Zkušenosti s oficiálními servisy

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod Pavel2 » ned dub 19, 2015 15:09,0

Také přispěji svojí zkušeností s oficiálními servisy, konkrétně na západním okraji Prahy.
Začal se mi objevovat pod motorem celkem slušný flek od oleje, shodou okolností se blížila výměna, tak jsem nejdřív začal důkladně hledat, odkud olej teče, nakonec jsem zjistil, že to bude mezi motorem a převodovkou - zjistil jsem, že je mokrý setrvačník. Tak jsem olej ani nevypouštěl.

V pondělí ráno jsem zajel do AMB na Ořechu a popsal závadu - teče olej mezi motorem a převodovkou - je mastný setrvačník, odhaduji simering na klice... Na dotaz, jak bude dlouho trvat oprava, dostávám odpověď, že pokud to bude opravdu simering, oprava se stihne do odpoledne. Byl jsem objednán na pátek. Ve středu se navíc rozsvítila kontrolka motoru.
V pátek v 7.30 ráno dávám auto do AMB s popisem - teče olej mezi motorem a převodovkou - odhad simering a navíc se rozsvítila kontrolka motoru - pokud bude lambda sondou - vyměnit, pokud bude EGR - zatím neopravovat - rozhodnu se, co dál. Priorita je odstranit únik oleje, než začne být problém se spojkou - přidávám informaci, že spojka byla údajně měněna než jsem auto koupil - má cca 60 kkm.
Po 13h telefonát z AMB - teče olej z motoru - někde mezi motorem a převodovkou - "pravděpodobně to bude ten simering, jak jste říkal...", chyba motoru = EGR a navíc "rosí" kompresor klimatizace - co s tím budeme dělat??? Odpovídám, že jsem chtěl hlavně odstranit únik oleje, o klima vím a EGR jsem ráno říkal, že nebudu zatím řešit. Dozvídám se - když to teď nechám rozdělat, tak auto budete mít přibližně ve středu :shock: Nechápu a dostávám odpověď, že to rozdělají, zjistí, které díly jsou potřeba a že je dostanou cca v úterý (pondělí byly Velikonoce) a pak výměna... Domlouvám se, že si auto vyzvednu a osobně se domluvím na dalším postupu. Když si auto přebírám, domlouvám se s jiným technikem na termínu - první volný je čtvrtek, ale dostávám informaci, že by tam auto bylo pravděpodobně přes víkend - kvůli dodání dílů - když se ptám jakých, je řeč o spojce (OK - může být teoreticky mastná), tak se domlouváme až na pondělí. K EGR jsem dostal info, že bude možná auto kouřit, nepůjde nastartovat atd. Zaplatil jsem necelých 1.500,- (1.000,- diagnostika, 500,- zjištění úniku oleje) a jdu k autu. Skutečně chvíli trvá, než nastartuje - kontrolka motoru zhasla, ale zjišťuji, že se motor chová, jak po odpojení baterie a vymazání ŘJ. Myslel jsem si, že chybové hlášky se z ŘJ mažou přes diagnostiku a ne, že se resetuje ŘJ - musel jsem znova nastavovat stahování oken a některé nastavení rádia.
Výsledek - zaplatil jsem necelých 500,- za něco, co jsem věděl. Kontrolka motoru se znovu nerozsvítila (najel jsem cca 500km), takže uvidím, co dál a pak budu EGR řešit. Z celého přístupu techniků jsem měl nepříjemný pocit, že se mě snaží natlačit do co největší opravy.
Po víkendu jedu do Autodílny Ford Maier se stejnou informací, objednání je opět na pátek s tím, že výměna simeringu se stihne během dne. Auto předávám ve čtvrtek večer a opět opakuji - teče olej mezi motorem a převodovkou - je mastný setrvačník, odhaduji na simering. Do zakázkového listu napsáno - únik oleje, zákazník si myslí, že simering - pokud ano vyměnit. V pátek po 13h volá p. Rochl, že si můžu auto převzít. Ptám se, jestli je to už opravené a dozvídám se, že ne, protože rosí klima a je to mastné od ní. Odpovídám, že jsem kolegovi říkal, že je mastný setrvačník a to asi od klimy nebude. P. Rochl evidentně neměl informaci o mastném setrvačníku - omlouvá se, že kolega neřekl... Nakonec se domlouváme, že bude auto hotové v pondělí, protože to do 18h nestihnou. V pondělí skutečně telefonát, že si auto můžu vyzvednout. Auto přebírám a odjíždím - ale musím se vrátit, protože auto nedrží volnoběh a chcípá. Ptám se, jak je možné, že i když jsem zaplatil i zkušební jízdu, s autem se nedá jet. Dostávám odpověď, že musím na p. Rochla a že hned přijde. Když čekám u auta, přichází "kolega" s informací, že jediné, co pro mě mohou udělat, že tam auto nechám do druhého dne a oni se na to podívají. Na připomínku, že nemám auto, jsem se dozvěděl, že mi můžou půjčit - cena je cca 1.000,- na den. Naštěstí přichází p. Rochl a situaci zachraňuje - jedeme se projet, zjišťuje, že se s tím opravdu nedá jezdit a také se diví, že zkušební jízda toto neodhalila. Nakonec mi půjčuje auto ZDARMA. Druhý den volá, že si auto můžu vyzvednout, na otázku, čím to bylo odpovídá, že vyčistili volnoběžný ventil. Vyzvedávám auto - paní odevzdávám klíče od půjčeného auta a dostávám svoje se slovy - můžete jet... Takže to nakonec dobře dopadlo - olej neteče a auto jezdí :-)
Závěr:
- AMB - tam už pojedu maximálně na akční prohlídku po zimě
- Maier - i přes komplikovanější průběh celkový výsledek zachránil p. Rochl. Hodinovou sazbu mají navíc nižší než AMB, takže příští případnou opravu svěřím asi opět jim. Snad bude průběh lepší.
CMC 323
Mondeo 1.8, 81kW, 1/2004 MKIII, kombi, Ghia
Dříve Mondeo 1.6 16V, 5/95 MkI, hatchback (v prosinci 2012 šlo na vrakoviště)
Uživatelský avatar
Pavel2
***
***
 
Příspěvky: 116
Registrován: čtv črc 29, 2004 18:54,0
Bydliště: okr.Chrudim, aktuálně Praha

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod DR » pon dub 20, 2015 15:21,0

Pavel2: díky za podrobný popis. Z toho je hezky vidět, že člověk musí být důsledný a nenechat se oblbnout - a stejně to někdy nestačí :-(.

Nicméně je potřeba zdůraznit, že to je vždycky jen o konkrétních lidech, ne o (ne)autorizovanosti servisu, i když tam člověk očekává tak nějak solidnější jednání a ne vždy se ho dočká.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod Pavel2 » pon dub 20, 2015 23:11,0

DR: s tím, že to je vždy o lidech, plně souhlasím.

Každopádně musím konstatovat, že tato akce se fakt "povedla".
Vzhledem k výměně spojky na předchozím mondeu (kdy jsem na radu svěřil výměnu do autorizovaného servisu) jsem měl představu, jak dlouho by přibližně měla oprava trvat - převodovku mám stejnou a pak už je to o "pár úkonech navíc". I to byl důvod, proč jsem se rozhodl pro autorizovaný servis.

Samozřejmě jsem měl obavy, jestli se olej nedostal na spojku, kdyby mi z AMB zavolali, že to mají rozdělané a je mastná spojka, takže ji budou muset objednat, proto se oprava protáhne, neřekl bych ani slovo. Ale, že mi po necelých 6 hodinách zavolají, že mi teče olej a bude to asi ten simering, co jsem říkal, tak to bylo fakt moc... Kdybych těch 500,- dal na charitu, tak jsem věděl stejně a navíc bych měl dobrý pocit. Holt celkem drahá zkušenost.

A co se týká Autodílny Maier, tak jsem na různých fórech četl chválu na p. Rochla (vedoucí servisu), bohužel jsem auto nepředával jemu a tak asi došlo k nějakému informatickému šumu mezi tím, co jsem řekl při předávání auta a co se dostalo k technikům na dílně. Když mi pak p. Rochl volal, tak mi to přišlo, jako deja vu, dokonce volal ve skoro stejný čas, jako z AMB. Ale aspoň byla zřejmá snaha situaci vyřešit a to co nejdřív.
To samé bylo, když jsem se vrátil, že auto nemá volnoběh - očekával jsem nějakou akci - kontrola, jestli nezůstal nezapojený nějaký konektor atd. ale info, že jediné, co pro mě můžou udělat, je tam auto nechat do dalšího dne, nebylo to, co jsem chtěl slyšet. Naštěstí celou situaci zachránil p. Rochl. Samozřejmě mi bylo jasné, že ten problém vůbec nemusí souviset s opravou, ale po zkušební jízdě by prostě být neměl.

Nakonec všechno dopadlo dobře a to hlavně díky přístupu šéfa servisu Autodílny Maier.

Můj osobní problém je v tom, že přestěhováním do Prahy jsem zatím nenašel "svůj" servis. S předchozím mondeem jsem náročnější opravy řešil v AutoIN v Pardubicích a byl jsem maximálně spokojený - vždy skvělý přístup, navíc poradili atd. Ale tady jsem zatím stejný pocit nezískal.
CMC 323
Mondeo 1.8, 81kW, 1/2004 MKIII, kombi, Ghia
Dříve Mondeo 1.6 16V, 5/95 MkI, hatchback (v prosinci 2012 šlo na vrakoviště)
Uživatelský avatar
Pavel2
***
***
 
Příspěvky: 116
Registrován: čtv črc 29, 2004 18:54,0
Bydliště: okr.Chrudim, aktuálně Praha

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod IcePlanet » pát říj 02, 2015 14:12,0

Rad by som sa podelil o skusenost s N-Motor Nitra. Mame odtial uz 2 auta a celkovo tam 3 fordy chodia na servis. Zatial s predajcami/servisom nebola ziadna negativna skusenost. Bohuzial prva oprava po nehode a zistil som ze aj negativne skusenosti sa daju lahko nazbierat.
Prvy pokus o odovzdanie auta po oprave neprebehol, pretoze predne blatniky, dvere a kapota spolu nelicovali (medzery boli rozne siroke) dokonca niektore plechy (predny pravy blatnik) boli 'vyskocene' nad uroven auta. Keby sa na to auto aspon niekto pozrel pred odovzdanim tak by mu bolo jasne ze takto sa to odovzdat neda (alebo si mozno povedal ze vyskusa).
Na druhy pokus vycnieval kus podbehu z blatnika. Znovu teda auto nikto pred odovzdanim neskontroloval, ale aspon bol ten clovek (nie ten problemovy, ale iny zamestnanec) velmi sikovny a ochotny takze to na mieste opravil (SUPER!). Bohuzial odmietli so mnou urobit skusobnu jazdu, tak aspon sme ich ukecali ze som si ju mohol urobit sam. Nasledne som auto prevzal. Dnes som ho ciste pre istotu dal na geometriu a lave predne koleso (to na ktore siel naraz) ma zlu zbiehavost a nesedi priama poloha riadenia.
Po telefonate do servisu som sa dozvedel ze oni to maju vsetko v poriadku a ich geometria je spravne a ze s tym bez problemov mozem jazdit ze to nevadi, beztak nemaju na geometriu cas skor ako o tyzden (15-30 minut?).
To mi pride velmi zvlastne ked odovzdaju zakaznikovy auto ktore ma 'dobru' geometriu, ten s nim pride domov a druhy den to nesedi. A prave na tom opravovanom kolese. Navyse servis nevykazuje ziadnu aktivitu k naprave. Viem ze nahoda je potvora a mohlo sa stat, ale minimalne mne osobne by na jeho mieste bolo podozrive ako sa to mohlo tak rychlo rozladit a co najskor by som sa snazil skontrolovat ci niekde nieje nieco povolene, alebo podobne.
Snazil som sa ziskat aspon pisomne stanovisko ze prevadzka s chybnou geometriou nevadi, ale to mi odmietol dat. Takze je evidentne ze si za tym co povie nestoji. Rovnako mi odmietol dat kontakt na nadriadeneho.
Radim vsetkym ktory tam budu mat vacsie opravy aby si dokladne skontrolovali co preberaju a nenechali sa odbit ze je to 'normalne'.

Neviem ci by som ich doporucil, je pravda ze doteraz nebol ziaden problem a vsetko fungovalo, ale tento pristup k rieseniu problemu ked ani pred druhym odovzdanim sa na auto nikto nepozrie je naozaj 'povazlivy'
IcePlanet
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát říj 02, 2015 14:03,0

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod ddsver » stř črc 27, 2016 21:12,0

Ahoj,
Poprosím o reakci na níže uvedené, resp. Jak by jste postupovali?
Stalo se,  že v nejmenenovaném servisu technik s letitou praxí se jal měnit olej v rámci servisní prohlídky u vozu Ford Mondeo rv 2008, motor 2.0 TDCI 103kW. Vozidlo jsem koupil po dobré zkušenosti s vozy předešlých generací, a věřím, že tento případ neovlivní můj dosavadní pozitivní postoj ke značce Ford. Nákup vozu proběhl před měsícem, servisovaný, avšak jak se říká u nově koupené ojetiny, alespoň vyměň olej. Stav tachometr 145tis.
>
> Olej technik odčerpal, vyměnil olejový filtr a dle jeho slov zapomněl nalít olej nový. Vozidlo nastartoval, a po nějaké době motor zhasl. Dle slov servisu jsou přidřená ložiska. Chápu občasný výpadek lidského faktoru, vše chci řešit v klidu, ale nevím jaké kroky podniknout, abych nebyl ani do budoucna v této věci poškozen.
>
> Táži se jako letitý majitel a fanoušek vozů Ford, avšak naprostý laik na níže uvedené a byl bych moc rád za Vaše odpovědi na co nejvíce otázek.
>
> Jaké součástky mohly být tímto případem přímo a nepřímo postihnuty?
> Jaký postup by mi měl autorizovaný servis doporučit pro uvedení do zaručeně zcela funkčního stavu motoru?
> Pakliže by se toto stalo v autorizovaném servisu, jak by se k tomu měl dle Vašeho úsudku servis postavit, případně jaké záruky a na jaké doby by je měl převzít?
> Z Vašeho pohledu by jste zvažovali nějaké další kompenzace? Aktuálně s vozem mám naplánovanou dovolenou a díky tomuto případu nejsem schopen s rodinou odcestovat.
> Bývá praxí servisů vystavení protokolu o způsobené škodě, případně co by měl obsahovat pro uplatnění opravného plnění a záruk i v nejhorším případě soudní pře?
> S čím by ona osoba mohla vyrukovat, aby minimalizovala svou škodní účast, tedy svou zainteresovanost a jak se proti tomu bránit?
> Jak nejlépe ověřím, že byly podniknuté správné kroky k uvedení motoru do zcela funkčního stavu? Případně je záhodno převést vozidlo do jiného servisu, aby tam na náklady původního servisu došlo k nápravě? Vždyť by původní servis měl být pro tyto případy pojištěn....
> Jak dlouho může oprava trvat?
>
> Moc doufám a předem tuze děkuji, že se mému dotazu budete v ideálně co nejkratším termínu věnovat, případně mne nasměrujete na někoho, kdo by mi byl ochoten v této věci pomoci. Díky moc
Mondeo, 1,8 Zetec 85kW, kombi, 1997, GLX +
[url=http://www.spotreby.cz/ford-mondeo-combi-1-8i-zetec-85-kw-115-hp-a4499/][img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_4499.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
ddsver
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 29, 2008 10:07,0
Bydliště: Opatovice nad Labem

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod Mirda » sob črc 30, 2016 13:05,0

Jen Pro zajimavost,Jak dlouho ten mechanik nechal to auto cvakat?
Vůbec se divím že se k tomu přiznal(asi slusnej oddil).
Rozhodne prvni na rade jsou saly na klice,pak ojnicni cepy,pak lozisko turba no a pote vse co se v motoru hybe(loziska na vacce,vackova hridel,ventilove driky(cili ventily).
Vse zalezi na casu jak motor dlouho bezel(doufam ze jen na volnobeh)!!
A jeste by mne zajimalo jak zjistili pridreny loziska(a na cem)??
Ford Mondeo 1.8 TDCI,sedan,92Kw,6speed(2008),červená Tango,no DPF
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997),magor mi nabořil zezadu(totálka),loučil jsem se s těžkým srdcem
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod ddsver » sob črc 30, 2016 15:17,0

Mirda píše:Jen Pro zajimavost,Jak dlouho ten mechanik nechal to auto cvakat?
Vůbec se divím že se k tomu přiznal(asi slusnej oddil).
Rozhodne prvni na rade jsou saly na klice,pak ojnicni cepy,pak lozisko turba no a pote vse co se v motoru hybe(loziska na vacce,vackova hridel,ventilove driky(cili ventily).
Vse zalezi na casu jak motor dlouho bezel(doufam ze jen na volnobeh)!!
A jeste by mne zajimalo jak zjistili pridreny loziska(a na cem)??



To mi nesdělili, jen jsem se dozvěděl, že do té doby, než to samo chcíplo.
Jj, zatím se chovají slušně.
Říkali ložiska na klice, šály ....
Tvrdili že pouze na volnoběh, a že by to nemělo mít žádný vliv na turbo ... ?
Prý motor ze spodu rozdělili...
Mondeo, 1,8 Zetec 85kW, kombi, 1997, GLX +
[url=http://www.spotreby.cz/ford-mondeo-combi-1-8i-zetec-85-kw-115-hp-a4499/][img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_4499.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
ddsver
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 29, 2008 10:07,0
Bydliště: Opatovice nad Labem

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod Jenyk » ned črc 31, 2016 10:14,0

ddsver píše:To mi nesdělili, jen jsem se dozvěděl, že do té doby, než to samo chcíplo.

Neboli zadřelo se všechno, co mohlo. Přiznali se, protože to skutečně nešlo ututlat. Trval bych na kompletní generálce nebo na novém motoru a prozatím na zapůjčení náhradního auta.

Bude to drahé. Všechno bych dokladoval. To jejich přiznání je někde písemně, natočené nebo před svědky? Pro jistotu bych se poradil s nějakým znalcem nebo právníkem a přizval ho ke všem dalším jednáním.

Hope in the best, prepare for the worst.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod Mirda » ned črc 31, 2016 12:06,0

Jestli je to takhle tak bych trval na komplet GO motoru se vsim vsudy(saly,ojnicni loz.,vacky,ventily,jiz zminovane turbo(nebot i to se toci na volnobeh :!: ),olejove cerpadlo,atd. :!:
Hlavne se nenechat oblbnout.Nejake tohle je jeste dobry a tohle jeste neco vydrzi apod.
Razne trvat na vsem novem. :!:
Nenechat se oblbnout vymenou jeteho motoru(muze byt v horsim stavu nez ten pred opravou).
Vse bych nechal osetrit pravnikem(za tech par penez by to urcite stalo.
Samozrejmosti je nahradni vuz zdarma po celou dobu opravy!!!!!!!
Preju hodne stesti(zazil jsem si se servisem taky sve)!!! :wink:
Ford Mondeo 1.8 TDCI,sedan,92Kw,6speed(2008),červená Tango,no DPF
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997),magor mi nabořil zezadu(totálka),loučil jsem se s těžkým srdcem
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod ddsver » úte srp 02, 2016 11:13,0

Auto zdarma půjčili, odjel jsem na čtrnácti denní dovolenou, chybu přiznali i před svědkem, právník již vyhlídnut, řešení po dovolené.
Díky za reakce, věřím že vše dopadne ok. Dám vědět.
Mondeo, 1,8 Zetec 85kW, kombi, 1997, GLX +
[url=http://www.spotreby.cz/ford-mondeo-combi-1-8i-zetec-85-kw-115-hp-a4499/][img]http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_4499.gif[/img][/url]
Uživatelský avatar
ddsver
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: sob lis 29, 2008 10:07,0
Bydliště: Opatovice nad Labem

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod Mirda » pát srp 05, 2016 18:50,0

urcite napis jak vse dopadlo,dik.
Ford Mondeo 1.8 TDCI,sedan,92Kw,6speed(2008),červená Tango,no DPF
Audi A2 1.4 TDI,black pearl(lunární vozítko)
Ford Mondeo Combi CLX 1.8TD(1997),magor mi nabořil zezadu(totálka),loučil jsem se s těžkým srdcem
Uživatelský avatar
Mirda
****
****
 
Příspěvky: 230
Registrován: čtv zář 15, 2005 19:54,0
Bydliště: Bílina

Re: Zkušenosti s oficiálními servisy

Příspěvekod schnappislav » čtv srp 18, 2016 9:38,0

Dotaz.. Jinak je normální, že jsem byl 20.7 na servisce (servis po 2 letech 24k km) s 2 roky starým vozem Ford Mondeo - kupován přímo tam jako funglovka, v rámci servisky klasické úkony olej, kapaliny atd.. plus čištění klimy a výměna filtrů. V sobotu (13.8.) jsem si všiml, že mám úplně durch koberec a podlahu u spolujezdce - kondenzát z klimy odtéká do kabiny. Je to na reklamaci? Dneska jsem to tam dal a odhadní cena opravy 5tisíc... přitom si myslím, že to chčije od jejich zásahu, jen sem si toho sám nevšiml..protože většinou jezdím sám? De to nějak reklamovat nebo se mám na hádní vykašlat? Jedná se o servis Brnocar v Brně.

Trošku mi to připomíná renocar brno před 3 rokama.. kdy po výměně komplet brzd a kol rozhozená geometrie... ujedu par metru a vratím se... a oni, že to nemá s jejich zásahem nic společného atd...

Twl asi se prostě neumím hádat.
schnappislav
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv srp 18, 2016 9:32,0

Předchozí

Zpět na Servisy, vrakoviště, koupě a zkušenosti

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník