Lité disky v zimě

Lité disky v zimě

Příspěvekod bink » pát lis 21, 2003 19:25,0

Zdravím "Mondeáře"!
Chtěl bych se Vás zeptat, měl bych na zimu vyměnit hliníkové disky, nebo je lepší jezdit v zimě na plechových? - a co s nimi dělá zimní posyp? Děkuji za odpověď.
bink
*
*
 
Příspěvky: 16
Registrován: ned lis 16, 2003 14:29,0

Re: Hliníkové disky v zimě

Příspěvekod DR » pát lis 21, 2003 20:13,0

[quote="bink"]Zdravím "Mondeáře"!
Chtěl bych se Vás zeptat, měl bych na zimu vyměnit hliníkové disky, nebo je lepší jezdit v zimě na plechových? - a co s nimi dělá zimní posyp? Děkuji za odpověď.[/quote]

Prijde nato. Hlavni riziko pro, rikejme jim "rafky z lehkych slitin" (RLS :-)), je jednak koroze v dusledku pusobeni soli, druhak mechanicke poskozeni - o ve snehu skrytou prekazku, nebo po smyku nekde o obrubnik atd. a tretak opet mechanicke poskozeni, resp, opotrebeni RLS pri castem nasazovani/sundavani zimnich/letnich plastu. RLS v dobrem stavu (neodrene a chranene nejakym lakem, nebo voskem, proste necim, jsou na to i extra pripravky) par set/tisic km v soli v pohode vydrzi (nic ti nebrani po takove jizde je jit umyt do mycky) navic vetsinu zimy jsou silnice obvykle hole. Mechanicke poskozeni je ve vetsine pripadu primym dusledkem blbosti ridice, to si zvaz sam :-). Ja osobne jezdim hodne (cca 50000 km rocne, coz je jedna sada pneu) a i kdyz na zimnim/letnim prezouvani diky tomu (ze pri kazdem druhem stejne davam nove gumy) skoro nic neusetrim, mam k RLS jeste i plechove disky na zimu - protoze zrusit original RLS ford nekde o obrubnik by byla mnohem drazsi sranda, ty plechace staly (jete, ze scorpia) 2200,- vsechny. A jako drobny bonus nemusim stat frontu v pneuservisu, kdyz se pani zima zepta, proste si to prezuju doma pred barakem behem pul hodiny (no dobre, tak za hodinu ;-)).
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Vonty » sob lis 22, 2003 9:26,0

nejde nez souhlasit s DR 8)
CMC 019
1998,1.8i,CLX,Hatchback
Uživatelský avatar
Vonty
***
***
 
Příspěvky: 161
Registrován: čtv zář 04, 2003 13:53,0
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod No Respect » sob lis 22, 2003 10:38,0

Bylo to velmi výstižné a přesné!
Osobně bych taky doporučoval koupit na zimu naky jety plechace a na tech mit zimni pneu.V dnesni dobe se daji sehnat za rozumnou cenu.Ja osobne to tak mam, sice auto vypada s plechacama uplne jinak, ale jakmile se vrati na jare ty krasny dny, tak uz se vsichni tesi jak vytahnou svoje pekne zachovaly alu a pochlubi se s nima celymu svetu :lol:
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod DR » sob lis 22, 2003 10:46,0

[quote="No Respect"]Bylo to velmi výstižné a přesné!
Osobně bych taky doporučoval koupit na zimu naky jety plechace a na tech mit zimni pneu.V dnesni dobe se daji sehnat za rozumnou cenu.Ja osobne to tak mam, sice auto vypada s plechacama uplne jinak, ale jakmile se vrati na jare ty krasny dny, tak uz se vsichni tesi jak vytahnou svoje pekne zachovaly alu a pochlubi se s nima celymu svetu :lol:[/quote]

Tohle jsem vyresil plastovymi poklicemi z bauhauzu, tusim necele 400 za sadu. Zase tak zle to nevypada (i kdyz ford ma hezci, zvlast ghia). Ono vubec neni dobre jezdit v zime s holymi disky, mnohem vic trpi srouby kol a ten stredici krouzek, ty poklice rozhodne nejsou jenom pro paradu.
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod No Respect » stř lis 26, 2003 22:15,0

presne tak, staci dat na plechace naky trosku aspon dobre vypadajici poklice a hned je to lepsi.
A co se tyce Fordackych poklic tak je maji pekny - a taky jsou pekne drahy.Navic v dnesni dobe si takovy poklice koupis za tezce vydelany penize a pak ti to nekdo z parkoviste ukradne :evil: Takze lepsi je si koupit naky normalni pekny poklice a je to...... :wink:
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Brooch » úte led 13, 2004 9:59,0

No Respect píše:presne tak, staci dat na plechace naky trosku aspon dobre vypadajici poklice a hned je to lepsi.
A co se tyce Fordackych poklic tak je maji pekny - a taky jsou pekne drahy.Navic v dnesni dobe si takovy poklice koupis za tezce vydelany penize a pak ti to nekdo z parkoviste ukradne :evil: Takze lepsi je si koupit naky normalni pekny poklice a je to...... :wink:


U Charouze mi poradili ze se maj zajistit (oblepit spolu s rafkem) pruhlednou lepici paskou, alespon na dvou mistech. Zlocinci chtej rychle poklici sundat nejde jim to a prej jich jeste malo prislo na to vzit si sebou nozik. Ted sem si tam ty poklice koupil stoji cca 500kc/ks. Mam ale zase jiny trouble (viz Peumatiky), takze to zalepim az to vyresim. Me uz ukradli dve sady, treti sem si koupil jetou za 400 vsechny ale bez modryho loga a chromovanyho krouzku urpostred a to vypadalo mizerne. Ted tam mam ty s chromem a jestli mi je nekdo cajzne po treti budu uz asi vazne brecet.
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Re: Hliníkové disky v zimě

Příspěvekod Brooch » úte led 13, 2004 10:04,0

bink píše:Zdravím "Mondeáře"!
Chtěl bych se Vás zeptat, měl bych na zimu vyměnit hliníkové disky, nebo je lepší jezdit v zimě na plechových? - a co s nimi dělá zimní posyp? Děkuji za odpověď.


Pokud nejsou ty hlinikace urceny pro zimni provoz tak budou vic korodovat diky chemickemu posypu. V nemeckych tunigovych casopisech sem kdysi narazil na tabulku znacek a typu a jejich vlastnosti (tvrdost, odolnost proti korozi, atp.) Vyplyvalo z toho treba ze AEZ neprosli na tvrdost, protoze byli moc mekky, jiny zase daleko vic nachylny na korozi. Ja mam na zimu plech.
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Ota » úte led 13, 2004 10:20,0

Original poklice stoji 500Kc za kus? To se snad u Forda po**ali, vzdyt je to jedna rana lisu a kus dratu. To radsi budu v zime koukat na srouby.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Brooch » úte led 13, 2004 10:46,0

Ota píše:Original poklice stoji 500Kc za kus? To se snad u Forda po**ali, vzdyt je to jedna rana lisu a kus dratu. To radsi budu v zime koukat na srouby.


Byla doba ze stal 900. :-)
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod No Respect » úte led 13, 2004 14:59,0

To: Brooch
S tou lepící páskou to vůbec není špatnej nápad.Když to zlodějovi nepůjde a bude spěchat, tak se na to vykašle a rači zdrhne.
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Brooch » úte led 13, 2004 15:13,0

No Respect píše:To: Brooch
S tou lepící páskou to vůbec není špatnej nápad.Když to zlodějovi nepůjde a bude spěchat, tak se na to vykašle a rači zdrhne.

A ty plecháče na zimu jsou ňák označeny ? Abych poznal, ze jsou určený pro zimní provoz - ňákej popisek ? Na zimu, pak budu totiž shánět plecháče, tak abych věděl jaký budou nejlepší.
Díky!


Pochybuju ze delaj plechovy disky na leto a na zimu. Jsou snad jenom natreny nebo jeste nalakovany. Navic sou pod poklicema a tam to ostudu nedela. Obcas to umeju rejzakem a ani to moc nerezne, spis vubec. Mam je asi 6tej rok, porad ty samy a jejich vzhled moc neresim. To zelezo je tak tlusty ze to snad ani proreznout za normalnich okolnosti nemuze.
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod No Respect » úte led 13, 2004 15:28,0

To Brooch: Sorry, špatně jsem si přečetl tvůj příspěvek, jak jsi psal o těch hlinikacich.Nevim proc, ale zustalo mne v hlave slovo "plecháče" - nevim proč, proste uz jsem byl z tech příspěvků ňák zmatenej.A právě jsem se divil, že se dělají plecháče i na zimu.Tak proto jsem se ptal.Pak jsem si ale uvědomil, co jsem vubec napsal, tak jsem tu moji otázku z prispevku smazal a příspěvek uložil.Ale v té době jsi už ty měl zřejmě odpoveď rozdělanou.....
O těch liťákách vím, že se dělají speciálně odolný i na zimu, ale stejně si myslím, že je lepší dát plecháče.Stejně nemůžou být 100% odolný proti všem těm svinstvům co je na silnících.Ta sůl jim dává určitě zabrat i tak.A což teprve, kdyžby jsi někde ten liťák náhodou trošku škrábnul o chodník při parkování, tak na tom místě by ta ochranná vrstva nebyla už tak účinná.Ale pokud už bych si bral liťáky na zimu, tak bych si prošel ty testy a koupil ty které by nejvíce vyhovovaly.
CMC 179
(předchozí auto - Mondeo 1.8 16V GLX, 11/96 MkII, sedan)
VW Passat B5 facelift, 1.9 TDi PD 74kW, 11/01, kombi
Uživatelský avatar
No Respect
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1031
Registrován: čtv zář 18, 2003 15:38,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Mikki » úte led 13, 2004 15:42,0

Ale do haj...u :(
Brooch: sorry, místo Quote jsem Editoval tvůj příspěvek, sorry, napiš to sem ještě jednou. Uhmát' jsem se. :(
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Brooch » úte led 13, 2004 16:02,0

Mikki píše:Ale do haj...u :(
Brooch: sorry, místo Quote jsem Editoval tvůj příspěvek, sorry, napiš to sem ještě jednou. Uhmát' jsem se. :(


To zase nebylo tak dulezity, to urcite kazdej vedel. :-)
CMC 144, Mondeo 2.0 16V GLX, 1998, liftback
Uživatelský avatar
Brooch
***
***
 
Příspěvky: 171
Registrován: stř led 07, 2004 20:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Milan Hanus » ned úno 29, 2004 1:21,0

Ja bych po své dnešní zkušenosti ještě dodal, že nejen ráfky, ale i hliníkové čepičky na ventilky trpí :cry: . Chtěl jsem dohustit a podařilo se mi rukou povolit čepičku jen na jednom kole. Nešlo to ani kleštěma, takže jsem jel do pneuservisu, kde mi museli zout gumy a ventilky vyměnit. Čepičky byly od soli tak rozleptané, že s tim nic jiného nešlo dělat.
CMC 107
Mondeo ST 200 kombi, 2000
Seat Leon 1.4, 2001
Uživatelský avatar
Milan Hanus
***
***
 
Příspěvky: 197
Registrován: čtv lis 27, 2003 23:24,0
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Standa » pon bře 22, 2004 10:50,0

Kdo používáte v zime Al kola, tak pro ty přenáším článek z Autorevue.

Technologie lakování kol je u většiny renomovaných výrobců hliníkových disků na relativně vysoké úrovni, ovšem ani kvalitní lak zcela neeliminuje největšího strašáka - korozi hliníku. Právě končící zima je obdobím provozu s mnohonásobně vyšším rizikem poškození hliníkových disků. Souvisí to s ovladatelností vozidla za zhoršených klimatických podmínek (nárazy do obrubníků a ostrých hran ledových "kolejí", apod.) a s vyšším výskytem mechanických nečistot na silnici (štěrk, škvára, písek). Poškození laku disku je díky tomu velmi častou záležitostí. Jakékoliv mechanické poškození pak otevírá dveře chemickému poškození. Vzhledem k tomu, že v České republice se používá pro zimní údržbu vozovek většinou sodných či draselných solí, vznikne jejich spojením s vodou, či břečkou pro hliník velmi nebezpečný roztok - kyselina. Působení kyseliny na hliník obnažený mechanickým poškozením poškozuje jeho strukturu a to i směrem pod nepoškozený lak. Proto bychom zvláště po zimním období měli provést pečlivou vizuální kontrolu hliníkových kol.
FEF 009
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Uživatelský avatar
Standa
*
*
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř led 07, 2004 9:35,0
Bydliště: Opava

Příspěvekod Pýty » pon pro 06, 2004 19:37,0

Řeším "problém", sundal jsem již také originál kola a obul jsem estéčko do Pirelli Winter Snowsport 205/55/R 16 (dle TP), včetně plechových disků, vše nové. Ptám se, zda je možné matice z hliníkových kol použít na plecháče? Technik, který kola měnil, řekl, že v tom nevidí problém, protože matice mají kolnus pro plech a za ním je nasunutá jakási kolnusová podložka, která má na vlastním těle matice trochu vůli a je tam zřejmě pro uchycení litých kol. Když jsem prostudoval návod Mondíka, dočetl jsem se, že kola z lehké slitiny nelze nikdy upevňovat maticemi pro ocelová kola, což je zcela jasné, ale též se tam píše, že matice na litá kola je možno použít i na krátkou dobu (nejdéle na dva týdny) na náhradní ocelové kolo. Je tedy možné tyto matice z litých kol bezpečně používat na plechových discích? Dle mého názoru a pohledu na "speciální" matice, bych souhlasil s technikem, neb se mi zdá, že se jedná o univerzální matice pro oba dva druhy disků, ale ptám se, protože chci míti jasno. Krom toho na každém kole /litém/ mám bezpečnostní matici a místo ní mi tam dal nyní na plechové disky obyčejnou, protože tyto tzv. speciální neměl. Tak co radíte? Mám shánět další čtyři matice speciál, které tam možná nesmí být nebo to vše osadit obyčejnými maticemi na plechová kola. Vše je samozřejmě zakryté "pěknými" poklicemi, které vypadají jako litá kola, takže není problém vzhledu, ale bezpečnosti, resp. abych nevhodným použitím "matic" zbytečně nezavdal vzniku nějakého problému. Pokud má někdo zkušenost a poradí, či objasní, jak se věci mají, budu rád. S pozdravem Pýty. :roll: :oops:
CMC 336
Fiesta 1.3/16V/1997;předchozí F-Focus 2.O Trend 3D 2001, poté F-Mondeo ST 220-2004
Uživatelský avatar
Pýty
*
*
 
Příspěvky: 28
Registrován: pon srp 16, 2004 19:02,0
Bydliště: Jablonné v Podještědí

Příspěvekod sedlaq » pon pro 06, 2004 20:10,0

Já mám dvě sady kol a dvě sady matic. Matice pro ocelové disky nemohou být nijak drahé a já bych ti je doporučoval používat. Neriskoval bych poškození dosedacích konusů určených pro lité disky od tvrdých ocelových otvorů v plecháčích.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod petrsa » pon pro 06, 2004 20:36,0

Originální šrouby na liťáky opravdu pasují na originální plechy a je na nich hliníkové mezikruží, které dosedá jen na liťáky a konec matice (bez mezikruží) dosedá na plecháče. Teď to praktikuji již třetí zimu a není s maticemi a disky problém. Už se to tu snad jednou probíralo
CMC 020 (Ford Mondeo Club)
Mondeo MkI 1.8 16V Ghia, 1995, combi - prodáno
Opel Omega Caravan CD, 2.5DT - R6 z Bavorska, 2000 + Peugeot 206, 1.9D XR Presence, 2001,
Uživatelský avatar
petrsa
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pát zář 05, 2003 7:59,0
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník