Brzdy

Re: Pístky

Příspěvekod DR » sob dub 20, 2013 14:41,0

Zbyněk 2009: snad u všech kotoučovek kombinovaných s ruční brzdou se musí pístky "zašroubovat", nikoliv zatlačit - tím se zniči brzdič (resp. stavící mechanismus pro ruční brzdu). Pokud na to někdo bere hasák, tak je vidět, že o tom ví kulový. Takových "odborníků" je internet plný :-(.

BTW, návod na výměnu zadních destiček leží na techwebu už 7 let http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 0&rubrik=1
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Brzdy

Příspěvekod Zbyněk 2009 » ned dub 21, 2013 10:13,0

Díky,na konec jsem na to přišel a už mam hotovo,ale u některých aut ten systém ruční brzdy může být řešen jinak.
Mondeo, 1,8 16V 85kW, Liftback, r.v. 1997, Ghia
Uživatelský avatar
Zbyněk 2009
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned kvě 10, 2009 19:44,0
Bydliště: Pardubice

Re: Brzdy

Příspěvekod Mirda » úte kvě 21, 2013 13:36,0

Měl bych takový jeden dotaz.Při nastartovaném motoru se propadává pedál brzdy.Samozřejmě při stálém tlaku na pedál.Měnil jsem kapalinu a od té doby tento problém :? .Odvzdušněno snad 100krát.Že by ABS?Auto při jízdě brzdí zcela normálně.Podotýkám že nikde nic neteče a kap. neubývá.Setkal se někdo někdy s takovým stavem :?:
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 229
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: Brzdy

Příspěvekod David V » úte kvě 21, 2013 22:22,0

To je normální jev. Je to vliv podtlakového posilovače brzd. Po vypuntí motoru lze ještě několikrát šlápnout na pedál s posílením brzdného účinku než se v tělese posilovače vyrovná podtlak od sání motoru s atmosférickým tlakem. Až k tomu dojde, pedál brzdy ztvrdne a má krátký zdvih. Pokud zde pruží (více, než dovolují vůle a pružnost materiálu) pak je systém zavzdušněný. Pokud je při startování sešlápnutá brzda, tak pedál pod nohou citelně povolí.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Brzdy

Příspěvekod EasyShare » pon kvě 27, 2013 14:39,0

Zdravím,

už se tu něco obdobného řešilo. Mám problém s ruční brzdou, nějak se rychle "vytahá". Problém je v tom, že jakmile zatáhnu ručku a pak ji vrátím, začne se hřát zadní kolo. Nějak se ten brzdič nevrací. Tak mi to řekl známý v servise, který to vždy jen rozhýbal. Jednou i měnil brzdič, ale za neorigo. Stejně to nepomohlo. Přijde mi, že se to občas stane, i když ruční brzdu nepoužiji. Co to vyřeší? Nový lanovod ručky a origo Ford Motorcraft brzdiče zadních náprav?

Bojím se, že mi to ničí ALU kola, která jsou z leštěného hliníku a pokrytá finálním lakem. Může mít takové zahřívání vliv na oxidaci leštěného hliníku?


Díky
Ford Mondeo Combi III r.v.:2001, 1.8i (92kW), Blue Ink
EasyShare
***
***
 
Příspěvky: 170
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:41,0

Re: Brzdy

Příspěvekod mermex » pon kvě 27, 2013 19:28,0

čest, tento problém sem záhy po koupi vozu taky řešil. byly totiž totálně sjetý brzdy ( byl sem si toho vědom ) , takže jsem je vyměnil. Při demontáži jsem zjistil, že jedno kolo je zalehnuté, nevracel se brzdič (samostav ruční brzdy). koupil sem tedy opravnou sadu a kompletně to rozebral a vyčistil. Důležité je také čím namazeš to plovoucí uložení aby to krásně chodilo a nezatuhlo to tam. Samo sem tam rovnou dal i nové lanovody. Udělal jsem to na obou brzdách naráz abych měl klid. Od té doby se mi to už nikdy nestalo. Je taky pravda, že ručku zatahuji pomalu, pěkně zub po zubu, protože to automatické napínání je fakt na ho..o ... Dopočučuji tedy vše vyčistit, řádně namazat, vyměnit lanovody a dát nové destičky. Pokud to bude stále zatuhávat výměna třmenu tě nemine, mě to ale pomohlo a víc než rok mám klid.
Mondeo MKIII, TDDi 2,0 85kW, Sedan, r.v. 2002, Ghia
mermex
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát pro 23, 2011 21:23,0
Bydliště: Znojmo

Re: Brzdy

Příspěvekod Zbyněk 2009 » stř kvě 29, 2013 18:03,0

Stačí si vyvěsit lanko z brzdiče a zahýbat s tím,pokud se bude normálně vracet tak je lanko zatuhlé tak jako u mě-taky mi po uvolnění ručky přibržďuje pravý kolo ale moc se mi do výměny lanka nechce pač moc příjemná práce to není ale stejně mě to nemine. :(
Mondeo, 1,8 16V 85kW, Liftback, r.v. 1997, Ghia
Uživatelský avatar
Zbyněk 2009
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned kvě 10, 2009 19:44,0
Bydliště: Pardubice

Re: Brzdy

Příspěvekod Vladislav Borůvka » úte čer 11, 2013 13:43,0

Mám dotaz ohledně velikosti (průměru) předních brzdicích kotoučů. V AUTO KELLY mají výprodej za velmi příznivou cenu, ale zaráží mne, že průněr tohoto výprodejového kotouče je 278 mm, zatímco všechny ostatní mají 260 mm. Odpoví mi někdo ? Děkuji.

Mondeo 1.8 benzin, 1999, hatchback
Vladislav Borůvka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte čer 11, 2013 13:33,0

Re: Brzdy

Příspěvekod Zbyněk 2009 » úte čer 11, 2013 15:44,0

http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?ka ... x4f4x284v2
Podle tohohle by ten větší průměr měl být pro nejsilnější motorizaci (2,5 V6)
Mondeo, 1,8 16V 85kW, Liftback, r.v. 1997, Ghia
Uživatelský avatar
Zbyněk 2009
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned kvě 10, 2009 19:44,0
Bydliště: Pardubice

Re: Brzdy

Příspěvekod Vladislav Borůvka » úte čer 11, 2013 22:21,0

Děkuji za odpověď, z toho katalogu mjauto je to jasné, nicméně by mne zajímalo , zda na by 1.8 ten větší průměr pasoval - ostatní rozměry jsou stejné. V katalogu AUTO KELLY je údajně tento rozměr i pro 1.8, ale pokud to vezmu logicky, pak destičky budou přiléhat poněkud víc ke středu kotouče.

Mondeo 1.8 benzi, 1999, hatchback
Vladislav Borůvka
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte čer 11, 2013 13:33,0

Re: Brzdy

Příspěvekod mermex » stř čer 12, 2013 7:35,0

Problém bych ani tak neviděl v destičkách... logicky bys potřeboval jiné brzdové třmeny -> větší...
Mondeo MKIII, TDDi 2,0 85kW, Sedan, r.v. 2002, Ghia
mermex
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát pro 23, 2011 21:23,0
Bydliště: Znojmo

Re: Brzdy

Příspěvekod DR » stř čer 12, 2013 8:55,0

Vladislav Borůvka: větší kotouče se ti pochopitelně nevejdou do třmenů, viz diskuze zde viewtopic.php?p=68906#p68906
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Brzdy

Příspěvekod erfik » úte říj 29, 2013 21:48,0

Zdravím,
mám dotaz právě ohledně kotoučů a třmenů.
Pokud koupím třmeny a kotouče na ST24 V6,půjdou mi potom přehodit na MKI 1.8? Pokud bude třeba, můžu přehodit i těhlice,ale nemá V6 silnější poloosy?
Neřešte,prosím,zdlouhavě důvody.Mám je a rád bych jednoduchou odpověď.
Díky
Mondeo, 2.5 V6 125kW, kombi, r.v. 1998, ST24
MOndeo, 1.8 16V, sedan, r.v. 1993, GLX
Uživatelský avatar
erfik
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř říj 22, 2008 13:03,0
Bydliště: Plzeň / Derby,UK

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník