V6 - zkušenosti, názory, problémy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod program3000 » pát kvě 01, 2015 18:23,0

Zdravím,

koupil jsem ojeté Mondeo V6 3.0 2005 a mám problém, že při jízdě od volnoběhu až do nějakých 3000 ot/min je slyšet jakoby houkání/troubení z motorového prostoru. Zvuk je to podobný tomu, když třeba foukáte do skleněné láhve nebo když vítr profukuje barákem (typická meluzína :-D). Nejde to slyšet když je otevřená kapota, registrovatelné je to pouze v kabině za jízdy a hluk narůstá se zvyšujícími se otáčkami, naopak po těch 3000 ot/min. je přehlušen zvukem motoru jako takovým. Ve Fordu mi řekli, že by to mohlo dělat servo, ale jistí si nejsou. Četl jsem mnoho o volnoběžném ventilu, ale volnoběh mám stabilní a myslím, že ten zvuk a projev není takový, jaký jsem slyšel u tohoto problému na Youtube. Nemáte někdo s tímto zkušenosti nebo nápad?
program3000
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 01, 2015 18:18,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod ZELI » stř kvě 06, 2015 0:31,0

Dela to na vsech prevodovych stupnich? S otevrenou kapotou a rucnim pridani plynu to slyset neni?
Mondeo, 1.8 SCi, 96kW, kombi, r.v. 2004
ZELI
**
**
 
Příspěvky: 53
Registrován: pon říj 18, 2010 19:42,0
Bydliště: Pardubice

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod program3000 » pát kvě 08, 2015 9:04,0

Ano, dělá to na všech stupních a jde to slyšet i s otevřenou kapotou. Houkání vychází z prostoru serva/příslušenství na řemenu a pokud je otevřená kapota, motor někdo vytočí na 3000 ot/min a začne točit volantem, tak ze serva už lezou vůbec podivné zvuky. Auto je teď u Frolíka v servise, kde to budou řešit, tak snad to dají dohromady.
program3000
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 01, 2015 18:18,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod program3000 » pon kvě 11, 2015 19:29,0

Tak se mi podařilo nahrát video toho podivného zvuku linoucího se z motoru. Je to točené mobilem, ale když si zesílíte zvuk, tak to jde hezky čistě slyšet.

https://www.youtube.com/watch?v=OdVx3737Ziw&feature=youtu.be
program3000
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 01, 2015 18:18,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » pon kvě 11, 2015 20:46,0

Upřímně řečeno mi ten zvuk motoru přijde dost nezdravý. Ale není nic jednoduššího než shodit řemen a zkusit jen čistě běh motoru. Mít takto znějící motor, tak už stojí v servise a bádá se. Druhá možnost je řešení s předchozím majitelem, pokud to byla nedávná koupě... Nezačalo to takto znít po výměně oleje?
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod program3000 » úte kvě 12, 2015 6:30,0

Predchozi majitel mi rekl, ze takto vuz uz koupil
Nicmene pred koupi bylo auto ve Fordu v Brne v servise na prohlidce, kde jsem se jich na to ptal a rekli mi, ze motor je hlucnejsi a ze to asi bude zpusobovat to servo, tak jsem jim veril a auto koupil. Je pravda, ze pri otevrene kapote ten hluk leze prave nekde z mist prislusenstvi, neleze z bloku nebo hlavy, jde to slyset na prave strane z pohledu ridice. Nyni je auto ve Fordu v Praze s tim, ze teda meni pumpu serva, vlnove vyfuku za svodama a nic vic mi k tomu nerekli. S majitelem jsem to resil uz drive, ale stavi se k tomu stale stejne. Predpokladam, ze pokud by motor byl pridreny, tak by to v jednom z Ford servisu poznali. S tim remenem je to dobry napad a doufam, ze to v tom servise takhle udelali, ja to totiz neumim a spise bych neco podelal.
program3000
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát kvě 01, 2015 18:18,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » čtv kvě 21, 2015 22:52,0

Tak tuhle jsem řešil kolísání volnoběhu a troubení a odhadoval jsem, že už IAC ventil nebude ve správné kondici. Tak ho mám nový a ustalo pouze troubení, ale kolísání volnoběhu zůstalo absolutně beze změn. Chování bych popsal asi takto:
- studený motor ok, ale mírné sešlápnutí plynu (jen položení nohy na pedál) znamená propad otáček o cca 200 a zhrubnutí chodu, oddělání nohy, otáčky se zase zvednou, ale tohle se děje těsně po nastartování. Auto se na rovině pohodlně bez plynu rozjede a motor zátěž IAC ventilem vyreguluje.
- teplý motor po krátké jízdě, otáčky kolísají mezi 500 a volnoběhem (720) po čase se ustálí na 720, jestli auto jede nebo stojí je lhostejné, když se ustálí a pumpnu s plynem, zase se rozkolísají
- teplý motor po dlouhé jízdě ( nad 20 km) otáčky jsou při jízdě vyšší (1000) a po zastavení klesnou na 720, tedy normální chování, které jsem měl dříve
- zajímavé je couvání, tam se zatím volnoběh vždy uklidnil relativně rychle (prakticky ihned po zastavení a vyřazení)
- vliv na spotřebu nepozoruji

Momentálně podezřívám TPS, čili senzor otevření škrticí klapky. Cena u Forda krvavá, protože to údajně prodávají jen jako celek s klapkou za 9300 Kč.
Máte nějaké další tipy ze svých zkušeností?

EDIT 24.5.
Tak TPS sejmut, ale je nerozebiratelný (tedy spíše asi nesložitelný), tak jsem jej jen postříkal WD-čkem a vrátil z5. Nebyl čas, tak že jsem se projet nebyl. Zjistil jsem, že klapka nebyla úplně nadoraz zavřená, takže jsem ten dorazový šroubek ještě povolil, tak uvidíme.
Dále jsem zjistil, že TPS lze normálně u mnoha dodavatelů dílů objednat separátně, a to i přímo origo Ford. Ten stejný díl sdílí mnoho modelů, takže se mi trochu ulevilo.

EDIT 3.6.
Tak hned za tepla dojmy a zkušenosti s výměnou TPS. Zcela nepochopitelně Ford skutečně nemá pro TPS na LCBD unikátní finis kód, takže jsem vyfotil číslo TPS, co mám na autě (f5rf 9b989 BA) a posla do Forda. Našli k tomu odpovídající pro Ford Maverick 3.0 V6 s kódem (f5rf 9b989 BB) za 812 Kč. Za tu cenu jsem ho koupil, dnes namontoval a provedl zkušební jízdu. Tak předně, geometricky jsou naprosto shodné, ale to jsem čekal. Zkušební jízda byla tak dlouhá, aby se předchozí kolísání projevilo, ale že je něco jinak, jsem poznal už při nastartování. V garáži bylo 26 °C, takže jsem čekal obvyklé delší točení. Jaké bylo moje překvapení, když to chytlo na drb (a pak při každém startování). Volnoběh se mi zdál za všech okolností subjektivně klidnější, nicméně při prvním ohřátí až na provozní teplotu to 2x zakolísalo a pak už ne. Ale je to čerstvé a jen testováno na pár km. Budu informovat dál, jestli to není placebo...

EDIT 7.6. Tak to není placebo. Volnoběh nekolísá, startování se taky spravilo a jako bonus je zvýšení vitality v nízkých otáčkách. A taky zmizelo to občasné pocukávání po nastartování při teplotě nad 10°C.
Naposledy upravil David V dne ned čer 07, 2015 16:16,0, celkově upraveno 5
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod jiri.toman » úte čer 02, 2015 22:02,0

Zdravím

Měl bych dotaz ohledně rozdílu emisních norem motoru.
Mám 2.5V6 plnící euro 4 (norma EHS/ES 1999/102B), pročež auto mám po uživateli Kimis, jehož výkonovou anabázi si zde určitě pamatujete.
Auto jezdí v pohodě, jen to zrychlení je skutečně poměrně tristní, s mojí 1.8i combi rv.1998 jsem to udělal nejméně stejně rychle.
Neberu to jako velkou vědu,auto je s LPG o dost těžší (v TP 1579kg),
jen by mě zajímalo jestli je možné provést downgrade softwaru řídící jednotky z euro 4 na euro 3, jen na zkoušku, jelikož vím jak strašlivě dokáže vyšší norma zdusit jinak skvělé motory
(např. 1.6 ve focusu 1 vs 2 ).
Motory by pokud vím měly být zcela shodné (EGR zaslepeno už při přechodu na MK3 kol milénia)

Díky za případnou odpověď

Jirka
Ford Mondeo 2.5V6 kombi Titanium, r.v. 10/2006, LPG BRC sequent, cca 190K najeto
jiri.toman
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 06, 2015 19:36,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » stř čer 03, 2015 9:18,0

Nemyslím si, že by tady byla spalinová norma zodpovědná za nízký výkon. Já mám navlas to stejné a pocit nedostatečného výkonu při akceleraci nemám. Ale jestli lze přehrát sw na euro 3 fakt nevím.
Není to třeba tím LPG? Není někde něco špatně? Já už si tu anabázi úplně nepamatuju...
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod jiri.toman » čtv čer 04, 2015 19:36,0

Ahoj

Pokud máš 2001ku tak máš motor EURO 3, euro 4 se začalo dávat až někdy na přelomu 2005/2006.
A někde tak 10 stránek zpět někdo psal tady na foru(měl teda 3.0V6):

Dobrý večer,hodně se píše o výkonu V6.Chybu jsem našel byl mi nahrán nový software s euro 4 .To byl můj problém s výkonem,před instalování auto jezdilo jako dráha v pohodě maximálkou, po aktivní instalaci euro 4,musím vytačet motor o 1000ot maximálka je 190 a spotřeba stejná.Možná,že toto je problém i u ostatních s výkonem V6.

Mě nepřijde že by auto nejelo, při normálním provozu se sbírá v nižších otáčkách jak jen atmosféra může, proto to nijak extra neřeším, jen při jízdě "na krev"- max. sešlápnutí plynu a otáčky 4500+ mi to přijde takový zašpuntovaný,jako že by to jelo,moc by to chtělo jet ještě víc než to jede,ale nemůže. IMRC v pohodě spíná,je to nepřehlédnutelné.

Díky za reakci, je fajn že forum ještě někdo sleduje.
Ford Mondeo 2.5V6 kombi Titanium, r.v. 10/2006, LPG BRC sequent, cca 190K najeto
jiri.toman
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 06, 2015 19:36,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » pát čer 05, 2015 9:03,0

Euro IV platí od 1.1.2005, ale auta s touto normou se vyráběla už před tím. Podle techničáku mám EURO IV a je pravda, že jsem předchozí model s EURO 3 neřídil. Rovněž nevím, zda se 3-litr dělal s Euro III (přišel někdy v polovině 2002 v podobě ST220), ale rovnou bych ho tipoval na EURO IV. To že motor nechce jet, se mi stávalo, když mi začal vynechávat IMRC, auto se třeba rozjelo (IMRC klapky otevřel) a pak je zavřel a je to přesně ten popis stavu, máš pocit, že motor chce, ale nemůže. Výměna výkonového tranzistoru (v mém případě pajšlu IMRC) tohle prozatím vyřešila. Takže to může být špatné fce IMRC, kde se tranďák přehřívá a různě zavírá klapky, kdy nemá.
Nehledě k tomu, že ucpaný kat nebo tlumič taky sebere motoru hodně chuti do života.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod RTX » čtv čer 18, 2015 17:35,0

Zdravím všechny,potřebuji poradit u mé V6 (150kw) 2005 praskl :cry: vlnovec. Projevilo se to rozsvicenou kontrolkou motoru a nepravidelným chodem na volnoběh v servisu mi to potvrdili. Bohužel už přes týden shání :roll: nějakou alternativu,kterou by tam navařili,ale zatím nic. Díky :idea:
Mondeo 3.0 V6 150kw combi rok 2006
Uživatelský avatar
RTX
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 16, 2006 19:52,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod jiri.toman » sob čer 20, 2015 19:51,0

Ahoj, nechtěl bych dělat reklamu, ale dobré zkušenosti tady na foru psali lidi se Spei Servisem na Proseku, někdo tady si od nich něchal dělat komplet výfuk,když zapátráš ve fóru určitě to najdeš. Zdar
Ford Mondeo 2.5V6 kombi Titanium, r.v. 10/2006, LPG BRC sequent, cca 190K najeto
jiri.toman
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát bře 06, 2015 19:36,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod RTX » stř čer 24, 2015 17:54,0

Děkuji za tip,už jsem tam včera dojel,super přístup mám nový vlnovec,bohužel to můj problém nevyřešilo asi se jedná o lambda sondy,ta horší varianta. Nevíte, někdo jak to jde povolit u V6 už jsem objednaný v servisu,ale když jsem viděl jak jsou umístěný obě sondy u motoru,místa jak v hodinkách,tak to moc optimisticky nevidím. :x
Mondeo 3.0 V6 150kw combi rok 2006
Uživatelský avatar
RTX
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 16, 2006 19:52,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod 69696969 » stř črc 01, 2015 17:58,0

Zdar chlapi, nemáte někdo schéma řízení motoru 3.0 V6 (shodný jako ST220)? Jedná se vyšší dívčí - se vší ovládací elektronikou, čidly a stručným popisem funkce jednotlivých komponentů a také kdy a jak co kecá do chodu motoru?
Nějaké nemalé zkušenosti s tím mám, ale tohle schéma (servisní manuál) bych opravdu potřeboval, předem moc díky.
Mondeo 3,0 V6 Ghia 2007, LPG, 230 000 km
Renault Laguna 2.0T
Ex: 2,5 V6, prodána v dobrém stavu při 220 000 km
69696969
***
***
 
Příspěvky: 173
Registrován: úte led 02, 2007 14:30,0
Bydliště: Praha 3 a 10

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Jenyk » úte črc 07, 2015 18:39,0

Všechna schémata jsem dával někam na TechWeb, ale kde to tam teď je netuším. Půjčil jsem si tehdy schémata ze servisu a naskenoval je.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW, Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 355
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod RTX » sob črc 18, 2015 17:38,0

Ahoj,před měsícem jsem řešil problém s volnoběhem u motoru REBA nakonec,po výměně vlnovce a lambda sond,to byla prasklá hadice odvětrávání klikové skříně. Moje podezření mi potvrdil i technik v "montérkách" u Charouze. Pro ty,kteří by měli ten samý problém,tak zmiňovaná hadice vede pod škrtící klapkou,jsou na ní nápisy a vede zezadu do sání. Sání se nemusí sundavat,vstup do sání je od karoserie taková gumová "fajfka". Prasklou hadici jsem nahradil jinou do které jsem vložil tenkostěnou trubku :idea: a bylo po problému :D .
Mondeo 3.0 V6 150kw combi rok 2006
Uživatelský avatar
RTX
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: pon říj 16, 2006 19:52,0
Bydliště: Praha

Volnoběh, kolísání

Příspěvekod David V » úte srp 11, 2015 15:13,0

Pánové, uplynula nějaká doba a mám následující poznatky ke kolísání volnoběhu:
Kolísání občas je a občas není a závisí na teplotě motoru (teplý kolísá) a otáčkách, ze kterých to na volnoběh padá. Pokud je to pod 1500 rpm, tak volnoběh párkrát zakolísá (po zastavení se ustálí) a pokud otáčky padají nad 1500 (např. 1750), tak je vše v pořádku a volnoběh je standardní. Když to kolísá a přidám plyn nad klíčové otáčky, volnoběh se ustálí.
Ke všem činnostem, jako je výměna IAC a TPS jsem ještě vyčistil těleso klapky a seřídil doraz - byla v základním nastavení docela dost otevřená.
Tak co, máte někdo nějaký tip? Ono to neobtěžuje, protože to nechcípe, ale principielně mi to vadí.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod PoJD001 » pát srp 14, 2015 21:06,0

Zpuchrivele hadice k IAC? Nebo si proste zvyknout, pokud to nechcipa;))
MKIII Mondeo 2.5 V6 Ghia, 2004, combi, manuál, 6kvalt. Najeto 290 000 km
PoJD001
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř srp 08, 2012 0:33,0
Bydliště: Praha

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » pát srp 14, 2015 23:29,0

Dík za snahu, ale hadice se zdají OK a navíc ta závislost je hodinářsky přesná. Když jedu, kolísá to, když zastavím, ustálí se to, když běží klima, nekolísá to. Trochu podezřívám VSS, protože jak jinak motor pozná, že se auto pohybuje? Ještě z čidel v kolech. Je nějaká vazba mezi čidly v kolech a ŘJ motoru? Mám ESP, ale plyn je ovládaný mechanicky (lankem).
Prostě zvláštní. Jedu na 4-ku 2000 rpm, vyřadím. Otáčky klesnou kolem 1000 rpm a drží se tam, zastavím a klesnou na 720 - tohle beru, že je normální stav.
Jedu na 4-ku 1200 rpm (brzdím motorem), vyřadím. Otáčky klesnou na 500 a začnou kolísat mezi 500 a 750, zastavím a ustálí se na 720. Když při kolísání drbnu do plynu a zvednu otáčky nad cca 1500, chová se to viz výše.
Je to kombinace nízkých otáček a pohybu auta.
Vadí mi to, i když mi to nezpůsobuje žádné obtíže. Spotřeba v normě, výkon (subjektivně) beze změn ve srovnání před tímto stavem, IMRC otevírá, check engine - nesvítí, auto nesmrdí. Prostě takto se jeví v pořádku, ale něco tam je....
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron