Klepání při brždění

Příspěvekod Ebo » úte lis 04, 2008 11:32,0

to > Antonín Plhal ..takže jestli jsem to pochopil správně, tak ti v něakém pneuservise pustili auto na zem a od toho ti vibrovalo zadní kolo? :shock:
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod Antonín Plhal » úte lis 04, 2008 21:36,0

Ebo píše:to > Antonín Plhal ..takže jestli jsem to pochopil správně, tak ti v něakém pneuservise pustili auto na zem a od toho ti vibrovalo zadní kolo? :shock:

Po jarním přezutí (před rokem a půl), prasklý buben, štít paken vychýlený o 2 mm dole více jak nahoře, pakny po více jak 5000km ojeté jen nahoře u prasátka, čím to šlo níže, tím se to více vytrácelo - napadá tě jiné vysvětlení? Ale ono je to stejně jedno. I kdybych tam šel a řekl jim to, budou si myslet, že jsem *****. Po roce a půl...
Focus kombi, černý, 1.8 Zetec-E 16V, r.v.2004
Antonín Plhal
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon lis 12, 2007 12:43,0
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod Antonín Plhal » pon zář 21, 2009 21:21,0

Takže téměř po roce mohu s jistotou říct, že problém je opravdu vyřešen. :D
Focus kombi, černý, 1.8 Zetec-E 16V, r.v.2004
Antonín Plhal
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon lis 12, 2007 12:43,0
Bydliště: Vysočina

auto se rozklepe nad 120km/h

Příspěvekod plepa » pon pro 07, 2009 19:26,0

Jakmile dosáhnu rychlosti 120km/h a vyšší, celé auto se mi rozklepe od přední nápravy. Nejprve jsem myslel, že to budou špatně vyvážená kola, ale při vyměně letních na zimní se to lehce snížilo, ale auto se chvěje celé. Navíc když je to špatně vyváženými koly, chvěje se to jenom v rozmězí určitých rychlostí, ale tady se to chvěje od 120 a výš, do kolika ovšem navím, protože se to při 160 chvěje tak, že už mám obavy, aby mě to nevykoplo ze sedačky. Možná, že geometrie, možná špatné brzdové kotouče, možná že i přední tlumiče. Ovšem jinde se nic neprojevuje. Brzdí to dobře, tlumiče tlumí a nic se mi nesjíždí.
Mondeo, 1,8TD 66, kombi, r.v. 1997, klima
plepa
Junior
Junior
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon zář 28, 2009 22:29,0

Příspěvekod Michal99 » úte led 12, 2010 19:11,0

taky mám problém s vibracema při delšim brždění, vše ok ale sou malé vůle homokynetických kloubech.Můžou to dělat ty klouby?Kola vyvážený ložiska nový,i po výměně kotoučů problém přetrvává.Vyměněno skoro vše kromě kloubů.
Ford Mondeo1,8td combi 99,EGR - OFF,KAT - OFF
Uživatelský avatar
Michal99
**
**
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:53,0
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Michal99 » stř led 13, 2010 18:01,0

tak klouby vyměněny,ale nic klepe to dál ,ale alespoň zmizelo ťukání na nerovnostech. na kotoučích sem našel fleky tak je vyměnim a dám vědět.
Ford Mondeo1,8td combi 99,EGR - OFF,KAT - OFF
Uživatelský avatar
Michal99
**
**
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:53,0
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Michal99 » čtv led 14, 2010 19:58,0

tak dnes nový kotouče a desky tak uvidíme zatim to vypadá ok :roll:
Ford Mondeo1,8td combi 99,EGR - OFF,KAT - OFF
Uživatelský avatar
Michal99
**
**
 
Příspěvky: 83
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:53,0
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Raymond Cruz » ned dub 25, 2010 18:02,0

Zdravím všechny, mám podobný problém jako Plepa. Při jízdě nad 120km/h se mi rozvibruje auto a také klepe při brždění okolo 70km/h. Ale někdy méně někdy více. Taky se mi zdá že je to slabší na zimních kolech. Přitom letní mám nově vyváženy, oboje sady jsou alu kola. Myslel jsem že hážou kotouče, ale po výměně vibruje stále, jen méně. Ještě se chystám na výměnu kulových čepů, ale rád bych věděl, co tento problém nejvíce může způsobovat, jestli čepy, ložiska nebo poloosy, klouby... Každá rada a zkušenost velmí vítána, díky!
Mondeo, 1.8 TD 66, Hatchback, r.v. 1996, GLX
Granada 2.8 V6, Ghia, Sedan, r.v. 1982
Raymond Cruz
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: pon črc 07, 2008 14:25,0

Příspěvekod Raymond Cruz » pon dub 26, 2010 16:08,0

Tak dneska jsem zjistil, že to jde nejspíš od zadní pravé brzdy. Za jízdy jsem zatáhl ručku a vibrovalo, ale slaběji než při brždění pedálem. Zkusím nechat bubny osoustružit, jak navrhoval mechanik, jelikož to je nejlevnější varianta a snad bude po problému, i když moc tomu nevěřím. Při brždění pedálem z kopce s naloženým autem a na letních litých kolech jsou vibrace nejsilnější, což by se dalo vysvětlit, když s vyšší zátěží více brzdí i zadní náprava. Ale nechápu, proč začíná vibrovat při jízdě vyšší rychlostí, jak s tím ten buben souvisí. Jistě, může to být kolem, ale ty jsou vyváženy a na druhou stranu, jak by s nevyváženým kolem souviselo to brzdění. Leda snad oboje dohromady. No zítra to tam dám, tak pak napíšu jak jsem pořídil...
Mondeo, 1.8 TD 66, Hatchback, r.v. 1996, GLX
Granada 2.8 V6, Ghia, Sedan, r.v. 1982
Raymond Cruz
*
*
 
Příspěvky: 36
Registrován: pon črc 07, 2008 14:25,0

Příspěvekod HOOK » pon kvě 03, 2010 19:22,0

Jo netlumene kmity panove to jsou pekny mrchy. jak ma auto nad 130 tis a vibruje to, tezko se toho zbavuje. Az pojedete na vyvazeni kouknete se na vyvazovacce, zda vam kolo nehazi v nejake ose, pokud ano, tak vam vyvazeni nepomuze.
CMC 172
Mondeo 2.5V6 Ghia hatchback, automat 2005, 2.5V6 Ghia 1999 hatchback, automat
HOOK
****
****
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon pro 20, 2004 14:31,0

Příspěvekod klucik.r » úte kvě 04, 2010 23:29,0

Hmmm a věnuje někdo pokud už je skoro všechno vyměněno taky pozornost silentblokům ?
Roman 8-)
CMC 1059
Mondeo 2, 1.8zetecRKB,16V 85kw, Hatchback, r.v. 1997, Ghia,tmavě zelená metalíza,195000
km. Pneu: Fulda Carat Progreso185/65R14
Mondeo IV, 2,0TDCI, 103kw, Combi, r.v. 2007, Titanium, stříbrná metalíza,
Uživatelský avatar
klucik.r
*****
*****
 
Příspěvky: 671
Registrován: ned kvě 13, 2007 23:42,0
Bydliště: Mimoň

Předek

Příspěvekod 69696969 » úte črc 13, 2010 14:24,0

Zdravím pánové. Při 120 a 60 km/h při lehké a střední intenzitě brždění má tendenci se auto lehce otřásat. Zadek to nedělá ( zkouška ručkou ). Už mám třetí kotouče, aktuálně Brembo. Je to vždy stejné, zezačátku ok, po 2500 km se jeví první náznaky chvění a teď cca 5000 km po výměně už evidentní vibarce, které zůstávají na stejné intenzitě.
Auto má nový přední ložiska bez vůle, tlumiče cca 25 000 km. Tyčky stabilizátoru cca 20 000 km.

Otázka zní, může to způsobovat ( krom křivých kotoučů):
- vůle na vnějších kloubech poloosy
- vůle v uložení stabiliátoru
- vůle na čepech ramen, nebo řízení?

Jsem z toho už trochu znechucenej, páč na starý Granadě, kde mělo vůli na přední nápravě úplně všechno, se nikdy žádný vibrace neobjevily a to jsem mohl brzdit o 106....
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod MIS » čtv črc 15, 2010 12:30,0

TO 69696969 : Podle mě to můžou dělat všechny Tebou uvedené věci. Pokud tam máš v krátké době již třetí kotouče, chyba asi nebude v kotoučích, ale někde jinde ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Klepání

Příspěvekod 69696969 » čtv črc 15, 2010 22:35,0

Tak všechno zkontrolováno, vůle na čepech nejsou, kloub poloosy vyměněn a stbilizátor je taky ok.
Už to můžou být jen destičky, nebo jejich uložení, nebo štěstí na troje, ač značkový, špatný kotouče.
Už jsem teda vystřídal hodně aut, ale tohle je teda záhada nad záhady...
Jak jsem si pročítal fóra i jiných značek, je to celekm běžný jev i u poměrně nových aut, tak teda nevim, že by to ti kluci čínský až takhle flákali....
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod MIS » pát črc 16, 2010 7:40,0

TO 69696969 : Nevím, jestli jsi to tu někde psal, ale kotouče jaké značky jsi použil a jaké destičky k nim ???
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Kotouče

Příspěvekod 69696969 » úte črc 20, 2010 14:52,0

To MIS: Kotouče nejdřív Brembo, pak ATE a teď zase Brembo. Destičky ATE. Vždy se jednalo o nějakou střední až dražší řadu.
Teď jak pominuly ty vedra, tak se to zdá lepší, to jsem z toho úplně jelen.
Už jsem koukal i na uložení kotouče na náboji osy, je to úplně čistý, takže házivost 0. Nechával jsem převažovat i kola, ty byly taky ok.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod MIS » stř črc 21, 2010 7:29,0

Pokud by to bylo opravdu kotouči nebo destičkami, tak bych si spíš myslel, že to při těchto teplech bude horší. Takhle bych si docela tipnul na nějaký silentblok, nebo prostě něco, co teplem změkne a povolí a tím se ty vibrace sníží. Bremba jsem nikdy neměl, ale ATE používám již na druhém Mondeu a bez problémů.
Teď mě napadá, nemohly by to dělat špatně chodící brzdové třmeny? Třmeny chodí po takových dvou vodících tyčkách, ty jsou kryty gumovými manžetkami. Chce je to občas promazat. Já to obvykle dalávám při výměně zímní-letní kola. Teď měl podobný problém známý na Huyndai Santa Fe. Auto z roku 2006, najeto asi 60.000 a jeden třmen musel "rozhýbávat" kladivem, tak byl zalehlý. Ve značkovém servise se na to vybodli a nemazali ...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Kotouče

Příspěvekod 69696969 » stř črc 21, 2010 9:10,0

To uložení brzdičů kontroluju vždycky s výměnou destiček, nebo kotoučů, což bylo naposledy před 3 měsíci. U těch Hyundai jsou brzdy nějaký celý divný, v práce máme 3 a u všech jsou problémy, kolegovi praskl zadní kotouč při 15 000 km.
Včera jsem jel po D1 a párkrát vzal brždění hodně zostra a vypadá, že se to lepší, už to tak nevibruje....Já nevím, měl jsem pocit, že se v autech vyznám, ale tohle jsou divný závady.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod MIS » stř črc 21, 2010 9:29,0

Nojo, to jsou radosti. Fakticky nevím, co by tohle mohlo být. Že by si ty destičky tak dlouho sedaly, tomu se mi nechce věřit. Jedině že by se ty kotouče při tom razantním brždění lépe zcentrovaly na náboji kola.
Ty Hyundai... No žádná velká kvalitka to teda fakt není. Co se mě týče, vypadají pěkně, ale to je asi tak všchno...
CMC810
Mondeo, 2.0TDCi 96kW, kombi, r.v. 2003, 6-speed, pneu 225/45/17 Galerie obrázků
dříve Mondeo, 1.8 16V, 82kW, hatchback, r.v.1994
MIS
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1111
Registrován: stř kvě 14, 2008 9:14,0

Klepání

Příspěvekod 69696969 » úte črc 27, 2010 10:20,0

to="MIS"
Paradox, postupně to přestalo, nechce se mi věřit, že si destičky s kotoučema sedaly 4000 km....Jsou to věci.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron