Ruční brzda

Příspěvekod Bártík » pon zář 25, 2006 21:45,0

Silencerx: mně to dělá úplně to samý. Kombinačkama to dotáhnu, brzdí to skvěle, ale pak dorazím ručku úplně dolů, zuby preskočí a brzdí to zase až nahoře :x
CMC 168
S-MAX 1.6 EcoBoost, 2012
Fiesta 1.3 Base, 2001, hatchback (rodičů)

Focus 1.0 EcoBoost Trend, 2015, combi (2017/11, spotřeba 6,61 l/100km)
Galaxy 2.3 16V Ghia, 2002, automat (2015/11, spotřeba 10,67 l/100km)
Mondeo 2.0 16V GLX, 1999, combi (do 2009/03, spotřeba 8,65 l/100km)
Mondeo 1.6 16V CLX, 1994, sedan (do 2006/10)
Uživatelský avatar
Bártík
*****
*****
 
Příspěvky: 714
Registrován: sob úno 07, 2004 18:51,0
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Georg » úte zář 26, 2006 6:34,0

Tak chlapi no nevím, ale vypadá to na zadřený samostav. Protože to lanko se vůbec nemusí tahat kombinačkama (když vše funguje). Vy ho kombinačkama natáhnete (asi to jde ztuha, protože se to někde zadírá, ale trošku to tím rozchodíte), pak brzdu zarazíte dolů - ono to funguje, brzda zabírá, ale časem to je stejné jako předtím. Takže samostav nefunguje.Zkontrolujte, jestli se Vám v tom samostavu nepřidírá lanko. Mi ho přidíral ten zobáček, který lanko vede po obvodu. Zkusili jste to celé promazat? Jakýmkoli plastickým mazivem - i tím nejlevnějším to má význam. WD-40 nestačí, ale dá se skombinovat mazivo + spray.
CMC 407
MK IV Mondeo Combi, 2.0 TDCI, 140 PS r.v. 2007, Titanium
předchozí auto: MK II, Mondeo Combi, 1.8i, 1997
Uživatelský avatar
Georg
****
****
 
Příspěvky: 485
Registrován: úte lis 16, 2004 12:39,0
Bydliště: Dolní Benešov

Příspěvekod Silencerx » úte zář 26, 2006 8:59,0

Georgu, jen předpokládám, že když jsi to měl venku, tak jsi dole musel vyvěsit vahadla u ručky ne? Aby ti šlo v pohodě vyvěsit lanko z páky. Mě tohle nedělá "po čase", ale hned jak tu ručku dorazím dolu. S pomocí kombinaček se to dotáhne, spouštíš dolu a když jí dorazíš, pružina odskočí zpět na původní místo. Dělal jsem na tom asi hodinu, se vším jsem zkoušel hejbat, WD40 jsem tam nastříkal, že jsem měl pomalu louži pod autem :D Mě prostě přijde, že ta pružina má nějakou paměť a to odskočení zpět je způsobený tím, že na lanko působí síla těch pružin v bubnech. Ta pružina by tam pak byla pouze proto, aby to neodskočilo moc. Teď na to nemám moc čas, ale zkusím to znovu vyndat z auta, promazat ten samostav a rozchodit to v dílně a dát to zpátky.
BTW jak jsi tam dostal zpět ten tunel když ti ručka brala už na 4 zubu? Já jí dostanu tak na 8 zub a to už je celkem na hranici ten tunel vyndat...
Mondeo 5.m 1996 (BPN) 1,6 L1J
Silencerx
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon čer 19, 2006 18:52,0

Příspěvekod Georg » úte zář 26, 2006 9:43,0

Silencerx píše:S pomocí kombinaček se to dotáhne, spouštíš dolu a když jí dorazíš, pružina odskočí zpět na původní místo.

Já jsem to vůbec nedělal s pomocí kombinaček. Když jsem "rozchodil" samostav, tak to fungovalo samo. Pod autem jsem nic nerozpojoval.

Silencerx píše:BTW jak jsi tam dostal zpět ten tunel když ti ručka brala už na 4 zubu? Já jí dostanu tak na 8 zub a to už je celkem na hranici ten tunel vyndat...

Zatlačil jsem na místo, kde tlačí páka ruční brzdy ve spodní poloze a tím jsem odaretoval ozubení, které drží napnuté lanko ruční brzdy. Ruční brzdu jsem dal do horní polohy, aniž bych napínal lanko. Nasadil jsem tunel a ručku dal do spodní polohy se zamáčknutým čudlem - je slyšet, jak zobáček skáče po ozubení dolů. Pak už ručka funguje normálně na 3 - 4 zubu.
CMC 407
MK IV Mondeo Combi, 2.0 TDCI, 140 PS r.v. 2007, Titanium
předchozí auto: MK II, Mondeo Combi, 1.8i, 1997
Uživatelský avatar
Georg
****
****
 
Příspěvky: 485
Registrován: úte lis 16, 2004 12:39,0
Bydliště: Dolní Benešov

Příspěvekod Silencerx » úte zář 26, 2006 11:10,0

Ale píšeš, že jsi měl venku celou ručku - jak jsi z ní dostal to lanko? Mě za něj dost silně tahají ty pružiny od bubnů tj. když odšroubuju tu páku, tak celej systém se posune dozadu celkem velkou silou a lanko je pořád našponovaný. Bojim že když to vyháknu, lanko zajede někam dopryč a už ho nenajdu :(
Mondeo 5.m 1996 (BPN) 1,6 L1J
Silencerx
**
**
 
Příspěvky: 64
Registrován: pon čer 19, 2006 18:52,0

Příspěvekod vinklec » sob říj 21, 2006 22:19,0

Nazdárek pánové, poradí mi prosím někdo jak na svém autiku seřidit ruční brzdu aby byla plně funční? :lol: Při zatažení téměř vubec nebrzní.
Mondeo combi III 2.0TDDI 85kW Ghia 11/2001
Octavia 1,6 MPI 74kW
vinklec
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 16, 2006 21:44,0

Příspěvekod ruzahonza » pon říj 23, 2006 13:06,0

vinklec: Jestli se nepletu tak už tam máš kotouče,a na tech by se to mělo dělat automaticky samoštelem,ale jinak by tam měl být tisícihran,ale raději byhc se do toho nepoštěl. Uvidíš co poradí rada strších :wink:
Ford Mondeo 2.0 2000 Ghia
Ford Mondeo, 2.0 Duratec, 107KW,2002,Combi
Ford Mondeo 1.8i/85KW,r.v.97,combi GLXX. :-) LPG Magic 2 (XENONY) ,
SKYPE : ruzahonza
Uživatelský avatar
ruzahonza
***
***
 
Příspěvky: 144
Registrován: pát pro 09, 2005 12:03,0
Bydliště: Třebotov

Příspěvekod DR » pon říj 23, 2006 13:23,0

vinklec: doplň si podpis o rok výroby auta. Do 8/2002 je tam manuální seřizování, od 8/2002 automatika.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod vinklec » pon říj 23, 2006 22:25,0

OK rok výroby 11/2001.Tak jak na to?NA kolikátý zub má začit brzdit??Někdy ji zatáhnu tak max. na 4zub a někdy mám problém ji dostat na první.
Mondeo combi III 2.0TDDI 85kW Ghia 11/2001
Octavia 1,6 MPI 74kW
vinklec
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: ned dub 16, 2006 21:44,0

Příspěvekod Otas_2 » stř lis 01, 2006 20:14,0

Problem s rucni brzdou jsem "na stesti" jeste nepocitil. Po precteni cele diskuse, jsem dosel k tomuto. Urcite jste vsichni zkouseli neco najit v technicke literature, nebo se poradili s nekym, kdo uz tento problem resil.
Ja si vzpomel na starej, ale dobrej system rucnich brzd od forda v 70tych a 80tych letech. Pokud bylo v poradku oblozeni i brzdovy buben, stacilo k sestelovani chodu rucni brzdy a samostelu, nekolikrat zatahnout rucku a vse se nastavilo. Fungovalo to, docela dobre a hlavne se clovek neumazal.
Mozna u tohoto zpusobu Ford zustal?!
Ford Mondeo 2.5V6 ´98 Ghia / Ford Taunus XL 2.0V6 ´75
Otas_2
*
*
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte srp 29, 2006 16:17,0
Bydliště: Dalešice_Žďár n/S

Příspěvekod DR » stř lis 01, 2006 21:02,0

Otas_2: Jak sis přečetl. Ford u mondea u některých ročníků automaciké seřizování ruční brzdy má, a u některých nemá. Občas to funguje,občas to nefunguje. Tak asi tak.

vinklec: manuální seřizovací mechanismus je dole pod autem, podle TISu je k jeho zpřístupnění potřeba demontovat část výfuku. Ale jestli ti ručka někdy zabírá normálně a jindy vůbec, tak to asi nebude potřeba seřízení, spíš celková kontorola a oprava.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Problém s ručkou

Příspěvekod EasyShare » pon říj 13, 2008 22:41,0

Už od koupě auta jsem pozoroval sníženou účinnost ruční brzdy. Auto v kopci nebylo vždy stoprocentně zabržděno. Mondyho jsem tehdá dal ke známému automechanikovi, údajně dotáhl lanko. Pak měla ručka opravdu lepší záběr, ovšem stejně to nebylo úplně ok. Vždy jde ztěžka zatáhnout, zabírá ke konci, po sklopení slyším jakési cvaknutí. Posledních pár dní slýchávám při zavření dveří řidiče jakési pofiderní zarachtání něčeho jakoby o plech. Myslel jsem, že to bude dveřmi, nebo sedačkou řidiče (když jsem do sedačky tak nějak divně rukou praštil, pazvuk se opět ozval), potvrdilo se, že i řadící páka s tím nemá dočinění. Následně jsem vytáhnul na maximum ruční brzdu a zkusil ten můj trik se sedačkou a zabouchávání dveří, pak už byl klid. Ovšem jakmile je ručka dole, tak je problém zase zpět...

Netušíte, v čem může být problém?
Díky

:wink:
Ford Mondeo Combi III r.v.:2001, 1.8i (92kW), Blue Ink
EasyShare
***
***
 
Příspěvky: 170
Registrován: čtv říj 04, 2007 19:41,0

Příspěvekod Ebo » pon říj 13, 2008 23:23,0

to >EasyShare .. takové plechové "jako by něco povolovalo" .. když nasedneš obzvláště na nakloněné rovině může být slabý účinek brzd.. zkusil bych juknout, jestli nemáš sjeté zadní kotouče pod povolenou mez...(nevím jestli MKIII má bubny ..řekl bych že asi ne) .....mě to dělá a teď po 15tém budu zadní měnit ..
Ford Mondeo 1.8i, 16V, GLX, 85kW, kombi, 1998, tmavě modrá metalíza
Fiat Punto 1,4 GT, 98kW
Uživatelský avatar
Ebo
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1141
Registrován: pon lis 20, 2006 21:03,0
Bydliště: Brno

Ručka

Příspěvekod 69696969 » čtv dub 16, 2009 12:08,0

Zdravím, mám zatuhlé lanko ručky a nejspíš ho budu muset demontovat a promazat. Jelikož jsem zde ve foru našel x verzí pro různé ročníky, víte někdo jak je to u Mondea od roku 2002 výše?
Uchycení u kotoučů je jednoduché, závlačka a vyndat lanko ven z packy.. Ale jak je to pod autem, je nutné demontovat nějaké plechy?

Předem díky.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Příspěvekod Georg » sob dub 18, 2009 0:30,0

S Tvým ročníkem nemám osobní zkušenosti. Nejjednodušší bude, když se pod to auto podíváš, kudy ti to lanko vede. Promazání lanka není nic složitého - najdeš si horní konec a stříkneš do něho pod tlakem nějaké mazivo. Pokud to nepomůže, budeš muset vyměnit celá lanka. Někde může být utržené vlákno, které se Ti přidírá a tím zhoršuje účinnost ruční brzdy. Problém taky může být v samostavu u samotné páky. To jsem popisoval výše. Není to legrace. Celé rozebrat, pořádně prozkoumat, promazat složit - opět pozorovat - znovu rozebrat a opravit. Pak to bude jistě OK. :wink:
CMC 407
MK IV Mondeo Combi, 2.0 TDCI, 140 PS r.v. 2007, Titanium
předchozí auto: MK II, Mondeo Combi, 1.8i, 1997
Uživatelský avatar
Georg
****
****
 
Příspěvky: 485
Registrován: úte lis 16, 2004 12:39,0
Bydliště: Dolní Benešov

Příspěvekod pavelgol » sob dub 18, 2009 22:15,0

Při správnémm seřízení ruční brzdy u MK III by měla jít zatáhnout max. na 5. zub.

DR: dle Etzolda je to právě naopak - do data výroby 8/2002 automat(přesněji 18.8.2002 - označení 2P v čísle karosérie), od 8/2002 ruční seřízení (já mám 2001 a mám automat).

69696969: mělo by se demontovat výfukové potrubí, ale stačí jen vyvěsit zadní a střední díl z gumových závěsů (pozor na pružný díl výfuku), demontovat tepelný štít výfuku(pro jeho vyndání ho je třeba mírně zdeformovat - při montáži se zase přitvaruje zpět). Pokud je to automatické seřizování, tak oba konce lanek jsou v zaháčeny v ramínku a přes střed ramínka jde zase další lanko dovnitř auta k samostavu. Pokud je to manuální seřizování, tak přes střed ramínka vede seřizovací šroub
MK III,1.8 16V,92 kW,2001,Ghia,hatchback
Uživatelský avatar
pavelgol
**
**
 
Příspěvky: 97
Registrován: úte úno 28, 2006 21:43,0
Bydliště: Karviná

Příspěvekod Jiří Římánek » ned dub 19, 2009 7:40,0

Hmm, tak to bude dost podobné, jako na mojí MkII. Článek o tom je tady:
http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 0&rubrik=1
Samozřejmě, že ne úplně vše, ale ten postup určitě. Byla to také motorizace V6.
CMC 788
Ford Mondeo r.v. 1997 2,5i V6, Ghia, sedan stav tachometru 307 600 km - už je prodáno
Nyní mám Citroen C5 Break 2,2 HDi - r.v. 2004
Uživatelský avatar
Jiří Římánek
****
****
 
Příspěvky: 354
Registrován: stř zář 27, 2006 11:08,0
Bydliště: Havířov - město

Příspěvekod maXtreme » pon črc 27, 2009 16:58,0

Silencerx píše:No mě to právě dělá opačně, když to lanko utáhnu kombinačkama a povolím ručku (se zmáčknutým čudlem) samostav jde "přes zuby" a ručka pak bere odspodu. Ovšem jen do té doby když jí po odbrždění dorazím opět takhle dolů - samostav se odaretuje a díky pružině odskočí zpět do původní pozice - tj záběr na 5 a 6, vozidlo 100% stojí na 7 zubu. Kontroloval jsem i to zadní obložení a je jak nový. Tak teď babo raď a dědku čaruj :roll:


mam ten samy problem vyresil to uz nekdo? dekuji
Ford Mondeo, 2.0i Zetec, hatchback, r.v. 97, GHIA, pneu 215/45/17 :-P
Uživatelský avatar
maXtreme
***
***
 
Příspěvky: 190
Registrován: pon zář 29, 2008 16:06,0

Příspěvekod Hohe » úte črc 28, 2009 14:50,0

kdyz jsem byl po koupi vozu na technicke tak me kvuli rucce vyrazili. hned pri koupi mi bylo divny ze brala az na hore, ze se zarazela o loketni operku. V servisu mi rekli, ze byl prasklej samoštel ruční brzdy a po opravě vše ok. na technicke taky v pohodě a ručka brzdi na prvních par zubů.
Mondeo MKIII, 1,8i 16V 92kw, hatchback, r.v. 2001, Ghia
Uživatelský avatar
Hohe
**
**
 
Příspěvky: 72
Registrován: pon črc 20, 2009 16:34,0
Bydliště: Č.B.

ručka demontáž

Příspěvekod L.Vondr » stř zář 23, 2009 16:04,0

Ahoj, tak mi ručka začala zabírat až nahoře a to mám měněné obložení na zadních kolech... Sundal jsme středový tunel a koukám co a jak... je to samoštel... ale zkusil jsme na straně řidiče trochu s tím pootočit, je tam taková pružinka (spirála), ručka začala zabírat už na třetím zubu, ale jak jsme ji dal dolů tak to zase začalo zabírat až nahoře... no usoudil jsem že je teda zřejmě v háji ten mechanismus, někteří říkali že tam jsou v háji už ty zoubky na samoštelu... na vrakáči jsem koupil ručku... ale teďka se tu snažím nějak dopídit jak vyndám tu ručku a z ní to krátké lanko...

poradí někdo? dík
Mondeo, 1.8 16V 85kW,r.v. 1994, obuté na Barum Bravuris 2 205/45 R16 FR
L.Vondr
*
*
 
Příspěvky: 32
Registrován: sob úno 28, 2009 23:23,0
Bydliště: Děčínsko

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Podvozek, kola, pneu, brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník