V6 - zkušenosti, názory, problémy

V6 - zkušenosti, názory, problémy

Příspěvekod Mondeo 2.5 RS » sob dub 02, 2005 23:57,0

Dobrý večer

Chtěl bych se zeptat těch co mají V6 jestli také pociťují výkonový propad od 3000-5000tis mám pocit jako: čím víc otáček tím míň výkonu (to jsem asi přehnal :) zase tak zle není, ale čekal jsem tam víc). Poraďte, jestli se musím hnát do servisu nebo je to OK. Docela jsem z toho zklamaný po přesedlání z Mondeo Combi 2.0 16v 95´

Tvoji zprávu jsem přesunul a založil nové téma. Přečti si pravidla fóra (ale to už jsi měl přece udělat hned po registraci) a bude ti jasné proč. Svůj letošní příděl omylů jsi tímto právě vyčerpal, tak už si dávej pozor, co kam píšeš - a když v tom nemáš jasno, radši se zeptej moderátora, ušetříš mu tím práci.
DR
Uživatelský avatar
Mondeo 2.5 RS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 02, 2005 23:16,0
Bydliště: Hranice na Moravě

Příspěvekod sedlaq » ned dub 03, 2005 7:14,0

Mondeo 2.5 RS : Jelikož srovnáváš zase s Mondeem, tak předpokládám, že opravdu nebude něco v pořádku. V6 musí v otáčkách o kterých píšeš jet jako "drak". Původní majitel mýho auta mi při prodeji hlásil jedinou vážnou závadu a ta se projevovala podobně - nízkým výkonem ve vysokých otáčkách. Porucha byla prý na nějakém elektr. zařízení proměnlivosti sání nebo co, kterým prý je tento motor vybaven. Nevím, možná to někdo upřesní. Asi ti nezbude než jít na diagnostiku.
p.s. uprav si podpis
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Příspěvekod Mikki » ned dub 03, 2005 7:23,0

Přepíná se délka sání podle otáček a může odejít senzor, který to řídí, případně přepínání samotné. Ale stejně jako u Martina 007, by tohle diagnostika měla odhalit.
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Martin » ned dub 03, 2005 7:53,0

Přesně tak, u mě diagnostika odhalila, že mám klapky neustále otevřené (mají se otevírat až na 3200 ot/min). Podle toho co píšeš, je máš zřejmě naopak stále zavřené. Podle zahraničních diskusí je tohle docela častá závada V6 a většinou je na vině modul IMRC, ten je pod plastovým krytem vpředu na motoru a v závislosti na otáčkách motoru a podtlaku tahá za lanko, které reguluje otevírání klapek (přepínání sání). Cenu uvádějí kolem 150 Liber, ale nejdřív je doporučováno sundat ten kryt a zkontrolovat konektory, lanko a pohyblivost kladek. Ten modul poznáš snadno, nic jiného pod tím krytem není (je to ten kryt v němž je i víčko na nalévání oleje) a jde o kovovou krabičku přichycenou několika šrouby k bloku motoru.
CMC 007
Mondeo 2.5 V6 Ghia, 1997, combi
Uživatelský avatar
Martin
****
****
 
Příspěvky: 235
Registrován: pát zář 05, 2003 0:52,0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod DR » ned dub 03, 2005 8:18,0

Není co dodat, snad jenom, že funkce toho přepínání se dá ověřit i u stojícího auta, při zvýšení otáček (hodnotu nevím zkoušel jsemto sám, takže jsem otáčkoměr neviděl, ale motor řval jak tur) je vidět pohyb ovládací páky přepínání klapek - je to pod škrtící klapkou. Hlavní problém bývá v nespolehlivosti toho přepínání, tzn. 3x otevře, pak 2x neotevře, a tak pořád dokola. Modul by měl být do cca 5000,- Kč, ale rozhodně nový, tohle nemá cenu kupovat na vrakovišti.

BTW: impuls k přepnutí klapek vydává ŘJ nazákladě otáček motoru a jeho zatížení, takže ne vždy za neřepnutí může ta ovládací krabička. Diagnostika je velmi žádoucí.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod Mondeo 2.5 RS » úte dub 05, 2005 16:00,0

Tak jsem se na to konečně díval a ta ovládací kladka na které končí lanko se ani nehne. Zkusil jsem rozebrat ten "IMRC" modul a v něm se také nic nehne. Kabely vypadají také OK. Takže díky za rady, ale asi jediná možnost bude diagnostika :( a ta ukáže co vše je v p...
Mondeo 2.5 V6 RS, 1998, Hatchback
Uživatelský avatar
Mondeo 2.5 RS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 02, 2005 23:16,0
Bydliště: Hranice na Moravě

Příspěvekod sedlaq » úte dub 12, 2005 19:09,0

Nedalo mi to a šel to taky zkusit. Při každém prudším přidání plynu to krásně reaguje. Nevím kolik to zrovna mělo otáček, protože jsem u toho byl sám a přidával si v motorovým prostoru.
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Návštěva servisu

Příspěvekod Mondeo 2.5 RS » pon kvě 02, 2005 0:29,0

Konečně jsem se v pátek dotlačil k tomu zajet do forďáckého servisu, kde jsem si nechal dle vašich rad udělat diagnostiku. Docela mě potěšili když jsi za ni účtovali "jen" 385,-kč!! Ale co mě rozhodně nepotěšilo byl výsledek: IMRC Modul jsem čekal ("pouze" 6150,-kč), ale pravou lambda sondu ne (5000,-kč) :evil: :evil: Tak jsem jim tam nechal tučnou zálohu a za tři týdny by to snad mohli sehnat!!! Na skladě mají prý na mé auto pouze vzduch do pneumatik :) (nejspíš forďácký páteční humor)
Mondeo 2.5 V6 RS, 1998, Hatchback
Uživatelský avatar
Mondeo 2.5 RS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 02, 2005 23:16,0
Bydliště: Hranice na Moravě

IMRC modul u V6

Příspěvekod Sven » pát kvě 13, 2005 15:32,0

Ahoj,mám stejný problém s tím sáním.Rozebral jsem ten Imrc modul a za chodu pokaždý když přidám lankem plyn tak se ty ozubený kolečka roztočej a zdá se že to tahá za to lanko,ale když to zase zašroubuju a jdu se projet tak je to pořád na houby,snad jednou se mi zdálo že to seplo a pořádně to táhlo.Může být vada i na té samotné klapce?
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Re: IMRC modul u V6

Příspěvekod Mondeo 2.5 RS » pon kvě 16, 2005 22:29,0

Když se ti "kolečka" točí, jak usuzuješ, že je problém v IMRC modulu??? Mě se ani nehnou!!! A diagnistika hlásila pouze zě, je klapka neustále uzavřena! Zkus se podívat na druhý konec lanka jestli se i tam pohybuje!!!!

Pravidla říkají, že bezprostředně předchozí příspěvek se necituje. Je to jaksi k ničemu. Příště mažu celé. :!: Mikki
Mondeo 2.5 V6 RS, 1998, Hatchback
Uživatelský avatar
Mondeo 2.5 RS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 02, 2005 23:16,0
Bydliště: Hranice na Moravě

re:imrc u v6

Příspěvekod Sven » pon kvě 16, 2005 22:55,0

Jasný, právě že se pohybuje i druhej konec lanka,vypadá to že všechno klape,jen to prostě nejede...ale dneska sem rozebral sání a toho bordelu!Hned zejtra jedu pro novej filtr a uvidíme,třeba se ta klapka otevírá ale nemůže to přes ten zabordelenej filtr pořádně dejchat!

Doplň si podpis a přečti pravidla fóra. Děkuji.
DR
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Zátah u V6

Příspěvekod Sven » stř kvě 18, 2005 21:51,0

Tak jsem vyměnil vzduchovej filtr, hodně se to zlepšilo,líp to táhne odspodu, ale v těch vysokejch otáčkách to pořád neni ono, asi pomůže jen ta diagnostika a zkušenej mechanik, sám to nevychytám.Ale od toho modulu až po konec toho lanka který má otvírat tu klapku to fachá,aspoň co dohlídnu,tak nevim... :(
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Výkon!!!

Příspěvekod Sven » pát kvě 27, 2005 8:30,0

Teď začnu o něčem jiném- čím se liší motor u obyč v6 a u st200?Je rozdíl jen v naladění řj,sáním apod?Jde mi o to jestli se můžu dostat nějakym tim jemnym poladěním na 200 koní a aby potom nebyla razantně snížená životnost motoru.s***u mě mistři světa oktávkáři tdi když mi ujížděj v kopci...Čet jsem téma o chiptuningu atd. ale rád bych konkrétní rady k V6,díky.
CMC 522
Ex Mondeo 2.5 V6 Ghia,1997,hatchback.
EX Mondeo ST200 kombi.
Now Citroën Xantia 2.0 AT kombi r.2001 + Mercedes-Benz SLC 350 V8 r.1972 - veterán
Uživatelský avatar
Sven
***
***
 
Příspěvky: 123
Registrován: pát kvě 13, 2005 13:21,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod Mondeo 2.5 RS » ned kvě 29, 2005 3:03,0

Předem se omlouvám za chybu v citování pokusím se již nechybovat. Tak už mám výměněný IMRC modul a lambda sondy (pakatel 12038,-kč).
Opravdu je to rozdíl, hlavně od 5000ot/min. je to stíhačka. Mé 215-ky s tím mají co dělat. Ale co je zarážející je spotřeba po výměně lambdy: trasa 160km 1/3 dálnice a 2/3 svižné okresky. Tankoval jsem plnou a do dálší plné mi výšel průměr 7.9l/km (nemám PP). Máte někdo podobnou zkušenost? K tomu chiptuingu taky jsem se snažil zjístit rozdíly mezi ST200 a norm. V6 ale nic jsem nenašel. Možná někdo kdo ho má déle než já.
Mondeo 2.5 V6 RS, 1998, Hatchback
Uživatelský avatar
Mondeo 2.5 RS
Junior
Junior
 
Příspěvky: 6
Registrován: sob dub 02, 2005 23:16,0
Bydliště: Hranice na Moravě

Re: Výkon!!!

Příspěvekod DR » ned kvě 29, 2005 9:12,0

Sven: Odpověděl sis sám, další odlišností je výfuk. ST je celkově stavěné na zcela odlišný styl jízdy, než normální V6, je i jinak odstupňovaná převodovka, ten vyšší výkon nedělá jenom motor. Svůj názor na chipování jsem už napsal ve fóru o tuningu, jestli ti současný výkon motoru nestačí, kup si auto s výkonnějším, vyjde to levněji a s lepším výsledkem, než dodatečné úpravy, zvlášť u atmosferických motorů.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9444
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Motor netahne

Příspěvekod HOOK » sob čer 18, 2005 20:53,0

ma se svym 2.5V6 problem, obcas se chova, jako kdyby to neprepinalo na kratsi sani, coz se mi nepotrvdilo. Subjektivne mam pocit, ze je to vzdy po natankovani plne nadrze benzinu. Puvodne jsem si myslel , ze jsem natankoval nejake svinstvo, ale dnes jsem vzal Shell V power a bylo to to same. Auto zabira dober od nizkych otacek, ale ve vyssich vubec nema silu. Mel jsem pofezreni na podtlak v nadrzi, ale ani otevrene vicko nepomaha. jeste jeden poznatek, kdyz stojim nedostanu se pres 4500otacek, nanich sebou motor zacne skubat, jako by nemel palivo. Vecer uz je zase dobre, jen na muste se nedostane pres tech 4500 ot. Nevite, jestli je tam nejaky omezovac ? Mel stimhle nekdo problem ?
Predem dik za odpovedi.
CMC 172
Mondeo 2.5V6 Ghia hatchback, automat 2005, 2.5V6 Ghia 1999 hatchback, automat
HOOK
****
****
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon pro 20, 2004 14:31,0

Příspěvekod Kuba2k » pon čer 20, 2005 10:23,0

Mas automat, takze RJ to na miste nepusti pres tech 4500 min-1.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod HOOK » úte čer 21, 2005 9:20,0

to Kuba: Myslel jsem si to, ale cekal jsem jestli mi to nekdo potvrdi, dik. Jen je mi divne, proc to neomezuje treba az na sesti tisicich.
CMC 172
Mondeo 2.5V6 Ghia hatchback, automat 2005, 2.5V6 Ghia 1999 hatchback, automat
HOOK
****
****
 
Příspěvky: 233
Registrován: pon pro 20, 2004 14:31,0

Příspěvekod LION76 » úte čer 28, 2005 21:26,0

Snažím se sehnat rozpěrnou tyč do motoru na V6,ale na netu jsem nic nenašel (pro 1,8 ,2,0 a TD ano,ale V6 nic :( ).
Pokud by měl někdo kontakt nebo adresu..díky.
CMC 504
Mondeo 2.5 V6 Ghia combi ,Mk II (12/97),stř.met.,K&N filtr,Remus
VW Bora 2,8 V6 4motion,6st.,r.v.01,modr.met.,
Uživatelský avatar
LION76
**
**
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon dub 25, 2005 20:01,0
Bydliště: Havířov

Příspěvekod sedlaq » stř čer 29, 2005 7:04,0

Myslíš, že je tam pro ni ještě místo? :wink:
CMC 187
Ford Fusion 1,4i Ebony, červená Coloredo 2007
Mitsubishi SpaceStar 1,3 zelená 2000
(prodáno Mondeo 2,5 V6 Ghia 1997 sedan)
Uživatelský avatar
sedlaq
*****
*****
 
Příspěvky: 889
Registrován: pát úno 20, 2004 15:04,0
Bydliště: mezi Blanskem a Vyškovem

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník