Brzdy

Příspěvekod -daggy- » ned bře 13, 2011 10:49,0

Ja som bol nakoniec nuteny odpojit cely strmen a zobrat ho do servisu, tam mali na to pripravok, ktorym ho za par sekund zatocil uplne dovnutra. Klucom v ruke to jednoducho neslo :(
Fiesta MK3, 1.3i 44kW, OHV, Sedan, r.v. 1996, Classic, 1299 cm3
Mondeo MK3 2.0 TDCi 96kW, kombi, Ghia, MMT6, r.v. 2004
Uživatelský avatar
-daggy-
**
**
 
Příspěvky: 54
Registrován: stř čer 04, 2008 14:49,0
Bydliště: Snina/SVK

Příspěvekod DR » ned bře 13, 2011 21:34,0

Belous: pístky zadních třmenů nesmíš nikdy jen zatlačit dovnitř - a už vůvec ne kladivem! Vždycky je musíš "zašroubovat" - při zatlačování otáčet, jinak zmrvíš samostav ruční brzdy.
viz http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 1&rubrik=1
nebo http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 0&rubrik=1
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Dolin404 » pon bře 14, 2011 0:47,0

No tak to díkec. To by mě nenapadlo to zašroubovat!! Funguje to v pohodě!

Jen nevím jak:
1 ...zpátky zajistit bowden ruční brzdy, když jsem sejmul ten košíček, a pak jej nasadil zpátky byl volný - zajistil jsem to motexkou. No nezavazí a funguje to.
2 ...jak sundat manžety z konců lanek ruční brzdy,..opravdu jen brutální síla? Nějak mi to totiž nešlo...jemně. A tak jsem jednu roztrhl.

PS: Kde koupit brzdovou hadičku? Striktně FORD dealer? - jen kvůli kvalitě...
Mondeo, 1.8 TD(TCI RFN) 66 kW, Combi, r.v. 1998, Ghia, zelená metalíza
CMC 1587
http://www.dolin.estranky.cz/fotoalbum/TUNINGY
Uživatelský avatar
Dolin404
**
**
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte úno 03, 2009 13:15,0
Bydliště: Břeclavsko

Příspěvekod Belous » pon bře 14, 2011 8:05,0

jo, sorry, to jsem si splet asi s prednima trmenama, tam to jde. hadicky jsou normalne k dostani (auktokelly, elit...)
Ford Mondeo MKII 1,8TD. Vyrobeno v pátek 13 :twisted:/8/1999, Estate. (dříve Ford Escort MKIV 1,8D ´89 Estate trojdvířko).
Pár mých fotonávodů pro MKII 1.8TD včetně detailní demontáže/montáže motoru: http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 66&t=27763
Uživatelský avatar
Belous
****
****
 
Příspěvky: 348
Registrován: ned čer 19, 2005 22:50,0
Bydliště: P-10

Příspěvekod MIS » pon bře 14, 2011 10:04,0

TO Dolin404 : U těch zadních třmenů ještě bacha na jednu věc, nevím jak MKII, aleu MKIII má jeden tuším levý a jeden pravým závit.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod Dolin404 » pon bře 14, 2011 10:32,0

No já to jemným poklepem zašrouboval v pohodě - bez násilí. Jemný poklep šroubovákem do té hvězdice co přitláčí desku. Klasika doprava - ve směru hodinek (ne digitálních).

Hadice zkusím u Kellyho a nebo v obchodě...pak až Ford když tak. Dík!
Mondeo, 1.8 TD(TCI RFN) 66 kW, Combi, r.v. 1998, Ghia, zelená metalíza
CMC 1587
http://www.dolin.estranky.cz/fotoalbum/TUNINGY
Uživatelský avatar
Dolin404
**
**
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte úno 03, 2009 13:15,0
Bydliště: Břeclavsko

Příspěvekod Dolin404 » pon bře 14, 2011 21:05,0

Takže zkušenosti:

Destičky CIFAM 822-143-2 (cena 1100,-)
Značeny na krabici
Ford Cougar 2,5i V6 24V 1999-01
Ford Mondeo 2,0i 16V, 2,5i V 24V/SW 1999-00

Spokojenost 100% s tvarem, spasováním a montáží!

------------
Hadice zadní brzdová Starline HA AC. 1254 (cena 267,-)
- délka cca 30,5cm
Značena jen Ford Mondeo SW

- Závit co je do trubky pasuje 100%, stejně tak zajištění tou pružnou podložkou. Matroš jako guma a kov vypadá OK. Ovšem co je problémem je spodní hranatá část hadice!
- Originál Ford má tu kostku jako čtverec, tato nová má obdélník! Proti osazení na třmenu je potřeba to zbrousit!! Stačí tak 1mm do hloubky a tento milimetrový zápich provést asi do 3mm výšky té "kostky" Jinak to tam nepasuje - na výšku to zavazí odvzdušňováku a při otočení dole je krátká hadice.

---
PS: Odvzdušnění je stejné jako u všech aut předpokládám?

-------
Edit 16.3.2011

Čerstvě po STK.
Jen bych upozornil na tvar pístku a malý zoubek na destičce - pokud nezapadne je prů3er a auto nebrzdí, nefunguje ručka tak jak má.
Pozná se to (to že nezapadl při skládání brzd) pohledem na uložení destičky (je to špatně vidět, ale jde to a hlavně pohledem za vnitřní stranu kotouče!! Já ji měl na ono stranách auta ojetou jen z vnitřní poloviny kotouče!! "Zavřít" třmen šel v pohodě.
Pootočením pístku a tím, že to zapadlo do výřezu jak mělo, se vše napravilo na 100% stav!
Mondeo, 1.8 TD(TCI RFN) 66 kW, Combi, r.v. 1998, Ghia, zelená metalíza
CMC 1587
http://www.dolin.estranky.cz/fotoalbum/TUNINGY
Uživatelský avatar
Dolin404
**
**
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte úno 03, 2009 13:15,0
Bydliště: Břeclavsko

Brzdove kotuce, ale jake?

Příspěvekod knudsen1971 » pát kvě 06, 2011 14:05,0

Ahoj, i kdyz brzdim paradne a nic se nechveje atp, tak pri vysetreni pohmatem je mi jasny, ze kotuce uz jsou za hranou ojeti, takze to radeji vymenim preventivne.
Rozhoduju se mezi Zimmermann sport a ATE Power disc. Proc tato volba je jasne - dobre vypadaji asi budou i ucinne a kvalitni.
Pro Zimmermann mluvi hodne kvalita, mel jsem je uz na jinych autech a max spokojenost, ATE tez fajn, zas je muzu mit o dost levneji.
Otazka na vas je, ktere byste vybrali vy a proc a jake desky nejlepe k tem Zimmermannum pripadne - nejsem brzda /plyn ridic,, takze zadne tvrde desky netreba, spis co k nim pri dlouhem intenzivnim brzdeni, aby nevadly.
Diky a uzivejte krasneho vikendu ;)
Mondeo, 2,2 TDCi 114 kW, liftback, r.v. 2006, Titanium X
Uživatelský avatar
knudsen1971
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2011 12:31,0

Příspěvekod MIS » pát kvě 06, 2011 14:31,0

TO nudsen1971 : U ATE je to snadné, tam je ke kotoučům v určité cenové relaci a obdobná realce destiček. K těm Zimmermannům nejsou origo desky??? Protože kotouč musí být vždy sladění s deskou, jinak to buď nebrzdí, nebo mizí rychle kotouč či deska. V horším případě se kotouč oskáče nebo zvlní. Pokud Ti někdo prodává Zimmermanny, rovnou bych se ptal na vhodné desky. A pokud řekne, že neví nebo dokonce, že je to jedno, tak ruce pryč!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Příspěvekod knudsen1971 » pát kvě 06, 2011 15:39,0

Tak Cimrman dela samo i desky ( nevim ze by delal nejake specialni pro edici Sport, podle me jsou jen vrtane, to je cele). Proto jsem se ptal, jestli ma nekdo zkusenost s pouzitim nejakych jinych desek k temto vrtanym kotoucum.

Zjednodusme to - ATE, nebo Zimmermann? Hodit si korunou?
Mondeo, 2,2 TDCi 114 kW, liftback, r.v. 2006, Titanium X
Uživatelský avatar
knudsen1971
*
*
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2011 12:31,0

Chroupání

Příspěvekod 69696969 » pát kvě 06, 2011 15:40,0

Mám vyměněný všechny 4 kotouče i desky a stále se při dobržďování ozývá takový chroupání jako když by to bylo total sjetý. Párkrát jsem za to vzal na dálnici z 180 do 0 a nepomohlo to. Může to být materiálem destiček?
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Re: Chroupání

Příspěvekod DR » pát kvě 06, 2011 17:40,0

69696969: můžou to být poloosy .... Destičky nic nechroupají ....
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Chroupání

Příspěvekod psena » pát kvě 06, 2011 23:32,0

69696969 píše:Mám vyměněný všechny 4 kotouče i desky a stále se při dobržďování ozývá takový chroupání jako když by to bylo total sjetý. Párkrát jsem za to vzal na dálnici z 180 do 0 a nepomohlo to. Může to být materiálem destiček?

180-0 na dalnici neni dobrej napad...zaprve se takhle daji znicit kotouce (zvlast pokud se jedna o cerstve novy dily) a za druhe rychlost 0 km/h na dalnici neni zcela bezpecna rychlost :lol:
Brzdy si sednou pri bezne jizde behem 100-200km.
Jaky desky tam mas? Ja preferuju Textar,Ferodo.
Focus, 1,6 74, 5dv, r.v. 1999, Ghia
Mondeo 2,2 TDCi combi r.v. 2005 Ghia
psena
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 20, 2009 16:54,0

Re: Chroupání

Příspěvekod 69696969 » pon kvě 09, 2011 13:55,0

Zkouška na dálnici proběhla v neděli dopol, kdy tam bylo prázdno a ze 180 do 0 je běžná zátěž, na kterou jsou brzdy dimenzovaný. Kotouče i desky měly najeto kolem 2000 km. Nejsem magor, abych fungl nový desky a kotouče, který si nesedly hned takhle testoval. Když byly nový tak ok, žádný zvuky, pak se to zhoršilo a teď to zůstává na stjné úrovni.
Přední měnil původní majitel před prodejem, kotouče nevím co to je, desky asi ICER. Zadek jsem měnil já u Charouze a desky vypadaj íFerodo, kotouče nevím.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

trasenei pri brzdeni.

Příspěvekod Laci27 » pon kvě 09, 2011 14:52,0

Ahojte. Menil som asi rok a pol dozadu brzdove kotuce, vsetky styri+oblolenia ( kupoval som to na e-bay v nemecku) Po cca pol roku som pri jemnom brzdeni ( ako ked prichadzate do krizovatky a len jemne dobrzdujete ) som si vsimol, ze autom jemne cuka- to jest krivy kotuc. taktiez to triaslo pri brzdeni na dialnici. Pomyslel som si, moja chyba, kupil som lacny srackovsky set. Kupil som teda novy set na odporucanie od kamarata- kupil som znacku deplhi- vraj je to dobry pomer cena/kvalita. Stare som teda vyhodil, ani som nemal chut sa s nimi zapodievat nejakym sustruhom. Brzdy som zajazdil tak ako mam, do tych cca 500 km som brzdil kludne, nie prudko. Brzdilo to super, netriaslo, nekopalo. Teraz to zase trasie pri brzdeni a pri dobrzdovani to kope- podozrenie asi zase niektory kotuc v haji. Mal som 3 sady pneumatik na aute, vzdy sa to chovalo rovnako. ramena, capy, sielntbloky menene davnejsie- su ale podla technika bez poruchy( menil zadne tlmice )a dal som mu odkontrolovat napravu.Na tychto kotucoch som odjazdil mozno 5000 km a nejak mi to vrta hlavou, preco to zase trasie. Motorcrafty su dost drahe (ano, viem, ked zratam obe sady, mohol som mat motorcrafty ) no je to az taky rozdiel? ked przuvam disky, taktiez, ked boli prehadzovane kotuce, vzdy som dbal a dbam nato, aby plochy boli uplnne ciste ( drotena kefa), ked vyvazujem gumy, vzdy je to na 100% nikdy zo servicu neodidem, kym na to vyvazovacom stroji nemam 0.Pravda je taka, ze byvam v Bratislave a cesty su tu katastrovalne jak na tankodrome, vyhybam sa kazdej jame, no jednej sa vyhnem a nasledne jeeeb do druhej, no nepamatam sa, zeby som do nejakej vacsej vbehol. Poradite mi? co robit? kde moze byt chyba? kotuce viem dat na sustruhu zrovnat, no mam obavy, ze to pomoze iba zase na nejaku dobu. co na naprave odkontrolovat a vylucit tak moznu pricinu? vdaka za vsetky rady, poznatky, navrhy.
laci
Mondeo II , 1.6 66 kW, 16V, hatchback,
r.v. 1997, Sivo-modrá metalíza
Uživatelský avatar
Laci27
***
***
 
Příspěvky: 117
Registrován: pon srp 27, 2007 15:09,0

Příspěvekod Ebo » úte kvě 10, 2011 10:55,0

to > Laci27 .. a díval jsi se jak vypadají ty kotouče co jsi vyhazoval? ..problém totiž může být i nerovnoměrné sjetí (jedna strana víc) způsobené tím, že se třmen špatně pohybuje..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

to ebo.

Příspěvekod Laci27 » úte kvě 10, 2011 11:07,0

Ahoj. Vdaka za spravu.
ked som kupoval mondeo, triaslo kapanek predok, tak som kupil kotuce - len do predu. asi rok nato, ked som prezuval auto som si vsimol, ze vzadu su kotuce uz na vyhodenie, tak som sa zacal obzerat po zadnych kotucoch. tu som narazil na komplet sadu predok + zadok aj s oblozenim na ebay za nejakych 2800sk aj s dopravou, tak som to kupil a nahodil. ako som pisal, ani nie po pol roku okram nesmierneho piskania mi brzdy zase zacali kopat. tak mi kamarat ( predava autodiely ) odporucil kupit delphi. kompletny set ( predok+ zadok) ma stal nejak 4500 sk s tym, ze budem spokojny, nakolko je delphi dobra kvalita. ked som menil e-bayovsky set za delphi, nic som nespozoroval, zeby boli sikmo zjazdene, popripade nejake vadne, alebo jedna strana viacej zjazdena.
vdaka
Mondeo II , 1.6 66 kW, 16V, hatchback,
r.v. 1997, Sivo-modrá metalíza
Uživatelský avatar
Laci27
***
***
 
Příspěvky: 117
Registrován: pon srp 27, 2007 15:09,0

Příspěvekod Step46 » sob čer 25, 2011 18:16,0

Ahoj,
Už druhý den tu pročítám vlákna o brzdách, ale nenažel odpověď.
Chtěl bych vyměnit zadní brzdové třmeny za novější typ montovaný od r.v 2004, jelikož už po několikáté řeším problém se zatuhlým mechanizmem ruční brzdy a u novějšího typu stím už prý nejsou takové problémy. Jde mi především o kompatibilitu :?: (upevnění třmenu a hadičky).
Jen dodám že problé je opravdu ve třmenech. lanka ani samoštel na páce ruční brzdy (Odstraněn a nahrazen pákou z novějšího modelu s klasickým ručním seřizováním :D ) nejsou příčinou.
Mondeo, 2.0 TDDI 85 kw, kombi, r.v. 2001, ghia
Uživatelský avatar
Step46
*
*
 
Příspěvky: 37
Registrován: pát čer 24, 2011 22:37,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Chopper911 » ned čer 26, 2011 7:11,0

To Step46: Hmm, zatuhnutý strmeň, to znamená, že sa nevracia... Pozeral si tie vodiace tyčky, čo majú na sebe to tesnenie? Ak nie, odporúčam to pozrieť, raz sa nám stalo, že to tesnenie sme namazali a ono nabobtnalo, takže ostal visieť a skoro sme prepálili kotúč, takže sme museli opäť rozobrať, kúpiť sadu tesnení a vymeniť...
Mondeo, 2.0 HE Duratec 107kW, liftback, r.v. 02/2001, Ghia
Uživatelský avatar
Chopper911
**
**
 
Příspěvky: 92
Registrován: pon čer 02, 2008 16:59,0
Bydliště: Ladce

Příspěvekod DR » ned čer 26, 2011 8:25,0

Step46: co se týká zaměnitelnosti třmenu, musíš to porovnat. Průměr kotouče je stejný, takže pokud sedí velikost a rozteč úchytů, půjde to prohodit bez problémů. V podstatě to půjde prohodit určitě, je to jen o tom, co všechno bys kvůli tomu musel vyměnit.

BTW, ty třmeny chceš dávat nové, nebo nějaké z vrakáče? U nových bych to neřešil a dal tam stejný typ, vydrží ti určitě déle, než to auto budeš provozovat.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník