V6 - zkušenosti, názory, problémy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod PoJD001 » sob srp 15, 2015 15:30,0

Kdyz tak premyslim, mne se to mozna chova podobne. RJ urcite o pohybu kol musi vedet, mimojine z toho ukazuje rychlost predpokladam:) Zkus mozna ten ELM237 Bluetooth modul (cca 300 na ebay) strcit do OBDII a pozorovat ty ruzne hodnoty behem jizdy na mobilu. Ja takto treba ted vim, ze mi v zatezi altik uz nedava tolik stavy, co by mel, takze bude casem zraly na vymenu :)

Jinak ja mam stabilni volnobeh pri zastaveni. Pri jizde a vyrazeni kvaltu mi to taky myslim drzi otacky na 1000rpm a nekdy vyjimecne kolisaji dole jako Tobe (500-700). Moc jsem to neresil a nepozoroval, kdy se to deje. Zkusim to nekdy vice pozorovat, zda se to chova jako Tobe. Mam ale ted celou pravacku v sadre, takze bych asi nemel jezdit :) Jinak IAC mam asi rok novy uplne...
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod ZELI » ned srp 16, 2015 10:07,0

@David: A tak se ti to auto chova od zacatku nebo to proste nekdy zaclo? Zhorsuje se to?
Ja u sve dvaapule pozoruju taky zvyseny volnobeh pri jizde. Treba jsem i zkousel zastavit v kopci, pak pustit brzdu a ze 750 se to za chvili skutecne zvedne, jak se auto rozjizdi. Asi to je schvalne kvuli tomu, aby se lepe prerazovalo. Houpani otacek mezi 500 a 750 jsem si nevsiml. Ale uz s tim autem moc nejezdim, takze dalsi poznatky nenasbiram a nezpresnim.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » ned srp 16, 2015 12:52,0

Tohle houpání otáček začalo před rokem. Napřed auto začlo "troubit", tak to jsem věděl, která bije, protože tady je toho o troubení napsáno dost, a když se přidalo i to houpání otáček, tak jsem měl dojem, že mám jasno a nechal vyměnit IAC. Troubení je pryč, ale houpání zůstalo. Vyměnil jsem TPS a na chvilku to ustalo. Motor si "zvykl" a začalo to znovu, ale to už jsem pozoroval nějaké závislosti. Pak jsem ještě vyčistil klapku (nebyla ani moc zanešená), sešteloval, aby byla opravdu při volnoběhu zavřená, ale to nemělo na nic moc vliv. Třeba včera jsem jel na Vysočinu s klimou a vše OK, nezhouplo se to ani jednou. Zpátky jsem jel už bez klimy, ale docela svižně a nehoupalo se to ani, když by to podle těch podmínek mělo. Prostě si ten motor něco pamatuje a neděje se to a pak jezdím v klidu a houpe se to. Sám v tom nemám jasno, proto to zkouším tady.
Ještě se mi děje po studeném startu, že při lehkém přidání plynu se motor dusí, klesnou otáčky a rezonuje něco ve výfuku (ale jen v nízkých otáčkách). Jak se to ohřeje, tak i vlasové sešlápnutí plynu zvedne otáčky a vše je v pořádku.
Myslím, že to šoupnu do servisu, ať mi udělají diagnostiku a řeknu, že se mají zaměřit na VSS, MAF, lambdy a teploty. Lambdy mají životnost kolem 160 tkm a já už přece jen atakuji 200 tkm.
Ještě taková maličkost, když jedu pod 1500 rpm a trochu nevybíravěji šlápnu na plyn, tak to někdy cukne.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod ZELI » pát srp 21, 2015 0:42,0

Mozna bych to i tipnul na nejakou drobnou netesnost v sani. Nejake tesneni nebo trubicky.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » pát srp 28, 2015 8:55,0

Takže další poznatek. Houpe se to jen při pohybu a za určitých podmínek. Jak zastavím, tak se volnoběh VŽDY ustálí. Za pohybu pomáhá drbnout do plynu (otáčky nad 1500 rpm viz výše).

EDIT: Tak jsem zajel k Fordu s nějakými drobnostmi (spínač zpátečky a palivový filtr) a nechal jsem je kouknout na ten volnoběh a našli rozpadenou hadičku od PCV k nějakýmu krámu pověšenýmu zezadu na sání zadní větve. Takže, kdo tipoval netěsnost v sání, tak se trefil. Prý to hledali 2 a tak to našli.
Jinak diagnostika ukázala nahodilou poruchu průtoku přes IAC, což odpovídá přisávání falešného vzduchu...jinak nic.
Volnoběh sice zatím nekolísá, ale teď v sání něco syčí a po vypnutí motoru to syčí ještě cca 5 sekund než se tlaky vyrovnají a zatím jsem to nenašel. Otázka na Vás; nevíte náhodou, kam vede ta horní hadička od PCV, která pak mizí někam do přepážky mezi motorem a kabinou? Je to nějaké měření tlaku v sání?
A druhá věc. Nemám v kondici katalyzátory. Za studena chrastí. Nevíte o nějaké firmě v okolí Brna, která umí převařit místo origo katu nějaký univerzál? Nemá někdo zkušenost?
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod jiri.toman » pon říj 26, 2015 19:18,0

Zdárek

Pár měsíců zpět jsem psal že mi auto nechce jet- jen ve vyšších otáčkách,dole vše v pořádku.
Byl to nakonec katalyzátor- po protáhnutí na okruhu v mostě jsem ho totálně dorazil- během jízdy mi padl výkon na úroveň fabie 1.2HTP a spotřeba na úroveň fabie 1.2HTP jedoucí po dálnici.
Takže zase Spei servis- nový kat Walker, nový vlnovec a přezutí kol (když už byly v kufru) 8900.
Ale auto ožilo, a i když jsem na něj radši už opatrný, jede skvěle.
Spei můžu opravdu doporučit, maj výfuk asi na všechno :-)

Zdar
Ford Mondeo 2.5V6 kombi Titanium, r.v. 10/2006, LPG BRC sequent, cca 190K najeto
jiri.toman
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 06, 2015 19:36,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod ZELI » pát říj 30, 2015 14:25,0

Fajn poznatek do kategorie spatny KAT na V6 :)
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod mza » pát pro 25, 2015 16:33,0

Ahoj,

už delší dobu mi připadalo, že moje V6 nemá výkon co dříve a taky se dost se zvedla spotřeba. Tak jsem přes kabel od Tomina(fordiag) zkusil něco vyčíst z diagnostiky. Žádná chyba v logu nebyla, ale vypadá to, že obě lambda sondy už to mají za sebou. Na volnoběh trvá překmitnutí tam a zpět skoro vteřinu a na osciloskopu je skoro sínusovka. Takže bych měl dvě otázky.
Jak velký vliv mají spatné lambda sondy na výkon a spotřebu u V6? Předpokládám že zvednutí spotřeby z 8,5 na 10 to bez problému udělá.
A našel by se tady někdo, kdo lambu již měnil a poradil mi jakou koupit, případně na co si dát pozor? Předpokládám, že to bude nějaká univerzální lambda od Bosh-e.

Díky.
mza
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 07, 2015 13:53,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod ZELI » úte pro 29, 2015 23:34,0

Jen aby to nebyl spis ucpanej KAT. Spatna lambda udela horsi spotrebu, ale nemela by zrat vykon.
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod mza » pát led 01, 2016 11:45,0

Hmm, to me nenapadlo. Nekolikrat se mi v lete stalo, ze po dlouhem popojizdeni v kolone, auto nekolik kilometru vubec netahlo. Mohlo by tohle chovani ukazovat na ucpany katalyzator?
mza
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát srp 07, 2015 13:53,0

Katalyzátor

Příspěvekod David V » stř led 13, 2016 23:09,0

Tak problém katalyzátoru vyřešen. Technik byl střevo, takže z katalyzátorů se vyklubal katalyzátor a vlnovec (prdlo oletení). Ford si účtuje 16 tisíc za kat a 12 tisíc za sběrné potrubí s vlnovcem a do nějakých skopičin se svářečkou se mu nechtělo, i když jsem byl ochoten za práci zaplatit prakticky cokoliv, neboť sleva na univerzálních dílech byla značná. Nakonec jsem zkoušel SPEI dle místních referencí, a to je v Praze. V Brně mi vyskočil jeden odkaz, kde jsme se nakonec domluvili, přistavil jsem auto, na zvedáku jsme si řekli o co mi jde. Chlápek objednal několik dílů toho a toho a pak udělal kompilát těch nejvhodnějších a vevařil to na původní místo (zrušil přírubu mezi katem a vlnovcem) a i s preventivní výměnou lambdy jsem platil necelých 9 tisíc. Do starého katu jsem nakouk, vložka byla uvolněná, ale nesypal se, takže by ještě fci plnil, ale s vlnovcem bez opletení si jistý nejsem. Změna chování motoru při ploužení po městě zatím žádná. Nic nesvítí a jede to normálně.
Na tacho je bez pár drobných 200 tisíc, tak mu to odpouštím.
Pro zajímavost rozpočet Ford:
Díly (kat, vlnovec, lambda a těsnění): 35 tisíc před slevou, čili 28 tisíc
Práci odhaduji alespoň na 2-3 hodiny, čili 1500-2000

EDIT:
Po ujetí pár set km mám následující poznatky:
1.) ztratilo se to dušení motoru po nastartování, které popisuju výše, stejně jako ten jeho mizerný výkon ve studeném stavu při rozjezdu
2.) je klidnější volnoběh
3.) vnímám lepší odezvu na plyn v nízkých otáčkách
4.) kolem 2200 rpm jsem měl nějaké rezonanční pásmo, a to se teď zklidnilo, takže to asi dělala ta vložka v katu
5.) auto má malinko jiný zvuk (příjemnější), když je motor v tahu ve středních otáčkách, ale to je fakt změna jen pro mě, pochybuju, že si toho žena všimla
6.) výkonové zlepšení nepozoruji, takže to ucpané asi nebylo.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Chyba P0136

Příspěvekod Jenyk » ned led 24, 2016 11:48,0

Auto občas hlásí chybu P0136 Sensorial O2 Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2). Nějaké zkušenosti, jak na to jít? Mám i ForDiag, najdu tam víc v osciloskopu? Lambdy před katem chodí správně, ale na tuhle za katem jsem tam nenašel ten správný signál. Kdyby to byla lambda, která to je, kde ji sehnat a cca. za kolik?
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » úte led 26, 2016 11:04,0

Na moje auto z roku 2001 je finis kód pro zadní (společnou) lambdu následující: 1147420
Cena origo dílu cca 6000,-
Zkusil bych nějaké dodavatele výfuků, mně k tomu našli alternativu za cca 1/3-1/4. Zatím funguje a auto jede normálně.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Jenyk » úte bře 01, 2016 20:14,0

Vyřešeno, byl to zoxidovaný vodič k vyhřívání zadní lambda sondy.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Čerpadlo

Příspěvekod David V » pát dub 15, 2016 14:04,0

Poslední měsíc jsem řešil obdobnou závadu, jako popisuje Pavel Vraštil. Auto dlouuuuze startovalo i za studena (o problematickém startování za tepla zde mám několik příspěvků) a při jednom manévru, který doprovázelo prudké sešlápnutí plynu se přidalo rozsvícení "Check Engine". Výsledek diagnostiky po předání mého elaborátu na dané téma s podezřením na čerpadlo bylo právě toto. Nerozebíral jsem auto, jako to udělal Pavel, protože až tak odvážný (myšleno pozitivně) nejsem a nechal to udělat autorizák. Výsledná cena 13300 Kč s kompletním vyčištěním nádrže.
Závada se projevovala 7 let (skoro 80 tkm) nejistým (dlouhým) startováním teplého motoru a studeného v létě. Až teď došlo k tomu, že špatně startoval i studený a přidala se k tomu kontrolka.
Tak kdyby to někdo řešil, ať má zhruba představu.
EDIT:
Po ujetých 150 km o víkendu potvrzuji, že se problematické startování teplého motoru ztratilo a zmizely (prozatím) všechny drobné neduhy, jako bylo drobné chvění na volnoběh, drobné cukání studeného motoru kolem 1750 rpm při střední akceleraci. Prostě mi přijde, že jede líp, než kdykoliv předtím, tak snad to nezakřiknu.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

ECU

Příspěvekod David V » pon kvě 02, 2016 9:31,0

V poslední době řeším drobné neduhy motoru. Drobné jsou z hlediska provozního, protože auto pořád jede víceméně normálně (kosmetické záležitosti), ale z hlediska finančního je to trochu horší.
Momentálně mám za sebou výměnu katalyzátoru a lambda sond, rekonstrukci odsávání olejových par a výměnu palivového čerpadla. Katalyzátor z důvodu chrastění, lambda sondy preventivně (200 tkm), čerpadlo kvůli startování a podezření na nízký tlak paliva i při jízdě a odsávání par kvůli přisávání falešného vzduchu. Poslední 2 jmenované záležitosti kvůli rozsvícené kontrolce motoru.
Teď co mám na srdci. Během minulého týdne jsem 2x absolvoval dálniční přesun Brno - Frýdek Místek a z5. Auto jelo úplně normálně, a to jak s ohledem na výkon, tak i spotřebu, ale měl jsem na obou cestách 2 incidenty:
1. cesta: jel jsem v levém pruhu cca 130 ve stoupání, když vidím v dálce rychlíka, tak jsem na to šlápl, abych dopředjel a zařadil se. Tento manévr doprovázelo rozblikání kontrolky a po zvolnění někam pod 140 kontrolka zhasla. Stalo se to 1x
2.cesta: Jel jsem z mírného klesání a plyn víceméně lechtal, ale i tak se mi to rozjelo trochu přes 150 a opět jsem si všiml blikající kontrolky, kde při odstavení plynu blikala stále, dokud rychlost neklesla někam ke 140 km/h, pak zhasla a už se nerozsvítila, i když jsem párkrát 150 atakoval.

Našel jsem, že blikající kontrolka znamená nějaký vážnější problém. Má někdo nápad, co by to mohlo být. Já mám 2 tipy, ale ani jeden se mi nejeví, jako vážný problém, který by mohl poškodit motor.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: ECU

Příspěvekod Jenyk » úte kvě 03, 2016 19:41,0

Kontrolek je víc. Blikala která? Vyčetl jsi závady z ŘJ?
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » stř kvě 04, 2016 8:54,0

Ano omlouvám se, myslím samozřejmě "Check Engine". Závady jsem nevyčetl bo nemám diag. Sice jsem na Youtube našel návod, jak lze relativně snadno vyčíst DTC, ale ještě jsem se k tomu nedostal.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod PoJD001 » pát kvě 13, 2016 23:29,0

Doporucuju koupit ELM3207, uz jsem to videl i v ceskych eshopech, za par stovek to udela hodne muziky. Umi to z OBD II vycist chybove kody (pres bluetooth a mobil). Tim bych asi zacal... Kdybys byl nekde kolem Prahy, muzeme se domluvit na pujceni, muj lezi v kastliku :)
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » pon kvě 16, 2016 9:07,0

Dík za tip. Zatím tuhle investici odkládám. Vyměnil jsem za 19 Kč tranzistor v IMRC, který je sice měněný, ale z auta podobného věku, takže se dalo čekat, že taky časem odejde. Vydržel rok a půl. Zatím je vše OK.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník