Termostat

Re: Termostat

Příspěvekod jura65 » úte led 22, 2013 22:01,0

chlapi chtel bych vam vsem podekovat.uz od prvnniho ochlazeni mi rucicka teplomneru lezela vlevo dole i po vymnene termostatu ve znackovem servisu mi rekli ze ma v tahu pumpu coz mi prislo jakoko blbost.z vasich diskusi jsem byl rozpacity protoze nekomu pomohlo vymnenit maly termostat a nekomu ne.presto jsem obetoval560kc.dnes sem ho vymnenil a po5km byla rucika u prostred budiku auto hezky topi .moc dekuju neveril sem ze ten olej zezere tolik tepla.jo a ve fordu ani nevedeli ze tam takoévej termostat je
jura65
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: úte led 22, 2013 21:43,0

Re: Termostat

Příspěvekod amoravek » stř led 23, 2013 17:18,0

to Jura65
Nemohl by jsi napsat v kterém servisu to nevěděli? Že by se mu pak člověk raději vyhnul! Zdar a sílu, Al
nově: Focus II,1.6i, 74Kw, combi, r.v. 12/2008, Style, PCD, stříbrná metalíza
Mondeo MK III, 1.8i ,92kw, combi, r.v. 2/2007, Futura X, šedá metalíza
Scorpio 2.0i, sedan, 1993 (v likvidaci)
Scorpio 2.0i, sedan, 1990 (zlikvidován)
nějaké Škodivky 100 a 120, prodané
amoravek
***
***
 
Příspěvky: 135
Registrován: čtv dub 28, 2011 6:32,0
Bydliště: Praha

Re: Termostat

Příspěvekod RKSoftware » pon bře 04, 2013 20:25,0

Zdravim vsechny, tak jsem mel stejny problem s kolisanim teploty jako je tady na foru psano a dneska jsem byl v servisu nechat si vymenit ten "maly" termostat pro olejovy chladic a problem je odstranen. Teplota se vysplha zhurba doprostred a drzi.
Mondeo MK3, 2.0 TDCi 85kw, kombi, r.v. 2004, Trend
RKSoftware
Junior
Junior
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř bře 09, 2011 15:12,0

Re: Termostat

Příspěvekod jenda1 » čtv led 23, 2014 14:51,0

Čau. Taky jsem po výměně malého termostatu, ale teplota pořád kolísá. Malý termostat je originální díl Ford (druhovýroba prý není). Tak jsem nechal vyměnit i velký termostat a beze změn. Topení topí dobře, ale ručička teploty chladící kapaliny pořád stoupá a klesá. Asi už jí přestanu sledovat. Servis už si s tím neví rady, když prý auto dobře topí tak oba termostaty fungují dobře a kdyby byla v háji vodní pumpa tak by se to zase přehřívalo. Chladící kapalina se neztrácí. Pravidelně jezdím trasu do práce dlouhou 13 km (3 km město + 10 km mimo), auto proženu i na 110 km/h, ale ručička teploty se při venkovních 1°C dostane tak na 1/4 rozsahu. Už nevím, kde je chyba? Podle mě by se auto na 13 km mělo zahřát na provozní teplotu (ručička svisle). Prosím poraďte, díky.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, B5Y, r.v. 2003, Trend
Uživatelský avatar
jenda1
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 30, 2007 17:31,0

Re: Termostat

Příspěvekod TomZ » čtv led 23, 2014 17:53,0

Jak moc ti to klesa a stoupa a pri jakych jizdnich rezimech?
Me teplota klesala pouze pri jizde z kopce na cca 75stupnu. Nechal jsem vymenit termostat a nic se nezmenilo. Auto dosahne na 90stupnu na termostatu po cca 5km rychlosti 50km/h do velmi mirneho kopce (pri teplotach lehce nad nulou),coz mi prijde na tento motor dobre. V ostatnich rezemich krom jizdy z kopce se ukazatel drzi na 90stupnich. Uz to dal resit nebudu, beru to jako vlastnost motoru.
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Termostat

Příspěvekod Jenyk » čtv led 23, 2014 21:12,0

Termostaty jsem tam myslím také měnil a nepomohlo. Nakonec jsem to vyřešil papundeklem před chladičem v zimě a byl klid.
CMC604
Mondeo Titanium Kombi, Duratec 2,5 V6 125 kW,Durashift 5-Tronic, 2005
Cadillac Eldorado Convertible, V8 8,2 190 HP SAE, 1975
Cadillac Sixty Special, V8 4,9 200 HP, 1993
Uživatelský avatar
Jenyk
****
****
 
Příspěvky: 356
Registrován: sob zář 10, 2005 14:43,0
Bydliště: Západně od Prahy

Re: Termostat

Příspěvekod mermex » pát led 24, 2014 9:55,0

čest, také sem loňskou zimu řešil tento problém. pokud se ochladilo k 0°C tak začala ručička tancovat. nejdříve sem to řešil kobercem, ale stále to nebylo ono. mě pomohl malý termostat, ten starý už plně nefungovat. po výměně termostatu jsem oddělal i koberec a letošní zimu jezdím bez něj. denně sem jezdil do práce a po výměně termostatu se auto zahřálo postatně dříve, ale když sem jel z kopce ručička klesala nadále. Stačí ale když se dostanu na provozní teplotu a ikdyž jedu z kopce tak už teplota drží. topení funguje jak má. Testoval jsem to také na služební Octavii2 TDI na stejné trase a chová se to velice podobně, dokud teplota nedosáhne provozní tak při jízde z kopce nebo témeř bez plynu teplota klesá, po zahřátí na provozní už drží... myslím že je to vlastnost tohoto motoru
Mondeo MKIII, TDDi 2,0 85kW, Sedan, r.v. 2002, Ghia
mermex
Junior
Junior
 
Příspěvky: 0
Registrován: pát pro 23, 2011 21:23,0
Bydliště: Znojmo

Re: Termostat

Příspěvekod TomZ » pát led 24, 2014 10:28,0

Ona je taky otazka jak moc je ta rucicka presna. Kdyz jsem jel vcera MB-E, tak me mj zaujalo, ze ukazatel teploty ma uprostred 80stupnu (ne 90)
Mondeo Ghia Kombi, TDCi 96 kW,Durashift 5-Tronic, 2004
TomZ
*
*
 
Příspěvky: 13
Registrován: pát srp 17, 2012 9:39,0

Re: Elektrické ohřívání bloku motoru - jen 2.0 TDCI a TDDI

Příspěvekod Slid » pát led 31, 2014 9:23,0

Tento a na něj navazují příspěcky byly přesunuty z tématu o elektrickém vyhřívání bloku motoru viewtopic.php?p=101161#p101161
DR



ReMisa: opravdu over funkci termostatu, nekdo si snima take uzil, po vymenach stale stejne, neohralo se, nakonec asi na 3ti pokus a reklamaci, rucicka po 5km rovne i v -8 stupnich a nehla se.

Ja ted resim taky teplotu, zjistil jsem, ze teplota mi posledni dobou take drzi kolem 60 - 70, a po nastartovani studeneho motoru na miste po 5 minutach mam teplou hadici do chladice, takze termostat hlavni je stale oteverny. Dnes ho vymenim a doufam, ze bude zase klid :D Nastesti mam webasto, takze pomaham s ohrevem :wink:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Webasto
Uživatelský avatar
Slid
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 29, 2011 18:15,0

Re: Elektrické ohřívání bloku motoru - jen 2.0 TDCI a TDDI

Příspěvekod ReMisa » úte úno 04, 2014 19:16,0

Tak Slide, jak jsi dopadl?
Mě to nedalo a šel jsem hned po tom co jsi mi napsal k autu a zkusil to. Nastartoval jsem studený motor, nechal ho 5 minut brblat na volnoběh a šáhnul na hadice : před termostatem teplá, za termostatem taky! Nechtěl jsem si tuto možnost připustit když přece ten termostat byl měněný... Po jízdě (15km, teplota max 70C) to stejné, hadice před termostatem horká, za termostatem do chladiče taky. No nic, objednal jsem nový termostat nechal ho dnes vyměnit a... je to úplně stejné. Prostě jak tobě, i po zahřátí si teplota lítá mezi 60 - 70C, po ránu je to ještě horší. Ten "starý" termostat jsem si ještě doma vyvařil a chová se přesně jak má, otevře se až při cca 90C. Zkoušel jsem ho otevřít rukou a ta pružina drží dobře.
Jsem zklamaný z těch vyhozených peněz a už ani nemám chuť to řešit, ale když vím že spoustě ostatních se to takhle nechová (nejen z fora, i od známého), tak mě to štve. Navíc, co na tom reklamovat? Sám vidím že i ten původní termostat funguje jak má.
Tolik k OT.
Ten elektrický příhřev zprovozním jak bude příležitost, ale přijde mi to jako taková záplata ne nevyřešený problém.
Ford Mondeo Combi 2006 2.0 TDCI 96kW Ghia
dříve : Ford Mondeo Combi '94 1.8TD 65kW CLX
Uživatelský avatar
ReMisa
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:18,0
Bydliště: Brno

Re: Elektrické ohřívání bloku motoru - jen 2.0 TDCI a TDDI

Příspěvekod Slid » stř úno 05, 2014 0:09,0

Musim rici, ze ja vymenil termostat hlavni, natocil to osahaval hadice, pred varici za vlazna, rucicka i na miste sla nahoru, nechal jsem to do vetraku jit, aby se soustava prohrala a odvzdusnila. Nyni je stav takovy, ze rucicka jde nahoru, dostanu se do provozni teploty, ale prijde jizda z kopce a jsem na 60 °C a tak to je stale dokola. Nez jsem vymenil hlavni termostat byl jsem stale na 60°C a i na dalnici, proste vice jak 70 °C neslo. Takze polovicni uspech. Prihrev nemam, protoze mam webasto, ale to jsem nepouzil ted. Takze jak bude cas, jeste zkusim vyndat maly termostat a povarit, promackat a uvidim. Ale verim, ze jak bude teplota kolem 10°C venku uz to bude zase jine, nez ted v zime a rucicka bude stat tam kde ma byt. :D

Spise co mi je velka zahada, povaril jsem i ten co jsem mel v aute origo motorcraft a hle on se otvira pri cca 88°C take :lol: a kolem 95 je otevreny uplne. Jak zacne teplota klesat k 85°C zacina se zavirat az se uzavre. Takze funguje, ale v aute nefunguje jak ma, je to scifi a nechapu to. :roll: Pruzina drzi take a sila tam je.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Webasto
Uživatelský avatar
Slid
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 29, 2011 18:15,0

Re: Elektrické ohřívání bloku motoru - jen 2.0 TDCI a TDDI

Příspěvekod ReMisa » stř úno 05, 2014 8:25,0

Ještě dotaz, pokud sis ten termostat měnil sám, tak bys to mohl vědět. Je možné ten termostat namontovat obráceně? Při pohledu na ten motorcraft co mi od tam vyndali je vidět malá šipka s nápisem Flow, určující směr toku vody. Pokud by se tam dal obráceně, protíkala by voda jednak přes tu dírku s malou kuličkou, druhak by voda tlačila tak, že by mohla to větší pérko protlačit. Což se při namontování dle šipky flow už z principu nemůže stát, naopak termostat by měl těžší se otevřít...
Tak mě jenom naivně napadlo, zda nemůže být celý pes zakopaný právě tady...
Ford Mondeo Combi 2006 2.0 TDCI 96kW Ghia
dříve : Ford Mondeo Combi '94 1.8TD 65kW CLX
Uživatelský avatar
ReMisa
*
*
 
Příspěvky: 29
Registrován: čtv říj 05, 2006 20:18,0
Bydliště: Brno

Re: Elektrické ohřívání bloku motoru - jen 2.0 TDCI a TDDI

Příspěvekod Slid » stř úno 05, 2014 9:06,0

Pokud neni na termostatu napsano jak ma byt, sipky atd. Plati vzdy ze odvzdusnovaci dirka na termostatu musi byt v nejvyssim bode cili nahore, dale pruznou cast termostatu zasouvas do domku, kdyz povolis ty tri srouby a priklopis viko ( na kterem je hadice do chladice )
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Webasto
Uživatelský avatar
Slid
*
*
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř čer 29, 2011 18:15,0

Re: Termostat

Příspěvekod jenda1 » čtv úno 27, 2014 13:21,0

Čau.
Tak moje problémy s podchlazováním TDCi i po výměně obou termostatů byly způsobené vadným novým velkým termostatem, který jsem nechal vyměnit jako neoriginální díl v prosinci 2013 následně po výměně malého termostatu, protože problémy tehdy pokračovaly dál. Po pečlivém prostudováni tohoto vlákna jsem začal řešit různé styly jízdy a poté vždy kontroloval hadice v motoru za termostatem pouhým dotekem rukou. Dle teploměru na přístrojovce a teplejší hadici jsem na problém přišel. Nezbývá než konstatovat, že i nový díl, který si necháte namontovat do auta nemusí být bez vad. Servis tomu nejdříve nechtěl věřit, ale pak sám musel uznat reklamaci velkého termostatu. Tentokrát mi tam dali rovnou originál bez jakéhokoliv doplatku (rozdílná cena dílů) a práce byla samo taky grátis. Moc se omlouvali a hlavně chtějí, abych jim jako zákazník zachoval dál přízeň. Takže jsem rád, že se k tomu postavili čelem. Jednalo se o servis AUTO HORSKÝ s.r.o. (bývalá pobočka Ford KOMERSIA WEST v Plzni).
Jinak prý už se jim jednou za celou praxi stalo, že zákazníkovi namontovali nový malý termostat, který byl také vadný.

ZÁVĚR: Vždy je teda mít na paměti, že jak originální díly tak neoriginální mohou někdy být i vadné kusy z výroby. Měl jsem holt smůlu, že vyšel zrovna na mě. NEBOJTE SE TEDY REKLAMOVAT I NOVÉ DÍLY.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, B5Y, r.v. 2003, Trend
Uživatelský avatar
jenda1
*
*
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 30, 2007 17:31,0

Předchozí

Zpět na Mondeo MK I-III - Motor, zapalování vstřikování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník