Ruční brzda

Příspěvekod Patrik » stř zář 23, 2009 18:35,0

L.Vondr: Odjisti ten samoštel a musí to jít jo a myslim že sem ji nejdřív celou odšrouboval a pak to lanko vyndal.
CMC 531
CFC 1255
Mk III kombi 2.0 TDDI 85kw
Mercedes-Benz E290 turbodiesel w210 95kw
Mercedes-Benz S320 CDI w220 145kw
Uživatelský avatar
Patrik
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1216
Registrován: čtv kvě 05, 2005 17:52,0
Bydliště: Praha 8

ručka

Příspěvekod kali » pon říj 05, 2009 7:54,0

zdravím
chtěl bych poradim všem,kteří mají dlouhý krok na ruční brzdě,páka má samostav,a seřídit nelze,musí se vyndat středový panel,abyste se dostaly k mechanismu ruční brzdy,ozubený segment,který napíná lano posunete směrem nahoru(od spinače kontrolky),ale když dáte páku dolu,tak ten ozubený segment drží v dané poloze jakási ozubená vačka,kterou při dolní poloze páky ruční brzdy odjistí čep,který je z boku přidělaný na těle páky ruční brzy(nad spinačem kontrolky)-a při tomto manévru ste tam kde ste byli-ručka má opět dlouhý chod,jelikož tento čep opět odjistil onen zubatý segment,tudíž já sem tento čep odsekl sekáčkem,a manualně nastavil ručku,seřídil sem si to tak na tři zuby,a ok.
MONDYJÉ, 1,6-16V,L1F, KOMBI, r.v. 1995, klima,cetrál,alarm,elektrony,zel.metal,folie,mlhovky,hagus,abs,2x airbag,
Uživatelský avatar
kali
*
*
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned zář 30, 2007 20:22,0
Bydliště: VDF

Seřízení ruční brzdy

Příspěvekod Fontanela » pon lis 16, 2009 0:40,0

Nazdar chlapi... Několik večerů se přehrabuji tady na fóru ve všech tématech ohledně brzd, ale nenašel jsem odpověď, která by vyřešila můj problém... Po výměně brzdových destiček (kupoval jsem origoš u Forda) jsem u mého Mondea(MkIII. 1.8i kombi r.v.2001 viz podpis) zjistil, že mi po ujetí zhruba deseti kilometrů pískají brzdové destičky v levém zadním kole a celý kolo, třmen i kotouč jsou žhavé...!!! ostatní kola OK. Prolezl jsem tady fóra o brzdách a dověděl jsem se, že by problém mohl být buď v "zamrznutém" lanovodu a nebo zůstal viset třmen ruční brzdy. Nelenil jsem, sundal jsem levé zadní kolo, rozebral brzdu a hle... lanovod OK, úplně volně se lanko pohybuje sem a tam ale pro jistotu jsem ho promáznul... páčka na třmenu ruční brzdy byla až na doraze... zase jsem všechno vypucoval namazal, vyzkoušel... páčka jde umáčknout rukou, pístek v pohodě vylézá, opatrně jsem ho zatočil zpátky a několikrát jsem to zopakoval... Plný radosti, že vše funguje, jsem všechno namontoval zpátky, našlapal brzdu, nasadil kolo a vyrazil na zkušební jízdu... Ujel jsem asi 15km a (levé zadní kolo si občas zapískalo) ale jaké bylo moje zděšení, když jsem před garáží zastavil, a zjistil že jsou pro změnu vařící zadní kola obě !!!! Počkal jsem hoďku až všechno vychladne, sundal levé zadní kolo, překontrolaval, jestli jsem neudělal něco špatně a znovu jsem vyrazil na projížďku... výsledek stejnej!!! po další hoďce jsem z levého kola odpojil z páčky lanko ruční brzdy, nasadil kolo a ujel dalších zkušebních 15km. Mondeo jelo jako vyměněný a po návratu byly kola jenom vlažňoučký... Takže si myslím, že je problém v seřízení ruční brzdy...!! Ale netuším, kde ho mám hledat a nebo jestli někde není nějaký smoseřizozávání ... ( pod pákou??? někde nad výfukem ??? a nebo v samotnejch třmenech ??? ) nevím co s tím... bez ručky se dlouho jezdit nedá....
Mondeo combi MkIII 1.8i 16V(DURATEC BWY 81kW)r.v.2001 - dříve Mondeo combi MkII 1.8i 16V (ZETEC RKB) r.v.97
Fontanela
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon čer 05, 2006 23:18,0

Příspěvekod Ebo » pon lis 16, 2009 1:00,0

to >Fontanela ..no tam jde o to, jestli už nemáš tak zteřelé gumičky na pístkách (nebo zrezlé pístky, neb se ti pod prachovku dostala voda a teď jak jsi to zatlačil zase zpšt z krajní polohy do minimální polohy, tak to vadí), že se ti pístky nevrací zpět .. druhá varianta mě napadla, že se ti seká samotnej třmen ..neb ten se má taky pohybovat, že..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Seřízení ruční brzdy

Příspěvekod Fontanela » úte lis 17, 2009 21:26,0

Tak, a je to ... V Etzoldovi jsem se dočetl, že moje Mondeo má automatické seřizování ruční brzdy (do 08/2002) tak jsem znovu vypucoval,rozhýbal a promazal lanovod, třmen i pístek a pro jistotu jsem to samý udělal i v pravém kole... dal jsem všechno dohromady, podle rad pana Etzolda jsem párkrát lehce zatáhnul ruční brzdu a světe div se... všechno funguje, tak jak má !!!! Najezdil jsem asi tak 30 kiláků a obě kola jsou jenom lehounce vlažný.... Takže problém se mi vyřešil sám, vůbec netuším jak...
Mondeo combi MkIII 1.8i 16V(DURATEC BWY 81kW)r.v.2001 - dříve Mondeo combi MkII 1.8i 16V (ZETEC RKB) r.v.97
Fontanela
Junior
Junior
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon čer 05, 2006 23:18,0

Příspěvekod Ebo » úte lis 17, 2009 23:22,0

to >Fontanela :) ..no hlavně, že je to o.k.
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Příspěvekod cardude » stř dub 14, 2010 21:49,0

to >Fontanela

tak to ti zavidim.ja mam rovnaky problem a nedari sa mi to vyriesit.okrem toho,ze rucna ma dlhy chod (zabera az niekde v polovici), z nejakeho dovodu mi ostavaju kolesa zabrzdene.asi 3x som to mal rozobrate,vycistil som to,rozhybal,no efekt ziadny.lanovod ide lahko.
Ford Mondeo Titanium 2.0 Tdci, 103kW, 2007
cardude
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 01, 2006 23:28,0

Příspěvekod GooF1 » čtv dub 29, 2010 18:52,0

cardude: Nevím, jestli ti to pomůže, protože máš rok 03 a ten by měl mít podle Etzolda manuální nastavování ruční brzdy, ale možná ostatním pomůže moje zkušenost. V podstatě se mi stávalo totéž, zadní kola lehce přibržďovaly, protože zůstávaly viset lana ruční brzdy. Potom, co jsem otestoval, že problém není ve třmeni, nechal jsem na servisu otestovat, jestli není problém v lanovodech (nemám zvedák ani přístup na jámu) a tak jsme došli k tomu, že problém je v samotném samostavu ruční brzdy (automatika). Na tomhle obrázku je ten samostav vidět: http://img576.imageshack.us/img576/2909/dscn0487.jpg
Ta pružina má takovou sílu, že i po povolení ruční brzdy lanovody pořád tahala zpět a tím neustále přibržďovala kola. Navíc ruční brzda stejně pořádně nebrzdila. Po výměně páky ruční brzdy (Ford dodává již pouze bez samostavu) ruční brzda brzdí perfektně, bez problémů blokuje zadní kola a lanovody se u obou třmenů vrací na místo, tzn. nepřibržďují kola. Origo páka ruční brzdy přišla na necelých 2300 Kč. Třeba to někomu pomůže.
Mondeo ST220, 3,0 V6 166 kW, sedan, r.v. 2002, výbava ST220 včetně tempomatu, barva Performance Blue
Uživatelský avatar
GooF1
*
*
 
Příspěvky: 44
Registrován: stř bře 04, 2009 9:00,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod cuhan » pát kvě 28, 2010 16:19,0

Zjistil jsem že mi nebrzdí pravé zadní kolo levé brzdí ale nic moc a to jen proto že mám velký chod ruční brzdy,jde to až k opěrce,tak jsem to rozdělal že na to mrknu všechno jsem rozhýbal vyměnil desky a pořád to pravé kolo nebrzdí,přitom lanko se pěkně v bowdenu pohybuje,není problém v mechanismu ruční brzdy na třmenu? nebo kde je zakopaný pes,pomůže přišponovat lanka pod autem jestli tam vůbec něco je na štelování...
Ford Mondeo ST 220 166kw r.v. 2003 sedan
Uživatelský avatar
cuhan
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř kvě 26, 2010 16:04,0

Utržená lanka?

Příspěvekod mumla » čtv čer 17, 2010 20:53,0

Čau,
ruční brzda mi zabírala (parkování na rovné ploše) cca na 4-5 zub. V prudkém kopci bylo potřeba zatáhnout pořádně až nahoru, nicméně auto drželo spolehlivě. Čili vše ok.
Nedávno jsem při běžném parkovacím brždění při pohybu páky nahoru uslyšel zřetelné "rupnutí". Myslel jsem, že jsem urval lano, nicméně po odbrždění a opětovném tažení nahoru brzda zabírala (a to porádně) už na třetím zubu. Divné, nicméně mě to potěšilo, protože jsem si matně vzpomínal, že tam je nějaký druh samostavu (probíráno i zde v historii).
Nějakou dobu jsem takhle jezdil a byl spokojen. Pak při opravách jiných závad jsem potřeboval auto zvednout, tak jsem v garáži zatáhl pořádně a opět došlo k onomu "rupnutí". Brzda nyní nešla dál než na druhý zub. Když jsem chtěl poté odbrzdit a mírně přitáhl o půl zubu nahoru, ruplo to definitivně a páka teď lítá volně nahoru/dolů bez jakéhokoli brzdného účinku.
Domníval jsem se, že jsem to teda urval a je potřeba vyměnit lanko, nicméně, když jsem to tu pročetl, říkám si, jestli to nemůže být poškozený (či nějak přetočený) ten samostav.
Máte někdo představu v jakém rozsahu to samonastavování působí?
Zatím jsem se nedostal k tomu, abych zjistil další detaily. Pod autem nikde žádné lanko neplandá, ale podle toho, co jsem četl to je stejně o vrstvu výše, takže to budu muset rozdělat...
Symptom, který může mít souvislost: při velmi pomalém couvání do garáže jsem v poslední době (stažené okno) slýchával pískání. Čili je možné, že to trošku přibržďuje (která strana nevím). Teplotu kotoučů mě nenapadlo prověřovat :oops:, trklo mě to až teď :idea:
Nemáte někdo zkušenosti s podobnými příznaky?

Díky za případné info.

Edit 19.6.
Odpovím si sám :wink:
První rupnutí bylo lanko na jednom kole, druhé pak na druhém. Urezly každé na jiném místě nicméně obě v místech zaháknutí v raménku brzdy u kola. Samonapínací mechanismus v páce vyrovnával postupné uvolňování hlavního lana.
Středový tunel šel vyndat krásně, bál jsem se, že to nepůjde po čtení příspěvků zde. Lanovody jsem demontoval s přispěním návodu na TechWebu, za který bych tímto rád poděkoval. Nejhorší je sundat tepelný štít ze zarezlých případně jěšte k tomu ohnutých či zlomených hrotů.
Pískání způsobují poněkud přikouslé brzdové destičky, kotouče už jsou docela sjeté :cry:
Mondeo mkII (BAP), 1.8i, 85kW, Hatchback, r.v. 1999, standard + koroze
Uživatelský avatar
mumla
*
*
 
Příspěvky: 31
Registrován: čtv dub 09, 2009 21:43,0

Příspěvekod cuhan » pon čer 21, 2010 10:31,0

Tak jsem zjistil že u mého auta není samostav na ruční brzdě ale šteluje se to pod autem,tak jsem to přitáhl promazal jsem ještě lanka vyměnil desky a při zkoužce asi v rychlosti 50km/h a zatažení ručky jsem obě kola dostal do smyku na suchém asfaltě,takže všechno OK :P
Ford Mondeo ST 220 166kw r.v. 2003 sedan
Uživatelský avatar
cuhan
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř kvě 26, 2010 16:04,0

Re: Seřízení ruční brzdy

Příspěvekod Krýdl Petr » stř srp 18, 2010 23:20,0

Zdravím a konstatuji, že jsem měl podobný problém s přibrzďováním zadního kola od ruční brzdy. Se synem jsme zjistili, že moje mondeo 2.O TDCi 96 kW r.v. 2004 má konstrukci ruční brzdy provedenou tak, že nejenom pružina vrací zpět páku od lanovodu ručky do zadní výchozí polohy, ale v segmentu válce vlastní brzdy je hranatá gumička, která má ten efekt, že vrací elastičností gumičky mechanismus do výchozí polohy, tedy tam, kde už nedochází k přibrzďování. Při hledání závady jsem zjistil, že stačí páku odtlačit do zadní polohy ještě tak o 1-2 mm a kolo již nepřibrzďuje. Bylo protivné po každém použití ručky lézt pod auto ručně odtáhnout zpět páku. Dali jsme nové gumičky, které se dají bez problémově koupit jako celá sada a bylo po problému. Mimo jiné je samozřejmě dobré když celý soubor lanovodu a pákového mechanismu je očistěn a namazán.
Mondeo combi 1.8 TD 66 kW 12/1994
Mondeo combi 2.0 TDCi 96 kW-6kvalt 01/2004
Krýdl Petr
Junior
Junior
 
Příspěvky: 5
Registrován: čtv led 08, 2009 23:45,0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Láďa » sob lis 13, 2010 1:11,0

Právě jsem řešil problém s nefunkční ruční brzdou na pravém kole. Na zadku mám kotouče, mechanizmus je ve třmeni. Na TechWebu jsem našel článek Jiřího Římánka, který popisuje třmen od firmy Bendix. Já mám Bosch, který se liší tím, že píst nevrací pružina, ale sada pěti vypouklých ocelových podložek, které byly zrezivělé. Rozebrat a vyčistit všechno šlo, problém byl při montáži podložky stlačit, aby se dal nasunout čep. Nakonec jsem musel vytočit přípravek a třmen stáhnout na soustruhu koníkem proti univerzále. Zajímalo by mě, jestli si s tím někdo poradil jednodušším způsobem. Naopak, kdyby měl nekdo zájem, můžu poskytnout podrobnosti.
CMC 684
Mondeo 1,8TD, MkII, 10/1999, combi
Láďa
*
*
 
Příspěvky: 30
Registrován: čtv úno 02, 2006 13:48,0
Bydliště: Řež u Prahy

Příspěvekod Fanda » úte lis 30, 2010 21:47,0

Zdarte hoši, tak mám problém, -5°C a zůstala mi viset ruční brzda. Už jsem to řešil před rokem ale nevyřešil jsem to. Mě připadá že to nevisí na lankách ale v brzdách. Nevíte někdo co s tím?
Já: Ford Mondeo MkIII (Mazlík), 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, 1 edition, sedan, stříbrná metaliza
Taťka: Ford Mondeo MkIII, 2.0 TDCi, 96 kW, r.v. 2006, Ghia, hatchback, stříbrná metaliza, v plné palbě(kde jaká kravinka),radio sony, černé folie od fordu
Fanda
***
***
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob říj 15, 2005 13:24,0

Příspěvekod Robbert » stř pro 01, 2010 11:54,0

Fanda: Pokud máš vzadu kotouče budou to na 99% zatuhnuté pístky brzd. Rozhýbání pomůže na chvíli, pak to zase zatuhne a zůstane viset.
CMC 497
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016
Ford Fusion Collection Panther Black 1,4 58 kw, r.v. 2009
Ford Kuga Titanium 4x4, 2,0 TDCi, r.v. 2011
---------------------
Ford Mondeo Kombi Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - tak a druhý mazlík je prodaný
Ford Mondeo Mk. III, 2,0 TDDi, 85kw, r.v. 2002, Trend, hatchback - tak a mazlík je prodaný
Škoda Superb 1,9 TDi 96 kw prodáno
Uživatelský avatar
Robbert
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 1526
Registrován: pon dub 04, 2005 14:13,0
Bydliště: Brno venkov

Příspěvekod Fanda » stř pro 01, 2010 13:25,0

mám kotouče. A zatuhne to když je pod -2°C Teď je nula a funguje to...
Já: Ford Mondeo MkIII (Mazlík), 2.0 TDDi, 85 kW, r.v. 2001, 1 edition, sedan, stříbrná metaliza
Taťka: Ford Mondeo MkIII, 2.0 TDCi, 96 kW, r.v. 2006, Ghia, hatchback, stříbrná metaliza, v plné palbě(kde jaká kravinka),radio sony, černé folie od fordu
Fanda
***
***
 
Příspěvky: 122
Registrován: sob říj 15, 2005 13:24,0

Příspěvekod Masaa » úte čer 21, 2011 20:00,0

Tak koukam,ze ta rucni brzda je u Mondea nocni mura.Jelikoz jsem mel nefunkcni levy trmen na rucni brzdu,sundal jsem ho a dal na repasy.Vymenil levy lanovod a nasadil repasovany trmen.Odvzdusnil a vyzkousel rucni brzdu a ono nic (respektice nekde az na 11zub jak pred repasi).v k nizce je napsan postup jak vystredit vahadlo na rucni brzde,ale nejak to nepomaha.Tak si tu procitam vlakno a zjistuju problemy se samostavem co tu pise dost uzivatelu.Tak mi to nedalo a vyrazil jsem jeste jednou k autu,kdyz na ten mechanismus koukam-tak ten samostav musi byt toto.Vrazil jsem pod nej sroubovak(rucka zatazeno zhruba na 5ty zub) a pridrzel ho a sjel s ruckou co nejnize a ono se to hezky posunulo.Po zatazeni rucky 5-8 zub jsem citil jak zabrali lanovody.Ale kdyz zatahnu rucku rychle,samostav se posune zpet,tim padem brzdi opet na 11zubu.Udelal jsem vse jeste asi 3x a brzdi to na tom 5-8 zubu.Takze po razantnim zatazeni se to opet posune,tim padem jsou na samostavu ojety zoubky.Jedna varianta:sehnat lepsi rucni brzdu Druha varianta:nejak zafixovat samostav aby se vice nepovoloval(treba provrtat samostav s telem rucky a uchytit treba sroubem.No uvidime :roll:
Mondeo MKII, 1.8 TD 66kw, kombi, r.v. 1997, champion
Uživatelský avatar
Masaa
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv čer 25, 2009 7:59,0
Bydliště: Liberecko

Ruční brzda

Příspěvekod David V » úte čer 18, 2013 8:52,0

Přidávám se k postiženým se zatuhlou ruční brzdou. Se samostavem "ťuk,ťuk" zatím problém nemám a i lanovody jsou volné. Problém je na třmeni, kde je zatuhlý ten otočný mechanismus. Vyčištění situaci zlepšilo, ale pomohlo až zvýšení předpětí pružinky vložením vhodného předmětu. Páčky už se opět vrací až na doraz. Při recidívě třmen vyměním.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: Ruční brzda

Příspěvekod TomZ » stř čer 19, 2013 12:52,0

Jak rucni brzda vlastne funguje u aut s koutocovymi brzdy vzadu? Pro zatazeni brzdy se desticky semknou ke kotouci, nebo tam je jiny mechanismus?
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Ruční brzda

Příspěvekod David V » stř čer 19, 2013 14:07,0

Kotoučová brza primárně tak nějak funguje, že se destičky "semknou" ke kotouči :-)
Já to rozdělaný neměl, ale představuji si, že je mechanismus dělaný pomocí závitu. A jak zatáhneš za páku, čímž potočíš šroubem, který dotlačí destičku ke kotouči. Proto se např. zadní pístky nezatlačují, ale šroubují a každý má jiný závit.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník