řemenice, kterou pohání řeme přivedený od vačkové hřídele. Na druhém obrázku je dobře vidět gufero kolem duté hřídelky serva a také dělící rovina, na které je posléze přišroubována vodní pumpa.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod koudak » úte led 03, 2012 15:58,0

Aha tak už rozumím, ajk je to celé poskládané dohromady. Dík za vysvětlení.

V tom případě, ale pokud teče chladící kapalina (růžovka), tak nebude třeba, pokud ten ozubený otvor není ožvejkaný, měnit servo ne? Do serva chladící kapalina vůbec nejde, že?
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod MIS » úte led 03, 2012 16:03,0

Ano, do serva se chladící kapalina nesmí dostat ani náhodou. Ale podotýkám, že kapalina do serva je vesměs také červená a mastná. Ve finále to doopravdy zjistíš, až to rozděláš ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod koudak » úte led 03, 2012 16:16,0

Tak já vím na 100%, že mi teče chladící kapalina (asi bych měl přelézt do jiného tématu, ale ono to trochu souvisí i se servem).
Jen bych se ještě ujistil, jestli jsme tě dobře pochopil. Ta chladící kapalina může téct i dělící rovinou serva? to snad ne, ne?
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod DR » úte led 03, 2012 16:53,0

koudak píše:... Ta chladící kapalina může téct i dělící rovinou serva? ...

Měl by sis přelézt a rozhodně taky přešlápnout ;-). Do serva se chladící kapalina nemá kudy dostat, takže logicky ani nemůže dělící rovinou serva unikat. Pokud ti něco uniká dělící rovinou serva, tak to (a opět naprosto logicky) musí být olej ze serva.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod koudak » úte led 03, 2012 20:54,0

Tak to víš, beru to "Step by step". Ale předívka Kouďákje podle mého příjmení :-) Přesun do "Chlazení, chlačič, chladící kapalina".
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, combi, r.v. 10/2004, 6 speed, EURO 4, ghia Ex., bez DPF, 230 tkm
koudak
****
****
 
Příspěvky: 227
Registrován: pát srp 22, 2008 22:42,0

Příspěvekod DR » úte led 03, 2012 21:32,0

koudak: ale no jo, vždyť já nic neříkám :twisted:
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

servo

Příspěvekod Chvojíř » pát led 27, 2012 23:26,0

Mám problém se servem. Když je motor studený začne po chvíli pískat podle otáček motoru. Nepíská v jednom kuse ale jenom popískává. Když se motor ohřeje tak to přestane.
Klíňák jsem zkoušel, olej je na rysce, nikde neteče. Pri zatáčení se nic nemění ani nerachotí, prostě jenom píská. (když ho navlhčím rozprašovačem tak přestane)
Poradí někdo co s tím? :?
Mondeo, 2,0 HC EFI , kombi, r.v. 1999,
05/98-01/99
Chvojíř
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 19, 2012 12:15,0
Bydliště: Tuněchody 157

Příspěvekod MIS » stř úno 01, 2012 13:00,0

TO Chvojíř : Co tím myslíš, "Když ho navlhčím rozprašovačem" ???
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Chvojíř » čtv úno 02, 2012 21:37,0

MIS píše:TO Chvojíř : Co tím myslíš, "Když ho navlhčím rozprašovačem" ???

No normálně jsem vzal rozprašovač co jsem měl po ruce a nastříkal jsem na kolo na servu
Mondeo, 2,0 HC EFI , kombi, r.v. 1999,
05/98-01/99
Chvojíř
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: čtv led 19, 2012 12:15,0
Bydliště: Tuněchody 157

Příspěvekod MIS » pát úno 03, 2012 8:07,0

TO Chvojíř : Nojo, ale pak to spíš vypadá, že píská ten drážkový řemen. Do serva se totiž z toho rozprašovače nemohlo dostat vůbec nic.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Ebo » pát úno 03, 2012 23:53,0

Chvojíř> nejlehčí je koupit novej řemen (ten je celkem levnej) a zkusit prohodit.. pokud to nepomůže, tak jít po napínací kladce (ta je sakra drahá) ..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Re: výměna kapaliny

Příspěvekod lefis » pon črc 16, 2012 15:55,0

pepis píše:No, nechal jsem vyměnit kapalinu a už je nová kapalina zase černá jak boty. Nic neproplachoval, zřejmě jen vysál kapalinu z nádržky (povídal něco o vyndání hadičky, ale moc tomu nevěřím) a dolil novou. Mám to tak nechat nebo se to musí pořádně propláchnout ať je nová kapalina čistě červená?

Jsem z toho dost na :evil: :evil: :evil: nej(+příspěvek brzdy)


Ahoj, prosimte uz vis proc zcernala, a jestli je treba to resit? Me to nedavno udelala fiesta, tak bych se nerad nekde v zatacce zasekl, jeslti je to problem...
Fiesta, 1.25 Zetec-SE 55, Hatchback, r.v. 1998, cjvim
lefis
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte čer 02, 2009 16:26,0

Re: výměna kapaliny

Příspěvekod DR » ned črc 22, 2012 11:03,0

lefis: u tak starého auta nebude olej v servu nikdy červený, ten systém je už moc zanesený. Ale výměna kapaliny rozhodně pomůže (i když to nemusí být ani poznat). Že by ses někde v zatáčce "zasekl", to se ti nestane, protože posilovač je n"posiluje", ale i v případě jeho naprosté nefunkčnosti se koly normálně zatáčí dál, jen to chce o trochu víc síly. Rozdíl je znatelný, ale rozhodně ne fatální - tedy pokud nejsi nervák, který by v takové situaci s jekotem pustil volant a zakryl si oči.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Hučí (vyje) v motorovém prostoru

Příspěvekod Lubas14 » sob dub 12, 2014 6:51,0

Ahoj kolegové , prosím o radu .Nastartuji motor , motor běží , po uplynutí krátké doby v řádu minut (ohřeje se ) se ozve nepřetržité vytí nějaké součástky . Pokud jedu , nic neslyším - jen motor. V klidu je tento zvuk zřetelně slyšet jen uvnitř vozu , ne při otevřené kapotě zvenku . Pokud začnu hýbat volantem - /vůz stojí a běží na volnoběh/ , tak je to vytí kolísavé dle toho jak s volantem hýbu . Máte někdo nápad co by to mohlo být ? :cry:

Dík
Luboš

auto mám ford mondeo 1.8i rv.1998 hatchback BAPRKB 85KW
Ford Mondeo 1998 1.8 ZETEC BAPRKB
tachometr 160000km odhad 300000km FORD WERKE, KOLN, SRN
Lubas14
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob dub 12, 2014 6:37,0

Re: Hučí (vyje) v motorovém prostoru

Příspěvekod DR » sob dub 12, 2014 8:28,0

Lubas14: pravděpodobně posilovač řízení, po netu těžko soudit, ale tohle by měl snadno poznat i (skoro) každý garážový mechanik
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Posilovač řízení

Příspěvekod ShelbyGT » úte bře 03, 2015 2:15,0

Ahoj, zkoušel někdo to servo přetěsnit novými simeringami? Nebo je řešení jen výměna ?
EDIT : tak jsem servo přetěsnil ... neteče, nepění kapalina a žádné špatné zvuky ...
Mondeo Mkll 2,5 V6
Puma 1,7 16V
Mondeo MkIII 2,2TDCi
Uživatelský avatar
ShelbyGT
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte úno 17, 2009 19:23,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron