TCS, ESP, prostě protiprokluz

Příspěvekod Premysl Hruby » stř led 20, 2010 10:34,0

Tak bohuzel po velkem nadseni nastalo drsne vystrizliveni. Muj modul ABS je dle konkretniho pruzkumu jen modul ABS a nic vic. Zrejme s nim predchozi majitele meli nejaky problem, a tak ho nekdo vymenil.

Coz pro zapojeni TCS znamena jej vyhodit a nahradit jinym. A tohle uz neni zadna sranda. Moc se mi do toho nechce, znamena to vyhodit modul a predratovat. I kdyz vim jak (mam schemata) prakticky bych si na to asi netroufnul.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod Midnight » stř úno 03, 2010 0:22,0

Ahoj měl bych dotaz, předem se omlouvám, neměl jsem ještě čas pořádně pročíst fórum, teď jsem přijel z Brna, nicméně můj dotaz, dnes, když jsem najížděl na dálnici na 190. km tak z ničeho nic mi auto škytlo(jako kdyby chcíplo a hned chytlo) a na chvilku se mi rozblikalo žhavení(cca 2s) a rozsvítil se mi protiprokluz, když jsem zajel na pumpu, chcípl a nastartoval už běželo vše zase ok, prosím o radu kde hledat problém, zítra mám v plánu skočit na diagnostiku ke kamarádovi jeslti to něco ukáže.
Jinak další dotaz se opět týká protiprokluzu, auto mám cca 13měsíců, koupil jsem ho když mělo najeto 82tis. teď má 140tis., ze začátku bylo vše ok, ale loni v zimě jsem objevil že když jsem např. parkoval na sněhu a zatáhl jsem předčasně ruční brzdu, takže jsem zblbnul ESP tak se mi rozsvítí ABS a ESP a ani jedno nefunguje, musím(někdy i vícekrát) kousek popojet, zhasnout a nastartovat aby vše bylo ok. Opět kde bych měl hledat chybu? jinak auto nemůžu jinak než chválit, za těch cca 60tis. km jediný co jsem měnil byl olej, zadní tyčky stabilizátoru a kotouče přední které měly hranku a zadní protože jsem včas nevyměnil zadní destičky a zryly mi kotouč, ale jinak dávám auto A1+ :) díky za rady Michal
Mondeo, 2.0 TDCi, 85kW, hatchback, rok 2004, model 2005, 6-kvalt, výbava TREND
Midnight
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 23, 2008 23:22,0

Příspěvekod MIS » stř úno 03, 2010 12:06,0

Pokud Ti zdechnul motor, nemusí to mít s ESP nic společného. To že kontrolka ESP potom svítila, mohlo indikovat podpětí nebo přepětí v systému.
Na druhou stranu ESP ovlivňuje i výkon motoru, takže to chcípnutí mohlo způsobit právě ESP. Pokud se Ti rozsvěcí ABS + ESP, bude někde chyba. Třeba čidlo nějakého kola. To by diagnostika měla odhalit.
Kontrolka ABS + ESP se rozsvěcela i kolegovi, kterému pravděpodobně vázlo lanko ruční brzdy a přibržďovalo jedno zadní kolo...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Midnight » stř úno 03, 2010 23:51,0

Ahoj díky za radu s tou ručkou, když jsem auto koupil tak nějaký umělec který vyměňoval zadní destičky tak natrhnul prachovku a jedno lanko bylo přirezlý a dalo mi dost práce ho rozhýbat, asi je na čase to zopakovat.

Jinak co se týče diagnostiky, měl jsem jednu závadu a to "Ztráta hlídacího signálu palivového čerpadla" a řekl jsem mu aby ještě projel diagnostiku ABS a to sice nahlásilo jednu závadu ale "Neznámá závada, kód chyby U2501" nevíte někdo co se ukrývá pod tímto kódem?
Mondeo, 2.0 TDCi, 85kW, hatchback, rok 2004, model 2005, 6-kvalt, výbava TREND
Midnight
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned lis 23, 2008 23:22,0

Příspěvekod MyTB » pát říj 08, 2010 8:03,0

Při jaké rychlosti se po nastartování a rozjetí auta „aktivuje“ systém ESP/ASR, tedy systémy monitorované žlutou kontrolkou autíčka ve smyku?
Auto parkuji v řadové garáži, která je cca 200metrů od hlavní silnice. Těch 200m je „polní“ cesta, samá díra. Takže vyjedu autem z garáže a rychlostí kolem 20km/h (podle tachometru, na dvojku) jedu po té polnačce k hlavní cestě. Několikrát se už stalo, že se těsně před vyjetím na hlavní cestu rozsvítila kontrolka ESP na cca 4-5sekund a po vyjeti na cestu a rozjetí se na „normální“ rychlost v klidu zhasla. Několikrát jsem taky potom slyšet ty klasické bouchavé zvuky od náprav, jak se probouzí ABS (opravdu ABS?). Možná si to namlouvám, ale pokud od garáže vyjedu rychleji (párkrát jsem to kvůli tomu zkoušel rozjet tak abych měl aspon 25-30km/h), ESP kontrolka se nerozsvítila.
Prohrabal jsem internet, teoreticky už vím jak „to“ funguje, ale nikde jsem nenašel právě tu informaci, kdy se tyto systémy „probouzí“? Při jaké rychlosti? Proč ABS „bouchá“ v nápravách až po chvíli jízdy? Proč mi občas svítí ta zatracená žlutá kontrolka? Je tam něco „posr.né“ nebo mě jen Maxík informuje o tom, že jedu už dlouho moc pomalu k tomu aby se ESP/ASR probudilo?
Nikde jinde se mi ESP kontrolka nerozsvítila, jen několikrát právě po těch 200metrech u garáže – že by tam byla nějaká geopatogenní zona? :D
C-Max 1.6 2010
MyTB
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 07, 2010 8:55,0

Příspěvekod DR » pát říj 08, 2010 10:17,0

MyTB: Pokud ti něco "bouchá" v nápravách, tak ABS to rozhodně není. ABS nanejvýš kope do brzdového pedálu, nic víc. ESP se ti taky chová nějak divně, tak copak nám říká o kontrolce ESP návod? Cituji "(kontrolka ESP) ... během jízdy začne blikat při aktivaci systému" To jako že když ESP dělá svou práci, tak kontrolka bliká. A dál "pokud se po zapnutí zapalování (kontrolka ESP) nerozsvítí, nebo svítí během jízdy trvale, znamená to poruchu. Co nejdříve nechte systém zkontrolovat vyškoleným tehcnikem". A pokračuje to "Pokud systém vypnete, varovná kontrolka se rozsvítí. Pokud systém opět zapnete nebo vypnete zapolování, kontrolka zhasne".

Buď po té cestě jezdíš tak divoce (bouchání od náprav!), že se z toho ESP zblázní a vzpamatuje se až na normální silnici, nebo je tam nějaký problém. Máš 5 měsíců staré auto, tak navštiv svůj autorizovaný servis a řeš to v rámci záruky.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MyTB » pát říj 08, 2010 11:56,0

1.) Ohledně "bouchání ABS" v nápravách - asi jsem to vysvětlil špatně, jak jsem psal, jezdím tam pod 20km/h, takže určitě ne divoce. No takže nakonec jsem k tomuto našel na Skoda Roomster foru diskuzi:
Otázka: Po nastartování a rozjezdu cca ve 20 km/h se vždy ozve slyšitelné klepnutí /krátke prasknutí nebo lupnutí...
Odpověd: Je to čerpadlo ABS a je to normální, jedná se o prvotní napumpování - "bouchnutí" do brzdovýho pedálu.
-> Takže ted už vím, že ABS se probouzí kolem 20km/h a může být "slyšet".

2.) Kdy se tedy probouzí ESP? A pokud dlouho pojedete pod určitou rychlost, nerozsvítí se kontrolka právě proto aby upozornila, že je stále neaktivní?
(děkuji za citaci z návodu, není tam ale odpověd na mou otázku)

3.) S autem se samozřejmě na diagnostiku zastavím, spíše mě to celé zajímá z technického hlediska. Všechna fora jsou plná vysvětlení co ABS, ESP, .... je a jak funguje ale kdy se po startu začínají aktivovat nikde nikdo nevysvětluje...
C-Max 1.6 2010
MyTB
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 07, 2010 8:55,0

Příspěvekod sestys » pát říj 08, 2010 12:19,0

Osobně si myslím, že ESP (obsahující ASR) je aktivní ihned od nastartování, protože to ASR pracuje už například při rozjezdu na štěrku nebo sněhu. Pokud ESP vypneš, vypneš i ten protiskluz, ale ESP jako takové zůstává aktivní až do rychlosti 20 km/h. To proto, aby si mohl jet v hlubším sněhu, ale auto zůstalo v klidu a dalo se bezpečně řídit.

Z toho mi vyplývá, že ESP je aktivní vždy, ABS (dle tvých informací) až od 20 km/h.
Mondeo, 1.8 SCi 96 kW, kombi, r.v. 2003, Ghia
sestys
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte dub 27, 2010 12:32,0

Příspěvekod DR » pát říj 08, 2010 12:47,0

MyTB: připomínáš mi Kutila (modří vědí). To byl neskutečný teoretik, nesmrtelnost chrousta byla jeho hlavní parketa.

Já bych jen podotkl, že ford není škodovka. Je mi fuk, jak funguje ABS u škodovky a jestli tam při rozjezdu do něčeho klepe. ABS ve fordu (v novém obzvlášť) do ničeho neklepe, o něm vůbec nevíš, dokud ho při brždění nedonutíš k zásahu. ABS ve fordu se "probouzí" hned po nastartování - ale nijak to nedává najevo. Stejně tak ESP, to je prostě buď funkční, nebo nefunkční (pak svítí kontrolka), není tam žádná rychlostní hranice jako limit funkčnsoti.

Vypnuté ESP je prostě vypnuté, navíc ESP jen "nadstavba" nad ASR - není tedy možné mít vypnuté ASR a současně zapnuté ESP. Kompletní návaznost (od základu nahoru) ABS - ASR - ESP. Obvykle je ASR a ESP sloučeno do jednoho celku (s jedním společným vypínačem) a tedy při nefunkčnosti ESP nefunguje ani ASR.

Z mého pohledu řešíš naprosté pič*viny, "kdy se probouzí ABS a ESP" je fakt téma pro machry, kteří potřebují okolí ohromovat svými "odbornými" znalostmi. Nic ve zlém.

Jako uživatel se drž návodu k autu, z něj jasně vyplývá, že kontrolka za jízdy sama od sebe svítit nemá = do servisu a reklamovat. Hlavně jim v tom servisu nevykládej žádné své teorie, prostě jen "za jízdy se rozsvěcuje kontrolka ESP, opravte to", tečka.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MyTB » sob říj 09, 2010 6:30,0

DR: znám Tě z jiného fóra, které jsi pomáhal zakládat. To forum take pokládám za své "domácí". Bohužel ale na tomto foru nikdo ESP nemá a tak jsem se dovolit obrátit s prosbou o radu sem. Místo toho jsem tady srovnáván s někým, řeším pí*oviny a mám být jen hloupý uživatel. Děkuji, ale já nechci - nic ve zlém.

Našel jsem ještě tyto informace:
“ASR se automaticky zapíná při nastartování motoru a provádí vlastní kontrolu. Systém kontroluje pomocí snímačů ABS otáčky hnacích kol.
ESP se automaticky zapíná při nastartování motoru a provádí vlastní kontrolu. Řídicí jednotka ESP zpracovává data jednotlivých systémů. Kromě toho zpracovává další doplňková data, která jí poskytují vysoce citlivé snímače: rychlost otáčení vozidla kolem svislé osy, příčné zrychlení, brzdný tlak a úhel natočení volantu.”
Oba tyto systémy spolupracují se snímači ABS, takže pokud je ABS plně aktivní až od rychlosti cca 20km/hod (nějakou rychlost = otáčky kol asi systém potřebuje, ne?), tak i ESP a ASR je plně aktivní až od této rychlosti.
Včera jsem jel těch svých 200metrů schválně rychlostí 15km/h, ke konci úseku se kontrolka ESP/ASR rozsvítila, po zrychlení zhasla. Dneska jsem vystřelil od garáže rychlostí cca 30km/h a nic…
Mohl bych poprosit někoho s ESP o jeden pokus? Po delší době stání (nejlépe přes noc) nastartujte auto a jedte rychlostí 15km/h úsek alespon 200m a pak mi napište, děkuji…
C-Max 1.6 2010
MyTB
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 07, 2010 8:55,0

Příspěvekod DR » sob říj 09, 2010 10:52,0

MyTB: funkci ESP jsi popsal dobře, stejný popis bys několikrát našel i v předchozích příspěvcích. Ale znovu opakuju, není tam žádná 20km/h hranice pro aktivaci, ten systém je plně aktivní a funkční hned po nastartování. Ford není škodovka, tak už to vezmi na vědomí.

Schválně jsem dneska ráno jel se studeným autem prvních 500m rychlostí 15-20km/h - a víš co? Nic. A přesně tak to má být.

Já jsem technik a preferuju co nejjednodušší řešní - ona jsou často taky nejlepší. Proto bych neztrácel čas zbytečným diskutováním o něčem, co je dávno vysvětlené. Máš skoro nové auto v záruce, ESP se na něm chová divně, sám si to doma neopravíš = zavez to do servisu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod MIS » pon říj 11, 2010 11:52,0

TO DR : Kutil :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

TO MyTB : Několik faktů a zkušeností :
- ESP funguje od 0km/h. Hlídá nejen stabilitu vozu v zatáčkách, ale i prokluz kol (například při rozjezdu) ESP využívá čidla ABS pro snímání otáček kol.
- ABS nemusí při nižších rychlostech a specifických podmínkách správně fungovat. Osobně jsem s autem s ABS pomaloučku doklouzal po ledě do plotu, aniž by ABS zafungovalo. Ale rychlost toho skluzu bych hádal tak do 2km/h. Takže při standardních podmínkách se to neprojeví. To že ABS funguje až od 20km/h je blud.
- Ani jeden systém nerozsvěcí při jízdě nějakou kontrolku na znamení toho, že se probouzí. Kontrolky se rozsvěcí před nastartováním auta, ty bys měl počkat až zhasnou, stejně jako například kontrolka pro airbagy, a potom teprve startovat.
- Ani jeden systém svůj start nedoprovází nějakým slyšitelným mechanickým hlukem nebo kopáním do pedálů.
- Pokud se některá z kontrolek ABS nebo ESP trvale rozsvítí při jízdě, jedná se o chybu.
- Pokud kontrolka ABS při jízdě bliká nebo problikává, jedná se o chybu.
- Pokud kontrolka ESP při jízdě problikává, je ESP v činnosti.
- Žádná z oněch kontrolek Ti nikdy nebude signalizovat, že jedeš moc pomalu pro správnou funkci ABS nebo ESP.
- Jestli se Ti některá z kontrolek rozsvěcí tak je někde chyba. Pokud pojedeš na diagnostiku, nemusí o ní ale být ani záznam. Může se jednat o takzvanou sporadickou chybu, která se v určitém okamžiku jízdy projeví, potom ovšem zmizí a neovlivňuje dále činnost systému. V takovém případě by byla nutná diagnostika za jízdy s nasimulováním podmínek Tvé polní cesty nebo ještě lépe při jízdě přímo po té Tvé polňačce.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Lukas » pon říj 11, 2010 17:01,0

Moc hezká debata....

Všechny tyto systému se opravdu aktivují ihned po zapnutí zapalování, jen ABS v rychlosti pod cca. 5km/h nezasahuje, protože by jinak nebylo možné zastavit. Těch 5 km/h berte prosím s rezervou, možná jsou to 4 nebo 6, ale rozhodně ne 20 :!: . To už se dá udělat celkem pěknej smyk, když jsou k tomu podmínky :lol: .
CMC 388
Mondeo Mk IV, 09´ Kombi 2,2, TDCI, Titanium S
C - max 2010, 1,6i, Gen X
Mondeo Mk II, 97´ kombi 1,8i 16V, GLX
________________________________________
Škoda Fabia ´02 1,9 TDI 74 kw - Comfort :-) - služební
ex. Mondeo Mk II, 96´ kombi 1,8i 16V, Ghia, Mondeo Mk III, 06´ kombi 2,2 TDCI, Titanium X
Uživatelský avatar
Lukas
*****
*****
 
Příspěvky: 509
Registrován: čtv čer 17, 2004 14:56,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod MyTB » úte říj 12, 2010 8:35,0

Popojedem :)

Diagnostika zaměření na hydrauliku ABS a brzdové systémy - Bártek František, Ing. Cupák Vladimír, Stuchlík Antonín

Po každém zapnutí zapalování provede systém vlastní test. Tento test je signalizován rozsvícením kontrolky ABS, která zhasne asi po 2 sekundách. Vlastní test je však ukončen nejdříve po dosažení rychlosti 20km/ hod , protože některé chyby je možné rozeznat jen při jízdě vozidla. Vlastní test zahrnuje test spínání relé, náběhu čerpadla zpětné dodávky, kmitání brzdového pedálu a vyhodnocování hodnověrnosti rychlosti kol.
C-Max 1.6 2010
MyTB
Junior
Junior
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 07, 2010 8:55,0

Příspěvekod MIS » úte říj 12, 2010 11:20,0

TO MyTB : Takže popojedem :
Ta skripta jsou fajn, ale jsou jenom obecná a ignorují specifika jednotlivých typů automobilů. Jenom na té stránce, ze které cituješ, jsem našel následující nesrovnalosti :

Cituji :
- "...pokud systém rozpozná chybu, sám se vypne a rozsvítí kontrolku ABS a kontrolku brzd..." To jsi nám sem zapomněl citovat a vyplývá z toho že systém je plně funkční i v průběhu onoho testu a vypne se pouze v případě chyby." Nesrovnalost je v tom, že systém většinou rozsvítí jen kontrolku ABS, kontrolku brzd není třeba rozsvěcet - závada přece není na brzdách.
- " kontrolka ABS nerozsvítí při: · Při nízkém palubním napětí (napětí menší než 10 V)" Tak například ABS v Renaultu Scénic mi rozsvícením kontroky ABS signalizoval právě podpětí v palubní síti.

Dále cituji : "Regulace brzdění musí pracovat v celé rychlostní oblasti vozidla až do minimální rychlosti (obvykle e 4 - 6km* h-1)" To jen pro doplnění informace o minimálních rychlostech.

Výsledek : skripta jsou to zajímavá, ale pouze jako obecná pomůcka. Pokud chceš informace z nich použít pro konkrétní vozidlo konkrétní značky, typu a roku výroby budeš velmi pravděpodobně tak trochu mimo....
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod DR » stř říj 13, 2010 8:09,0

MyTB: ani v těch skriptech (když pominu jejich neaktuálnost a velmi úzké zaměření na konkrétní starší jednotky ABS od Bosche) nemáš nikde napsané, že by se měla kontrolka ESP za jízdy rozsvěcovat a zhasínat. Ale na tohle zjištění stačí normálnímu člověku přečíst si návod k autu :? .

Jednoduché řešení tvého problému je přitom celou dobu známé - auto je v záruce a je tedy potřeba co nejdřív to neobvyklé chování ESP reklamovat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod kutil » pon pro 20, 2010 14:37,0

Čau chlapci! :D :D :D :D

Tak jsem došel s ESP podobně daleko jako MyTB. :lol: ESP mi celkem slušně funguje za jízdy (u BMW funguje líp) ale nefunguje mi při rozjezdu.

Podle toho co Ford uvádí je u Mondea pod ESP zahrnuté ESP, TCS (obdoba ASR), ABS, EBD a možná ještě něco jiného. Podle všeho používá snímání otáček kol, polohy brzdy a rychlosti sešlápnutí, možná natočení volantu a možná sleduje rotaci vozu podle osy. A podle toho pak přibržďuje kola, ale nejsem si jist, že ABS je 4 kanálové.

V každém případě když se na sněhu chci rozjet, tak se jedno kolo protáčí a druhé stojí. Systém se vůbec nesnaží protáčející se kolo přibrzdit. Když se rozjedu, tak to fungovat začne.

Takže buď to Ford nedoladil jak měl nebo jeho TCS nefunguje jako ASR a rozjezdy nezvládá. Bohužel nezvládá ani situaci rozjezdu s řetězy, kdy nechá jedno kolo zahrabat a druhé se ani neprotočí. A ani brzdy nesmrděly a ani nebyly teplý. Takže to nefunguje jak se tu popisuje!

Mám pocit, že TCS přibržďuje kola a ubírá plyn jen při jízdě a snaží se udržet auto v přímém směru.
CMC 047
KIA Sportage 2.0CRDI 4WD (nejlepší dříč), Fiesta 1.25 r.v.2001 (držák), Mondeo Ghia+ 2.2TDCi kombi r.v. 2006 (už nemám), Mondeo Trend 1.8EFi kombi r.v.1999 MKII (už nemám)
Uživatelský avatar
kutil
*****
*****
 
Příspěvky: 586
Registrován: pát zář 05, 2003 10:02,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod DR » pon pro 20, 2010 16:04,0

kutil: tys byl vždycky divnej a tvoje auta jsou ještě mnohem divnější. Takže to co popisuješ je ve tvém případě naprosto normální a nemá smysl se tím tady zabývat. Pokud chceš pokračovat, použit své speciální téma a nezasírej diskuzi pro normální lidí. Děkuji. :D :D :D :D

BTW, tak přemýšlivý a inteligentní člověk jako ty by si snad mohl logicky odvodit, že pro správnou funkci ESP je potřeba nezávisle/samostatně přibržďovat libovolné kolo - a že teda ABS v mondeu nutně MUSÍ být čtyřkanálové. Když už si to teda neumíš najít v dokumentaci, vždyť 4 kanálové ABS mělo už i MK I. Pořád píšeš mnohem rychleji než myslíš, zkus s tím už konečně něco udělat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Premysl Hruby » pon pro 20, 2010 16:26,0

To Kutil:
Par vytahu z Ford ETIS:
Protiblokovací systém řízení - řízení jízdní stability Mondeo 2001 (10/2000-02/2007)

Popis a ovládání

Řízení stability přidává další funkce známé jako elektronický program stabilizace (ESP) k řídicímu systému hnacího ústrojí. Kdykoliv funkce řízení hnacího ústrojí řídí prokluz kol v průběhu brzdění a akcelerace (podélná dynamika), aktivní řízení stáčení vozidla stabilizuje vozidlo podél jeho svislé osy.

Snímače měří polohu volantu, tlak v hlavním brzdovém válci, stáčivou rychlost (rychlost stáčení) a příčné působení zrychlení na vozidlo (příčné zrychlení). To umožňuje porovnávat záměr řidiče s momentálním chováním vozidla, takže ve chvíli, kdy vozidlo začne být nestabilní, systém řízení stability může zahájit příslušnou opravnou činnost.

Systém řízení stability rozeznává kritické jízdní podmínky, jako jsou například panické reakce v nebezpečných situacích, a stabilizuje vozidlo samostatným brzděním každého kola a zásahem regulací motoru bez potřeby stlačení pedálu brzdy nebo akcelerátoru.

Vozidla vyrobená od 02/2003

Funkce elektronického asistenta nouzového brzdění (EBA) byla přidána do softwaru řízení stability pro zlepšení výkonu brzdového systému v nouzových situacích brzdění snížením síly na pedál během kritických situací.

Funkce elektronické EBA používá stávající snímače rychlosti kol a tlaku v hlavním brzdovém válci pro měření rychlosti vozidla a tlaku v brzdovém systému.

Když rychlost vozidla překračuje 5 km/h, tlak v hlavním brzdovém válci je větší než 3 MPa (30 barů) a nárůst tlaku v hlavním brzdovém válci (nárůst tlaku za sekundu) přesahuje 250 MPa (2500 barů/s), je aktivována elektronická funkce EBA a okamžitě zesiluje tlak v brzdovém systému, dokud není dosaženo brzdění ABS. To umožňuje brzdovému systému dosáhnou brzdění ABS při snížené síle na pedál.

Elektronická funkce EBA je trvalá funkce a bude trvale aktivní, i když bude funkce ESP vypnuta. Jelikož se dělí o součásti se systémem ESP, může se stát nefunkční, pokud je ESP vadný.

Systém řízení trakce zásahem brzd (BTCS)

Řízení trakce zásahem brzd používá řízené brzdění otáčejícího se hnacího kola, jestliže se trakce hnaných kol liší.

Systém BTCS je aktivní pouze při rychlostech do 50 km/h. Když je systém aktivní, je na to řidič upozorněn rozsvícením výstražné kontrolky na přístrojovém panelu.

Otáčející se kolo je brzděno protiblokovacím brzdovým systémem (ABS) a přenáší větší část točivého momentu motoru přes diferenciál na druhé hnané kolo, čímž se zvyšuje podíl využití dostupné trakce.
Aby se zabránilo případnému zvýšenému opotřebování brzdového systému, vypočítávají systémy ABS/TCS a BTCS teplotu třecího segmentu brzd, a pokud je tato teplota příliš vysoká, pak se funkce řízení brzdami vypne, dokud se teplota nesníží.




tohle se pise ve Tvem manualu:

Systém omezuje protáčení hnaných kol při rychlostech do 40 km/h (25 mph). Systém se může aktivovat při zrychlování na kluzké vozovce nebo nezpevněném povrchu, popřípadě při rozjíždění do svahu.

POUŽÍVÁNÍ REGULACE PROKLUZU KOL

Poznámka: Jestliže se kontrolka při zapnutí zapalování nerozsvítí nebo zůstane rozsvícena za jízdy, znamená to poruchu. Po dobu poruchy bude systém vypnut. Nechte si systém zkontrolovat odborníkem.
Když se zapne zapalování (do polohy II), systém se automaticky uvede do provozu a kontrolka ve spínači se krátce rozsvítí pro potvrzení provozuschopnosti systému.
Když se aktivuje systém řízení prokluzu, což se projevuje blikáním kontrolky, ihned snižte otáčky motoru. Jinak by mohlo dojít k poškození vozidla, zejména na povrchu s nízkým třením, například na sněhu nebo
na ledu.

Vypnutí BTCS

Zapnutí a vypnutí se provede stisknutím spínače. Když je systém vypnut, kontrolka ve spínači svítí.
Jedete-li se sněhovými řetězy nebo se snažíte "houpáním" vyjet ze sněhu,
doporučuje se systém vypnout stisknutím spínače.


PS: zaroven se omlouvam za delku prispevku.
Prema CMC 410
Ford Galaxy, 2.2 TDCi, *29.10.2008, Ghia
Ford Mondeo Hatchback 1,8i 16V Ghia, *25.3. 1998 - † 19.5.2017
Uživatelský avatar
Premysl Hruby
****
****
 
Příspěvky: 464
Registrován: úte úno 10, 2004 22:10,0
Bydliště: VS (pred tim SY)

Příspěvekod DR » úte pro 21, 2010 14:31,0

kutil: umíš číst?
DR píše:kutil: ...Pokud chceš pokračovat, použij své speciální téma a nezasírej diskuzi pro normální lidí. Děkuji

Pro tebe přímý odkaz http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=735

Vysvětlení jsi dostal naprosto vyčerpávající, jestli o tom hodláš zase zaplácat několik stránek, tak jsem ti jasně napsal, kam s tím máš jít. Na tvé pseudovědecké bláboly teď před vánocemi fakt nemám náladu.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník