V6 - zkušenosti, názory, problémy

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod David V » stř říj 08, 2014 11:56,0

To Zelí: Uvažovat o výměně začínám s relativně dlouhým výhledem, aby bylo dost času zmapovat terén. Momentální favorit je Subaru s H6, pak se mi docela líbí Volvo S80 a tam je spokojím i s 2,5T, i když 3,2 bych chtěl více. Dokonce mě láká i jejich V8, ale to už je trochu zhýralost, nicméně to vybočení ze stádovosti, rarita, tah a zvuk mě prostě lákají. Ne kvůli ostrým jízdám, naopak kvůli tomu maximálnímu pohodlí na cestách. Ideálem by byl Superb 3,6 V6, který nabízí sofistikovaný systém otevírání kufru, má velký atmo motor a pohon 4x4 (oproti Sůbu je to sice hračka, ale na těch horách to pomůže), jenže přímovstřikový motor 3,6V6 nemá všechny reference kladné, takže asi nc, navíc je drahý. No a pak už zbývá Opel a Ford, ktrý je až na místě posledním, jako čisté předokolky. Ještě jsem dokonce pokukoval po Sonatě 3,3 V6, kterou bych předřadil i před Mondeem, protože se mi už do menšího počtu válců než 6 prostě nechce.
Kdyby do Mondea IV dali Duratec VE, klidně i jen tu 2,5-ku, tak ho beru všemi deseti, ale takto je na chvostu. Ideální by byl nějaký atmo 3-litr v Mondeu IV, který by měl trochu větší olejovou vanu a čidla na hladině, aby nedocházelo k tomu, čím se ST 220-ka nechvalně proslavila.
Ale s autem jsem v zásadě spokojen. Má trochu hlučnější převodovku, než by se mi líbilo. V zatáčkách pod 2000 rpm při zátěži tak trochu vrčí. Všiml jsem si toho hned, jak jsem to koupil. Ale po 60 tkm, co jsem s tím najel, se to nezhoršuje, tak to zatím neřeším. Na anglických fórech jsem našel, že to MTX75 ve spojení s 2,5 V6 dělá, ale už jsem úplně nedohledal, co je důvod. Tady jsem na toto téma nenašel vůbec nic. Osobně si myslím, že nízké otáčky motoru jsou trochu nepříznivé pro mazání převodovky. Nejhorší kombinace je léto, klima a plné auto. Ale jinak si nemůžu ztěžovat. Z kamarádů mám nejstarší auto a řekl bych, že s ním mám nejméně problémů, takže po zralé úvaze se mi ho dávat pryč prostě ještě nechce. A když na to dojde, tak už mám výhledově i zájemce, kterému dosluhuje ještě starší Vectra (koroze).
No a problémy s LFR ventilem taky očekávám, už mi taky někdy "zatroubí" při ostřejším rozjezdu při přeřazování, ale volnoběžné otáčky jsou zatím OK. Poprvé vyčistím a pokud se to za ten slibovaný měsíc vrátí, koupím nový. IMRC modul už mám taky nachystaný, až bude zlobit. Šikovně jsem ho sehnal z bouračky.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Jura1248 » čtv říj 09, 2014 11:27,0

jede :D
Naposledy upravil Jura1248 dne sob říj 18, 2014 13:48,0, celkově upraveno 1
Mondeo 2003 2,5 V6
Jura1248
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát črc 04, 2014 8:26,0

LFR (IAC) ; IMRC

Příspěvekod David V » pon říj 13, 2014 10:44,0

Tak navazuji na předchozí příspěvek. Jelikož jsem občas detekoval tzv. moosing noise, čili troubení a jeden den se mi při vyšlápnutí spojky zahoupaly otáčky mezi obvyklými 720 rpm a cca 500 rpm, jal jsem se vyjmout LFR ventil a vyčistit ho. Celkem dobře přístupný, stačí 10-ka klíč. Ačkoliv nemám EGR, přesto je zakarbonovaný díky odsávání olejových par. Za použití vatových tyčinek a benzínu jsem vyčistil kanálky a osičku (a to jsem si ji ještě zatlačil do sedla, abych očistil celou délku), avšak na sedlo jsem se prakticky nedostal, takže několik průplachů benzínem a pak ještě několik prostřiků čističem ve spray. Na sedlo by to chtělo odpertlovat pohon a důlkladně vyčistit sedlo i kuželku, přičemž se domnívám, že právě netěsná kuželka v sedle způsobuje tu rezonanci (toubení). Po složení jsem při prvním poklesu otáček na volnoběžné při zahřátém motoru postřehl zakolísání, ale pak už ne. Trobení jsem zatím neslyšel ani při cílené simulaci. Přišlo mi, že se auto uklidnilo i při volnoběhu (přiložím hlavu na B-sloupek, tak prakticky necítím vibrace), ale nevím, jestli to spíše není placebo.
No, a protože IMRC se mi taky začíná chovat, jak někteří popisují, vrhl jsem se i na něj. Jeho chování je momentálně nevyzpytatelné, někdy zabere někdy až ve vysokých otáčkách a někdy ne. Někdy zabere a hned zase vypne. Dřív zapl a auto citelně ožilo až k 6000 rpm (víc motor netočím). Z bouračky mám nový a inspirací mi je zdejší příspěvek o výměně tranzistoru, který je ve většině případů odpovědný za nefunkčnost. Po mechanické stránce je IMRC v pořádku, kolečka se točí (rukou) a klapky se otvvírají (táhla se pohybují), takže mám podezření právě na elektronickou část, kterou vyměním kus za kus. Problémy s IMRC jsou i na netu a velice inspirativní je toto video:
http://www.youtube.com/watch?v=TBlFa_UzI10
Jedinou nepříjemnou částí je opatrné odstranění těšnicí hmoty kolem konektoru, pak už je to dětská hra. Zatím jsem ve fázi, že mám vypreparovaný tišťák s motorem z toho náhradního a teď se vrhnu na demonáž toho, co je v autě. Pak je vyměním a ten, co vytáhnu z auta spravím pomocí náhrady z videa. Tak třeba to někomu pomůže.
EDIT1) Tak mám po přehození elektroniky v IMRC. Koupil jsem termovodivou pastu a stavevbní transparentní silikon do 120°C, protože v hlavě vyšší teplotu neočekávám. Největší opruz je odstranění toho tmelu, co je tím konektor zalepený do odlitku IMRC. To jsem dělal nejdéle a musel jsem IMRC odšroubovat od úchytů, abych se tam dostal (10-ka klíč). Naštěstí jsem nic neponičil, i když to vyžaduje celkem násilí to odpáčit ven. Pak už jen zasunout nový "pajšl" na své místo, před tím na tranzistor i těleso IMRC aplikovat termovodivou pastu kvůli chlazení, přišroubovat tranzistor a celý išťák dovnitř. Potom následovalo utěsnění konektoru silikonem a zatěsnění víčka tenkou vrstvou silikonu, vše smontovat dotáhnout a dát z5 na místo. A auto už zase jede jak má. Teď ještě se nacystám na budoucnost a vadný tranzistor nahradím novým.
Naposledy upravil David V dne pon říj 20, 2014 9:51,0, celkově upraveno 1
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Martinezos81 » ned říj 19, 2014 23:07,0

Zdarec borci, mám problém s moji v6 - MK3,2.5, r.v.2003.
Už se to tady řešilo,jde o to troubeni a volnoběžný ventil. Auto mi zatroubilo jen občas, otačky motoru byly vpohodě. Tak jsem po přetení fora ventil vyčistil a troubeni bylo jestě silnějsí. Tak jsem koupil nový a je to ještě horší, troubí to skoro pořád, volnoběch je vpohodě, když auto stojí, ale jak pohnu volantem nebo přidám, dělá to pořád a začali se mi sekat i otáčky cca na 2000 a s tím zatroubením se mi pohnou i otáčky a po každém vyšlapnuti spojky jdou otáčky k těm 2000, po zastavení to chvilu drží a pak to zase padne na normal.
Máte nějakou radu?
Martinezos81
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 19, 2014 21:25,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod DR » pon říj 20, 2014 9:11,0

Martinezos81: vyšší otáčky může dělat i vadný snímač polohy škrtící klapky, může pomoct vyčistit škrtící klapku a zkontrolovat konektor/kabely snímače.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Martinezos81 » úte říj 21, 2014 19:04,0

Tak klapka vyčištěna, nevim jak na konektor a co tam měřit, jaký mají být hodnoty. Jsou tam tři piny. Když klapku odpojim při volnoběhu, nic se nestane, volnoběh je stejný i když si přidám na motoru plyn, tak nic, otáčky se vráti zpět. Jinak ten nový volnoběžný ventil ma odpor 10ohm. Při připojeni na konektor na autě se ani nehne ani při startovaní ani při zapinání klíčku.Na konektoru je změřeno 12v. Když konektor odpojim od ventilu při volnoběhu motor zhasne. Po každem nastartování to dost zlobí, otáčky lítají a volnoběžák troubí. Troubí i pod plynem. Po ujetí cca 1-2km se to trochu ustálí a už to není tak strašný, občas houkne,otáčky padají jak mají.
Tak nevim :(
Martinezos81
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned říj 19, 2014 21:25,0

Pokračování IAC + IMRC

Příspěvekod David V » pát říj 31, 2014 21:39,0

Tak zajímavý úkaz. Po vyčištění IAC ventilu (Intake Air Control) se mi prodloužila opět ta doba startování teplého motoru. Pokud máte nějaký tip, kde bude vidět souvislost, např. základní velikost otevření IAC v neaktivní poloze, sem s ním. Když jsem ho totiž čistil, kuželka nebyla dosedlá přímo v sedle, ale ventil byl mírně pootevřen. Jinak volnoběh je OK, za 3 týdny se zhoupl asi tak 2x, bez tendence chcípnout.
IMRC zatím funguje, ale cítím rozdíl oproti předchozí funkci v tom, že není tolik cítit to otevření, prostě táhne a nad 3500 nepoleví a táhne dál bez sklonů k vadnutí. Před tím jsem cítil mírný záškub při otevření krátké větve.
Opel Insignia, 2.8 V6 Turbo 191 kW, liftback, r.v. 11/2010, Cosmo, AT, 4x4
Ford Mondeo, 2.5 V6 125kW, liftback, r.v. 2001, Ghia, MTX75 - 225 tkm - jde do prodeje
(před tím Opel Vectra 1.8i 66kW, sedan, r.v.1995)
(ještě dříve Opel Kadett 1.3S 55kW, htb, r.v.1986)
Uživatelský avatar
David V
****
****
 
Příspěvky: 252
Registrován: úte črc 07, 2009 11:26,0
Bydliště: Brno

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Hoffmanns » stř lis 12, 2014 19:35,0

Zdravím všechny,
chci se zeptat zda by někdo nevěděl jaké je schéma zapojení zapalovacich kabelů u Ford Mondeo 2.5 V6 r.v. 2002.
už jsem pár schémat našel, ale každé je jiné :-D můžete mi poradit?
Děkuji moc :-)
Hoffmanns
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 02, 2013 17:37,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod DR » stř lis 12, 2014 23:39,0

Hoffmanns: jsou tam 3 cívky, válce 1+5, 3+4 a 2+6 mají vždy jednu společnou cívku (=pálí vždy oba současně).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Hoffmanns » čtv lis 20, 2014 9:09,0

Dr: Děkuji za radu, bylo by možné mi ještě říci jak jsou válce označené na motoru třeba směrem když se koukám od chladiče na motor :) na cívce jsou čísla napsané, ale na motoru ne. Řeším škubání motoru v nižších otáčkách na LPG. Jezdil jsem na skleplé BOSCH svíčky a bylo to dobrý, ale na radu kluků z fóra jsem dal origo svíce Ford Motorcraft a škube to v nízkých otáčkách, tak mě napadá zda jsem blbě nezapojil kabely nebo jestli už tak nejezdím 2 roky co tam mam LPG protože to plynaři už špatně zapojili....
Nejlepší by bylo nějaké schéma třeba i rukou nakreslené od jaké svíčky kam co jde :)
Moc všem děkuji :)
Hoffmanns
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 02, 2013 17:37,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod DR » čtv lis 20, 2014 11:05,0

Hoffmanns: přehozené kabely můžeš vyloučit, to by motor mlátil takovým způsobem, že bys s tím rozhodně nejezdil. I ty motorcrafty musíš sklepnout na 1.1mm, jinak se to chová přesně tak, jak popisuješ.

A jak sis mohl (a měl) přečíst v tématu o svíčkách, pokud jiskra nepřeskočí na svíčce, hledá si ten VN impulz jinou cestu, obvykle probije kabel nebo svíčku nebo cívku. viewtopic.php?p=95762#p95762 Takže je možné, že sklepnutí už problém neodstraní a budeš muset měnit svíčky/kabely.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Forrest » čtv lis 20, 2014 12:12,0

Provozuju obě V6tky na LPG a u obou jsem vyřešil cukání koupí Denso Iridium IT16, pokud je ok cívka a kabely, pomůže to. Sklepnutí pomůže také, nicméně to stále nebylo úplně ono. Když trochu pohledáš, seženeš je od 200,- do 250,-
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Hoffmanns » čtv lis 20, 2014 12:32,0

Děkuji za reakce :)
svíčky skleplé mám na 1,1mm a kabely i cívka jsou rok staré, to znamená že celá zapalovací soustava je skoro nová. Na těch původních Bosch svíčkách byla opálená keramika jak to občas šlehlo mimo, ale na těchto je vše úplně krásně čistě bílé. Ve vyšších otáčkách jede auto pěkně :)
Nechci to tu moc rozebírat, toto téma není o lpg, jen by mě zajímalo to pořadí válců :D už jen ze zvědavosti :) každopádně za každou reakci jsem a budu rád :)
Děkuji všem :)
Hoffmanns
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 02, 2013 17:37,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Jura1248 » čtv lis 20, 2014 14:15,0

Řešil jsem podobný problém, ale bylo to vyloženě v seřízení LPG. Až do chvíle, kdy si se mnou technik sedl do auta a seřizoval to za jízdy, při všech různých stylech, tak to blblo. Od tý doby ok......
Mondeo 2003 2,5 V6
Jura1248
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát črc 04, 2014 8:26,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Forrest » čtv lis 20, 2014 16:59,0

Nechci tu machrovat, ale pokud jde opravdu o klasické cukání, je téměř jasně odlišitelné od poruchy dodávky paliva tzn. od seřízení lpg... Jinými slovy i laik pozná vynechávání zápalů (svíčky, kabely, cívky) od úbytku výkonu, kolísání otáček, etc... i dnešní moderní "přímé vstřiky" jsou jen chytřejší karburátor a dávkují lpg do sání vzduchu těsně před ventily... ale to už jsme v jiném tématu.
CMC 291
MKIII 2.5 Duratec VE 04 ; MKIII 2.5 Duratec VE 01 ; MKII 2.0 Zetec 97 ; MKI 1.8 Zetec 96
Uživatelský avatar
Forrest
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 475
Registrován: úte čer 22, 2004 13:49,0
Bydliště: Hradec Králové

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Hoffmanns » pát lis 21, 2014 12:05,0

Je možné, že je to nastavením LPG, ale osobně tomu velkou váhu nedávám. O víkendu si schválně najedu komplet novou mapu BA95 a LPG. Tím vyloučím nastavení LPG. Stejně mi to ale nedá a chtěl bych vědět to zapojení těch kabelů, popřípadě jaké kabely koupit? Cívka je v pořádku jak ta stará Motorcraft tak nynější co je v autě BERU. Svíčky origo najeto 3000km.
Můžete mi někdo prosím poslat schéma toho zapojení? Nějaký obrázek nebo pořadí válců? Děkuji :D :D
Hoffmanns
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 02, 2013 17:37,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Jura1248 » úte lis 25, 2014 14:35,0

Já vycházel z toho, že mě to dělalo to samé i na benzín, když mě došla trpělivost a jel jsem do autorizovaného servisu s tím, že tam nechám hodně peněz, tak mě ukazoval, jak plyn rozhodil hlavní nastavení, co dělají lambda atd.....hodil to do základního nastavení a bylo po problému.....pak už jen seřízení plynu.
Mondeo 2003 2,5 V6
Jura1248
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pát črc 04, 2014 8:26,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Hoffmanns » ned lis 30, 2014 12:53,0

Jura1248: Mě to na benzín jede krásně, bez cukání a čehokoliv jiného negativního. Před 3 dny jsem si najel komplet novou mapu BA95 a LPG a stejně to cuká. Adaptace jsou v pořádku :) Mám Fordiag a pravidelně je kontroluju jestli někam nelezou.... Ale to je jedno... Nechci tu zasírat téma o tomto motoru mým problémem... Děkuji za všechny rady co jste mi tu napsali :) a prosím jestli má někdo to schéma zapojení těch kabelů pošlete mi ho. :D :D :D děkuji :D :D :D
Hoffmanns
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 02, 2013 17:37,0

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod DR » ned lis 30, 2014 13:02,0

Hoffmanns: když ti to na benzín jede bez problémů, tak z toho vyplývá, že to blbne jen na LPG = problém musí souviset s LPG. A taky to znamená, že kabely máš zapojené na 100% správně (=nebudu ztrácet čas hledáním jejich zapojení).
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Re: V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Hoffmanns » pát pro 12, 2014 14:22,0

No už to jede i na lpg krásně :) sklepl jsem na 1mm origo Motorcraft svíčky a paráda :D :D adaptace jsou taky krásný a jede to od volnoběhu bez cukání :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hoffmanns
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob úno 02, 2013 17:37,0

PředchozíDalší

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník