Klepání při brždění

Klepání při brždění

Příspěvekod Jarin » stř lis 19, 2003 17:58,0

Tak mam dalsi problem: po vymene kol (z plechacu na litaky) se mi v nevysledovatelnych situacich rozklepe pri brzdeni cely auto. Dela to nejcastejc pri delsich jizdach a jen pri mirnem pribrzdovani - a dobrzdovani (napr. na krizovatce). Po vymene z5 na zimni obuti (na plechacich) to prestalo. Pry mam levy kotouc po cca 70ti tisicich pod minimem, mohlo by to byt tim? A jak si vysvetlit, ze to dela jen s lityma kolama?

Diky za odpovedi.....
CMC 048
Mondeo 1.8 Ghia Hatchback MKII
Uživatelský avatar
Jarin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon říj 20, 2003 17:07,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Klepani pri brzdeni

Příspěvekod steven » čtv lis 20, 2003 0:37,0

Jarin píše:Tak mam dalsi problem: po vymene kol (z plechacu na litaky) se mi v nevysledovatelnych situacich rozklepe pri brzdeni cely auto. Dela to nejcastejc pri delsich jizdach a jen pri mirnem pribrzdovani - a dobrzdovani (napr. na krizovatce). Po vymene z5 na zimni obuti (na plechacich) to prestalo. Pry mam levy kotouc po cca 70ti tisicich pod minimem, mohlo by to byt tim? A jak si vysvetlit, ze to dela jen s lityma kolama?

Diky za odpovedi.....


Známý měl stejný problém a zjistil,že má prasklý elektron.Pokud to u plecháčů nedělá,tak je to dost pravděpodobné.
Uživatelský avatar
steven
**
**
 
Příspěvky: 93
Registrován: sob říj 25, 2003 0:29,0
Bydliště: OPAVA

Příspěvekod Jarin » čtv lis 20, 2003 7:02,0

Aha, no, je to zajimavy, zkusim to proverit, ale ty elektrony sou uplne novy a nemely by to bejt zas tak moc low-end kousky.
CMC 048
Mondeo 1.8 Ghia Hatchback MKII
Uživatelský avatar
Jarin
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon říj 20, 2003 17:07,0
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Příspěvekod Turbo » čtv lis 20, 2003 9:20,0

Dělalo mě to na minulém autě také, kamarád mechnik zjistil, že mě hážou kotouče. Po výměně vše v pořádku. Pokud jsou dost nové- tlusté, dají se srovnat na soustruhu.
TURBO
fordtdci@tiscali.cz
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia rok 2002
Uživatelský avatar
Turbo
*
*
 
Příspěvky: 47
Registrován: úte zář 16, 2003 23:05,0
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod jajic » čtv lis 20, 2003 14:32,0

V případe,že budeš měnit kotouče,vyvaruj se koupě neoriginál dílů(včetně renomovaných značek)-tech pár kaček za to nestojí.Orig. vydržely na autě cca 128000km a i když byly jak žiletky,tak nekopaly.Pak jsem koupil kotouče+desky Ferodo a po cca 20000km byly desky v pr...... a kotouče jako nové,ale oba po celém obvodu popraskané :cry: Vysledek reklamace:AGRESIVNÍ JÍZDA :oops: Že prý jsem je upekl,přitom jsem jezdil uplně stejně,jak s těmi starými.Stály 4000kč.Nyní funguju na Motorcraftech a jsem happy.Sada stála ve Fordu 5500kč včetně výměny
CMC 080
Mondeo 1.8 RS
jajic
**
**
 
Příspěvky: 67
Registrován: pát říj 03, 2003 15:15,0
Bydliště: Český Těšín

Příspěvekod Klokan » pát lis 21, 2003 9:27,0

Taky se primlouvam za orig. V servise mi menily vsechny 4 kotouce a pres me vyslovne prani originalu mi tam dali neco jinyho. Ted mam na predku uz treti kotouce(jako reklamace se jim to docela prodrazilo) a ty uz jsou orig. Ty predchozi nevydrzely ani 1500 km.
CMC 029
Mondeo combi Trend 1.8TD mkII 2000
Klokan
**
**
 
Příspěvky: 78
Registrován: pát zář 05, 2003 7:41,0
Bydliště: Bruntál

Příspěvekod Hightower » sob lis 22, 2003 12:40,0

Jen chci říci, že se na takové soustavě, jako je brzdová nevyplatí šetřti! Brzdy jsou nejdůležitější soustava na autě a proto jsem také pro originální díly.
CMC 064
Mondeo 1.8 16V GLX Mk I, 7/1996, hatchback
Yamaha FZS 600 Fazer 9/1999
Uživatelský avatar
Hightower
*****
*****
 
Příspěvky: 500
Registrován: sob zář 13, 2003 23:07,0
Bydliště: Mladá Boleslav

Koutouce a meneni viz clanek na WEBU

Příspěvekod Bajtik » sob úno 28, 2004 9:57,0

Ahojky chlapi, reaguji na clanek jak vymenit kotouce a brzdy, sam autor pozapomel na velmi dulezitou vec a to je rozhybani prasatek a hlavne ocisteni nosnych sroubu po kterych sely segment jezdi. Takze vsem doporucji vzdy pri vymene ba i jen desticek namazat a ocistit pojezdove srouby, protoze pokud to neudelate, muzete si byt jisti ze cca za 3 roky budete muset vymenit brzdovy segment a cena jednoho noveho je 4800
Bajtik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte zář 23, 2003 11:47,0

Koutouce a meneni viz clanek na WEBU

Příspěvekod Bajtik » sob úno 28, 2004 9:58,0

Ahojky chlapi, reaguji na clanek jak vymenit kotouce a brzdy, sam autor pozapomel na velmi dulezitou vec a to je rozhybani prasatek a hlavne ocisteni nosnych sroubu po kterych sely segment jezdi. Takze vsem doporucji vzdy pri vymene ba i jen desticek namazat a ocistit pojezdove srouby, protoze pokud to neudelate, muzete si byt jisti ze cca za 3 roky budete muset vymenit brzdovy segment a cena jednoho noveho je 4800.Přeji hezky den
PS: Ohledne toho kopani, zkus prehodit zadni kola do predu, pokud ti to bude delat stejne, vule na centrovaci tycce u rozeni.

Ahoj Bajtik
Bajtik
Junior
Junior
 
Příspěvky: 9
Registrován: úte zář 23, 2003 11:47,0

Příspěvekod Hokky » sob úno 28, 2004 12:19,0

To Bajtík:
přední brzda - kotouč, destičky, plovoucí brzdový třmen (bohužel)
zadní brzda - buben, pakny, prasátko/a
Takhle to je uspořádáno u většiny osobáků, ty silnější mají kotouče vzadu, ale kotoučové brzdy nemají prasítka. Jinak souhlas s mazáním kluzných ploch, po kterých třmen pluje. U pevných třmenů toto odpadá.
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod Miloš » sob úno 28, 2004 12:42,0

Bajtík říká brzdovému pístu kotoučové brzdy prasátko... to se dá přece pochopit. A rozhýbat se to musí.. už jen proto, aby šla nasadit nová brzdová destička, která je silnější než ta stará. Takže se musí píst zasunout... a aby šel zasunout a aby se neodřel těsnící gumový kroužek válce, je třeba před zasunutím pístu důkladně očistit ty napatlaniny, který někdy pod manžetou pístu jsou. Kolikrát jsem na to musel vzít i jemnou brusnou pastu, abych dostal ten nános dolu (to bylo u škodověnek a žigulů), u mondea to šlo většinou otřít po naolejování WD40 (skvělej olej na odstranění nečistot).
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Hokky » sob úno 28, 2004 13:05,0

WD40 souhlas, já tím mažu na zimu zámky a pohoda i při -20.
Pochopit se to dá. Ty jsi měl třměn na hadici a čistil pístek pastou? To bych se bál. Teď se mi stalo, že jsem měnil přední pružinu na tlumiči a třmen mi upadl. Po zkouknutí hadice vše OK, ale za týden na to zmizel tlak v brzdách. Odvzdušnil jsem předek a OK. Ve čtvrtek tlak opět v pr..., odvzdušnil jsem to znovu a OK:evil: Už kupuji novou hadici.
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod Miloš » sob úno 28, 2004 20:07,0

Hokky, hadici jsem ze třmenu vždy odšrouboval a aby mi netekla brzdovka, tak jsem měl takový specielní víčko, který jsem na hadici našrouboval místo třmenu. U žigulů to bylo nutný, protože pístek ze třmenu šel kolikrát ven jen ve svěráku :D
Miloš
****
****
 
Příspěvky: 489
Registrován: pát zář 05, 2003 21:41,0

Příspěvekod Hokky » sob úno 28, 2004 20:21,0

Tos potom musel odvzdušnovat. Dej pokoj.
S tím žigulem toje dobrý u Una to vytahuju ještě na autě pedálem až na hranu, jinak není šance. A je tam dost velkej píst.
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod Hokky » ned zář 26, 2004 10:17,0

Po výměně pneu se mi stává pri rasantnějším brždění, že se celý auto rozklepe. Dobržďování je OK rychlá jízda (150) OK, ale brždění z 110 na 30 je jasné, že se rozvibruje.
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod basic » ned zář 26, 2004 10:21,0

Mne to delalo spatne vyvazeni
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod Hokky » ned zář 26, 2004 16:26,0

Ale to by mi drbalo řízení v nějaký rychlosti,né!?
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Příspěvekod basic » ned zář 26, 2004 16:30,0

No vychazim z toho ze ti to zaclo po vymene gum, ale uvidime pristi tyden se na to kdyz tak mrknem
CMC 167
Mondeo 1.8i MKII LX/CLX/(Ghia) ,1997 ,Kombi
Mondeo 2.2TDCI MKV Ghia 2006, Kombi N1
Uživatelský avatar
basic
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1290
Registrován: pát úno 06, 2004 22:44,0
Bydliště: Zdice

Příspěvekod sedlaq » ned zář 26, 2004 18:44,0

Že jsi zrovna měnil gumy může být jen náhoda, podle mých zkušeností se mi zdá, že se s tebou pomalu loučí brzdové kotouče.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Hokky » ned zář 26, 2004 19:27,0

Toho se právě obávám. Zítra zkusím převážit kola.
CMC 096
Mondeo 1,8TD, Trend, 6/99, Turnier, vzd.filtr JR
Škoda 136 pickup 50kW 1993
Uživatelský avatar
Hokky
*****
*****
 
Příspěvky: 811
Registrován: pát zář 05, 2003 7:42,0
Bydliště: Trutnovsko - Batňovice

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník