Problém s řízením

Příspěvekod Ebo » sob úno 11, 2012 0:03,0

to >DR ..blbost možná jo, ale v Microcatu u toho dílu máš rozepsaný jestli používáš tyhle pneu tak tyhle tyčky, jestli větší tak druhý tyčky.. sám jsem na to prvně nechápavě koukal.. a jediné co mě napadlo je, že při větší pneu je to o něco zkráceno aby to nedrhlo v plném rejdu ..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » sob úno 11, 2012 0:26,0

Ebo: když těmi rozdílnými (a včem se vlastně liší?) tyčkami seřídíš vždycky stejné (shodné pro 14" i 15" kola) hodnoty geometrie, tak to asi s nějakým drhnutím nebude mít nic společného ... Kdybys ty tyčky zkrátil "aby to nedrhlo v plném rejdu" tak by se musela - a výrazně - změnit geometrie. To je pitomost, že?
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod NOVON » sob úno 11, 2012 11:03,0

Jako je to zajímavé..Napadlo mě,jestli to právě není příčina mého problému s přední nápravou,kdy se mi ve větším rejdu jakoby kola přetlačujou,jako by bylo každé jinak natočené a chtělo jet jinam..Mám 15" litáky origo GHIA,které se dávaly na MK1 (takové ty kanáldekly),tak že by tam měly být tyčky pro 15" ráfky..Tak jestli tam někdo neznalý nedal třebas 1 tyčku pro 14" ráfky a tím by se to mohlo právě při tom plném rejdu přetlačovat..Tohle právě potřebuji objasnit.. :(
FORD MONDEO TURNIER GHIA,2.0 16V,r.v.6/96 Mk1,LPG
("autokutil")
NOVON
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 03, 2007 9:35,0
Bydliště: KOPR

Příspěvekod NOVON » sob úno 11, 2012 11:11,0

FORD MONDEO TURNIER GHIA,2.0 16V,r.v.6/96 Mk1,LPG
("autokutil")
NOVON
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: čtv kvě 03, 2007 9:35,0
Bydliště: KOPR

Příspěvekod Ebo » sob úno 11, 2012 20:11,0

to >DR .. mysli si co chceš ..faktem je, že to pro 14" kola je 350mm/M14/M16" a to pro 15" je 355mm/M14/M16 .. další rozdíl může být v tom kloubu ..může být robustnější .. v ruce jsem to neměl..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » ned úno 12, 2012 11:32,0

Ebo: ano, myslím si, že tvůj názor, že "..při větší pneu je to o něco zkráceno aby to nedrhlo v plném rejdu ..." je pitomost - což pochopí každý, kdo nemá v hlavě seno. Protože: a) při větších pneu je to naopak prodlouženo, b) bez ohledu na ten 5mm rozdíl v délce se seřizují stejné hodnoty geometrie, holt se závit zašroubuje o 5mm vic, ale ten 5mm rozdíl nemá žádný vliv na postavení kol. Spekulace o robustnosti taky nemají žádný rozumný základ, ta kola jsou prakticky stejně velká (obvod), stejně těžká, a tedy i namáhání řízení bude (zhruba) stejné.

Chápal bych, kdyby to bylo rozlišeno pro MK I a MK II, nebo podle motorizace (tady by se mohly používat rozdílné převodky řízení a tedy by k nim příslušely i rozdílné spojovací tyčky) ale podle velikosti disků je to nesmysl - to jako při přezutí ze 14" na 15" musím taky vyměnit tyčky řízení? Nemusím, takže asi tak ...
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re:

Příspěvekod niky96 » úte dub 10, 2012 22:21,0

snajper píše:Ahoj,
má takovej problém, když stojím na místě a dám kola do roviny a chci zatočit na jednu nebo druhou stranu, tak mi jde volant ztuha a vzápětí v tom lupne (křupne), ale když mám volant vytočený na jednu nebo druhou stranu, tak to nedělá a při jízdě rovně a chci zatočit to není tak znatelný. Jinak jsem zkusil prostříkt vše co jsem tady našel, zkoušel jsem i vůli řízení a ta tam taky neni. Už opravdu nevim co a začínám být zoufalej. :?:




Ahoj,
mám naprosto stejný problém. Vyměnil jsem ložiska v horním uložení tlumičů a závada je pořád stejná. Přesně ze středové polohy volantu na jednu i druhou stranu to vrže (skřípe), ale opravdu jen na nepatrné pootočení volantem. Dál už to nedělá.
Nemáte někdo nápad, jak to odstranit? Díky.
niky96
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte dub 10, 2012 21:42,0

Re: Problém s řízením

Příspěvekod MIS » stř dub 11, 2012 11:24,0

TO niky96 : Zkusit namazat uložení řídící tyče, popřípadě uložení čepů řízení v nápravě.
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: Problém s řízením

Příspěvekod niky96 » stř dub 11, 2012 23:06,0

Díky, zkusím ještě to uložení čepů, jen jsem zamomněl připsat, že když nemám motor natočený, tak bez posilovače to nevrže. Taky jsem si myslel, že to může dělat to uložení řídící tyče, ale tím se to vylučuje. Když jsou přední kola ve vzduchu - na heveru - tak to je taky dobrý.
niky96
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte dub 10, 2012 21:42,0

Re: Problém s řízením

Příspěvekod MIS » čtv dub 12, 2012 12:44,0

TO niky96 : Ale ne, tím se uložení řídící tyče nevyloučí. Ono to může dělat jen při určitém zatížení. Zkus ho prostě jen prostříknout třeba WD40. Za to nic nedáš a budeš to mít alespoň opravdu vyloučené!
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Re: Problém s řízením

Příspěvekod niky » čtv dub 12, 2012 22:15,0

Určitě to namažu. nejhorší je ten špatný přístup k řízení. Opravdu se to špatně hledá. To křupnutí se přenáší tak, že není možné zjistit přesné místo podle zvuku. Přenáší se do celého řízení.
CMC 955
Mondeo, 2.0 TDDi 85 kW, hatchback, r.v. 2001, Ghia
(dříve Fiat 850 Sport coupe, Sierra 2,3D, Mondeo 1,8 TD)
niky
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned úno 18, 2007 19:36,0
Bydliště: Turnov

Re: Problém s řízením

Příspěvekod admix » sob dub 14, 2012 13:42,0

Moje dela neco podobneho, ze stredove polohy doleva (pouze doleva) citim lehky odpor ve volantu, a nasledne takovy tlumeny "preskoceni" - v servisu mi nakonec rekli, ze je to primo v rizeni, asi na hrebenu, oprava za 15, tak jsem podekoval a smiril se s tim :D
Ford Mondeo MkIII 2.5 V6 125kW, r.v. 11/2003, cerne kombi
(Ford Mondeo MkI 1.6 16V, r.v. 1994 modre kombi - 2007: zavrazdeno postovni dodavkou zezadu)
Uživatelský avatar
admix
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: stř dub 20, 2005 0:23,0
Bydliště: Praha (Plzen)

Re:

Příspěvekod ryba » čtv čer 14, 2012 8:10,0

Jurin píše:Ahoj
Tak hlásím,že už jsem konečně přišel na to,odkud mi to lupalo a povrzávalo v řízení.Nebylo ani to od toho spojovacího kloubu co je za pedálama u podlahy (zbytečně jsem ho vytahoval a promazával),ani nebyla uvolněná ta bílá plastová miska-(těsnění na pedálové stěně)-ostatně ta je z obou stran vypodložená pěnovou gumou,-prostě nakonec mě napadlo chytit levou rukou za sloupek řízení-(trojhranná teleskopická tyč) a pravou rukou točit volantem.Bylo zřetelně cítit,jak to v té tyči lupe a křupe.Jak jdou ty dvě části do sebe,tak tam je taková umělohmotná vložka.A ta se musí dokonale prostříkat WD40.Jak jsem to udělal,po vrzání není ani slechu.Tak snad to už bude dobrý (':)')


Tak tomuto panovi dekuji za odpadnuti kamene ze srdce, fakt to bylo ono, taky mi to neprijemne lupalo do zatacek, zejmena pravotocivych. Uz jsem mel strach ze jde o ulozeni tlumicu nebo nedejboze hreben rizeni a tak. Klouby tyce rizeni prostriknuty olejem a ok.
Mondeo, 2.0i 107kW, kombi, r.v. 2002, ghia
ryba
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: ned led 31, 2010 17:02,0
Bydliště: okoli HK

Re: Problém s řízením

Příspěvekod DanHappy » pon čer 24, 2013 9:25,0

Ahoj, mám problém u svého Mondea TDCi rv. 2005 170000 Km a to s řízením. Při rozjezdu a zatáčení kol vpravo nebo vlevo je na začátku zatáčení cítit lehounké cukání do volantu a to pouze na začátku zatáčení. Toto lehounké cukání se projevuje i při jízdě na dálnici, kdy jsou kola rovně a t v rychlostech 20-40 km – 110-120 km, kdy to pak zmizí. Vozidlo jsem dal do servisu a byla provedená kontrola přední nápravy, nebyla zjištěna žádná vůle na nápravě, ložiska rovněž v pořádku. Doporučení vyměnit přední kotouče, nejsou zkroucené ani popraskané, je to doporučení je vyměnit s destičkami. Auto jsem odvezl ze servisu a závada se projevovala znovu. Auto jsem dal opět do servisu a došlo k vyměnění kapaliny v servu, kdy došlo k zjemnění toho cukání, ale cuká to dál. Pročítal jsem tady různá vlákna, ale takovouto závadu jsem nenašel. Je mi jasný, že auto už má něco najeté a tak nečekám, že vše bude fungovat jako u nového auta, ale rovněž se mi nechce vynakládat desetitisícové částky na opravy typu pokusu.
Mondeo, 2.0 TDCi 85, Kombi, r.v. 2005, Ghia
DanHappy
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon dub 27, 2009 10:59,0

Re: Problém s řízením

Příspěvekod ryba » pon čer 24, 2013 11:58,0

prijde mi to jako problem s homokinetickym kloubem u nektereho kola. Jak jsou na tom manzety u kol?
Mondeo, 2.0i 107kW, kombi, r.v. 2002, ghia
ryba
**
**
 
Příspěvky: 51
Registrován: ned led 31, 2010 17:02,0
Bydliště: okoli HK

Re: Problém s řízením

Příspěvekod steny001 » úte kvě 13, 2014 13:30,0

Ahoj, vlastním mondeo mk II (1,8 TD, 97). Mám podobný problem jako měl uživatel Lud a Potop, popíšu vám ho svými slovy: vyměnil jsem na autě silenbloky v ramenech, svislé čepy, čepy řízení, stabilizační tyčky, pružiny a byl jsem i na geometrii. Autu ale pořád v plném rejdu uskakují kola a těsně před plným rejdem si to sebou stáhne samo volan do té strany (levá,pravá). Při větší rychlosti to taky trochu vibruje. Při brždení to volant stahuje pokaždé do jiné strany a při prudkém sešlápnutí brzdy volant skočí vlevo i vpravo. Kontrolovalo už mi to víc mechaniků ale nemůžem přijít nato co by to mohlo způsobovat. Jo a ještě na geometrii to seřizovali přez hodinu a vdycky jak to projel ta geometrie se znovu rozhodila... Jinák to dobře hryže pneu po vnějších stranách, ale zdá se mi, že levou stranu otrochu méně. Napadá mě už jenom uložení tlumiče v honí části, ale nezdá se mi ani mechošům žeby bylo nějak moc opotřebované. Možná to někdo z vás už vyřešil, rád bych uvítal nějakou radu...
steny001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: úte kvě 13, 2014 13:12,0

Re: Problém s řízením

Příspěvekod Mirda » stř kvě 14, 2014 14:49,0

Ty silenty v ramenech jsis menil sam?
A jak jsi utahoval ty srouby?
Ve vzduchu,nebo auto stalo na kolech?Je to totiz dost podstatne.Zda se to prkotina ale v tom je jadro pudla.
Vlastni skusenost :!: :!:
CMC 613
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997)
Ford Escort 1.6 16V(1996) odvezen do šrotu
Renault LagunaII 1.8 liftback
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 229
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: Problém s řízením

Příspěvekod VANESO » úte čer 23, 2015 17:29,0

Mirda píše:Ty silenty v ramenech jsis menil sam?
A jak jsi utahoval ty srouby?
Ve vzduchu,nebo auto stalo na kolech?Je to totiz dost podstatne.Zda se to prkotina ale v tom je jadro pudla.
Vlastni skusenost :!: :!:



Zdravim Vas..

Mam identicky problem po vymene gumenych casti atd. ako ,,steny001,,

mozem poprosit o pomoc? vymena prebehla komplet na zdvihaku..

vdaka

PREDBEZNE VYRIESENE.. v nedelu idem na to..
VANESO
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned čer 21, 2015 14:43,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník