TCS, ESP, prostě protiprokluz

Příspěvekod zaplik » sob bře 05, 2011 14:10,0

Tak jsem vyměňoval spojku ,všechno v pořádku ,ale nasttal jiný problém při rozjezdu se mě rozsvítilo ESP nevíte co by mohlo bejt za problém?esp vypnu ,ale stejnak stále svítí Sad a teď už nemohu vyzkoušet jestli funguje Sad a pojistky jsou v pořádku.Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti?
Mondeo, 2.0Tdci 96, combi, r.v. 2006, Ghia
zaplik
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát říj 08, 2010 11:48,0

Příspěvekod DR » sob bře 05, 2011 14:46,0

zaplik: co ti to tam svítí, jaký "Sad"? Funkci ESP máš popsanou na předchozí stránce, četl jsi to (=pokud jsi to ještě nečetl, tak si to přečti)? ABS ti funguje? Zkus svůj "dotaz" napsat trochu konkrétněji (a srozumitelněji).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod zaplik » stř bře 16, 2011 19:52,0

Tak jsem s tím byl na diagnostice a je to chyba c1278 .popis:Signál sas není věrohodný.Toto DTC může být způsobeno:Mezi SAS a YRS je za jízdy závada kolerace signálu.Signál mimo rozsah,závada signálu snímače.Během kalibrace snímače byla zjištěna závada tentokod se nastaví ,když vypočítaný úhel volantu je větší než 15 stupňů,zatímco řízení je v poloze dopředu.
Nemáte s tím zkušenosti?jinak esp mě nefunguje a stále svítí na palubovce v kontrolkách.
Mondeo, 2.0Tdci 96, combi, r.v. 2006, Ghia
zaplik
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát říj 08, 2010 11:48,0

Příspěvekod DR » stř bře 16, 2011 20:53,0

zaplik píše:... tentokod se nastaví ,když vypočítaný úhel volantu je větší než 15 stupňů,zatímco řízení je v poloze dopředu ...

No a co ještě potřebuješ vědět? Nesouhlasí vypočtená poloha volantu s údajem snímače polohy volant. Tak buď ŘJ ESP neumí počítat, nebo je ten snímač polohy volantu vadný.

Jinak by mě zajímlo, kdo ti tu diagnostiku dělal, to musí být taky génius ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod zaplik » stř bře 16, 2011 21:08,0

:-( genius co mě nic k tomu neřekl.a kde najdu ten snímač?a jak myslíš že neumí počítat?
Mondeo, 2.0Tdci 96, combi, r.v. 2006, Ghia
zaplik
*
*
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát říj 08, 2010 11:48,0

Příspěvekod sestys » stř bře 16, 2011 22:35,0

Neumí počítat = sarkasmus :lol:
Mondeo, 1.8 SCi 96 kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
sestys
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte dub 27, 2010 12:32,0

Protiprokluz pouze v součinnosti s ABS

Příspěvekod HonzaW » úte dub 12, 2011 19:48,0

Ahoj.
Na Fiestě protiprokluz mám a je to geniální věc. Nejsem odborník, ale mám zato, že u Fiesty je to řešeno pouze přes ABS, bez ubírání výkonu motoru. Alespoň při prokluzování jsem si žádného vadnutí výkonu nevšiml, jen hrčí ABS. A právě díky tomu jsem při zimních jízdách do kopce(bydlím na solidním kopečku) zaznamenal podstatně lepší výsledky, než u klaických pohonů bez protiprokluzu, ale i s moderními protiprokluzy. U moderních asr(nebo jak se to všecko jmenuje) hodně lidí v podobných situacích výjezdu do kopců nadává, že je to k ničemu, protože při delším hrabání zvadne motor a je dojeto. Ale ne tak u mojí Fiesty - tu můžu stále držet v otáčkách, ABS hlídá, aby byly v tahu stále obě kola(taková jakože uzávěrka) a věřte nebo ne auto jede v zimně i do kopce jak tank. Troufám si říct, že až na extrémní situace(větší vrstva sněhu, případně mokrý sníh)je tento systém pro mně částečnou náhradou pohonu 4x4(rozhodně levnější - pořízení i provoz). A když nasadím řetězy, pak už to autko snad nezastaví nic! Na tenhle systém proto nedám dopustit a je mi docela líto, že u novějších aut se všude ubírá výkon motoru - aby se kola zbytečně netrhaly si snad ohlídám sám citlivou nohou na plynu. Já potřebuju výkon stále stejný a ABS aby částečně nahradilo uzávěrku diferenciálu a pro běžné zimní jízdy mi to plně nahradí pohon 4x4.
Ale proč to tu vlastně všechno píšu - chci se zeptat na vaše zkušenosti jak to funguje u Mondeí MkII(ubírání výkonu motoru, nebo jen ABS?) a jestli někdo neví, proč se protiprokluz u nafťáků této generace nedělal-alespoň se mi žádné takové auto nají nepodařilo,což mně moc mrzí.Nakonec jsem musel vzít klasické TD.
Díky.
Mondeo, 1.8TD 66kw, kombi, r.v. 1996
Fiesta, 1.3 16V zetec, r.v. 1996, Ghia
HonzaW
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát bře 18, 2011 1:00,0
Bydliště: Vsetínsko

Příspěvekod Premysl Hruby » sob dub 16, 2011 22:18,0

Tady je kratky popis toho jak funguje TCS u mondea

1) Systém řízení trakce - vozidla vyrobená do 12/1997

Systém řízení trakce, dodávaný na přání, je určen na regulaci protáčení kol při akceleraci na kluzkém nebo nepevném povrchu. Systém řízení trakce je k dispozici pouze ve spojení s antiblokovacím brzdovým systémem.

Systém řízení trakce zahrnuje tyto díly:

hydraulická řídicí jednotka
řídicí jednotka škrticí klapky
spínač řízení trakce
výstražná kontrolka řízení trakce
snímač antiblokovacího systému brzd na předních kolech
snímač antiblokovacího systému brzd na zadních kolech

Systém řízení trakce funguje následovně:

Systém funguje tak, že přenáší moment z protáčejícího se kola ke kolu s největší trakcí.
Toho se dosáhne použitím brzdy u protáčejícího se kola prostřednictvím HCU nebo přivřením klapky.
Řízení trakce přibržděním a regulací otevření klapky se děje pouze při rychlosti do 50 km/h.
Při rychlosti nad 50 km/h se používá pouze regulace přivíráním klapky.
Funguje-li regulace rychlosti jízdy a zapne-li se řízení trakce, pak se regulace rychlosti prostřednictvím relé regulace rychlosti zruší.

Ovladač škrticí klapky

Ovladač škrticí klapky je umístěn v levém předním rohu motorového prostoru.

Snímač polohy škrticí klapky je připevněn k vrchní části ovladače škrticí klapky, který oznámí polohu klapky hydraulické řídicí jednotce HCU.
Škrticí klapku řídí pomocí dvou táhel řídicí jednotka škrticí klapky. Jedno táhlo je připojeno k pedálu akcelerátoru a řídicí jednotce škrticí klapky. Druhé táhlo spojuje řídicí jednotku klapky s tělesem klapky.
Ovladač škrticí klapky řídí její otevření účinným natažením táhla k tělesu klapky, čímž klapku přivírá podle dané polohy pedálu akcelerátoru.

Spínač řízení trakce

Spínač řízení trakce je umístěn na přístrojové desce, po levé straně sloupku řízení.

Při stisknutí spínače řízení trakce spínač zruší funkci řízení trakce.
Systém řízení trakce se znovu zaktivuje dalším stisknutím spínače nebo po vypnutí a zapnutí spínače zapalování.

Kontrolka řízení trakce

Kontrolka řízení trakce je umístěna na přístrojové desce. Kontrolka řízení trakce se rozsvítí:

při ručním stisknutí spínače řízení trakce za účelem dočasného vyřazení systému řízení trakce,
pokud je v systému závada.

2) Systém řízení trakce - vozidla vyráběná od 12/1997.

Antiblokovací systém - systém řízení trakce je rozšířenou verzí antiblokovacího brzdového systému. Systém řízení trakce je integrován do antiblokovacího brzdového systému a vyžívá stejné snímače otáček kol a podobně i hydraulickou řídicí jednotku.

V hydraulické řídicí jednotce jsou navíc vestavěny vnitřní elektromagnetické ventily na řízení modulace tlaků brzd kol.

Systém řízení trakce omezuje protáčení hnacích kol; toho lze dosáhnout zásahem systému řízení motoru a/nebo brzd.

U modelů Mondeo vyrobených v roce 1998 a později jsou k dispozici dva systémy řízení trakce, systém řízení trakce brzdami (BTCS) a plnorychlostní systém řízení trakce (TCS).

Při rychlosti nad 40km/h jsou přibržděním řízeny pouze velké prokluzy kol.

Aby se zabránilo případnému zvýšenému opotřebování brzdového systému, vypočítávají systémy ABS/TCS a BTCS teplotu třecího segmentu brzd, a pokud je tato teplota příliš vysoká, pak se funkce řízení brzdami vypne, dokud se teplota nesníží.

Systém řízení trakce brzdami (BTCS)

Řízení trakce brzdami využívá kontrolovaného brždění protáčeného hnacího kola, je-li přilnavost na každém z hnacích kol jiná.

Systém BTCs je aktivní pouze při rychlosti do 85 km/h. Pokud je systém aktivní, pak je řidič na tuto skutečnost upozorňován rozsvícením kontrolky na palubní desce.

Díky tomuto systému se větší díl točivého momentu motoru přenáší pomocí diferenciálu na druhé hnací kolo, čímž se využití dosažitelného řízení trakce zvyšuje při každé rychlosti do 50 km/h.

Plnorychlostní systém řízení trakce (TCS)

Navíc k charakteristikám BTCS systém TCS rovněž omezuje točivý moment motoru, čímž se zlepšuje směrová stabilita vozidla.

Pokud modul ABS/TCS zaznamená protáčení hnacích kol, pak může být řídicí jednotka motoru EEC V (PCM) prostřednictvím sběrnice komunikačního protokolu (SCP) (ISO 9141) požádána, aby omezila točivý moment motoru.

Modul ABS/TCS vypočítá požadovaný točivý moment motoru během řízení trakce a pošle tento požadavek jednotce EEC V PCM.

Jednotka EEC V PCM pak vypočítá požadovaný okamžik zážehu a počet vstřikovačů paliva, které budou deaktivovány, aby se dosáhlo požadovaného točivého momentu motoru.

Výhody TCS oproti BTCS jsou tyto:

snížené zatížení brzdového systému
snížené zatížení motoru
zlepšená směrová stabilita
zlepšené řízení
kratší doba reakce
funguje při jakékoli rychlosti vozidla


... ale jestli se montoval jen do benzinu to fakt nevim.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod azurelus » stř úno 15, 2012 2:13,0

čau, mam starší mondeo (1994) a nefunguje mi tam protiskluz. Díval jsem se na to tak, a část která ovládá škrtící klapku tam je, al bowden co od ní vede není napnutý. Kontrolka v palubce svítí stále a nic to nedělá. Co tam nejčastěji odchází a jak mam postupovat při opravě?
Předem díky ;-)
Mondeo MKI, 2.0 16V 100, hatchback, r.v. 1994, Ghia
azurelus
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned úno 20, 2011 15:47,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod NOVON » ned úno 19, 2012 21:59,0

Mě TCS funguje,ale vypínám to,bo mě to štve..Neřešil bych to,pro řidiče a né jen ovladače vozu je to k ničemu.. 8-)
FORD MONDEO TURNIER GHIA,2.0 16V,r.v.6/96 Mk1,LPG
("autokutil")
NOVON
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 03, 2007 9:35,0
Bydliště: KOPR

Příspěvekod DR » pon úno 20, 2012 19:25,0

Že to v tomto případě u tak starého auta už asi nemá smysl řešit, s tím bych souhlasil.

Že je to pro "řidiče a ne jen ovladače vozu" k ničemu, to už jsou ovšem jen namistrované kecy. Zvlášť v zimě je TCS užitečný pomocník a chtěl bych vidět ty kecálisty, jak se bez něj rozjedou na ledu do kopce. TCS mám k dispozici v různých autech nepřetržitě už přes 10 let, některé je lepší, jiné horší, ale žádné nebylo k ničemu. Obzvlášť nostalgicky vzpomínám na TCS ve vitu, to dokázalo téměř zázraky. Naopak TCS v STčku zřejmě nebylo přizpůsobené zvýšenému výkonu motoru a k dokonalosti mělo daleko. Ale každé auto bylo s TCS lepší, než bez něj.

Je pravda, že bez TCS se dá žít. Ale napsat, že je k ničemu, to může jen hlupák.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod NOVON » pon úno 20, 2012 20:59,0

DR: Častovat hlupákem můžeš leda tak sebe..Mám už něco odjeto a doposud jsem TCS neměl a žádný ZÁVRATNÝ přínos v tom nevidím..Zato vím jakou paseku to dělá s diferákem,jsou to rázy jako kráva..Jasně FORD počítá s životností vozů 5 let/150 tis.km a co se děje pak je jim šumafuk..JENŽE ještě pořád je spousty lidí co nemaj každých 5 let na NEW CAR a pro ty je životnost převodovky dost důležitá..Já se držím pravidla,že bych nekoupil auto s tažným a od tohodle mondea co mám už ani auto s protiprokluzem..Proč??Protože už jsem měnil převodovku k vůli diferáku.. :?
FORD MONDEO TURNIER GHIA,2.0 16V,r.v.6/96 Mk1,LPG
("autokutil")
NOVON
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 03, 2007 9:35,0
Bydliště: KOPR

Příspěvekod DR » pon úno 20, 2012 22:28,0

NOVON: To jsou zase bláboly. Máš první auto v životě s TCS, rovnou 16 let staré MK I (které před tebou huntoval bůhví kdo a bůh ví jak), ale hned v tom máš naprosto jasno a je z tebe odborník na TCS. Tím je řečeno vše ... Napsal jsi kravinu a teď si cucáš z palce další, aby to nějak obhájil.

Každý soudný člověk chápe, že TCS je v běžném autě v činnosti párkrát za rok a jen na pár vteřin - a za tu dobu diferák opravdu neodrovná.

Za posledních 10let jsem s auty s TCS najezdil přes půl milionu km, většinu z nich jsem prodával s celkovým nájezdem výrazně přes 200 (i 300) tisíc km, ale žádné z nich nemělo nejmenší problém s diferenciálem nebo převodovkou - míněno pochopitelně nad rámec běžného opotřebení daného věkem a srovnatelného s obdobně ojetými auty bez TCS. A dodám, že v tom byla i auta s tažným zařízením a že jsem v nich rozhodně nevozil jen "vzduch".

Ale OK, ke garážistickým moudrostem si vedle " auto s tažným bych si nikdy nekoupil" přidávám i " auto s TCS bych si nikdy nekoupil". S tebou bude myslím ještě sranda ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod NOVON » pon úno 20, 2012 22:35,0

DR píše: S tebou bude myslím ještě sranda ...


Tak to si piš...,bo my dva se nikdy neshodneme.. 8-)
FORD MONDEO TURNIER GHIA,2.0 16V,r.v.6/96 Mk1,LPG
("autokutil")
NOVON
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 03, 2007 9:35,0
Bydliště: KOPR

Příspěvekod MIS » úte úno 21, 2012 12:58,0

TO NOVON : Osobně bych Ti doporučil zkusit na sněhu TDCI bez ESP a s ním. Pochopil bys, jaký je v tom rozdíl. Bez ESP (jehož je TCS součástí) bych to auto nechtěl ani za zlatý prase. Nebo třebe BMW 525d (rv.2003), které jsem měl možnost vyzkoušet, tam bych bez DTC nejel ani omylem. Kombinace silného turbodieselu, zadního náhonu, automatické převodovky a namrzlé silnice je vražedná.
Staré verze TCS jen přibržďovaly jednotlivá kola, nové verze (včetně ESP) už také regulují přímo výkon motoru, takže ty rázy zdaleka nejsou tak markantní. Na starých verzích (třeba Fabia I, Octavia I) jsem ASR občas i vypínal, protože jsem se bez něj třeba v hlubokém sněhu dohrabal dál, ale na MKIII a novějším to už opravdu nemá smysl. Zkoušel jsem to a nepomůžeš si ani o chlup, naopak. Osobně jsem na 100% pro ESP :lol:
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod DR » úte úno 21, 2012 14:15,0

MIS:- jen bych zdraznil, že TCS a ESP jsou dva různé systémy, každý dělá něco jiného, i kdžy oba využívají společné díly a ovládají se jedním vypínačem. V zápalu diskuze se ti to trochu slilo dohromady.

TCS je přínosem - a nijak řidiče neohrožuje, k ESP mám své výhrady (taky už jsem to tady psal), ale ani o ESP bych se přes to všechno neodvážil jen tak paušálně napsat, že je k ničemu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod NOVON » úte úno 21, 2012 22:15,0

MIS: Musím uznat,že v takových vozech co píšeš jsem nejel,nemám zkušenost..U mě ve stařičkém MK1 TCS přibržduje kola i reguluje výkon přes jakési servo vložené mezi lanka plynu..Když to pracuje,tak cítím,jakoby mi to tlačilo nohu s plynovým pedálem zpět nahoru..Taky je fakt,že pokud zapadnu,tak bez vypnutí se se prostě nevyhrabu,zasahuje to tak účinně,že až chcípe motor..Mám jeden z posledních Mk1 (6/96),tak už tam možná je systém TCS z modelu Mk2...nevím... :shock:
FORD MONDEO TURNIER GHIA,2.0 16V,r.v.6/96 Mk1,LPG
("autokutil")
NOVON
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 03, 2007 9:35,0
Bydliště: KOPR

Příspěvekod MIS » stř úno 22, 2012 12:24,0

TO DR : TCS a ESP jsem postupem mého příspěvku úmyslně dal dohoromady, protože v nových autech už prostě TCS samostatně není a proto jsem nechtěl aby to vypadalo, že tvrdím že tam je. Dnes už je určitým standardem ESP (nebo jeho jinak nazvané klony), které TCS (nebo ASR) obsahuje.

TO NOVON : On je v tom opravdu veliký rozdíl. Třeba u té Fabie I nebo Octavie I to funguovalo stejně jak píšeš. Když jsi zapadnul bylo lepší ASR vypnout a prostě to odhrabat nebo s citem vyjet. Ale například u Octavie I s ESP už to funguje podstatně, podstatně lépe. No a třeba u toho BMW jsem zásah DTC poznal jenom podle blikající kontrolky na přístrojovce a úbytku výkonu. Kopání, rány nebo jakýkoliv hluk se prostě nekonaly.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

ESP

Příspěvekod David V » stř úno 22, 2012 12:56,0

Já mám ESP bez TCS a jsem s jeho citlivostí spokojen. Nezasahuje hned, je kolikrát už zadkem cítit skluz než se něco satane nebo se auto samo chytne, takže se dá absolvovat plavná jízda po sněhu, aniž by na mě pořád něco blikalo, což mi svým způsobem vyhovuje. Při ostřejším příčném rozevlátí je slyšet a cíti přibrzďování příslušných kol. ASR nemám, takže kola se za blikání ESP normálně protáčejí.
Kolega má DTC na 318-ce a říkal, že slyší a cítí rázy, jak mu brzdy "chytají" protáčející se kolo. V tomto ohledeu se dá s NOVONem souhlasit, že to soustavě nedělá dobře.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod MIS » stř úno 22, 2012 13:23,0

TO David V : Automobil s ESP má v tomto systému obsaženou i funkci antiprokluzu. Pokud Ti kola prokluzují, jedná se buď o chybu nebo o momentální chybné vyhodnocení situace ze strany ESP. TCS (nebo ASR) se myslím pro Mondeo MKIII ani nikdy nenabízelo. Buď tam bylo ESP a to má tu funkci v sobě, nebo to bylo bez ESP.
P.S. jen pro mojí zajímavost, jak stará je ta BMW 318 ?
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron