SCi - názory, zkušenosti

SCi - názory, zkušenosti

Příspěvekod Mikki » úte bře 29, 2005 12:33,0

nové téma

sedloň poslal tohle:
zdravim....nak se mi nepodarilo zalozit novy prispevek,ale potreboval bych vase nazory na 1.8SCi(130k).zatim sem nasel na netu samou chvalu ale nemate nekdo s timto motorem zkusenosti??rozhoduji se mezi koupi focuse a mondea....a nejvic by mi sedela 1.8 v benzinu.predem dekuji za odpovedi!
CMC 001, CFC 002
Mondeo 2.2 TDCi 147 kW lift 2012 Titanium+
Focus 1.6i 74 kW hatch 2011 Trend+
Ford dříve:
Focus 1.6i 99, Cougar 2.0i 99, Mondeo 1.8i 99, Escort 1.4i 92
Uživatelský avatar
Mikki
CMC Chairman
CMC Chairman
 
Příspěvky: 1794
Registrován: čtv zář 04, 2003 9:21,0
Bydliště: Hrdleev

Příspěvekod Kuba2k » úte bře 29, 2005 15:19,0

Najel jsem s timhle motorem asi 3000 km v Belgii a moc se mi to libilo. Je to hodne tichy, 6°prevodovka je taky fajn, spotreba je slusna (od 6,2 l/100km nahoru)... clovek od toho nemuze cekat zatah jako od TDCi, chybi tam nejaky zaber, ale zrychluje to plynule a ve vyssich otackych to ma takovy akoratni zvuk.
CFC 0004
Mondeo, 1.8 TDCi, 92kW, 5dr, 2007, Titanium
Uživatelský avatar
Kuba2k
****
****
 
Příspěvky: 400
Registrován: čtv bře 25, 2004 23:57,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod anril » stř bře 30, 2005 7:16,0

Ahoj, zhruba před měsícem jsem si toto mondeo pujčil, (od kamaráda který dělá u Fordu) předtím jsem měl půjčeného focuse 1.6 Ti-VCT a bylo to pro mne trochu zklamání, ale již jsem o tom psal. Tyden nato jsem měl tu čes si půjčit (svézt o víkendu so-ne) mondeo 1.8 SCi, prvně jsem měl strach jaké to bude po skušenosti s 1.6kou, ale byl jsem mile překvapen. Je pravda že dynamika v nizkých otáčkách není jako u TDi (TDCi ....) ale to jsem čekal (nemá to přece turbo). Ale pokud jsem utržoval otačky okolo 3 000 tak to jelo velice pěkně (jinak není problém jet po okrsce okolo 2000ot, auto to vubec nevadí). A pokut se ten motor vytočí tak jede jako drak (rozhodně o dost lépe než TDCi 85kW). A co spotřeba, ta je fakt super. V sobotu ráno jsem vyjeli po dálnici směrem do Prahy (4ři dospělí+1dítě (cca20kg) + cca 30kg zavazedel) SCi-čko má dlouhé převody, ty mne plně vyhovují a mužeš jet ekonomicky. (V jednom testu jsem četl že 6-tka je to pouze rychloběh a že neutrží rychlost na dálnici), ale to se mne nepotvrdilo alespon na cestě do (a i z) Prahy, jel jsem plynule na 6-tku okolo 140 a auto jelo uplně v pohodě a hlevně to ticho v interiéru!. Je to jednoznačně nejtiší auto se kterým jsem jel. Celkem jsem najel 650km a průměr byl 6,6l/100km, upozornuji že s plně naloženým autem (a plynulá jízda), dokonce mimo město jsem jel místana okolo 5,5litrů! na 100km (dle PC). Dle mého názoru motor+převodovka (ta k tomu tatří) bez chyby, no až na jednu ... cena.
ps: pokud bych měl love na nové auto ta si je koupím, ale nemám tak je max. mužu jenom doporučit.
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod sedloň » stř bře 30, 2005 9:19,0

jo jo...sama chvala...to se mi libi..ale potrebuju i naky zapory!jinak se da sehnat tak za 450.000.coz uz neni moc,na to ze porizovaci cena je nekde kolem 750.000.na to ze je to rok stary s 40.000km,je ta cena hodne dole!
sedloň
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř bře 23, 2005 20:19,0
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Ota » stř bře 30, 2005 10:14,0

Sedlon: Sice te nepotesim se zapory, ale loni na srazu v Pardubicich jsme se ptali prodejce v Auto IN na tento motor a rikal, ze jich prodali docela malo, asi 4 kousky, ale ze s nimi zadne problemy nebyly. On je ten motor jako novy docela drahy, takze asi nejde moc na odbyt.
Ota - CMC 014
Mondeo 2.0 16V Trend, 3/2006, combi
Uživatelský avatar
Ota
Senior
Senior
 
Příspěvky: 1196
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:40,0
Bydliště: Praha

Příspěvekod deflepp » stř bře 30, 2005 11:04,0

Ted jsou na Mondea slevy 13-19% (zalezi asi na prodejci) a 1.8SCi se vyjde kolem 600.000 ve vybave trend (prý).
CMC 002 + CFC 020
VW Golf Variant 2.0TDI Highline 11/2014 + VW Polo 1.2TSI Comfortline 10/2008
(dříve Ford Mondeo 1.8 16V Festival, 05/1999, hatchback resp. Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 05/1993, sedan)
Uživatelský avatar
deflepp
*****
*****
 
Příspěvky: 803
Registrován: pon zář 08, 2003 10:24,0
Bydliště: Vysoké Mýto

Příspěvekod anril » stř bře 30, 2005 11:56,0

jo presně tak, potvrzuji to co napsal ,,deflepp,, tam kde dělá kámoš mají na mondea slevu 17% pokud si je objednáš a zaplatíš zálohu a nemají je skladem. A na mondea které mají skladen poskitují slevu 20% (což už je dost), ale zase si nemužeš moc vybírat, mají většinou motory TDCi. Jelikož na novej Focus v součesné době není žadná sleva (je to novinka) tak se prej dostaneš s mondeem se slevou na cenu nového Focusu.

p.s: jinak v bazaru jsem ještě na SCi-čko nenarazil :cry:
CMC 348
Mondeo 1.8 16V GLX, r.v.:1995, sedan, LPG
anril
****
****
 
Příspěvky: 282
Registrován: úte led 13, 2004 13:17,0
Bydliště: nedaleko Brna

Příspěvekod sedloň » stř bře 30, 2005 13:28,0

na www.mobile.de jich maj k prodeji asi 6 za cenu kolem 14.500 euro,pak tam maj este naky drassi,casem jich pribude a kdo si pocka ten se docka!je fakt ze se tenhle motor dela asi rok a ze jich moc neni,ale za takovej dalsi rok jich bude vic a i ta cena bude nizsi nez je ted!tenhle model bych si nechal pritahnout z germanie....jeste sem uvazoval o 1.8i 92kw ale ten neni moc zajimavej,myslim motorove.no uvidime casem.zatim diky za rady a nazory
sedloň
*
*
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř bře 23, 2005 20:19,0
Bydliště: Plzeň

dotaz

Příspěvekod feris.1 » pát bře 16, 2007 11:28,0

Zdravím mma problem koupil jsem ojete mondeo 1,8sci 96 rok 2004 a zacalo mi něco klepat v motoru nevíte čím to je ?diky zvuk je spíše od strany kde jsou rozvody a alternator ,děkuji vsem
feris.1
 

Benzinové 1.8

Příspěvekod pakola » sob dub 07, 2007 17:59,0

Nevím, jestli je to na samostatné téma, tak to dávám sem...

Jak moc se od sebe liší benziny 1.8, které se používaly v MkII-MkIV (85kW, 81kW, 92kW, SCi 96kW)? Je mezi nimi nějaký problémový? Který je nejlepší (asi poslední 96kW, že :))?
Mají motory 1.8 rozvodový řemen nebo řetěz?
Mondeo MkII 2.0i 16V, Ghia, 1999, combi
pakola
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř dub 04, 2007 16:32,0
Bydliště: Opava

Benzínové 1.8

Příspěvekod Siky » ned dub 08, 2007 8:07,0

Já mám (viz podpis) 85 kW 3 roky, najeto cca 130 000 km a ani v létě při cestě na dovolenou (2 dospělí a 2 dospívající děti) s kompletní kempovou výbavou si nepřipadám jako brzda provozu. :wink: Problémy s ním nejsou, ani spotřeba není nijak velká.
CMC 947
Mondeo MkII 1.8i 16V kombi 1996 Ghia
Uživatelský avatar
Siky
***
***
 
Příspěvky: 112
Registrován: čtv úno 08, 2007 10:50,0
Bydliště: Horní Ředice

Re: Benzinové 1.8

Příspěvekod DR » ned dub 08, 2007 8:40,0

pakola: Motory v MK III ... jsou nová generace Duratec, se starým zetecem 1.8 v MK I-II nemají nic společného. Duratecy mají např. rozvodový řetěz, Zetec má řemen. O všech fordích benzínech se dá říct, že jsou bezproblémové. žádný z těch motorů není špatný, SCi se hůř shání (a je to přece jenom trochu "exot", což může komplikovat údržbu - protože s ním skoro nikdo nemá žádné zkušenosti), takže dobrá volba je 1.8 92kW.
Intervaly výměny všecho najdeš zde http://forum.fordclubs.org/viewtopic.php?t=1116
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvekod bobix1 » pát úno 22, 2008 10:13,0

Nevíte někdo prosím má MONDEO SCI 96 KW taky nějaký EGR ventil?
Díky.
[/b]
Focus 1,8 TDDI combi 66KW - 2000
bobix1
Junior
Junior
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon pro 04, 2006 17:03,0

Příspěvekod DR » sob úno 23, 2008 20:20,0

bobix1: ano.
CMC 053 ( Ford Mondeo club ) CFC 660 (Ford Focus klub)
mondeo 2.2TDCi, 147kW, kombi, 04/2014
(před tím mondeo 2.5T, 162kW, kombi, 10/2007, Titanium X_____ ST200, 2000, hatchback;____ mondeo 2.5 V6 LPG, ghia, 1998, combi);
Renault Trafic, dci150, combi van, 2008 + Fiat Brava 1.6 16V 1998 + Renaul Megane 1.6 16V 2012
Uživatelský avatar
DR
Moderator
Moderator
 
Příspěvky: 9446
Registrován: čtv zář 04, 2003 19:43,0
Bydliště: Brno-venkov

1,8 Sci

Příspěvekod set » pát dub 25, 2008 20:22,0

Jedna informace pro majitele 1,8 Sci nové svíčky u Forda 4 x 500 Kč. To je daň za 4 KW výkonu.

Set
CMC 461
Mondeo 1,8 SCi 96 kW,HB,2003, ghia
Uživatelský avatar
set
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv bře 17, 2005 20:24,0

Svíčky Mondeo Sci

Příspěvekod set » čtv čer 19, 2008 7:38,0

Tak jsem konečně musel vyměnit svíčky, v servisu v Písku řekli za kus 500,-Kč, situace se změnila. Výměnu provedl nový Ford ACR Tábor cena za kus 357,-Kč (včetně DPH). Pro informaci typ : Motorcraft super AGFSKO22FQ16B(2S7J12405 AC)
Set
CMC 461
Mondeo 1,8 SCi 96 kW,HB,2003, ghia
Uživatelský avatar
set
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv bře 17, 2005 20:24,0

Příspěvekod MOP » čtv čer 26, 2008 16:21,0

Super článek o SCi motoru je zde:

http://www.autorevue.cz/Magazin/Ford-Mo ... fault.aspx

Musím říci, že jsem s motorem zatím velmi spokojený, jenom jsem si musel zvyknout na to, že jsou převodové stupně 1 až 4 poměrně blízko u sebe, takže při rozjezdu nemá cenu dávat ruku pryč z řadící páky :)
Mondeo, 1.8 SCI 96kW, kombi, r.v. 2003, GHIA
Uživatelský avatar
MOP
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 18, 2008 22:39,0
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod TOYEN » úte bře 24, 2009 0:07,0

Mám taky už docela dlouhou dobu,naježděno viz. podpis a maximální spokojenost,spotřeba průměrná 7,1 aniž bych na ní nějak extra jezdil.
V servisu s tím problém není,vždy díly mají. Jak bylo řečeno rozjezd na jedničku a klidně zařaď trojku a zvládne. Výhoda je že šestku dáváš už někdy na 70km/h. Možná to je ten důvod proč to tak je. A že to na šestku nezrychluje je pěkná blbost. Sice ne nějak závratně,ale na 120 se dostaneš za chvilku. Klidně se na cokoliv zeptej. Jednoznačně ale musím uznat,že bych neměnil. Doufám že než budu měnit na nový mondeo,bude v tom nějakej podobnej motor.

Dosavadní poruchy:
1)světla (tohle jsem popisoval podrobně ve vláknu elektroinstalace)
2)při zařazení zpátečky se nerozsvítila couvací světla (občas docela problém :lol: )

1)U světel údajně odešlo něco,co seřizuje výšku světel (kolečko se točilo ale světla svítila stále dolů).
2)Odešlo tentokrát něco,co sepíná ta couvací světla,pravděpodobně se to vyklepalo někde cestou.Fakt mě dostala otázka servisáka : "Nenajel jste někde do výmolu??" :idea:

Jo a EDIT: Občas mi nešlo spustit rádio. To se stalo párkrát okolo 50t najeto. Vždy se to ale samo srovnalo. Teď (musim zaklepat) byl dlouhou dobu pokoj.
Mondeo 1.8 SCi Ghia, 2006, hatchback,najeto k 20.3. - 93 175km
TOYEN
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: čtv zář 28, 2006 14:39,0

Příspěvekod dextrone » pon pro 21, 2009 20:20,0

Zdravím všechny majitele benzínových Mondeí, zejména těch co mají 1.8 SCI, tento motor mne zaujal zatím jen na papíře a v redakčních testech a také samou chválou na kultivovanost a spotřebu. Nyní vlastním Mondeo TDCi 96kW a už mě opravdu nebaví do nekonečna řešit problémy s nekvalitní naftou, turbem, vstřiky, palivovým čerpadlem, desítkami různých čidel, snímačů, EGR, DPF a dalšími nesmysly co má většina TDCi. Chtěl bych pořídit benzínové Mondeo a tak se vás chci zeptat, u 1.8SCI nepotkám stejné nebo podobné věci jako EGR, DPF a další krávoviny. Na co je třeba si dát u 1.8 SCI pozor a jaké součástky jsou jeho slabinou? Děkuji za odpovědi
Nyní Hyundai Sonata Premium 2.0 165k, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy, v rámci mnou testovaných vozů střední třídy to byla láska na první pohled;-) Naprostá spokojenost
Díkybohu prodáno a od nespolehlivého TDCi mám svatej klid
Mondeo, 2.0 TDCi 96kW, kombi, občas nejede, ale už jsem si zvykl.
Škoda Felicia 1.6MPi 55kW GLXi Combi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá, měl jsem si jí ještě pár let nechat a nekupovat Mondeo :-(
dextrone
**
**
 
Příspěvky: 61
Registrován: stř bře 05, 2008 18:35,0

Příspěvekod kwix » pát bře 12, 2010 12:04,0

Tak jak tak koukám nikdo se nemá k činu tak to skusím já.Koncepce motora je takřka totožná s Duratec he až na pár věcí.Blok motora,klikovka,rozvod řetezem a co se týče rozvodu kliňáku tak ten je taky úplne stejnej jako na klasické 1.8 a taky spojková lamela s přitlačákem,ale verze od roku 2002 nahoru.Tak a teď jdeme k těm zásadním odlišnostem.Začnu asi tema slávnejma pístama,které mají specíalni tvar,aby mohlo docházet ku spalováni velice chudé směsi.Další v pořadí je hlava motora,která nemá totožnýho s 1.8 Duratec he asi nic.Je vybavená už mechanickými zdvihátky ventilu takže ich klepáni vás už nebude strašit.SCi je také vybaveno cívkov pro každý válec zvlášť,takže kabely ku svíčkam už není třeba.Také slavné nasavaní a klapky,ktere určite všichni znáte je řešeno u SCi naprosto odlišne.SCi má klapky uzavirací jako motor 2,5 V6,které se otevirají při 3200ot/min poháni je servomotor,ovláda je řidíci jednotka,polohu sníma potenciometr natočení.Ubespěčuju majitele že k jejich utržení nemúže dojít.A také jednou a navždy vyvrátim tvrzení že SCi bez klapek nepojede,omyl pojede ale nástup výkonu je plynulejší a neni třeba motor vytáčet nad 3200ot/min.Dále také motor SCi nemá volnoběžnej ventil,přívod vzduchu do saní reguluje škrtíci klapka,která je elektronická a je ovládaná řidíci jednotkov,která dodle polohy plynového pedále otevíra škrtíci klapku,takže s lankem se určite nestřetneme.Dále medzi klapkou a airboxem na hadici se setkáme s váhou vzduchu (MAF),kterou je SCi vybaveno.(Také u spodku saní se nacházi snímač tlaku saní MAP.)Recirkulace výfukových plynú (EGR) SCi také má a je ovladáno elektronicky.Úplne jiné je také výfukové potrubí,na kterem se nacházi dvojice třicestných katalizátoru.SCi neni vybaveno filtrem pevných častíc DPF.Ten poslední kat. je také vybaven zásobníkem,takže jedinej problém,který vás múže zastihnout na emisích je ten že technik nenaměří žádne hodnoty a bude váš motor vytáčet do bezvědomí,aby neco naměřil,co se také stalo aj mně.Lanbdy sondy sou tam tuším tři.Tá první hnet za motorem měří obsah kyslíku,další teplotu výfukových plynú a tá poslední za zásobníkem podíl NO.Palivová soustava se skladá s nádrže,podavacího čerpadla v nádrži a spětného ventilu,filtru benzínu a vedení k vysokotlakovému čerpadlu,jestli ho tak mužu nazvat.Čerpadlo je jednopístové,poháněné od vačky sacích ventilú.Vysokotlakové čerpadlo,rampa a vtřikovače sou od firmy BOSCH verze MED MOTRONIC 7.8.1. druhé generace.Tlak s kterým čerpadlo pracuje se pohybuje rúzně od 8 baru-volnoběch,50 baru-1500 ot/min. až po 120 baru-4000ot/min a více.Na čerpadle se nacházi regulačný ventil,který reguluje připadne přepouští přebitecnej tlak do přepadu.Na rampě se nacházi snímač tlaku paliva a také čtyři elektromagnetické vstřikovače.Rampa a vstřikovače sou osazeny za nasavaním.Dosavadní poruchy:motor spadl do nouzového režimu,zapříčiněno zanesenou škrtíci klapkou.Po jej vičištění vše v normálu.O nejakých slabinách motoru sem se zatim nedozvědel,ale nedámi a opomenu aspoň nekteré legendy co kolujou o techto motorech.Hlavne tankovat kvalitní palivo co je známe u všech přímovsřikových motoru a pravidelne měnit kvalitní palivovej filtr,sledovat si hladinu oleje.Také se mi dostalo do uší o předčasne vytahané rozvodové řetezi,tak sem se v tom tak nejak trochu zamotal.Sem se trochu poptal tech lidí co se tím mažou a dovědel sem se zajimavé skutečnosti.Nebudu to rozebírat konkrétne jenom u SCi proto že se to týka takřka všech fordových motoru s řetezy. Řetezy sou slabinou fordu asi trochu poddimenzované,kdež to u Mercedesu se tohle stát nemúže.Také se prej v servisech fordu časteji střetávaj s poruchovými hydraulickými napinaky řeteze nebo jeho funkci.Težko říct čím je to spúsobené,litím oleje který nesplňuje Fordovou normu?nebo malým množstvím oleje v motoru?Mám to vyskoušené měrka oleje se ani nenamočí a kontrolka na palubce nevaruje o malém mnoźství oleje.Takže ten napinák vymění a když uš to mají rozdelaný tak mění už celej rozvod aby také si vydelali na sebe. Pak si myslim že je hloupost měnit jenom napinák,rači vše ať je na dlouho klid. Tak to je stručne asi vše co sem nazbíral poznatku o SCi.Jestli mě nekdo opraví v mém tvrzení nech se mu líbi rád se poučím.
mondeo, 1.8, hatchbag, r.v. 2005, ghia
kwix
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv bře 11, 2010 11:13,0

Další

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník